Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie :)

 

Dziś chciałabym Wam pokazać trochę prac ze zwierzętami. Mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu.

 

Akryl na płótnie:

 

571521271073c31bc5833c826e6e1680.jpg

 

f7c2788a8fafff93a4266f2edf3d63b9.jpg

 

e00080a2eb87a19ee27f32e8ef698046.jpg

 

Akwarela na papierze:

 

13676b2b003f65bbcbb01079b495f724.jpg

 

87ab0f606f5726abffc7e8559784431d.jpg

 

Ołówek na papierze:

 

5615f556ebfab6864b644842bb6cd1dc.jpg

 

Digital painting:

 

08bd75b6511cfac5947d9381d9e32756.jpg

 

03ebc3f68e6d1df23344f5bb33016ff5.jpg

 

ad8e5bc35d29d245ed2e92213fea1b17.jpg

 

a0ce4970986d2337b7da9127ade26b96.jpg

 

cc4e3ef1093d4bd3fa2f39301f8fa627.jpg

 

Szkice (cienkopisy na papierze):

 

f688b862509a897e253cbed830bd0186.jpg

 

7609868db2268f884efaf5a455713c1f.jpg

 

Uwagi i komentarze mile widziane :)

Pozdrawiam wszystkich przeglądających moją teczkę :)

  • Odpowiedzi 101
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hej!

Ta foczka jest urocza, zdecydowanie mój faworyt :D

Poza tym prace super, widać, że się rozwijasz! Oby tak dalej :)

 

Poradzić niewiele mogę, bo sama niewiele wiem jeszcze ^^

Napisano

Witajcie!

 

@nyrine Dziękuję bardzo za miłe słowa. Cieszę się, że prace Ci się podobają :) Każdy konstruktywny komentarz - mile widziany, więc jak najbardziej zapraszam Cię także do komentowania. Spojrzenie z boku potrafi pokazać nam coś, czego my jako autorzy nie widzimy :)

 

@emenems Dziękuję za Twój komentarz :) Te cienkopisy w ostatnim poście to już starocie ^^ z 2012 roku bodajże, ale na pewno będzie tego typu prac więcej, bo szkicuję duuuuużo. I cienkopisami, i długopisem, ołówkiem, akwarelą. Poza tym oczywiście w digitalu (trochę speedzików było wcześniej). Jak zeskanuję wrzucę trochę nowszych szkiców. Swoją drogą podpowiedź "porysuj cienkopisami" dostałam kiedyś tu na forum właśnie i to był doskonały pomysł. Nic nie dodaje pewności kreski tak bardzo jak... brak możliwości użycia gumki XD

 

Pozdrawiam Was serdecznie!

Napisano (edytowane)

Witajcie,

 

dorzucę coś jeszcze do teczki ;) Prace głównie z poprzedniego roku. Część z nich zrobiłabym dziś zupełnie inaczej, ale nadal je lubię.

 

Tym razem trochę sylwetek.

 

W najbliższym czasie, odpowiadając na sugestię emenems postaram się dorzucić też trochę studiów. Pojawi się trochę szkiców alienów i innych kreatur, trochę architektury, anatomii, ciała ludzkiego. Zapraszam więc do zaglądania :)

 

Cała sylwetka:

 

loki_d_by_unicatstudio-d7w4jf1.jpg

 

paralyzed__digital_painting__by_unicatstudio-d8cmu1b.jpg

 

Speed painting ze screenu filmowego:

 

snow_white_by_unicatstudio-d7ylkub.jpg

 

mercury_by_unicatstudio-d7uguk2.jpg

 

hooked_on_a_feeling_by_unicatstudio-d7uqpvs.jpg

 

Kilka fanartów:

 

spock__digital_painting__by_unicatstudio-d8kivdf.jpg

 

you_tread_on_my_dreams_by_unicatstudio-d7i3w56.jpg

 

no_more_hail_hydra___bucky_s_triumph_by_unicatstudio-d7lon9d.jpg

 

you_are_my_mission_2_0_by_unicatstudio-d7vjto8.jpg

 

I czaszeczka,studium ze zdjęcia:

 

cza_sze_cz_ka_by_unicatstudio-d87wafk.jpg

 

Pozdrawiam wszystkich!

Edytowane przez abbaart369
Napisano

no całkiem całkiem to wszystko wygląda... ;-) dobrze ze robisz studium z fotek, ujęc filmowych itd, wyrabia się przez to oko do kolorów, kształtów no i sama technika malowania, ale nie zapomnij tez zrobic od czasu do czasu jakis taki projekt / grafike / art / speed czy cokolwiek co Cię interesuje całkiem od zera . Nie mówię tu o nie stosowaniu refek, (refek nigdy dosyc.. :P) ale o tym żeby zacząć kreatywnie wykorzystywać to czego się tutaj dosyć skutecznie i konsekwentnie uczysz.... w moim przypadku to albo jakis speed na zadany temat, albo jakis concept design lub jakas ilustracja która mi chodzi po głowie.... jak bedziesz wlasne pracki strugac to bedziesz bardziej wyraznie widziec czego CI w danej chwili brakuje (jesli idzie o skill) , i wtedy bedziesz wiedziec dokladnie jakie studium w nastepnej kolejnosci zrobic. Oczywiscie studium tez nie odpuszczaj.. ;-) Swego czasu pewien gość mi powiedzial ze ok 60% tego co maluje to jakieś studium , a reszta to prace dla siebie... a ponieważ gość wymiata to chyba cos w tym jest.. ;-) naciskaj naciskaj ;-)

Napisano (edytowane)

Witaj ponownie emenems!

 

Dziękuję za miłe słowa i dobry komentarz :)

 

Wiem o czym mówisz ^^ I zgadzam się w Tobą w 100% Tego studium w ostatnim czasie sporo było. W ostatnich postach są też takie bardziej moje prace. I zdecydowanie rysowanie od zera jest dla mnie najlepszą zabawą.

 

Jest taka książka "Fantasy. Krajobrazy i widoki miast" Roba Alexanda. Uwielbiam tworzyć w taki sposób, jak tam w większości z opisanych projektów. Od jakiegoś bazgrołu, prostej myśli, jakiejś idei, parę próbnych szkiców, wybór tego najlepszego i ciśniemy. Ten projekt na przykład tak powstawał:

 

8eea1185083756cb56fb29a46bf150cb-d85tn6t.jpg

 

m_5769_by_unicatstudio-d8cgwqc.jpg

 

Oczywiście zamierzam tworzyć takich rzeczy coraz więcej i więcej :) W sumie to... po to maluję ^^ Zawsze chciałam móc przedstawić te rzeczy, które mam w głowie. Postaci, miejsca, sceny. Dlatego każdy wzrost skilla cieszy i motywuje do dalszej pracy. Miło mi także słyszeć od kogoś z zewnątrz, że "Może by tak więcej swoich rzeczy? To już nieźle Ci idzie. Dawaj dalej!" ;) Dziękuję, że to mówisz! Też tak czuję. Na pewno będą się właśnie takie rzeczy w tej teczce w najbliższym czasie pojawiać :)

 

Pozdrawiam Cię serdecznie!

Edytowane przez abbaart369
Napisano (edytowane)

Witajcie ponownie!

 

Dla odmiany trochę szkiców. Tym razem alieny i stwory. Rysowane albo z głowy (z tak zwanych bazgrołów), albo w oparciu o jakieś realne istoty (jak zwierzęta). Tego typu szkiców będzie więcej - mam tego trochę w szkicowniku i ciągle tworzę. Kieruję się tutaj zasadą produktywności - im więcej stworzysz, tym bardziej prawdopodobne, że stworzysz pomiędzy nie do końca oryginalnymi rzeczami, coś twórczego. Poza tym chcę się rozrysować właśnie w tym kierunku. Zawsze lubiłam tworzyć tego typu rzeczy. Wybrane szkice zamierzam niebawem przenieść na kolor i digital, zrobić to w formie już takiego pełnego, dojrzałego conceptu.

 

aliens__concept_sketches__by_unicatstudio-d8732g9.jpg

 

aliens_concept_sketches_02_by_unicatstudio-d8cvhg0.jpg

 

I jeszcze alien w digitalu. Rysowane bez refki, w oparciu o to co wiem o twarzy ludzkiej czyli taka "głowa z głowy" ;)

 

granodia__head_from_the_head__by_unicatstudio-d832l7z.jpg

 

Dziękuję za wszystkie komentarze :)

Pozdrawiam!

Edytowane przez abbaart369
Napisano

Witaj wwysocki!

 

dziękuję bardzo za Twój komentarz :) Bardzo miło mi to słyszeć! Cieszę się, że moja teczka Ci się podoba, a z akrylem to po prostu made my day! Miło wiedzieć, że ktoś ten traditional zauważa i docenia.

 

Swoją drogą - jak znajdziesz czas i ochotę - też spróbuj. To przede wszystkim bardzo relaksujące. Jest coś w tym dotyku pędzla na płótnie, czego nie umiem wytłumaczyć - ale to jest po prostu... przyjemne ^^ Uwielbiam też samo mieszanie farb - czy to akrylowych czy akwareli. Ma to w sobie element dobrej zabawy. Z resztą jak samo rysowanie/ malowanie.

 

Ja przymierzam się do oleju, bo co i rusz słyszę, że tam dopiero cuda można tworzyć. A próbowałam go ze dwa razy? Zdecydowanie za mało :)

 

Serdecznie pozdrawiam!

Napisano

Halo! Najbardziej pod wzgledem wykonania podobaja mi sie te studia ze screenow, z postaciami w rolach glownych, ze wzgledu na umiejetne wykorzystywanie twardego pedzla!

 

Tez chcialem olej kiedys, ale mnie strasza zli ludzie, ze to zbyt duzo zabawy z farbami! :l

Napisano (edytowane)

Witaj zlyczlowieku!

Dzięki wielkie za miłe słowa :)

Haha, olej jest śmieszny. Na papierze tego nie miałam, ale na płótnie czułam się jakbym "ciapciała w błotku". Nie spodobało mi się wtedy, ale teraz po jakimś czasie, mam ochotę do tego błotka wrócić, bo mam pomysł, jak to można wykorzystać. Akryl jest zdecydowanie szybszy (szybkość schnięcia farby), ale to nie zawsze atut.

 

***

 

Żeby nie było tak pusto może coś dorzucę ^^

 

Kilka starych speedpaintingów, akryle na old-dojcz-buku, prace z 2012, książka z początku ubiegłego stulecia ;)

 

flowers_02_by_unicatstudio-d7nh0f5.jpg

 

flowers_01_by_unicatstudio-d7nh051.jpg

 

flowers_03_by_unicatstudio-d7nh1bn.jpg

 

bird_by_unicatstudio-d7nh9j6.jpg

 

I trochę nowsze szkice, bo z tego roku:

 

Czaszeczki, cienkopis i akwarela:

 

comparative_anatomy___skull_by_unicatstudio-d8n79ji.jpg

 

Studium kryształów kwarcu, z natury, promarkery na papierze:

 

quarz_crystal_sketches_01_by_unicatstudio-d8n78ba.jpg

 

Szkice, długopis na papierze. Szukałam w zwierzętach możliwie najprostszych kształtów, a jakich można je rysować.

 

tutorial___easy_way_to_draw_animals_by_unicatstudio-d8fdqah.jpg

 

Pozostając w klimacie, szkice w digitalu (stylizowane na traditional):

 

the_line_of_durin_by_unicatstudio-d8e5gh6.jpg

 

bucky_face_sketch_by_unicatstudio-d7hrdos.jpg

 

bb26fe9f6573aaacb2efcba65baa731a-d7iduu7.jpg

 

Serdeczne Pozdrowienia!

Edytowane przez abbaart369
Napisano

Witajcie,

 

pozostając w klimacie tradycyjnego szkicu, trochę architektury. Długopis i czarna akwarela. Szybkie szkice. Oczywiście bez użycia linijki. Niestety ze zdjęć, jakby ktoś znał dobre źródło, gdzie można znaleźć rzuty - będę wdzięczna za info. No i jak się zrobi cieplej, planuję ruszyć w miasto i porysować ;)

 

architecture_sketches_01_by_unicatstudio-d8nbtjq.jpg

 

architecture_sketches_02_by_unicatstudio-d8nbtk7.jpg

 

architecture_sketches_03_by_unicatstudio-d8nbtn1.jpg

 

architecture_sketches_04_by_unicatstudio-d8nbtiq.jpg

 

Zapewne pojawi się więcej z tego cyklu w przyszłości, bo zamierzam trochę ten temat pocisnąć. Widzę sporo błędów, a chciałabym by było ich jak najmniej, więc... ciąg dalszy nastąpi ^^

 

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie!

Napisano

no całkiem ciekawie się tu dzieje :D :D, te sotatnie sdzkice całkiem fajne, co prawda perspektywa się momentami rozjezdza ale to powinno z czasem i praktyką się poprawic :D :D Ciekawe cwiczenie swego czasu robił Mathias Zamęcki, studium w 3 walorach, moim zdaniem dobre na kompozycje i enviry choć sam jeszcze sie za to powaznie nie zabrałem, ale opcja ciekawa.. :-) pociskaj temat pociskaj :D

Napisano

Witajcie :)

 

emenems - dziękuję bardzo za miłe słowa ^^ Cisne, cisne, za jakiś czas dorzucę więcej :) To ćwiczenie z trzema walorami gdzieś już widziałam - trzeba rzeczywiście się tym zainteresować, bo może być fajne np. w tworzeniu własnych envirów. Dzięki za przypomnienie o nim :)

 

To dziś dla odmiany Warhammer 40K ;) Seria portretów, speed painting. Część pierwsza (ciąg dalszy nastąpi). Twarz z refy i opisu, ubiór z opisu.

 

ian_by_unicatstudio-d89gz82.jpg

 

theodus_by_unicatstudio-d89h0n4.jpg

 

darius_by_unicatstudio-d8aj9uz.jpg

 

jules_by_unicatstudio-d8amtr1.jpg

 

draco_by_unicatstudio-d8eol6y.jpg

 

caleb_by_unicatstudio-d8h1niv.jpg

 

sasha_by_unicatstudio-d8lf7zp.jpg

 

Pozdrowienia dla Was Wszystkich :)

Napisano

Czy ja Cię nie kojarzę z DeviantArta... kojarzę skądś te krasnoludy. Bardzo fajna czysta kreska w tych szkicach budynków. Ja ostatnio się przerzuciłam na szkicowanie długopisem bo człowiek bardziej się skupia bo wie że nie ma odwrotu od postawionej kreski ;) Co do Warhammera to nie mogę przestać widzieć Sebastiana Stana w drugim od dołu portrecie ;D

Napisano

Witaj BasiaEmilia :)

 

Dziękuję za miły komentarz :)

Cieszę się, że kreska w szkicach budynków Ci się podoba. Szczególnie, że rysowałam to od razu długopisem - nie używam do nich ołówka (od razu "na czysto"). Ale długopisy też mają swoje "myki" ;) Np. dopiero co rozpoczęty długopis potrafi dawać bardzo delikatne kreski - idealnie zastępujące szkic ołówkiem.

 

Jeśli chcesz poćwiczyć "pewność kreski" to polecam Ci cienkopisy. Nimi nie da rady już rysować tych "delikatnych kresek" (chyba, że 0,05). Mi się bardzo podobało ćwiczenie w szkicowanie "jedną kreską" przedmiotów i ludzi, których widzę. Przenoszenie tego kształtu możliwie dokładnie za pomocą możliwie najbardziej "pojedynczej kreski". Przedmioty np. sobie odwracam, by je obserwować pod różnymi kątami, a ludzi - to najlepiej spotkanych w tramwaju, metrze, na ulicy. Ciekawie też się tak szkicuje np. budynki i widoki widziane podczas podróży pociągiem ^^ Jako, że te obrazy ze środków lokomocji się zmieniają - fajnie też można poćwiczyć takie bardziej "pamięciowe" rysowanie :)

 

Staram się mieć swoje galerie na różnych "społecznościach artystycznych" - więc bardzo możliwe, że kojarzysz mnie z Deva :) Tam też jestem :) Link do mojego konta jest np. w tych pracach z Warhammera. Co do Seba - dobrze widzisz ^^ To jego twarz była referencją do tej postaci ^^

 

Serdeczne pozdrowienia!

Napisano

Cześć!

Świetnie wyszły Ci te portrety! Jedyne "ale" to damskie włosy (długie)- wydaje mi się, że powinny być bardziej "sypkie", a są trochę za bardzo zbite. Nawiasem mówiąc też mam z tym problem :D no i jest to dość czasochłonne :)

 

Co do najnowszej pracy, to przyczepiłabym się do tego pana po prawo. Nie wiem, czy to przez te naramienniki moje oczy głupieją, czy faktycznie coś z nim nie tak, ale wygląda jakby łokcie miał tuż pod szyją. Wtedy ramiona miałby na linii czubka głowy.

I jeszcze pan po lewo.. albo ma za krótkie nóżki, albo źle cienie rozłożone.

 

Ale, że to speedzik, to tylko takie lekkie uwagi. Ogólnie wyszło bardzo fajnie, kolory super i podoba mi się wyraz twarzy pana po lewo :)

 

Oby tak dalej! :D

Napisano

Hej!

 

dziękuję Ci bardzo za komentarz nyrine :)

Włosy. Czy możesz wytłumaczyć różnicę pomiędzy "sypkimi" a "zbitymi" włosami? Bo nie bardzo wiem, o co chodzi. Być może fajną podpowiedzią w tym temacie będzie wypowiedź Gutka (gutekfiutek) z pierwszej strony mojej teczki (post #2). Mi bardzo ona pomogła i staram się rysować włosy tak właśnie - jako pasma, bo tak też one się w rzeczywistości układają. Dopiero na końcu dodaję pojedyncze włoski - jako detal. Przy speed paintingach (jak w powyższych portretach z Warhammera) na ów detal zwracam mniejszą uwagę. Gdy daję sobie na portret więcej czasu - wtedy też rysuję włosy bardziej szczegółowo np. jak rozwiany włos Buckiego z postu #55 (drugi od dołu) albo puszyste włosy Thora z #46 (drugi od góry). No i właśnie ludzie mają różne włosy - staram się te różnice zaznaczać. Pozlepiane, nie uczesane włosy (portrety Bucky'ego) wyglądają inaczej niż świeżo umyte i ufryzowane. Jakkolwiek cały czas uczę się je rysować, poznaję je bliżej, aby wyglądały bardziej realistycznie :) Jak wszystko z resztą ^^

 

Pozy do ostatniego speeda były rysowane na podstawie referencji, więc mam dużą pewność, że anatomia jest ok. Warhammer ma taki styl, że zbroja i ubiór czasem wyglądają jakby ważyły 100 kilogramów, bywają przesadzone. Identycznie jest tu. Dlatego możesz mieć wrażenie, że pan po prawo coś ma z szyją. Pan po lewo ma nogi zgięte, narysowane w skrócie perspektywicznym plus mega szerokie spodnie, ale przyznaję się bez bicia - jakbym posiedziała nad nim dłużej zrobiłabym mu na tych spodniach odpowiednie cienie. Ja osobiście nie jestem zadowolona do końca z pana po prawo. Brakuje mi w nim przestrzenności, i zbroja mimo iż duża, nie wygląda wg mnie solidnie. Dlatego wpisałam sobie zbroje i rycerzy na listę obiektów to studiów ^^ Jeszcze z paru rzeczy nie jestem w 100% zadowolona, aaaale... po to są tego typu ćwiczenia właśnie ^^

 

Chętnie wezmę udział w jakimś kolejnym TSP (pewnie nie jednym) ;) spodobała mi się bardzo opcja malowania speed paintingu na zadany z góry temat, z ustalonym ograniczeniem czasowym i świadomością tego, że ktoś to będzie oglądał, oceniał, głosował. To było fajne doświadczenie :) Mój pierwszy TSP i bardzo mi się podobało :)

 

Pozdrowienia!

Napisano

Hej!

Co do włosów chodziło mi o tą konkretną Panią. U niej wszystkie pasma idą w tym samym kierunku- jak fala to każde pasmo faluje w ten sam sposób i żadne nie wychodzi przed szereg. A nawet przy umytych i ułożonych włosach, każde pasemko żyje własnym życiem- jedno jest bardziej skręcone, inne mniej, kolejne wykręca się w prawo, a inne w lewo, jedno dłuższe, inne krótsze itp. Na innych portretach wychodziło Ci to bardzo fajnie.

 

Dzięki za wyjaśnienie tego ostatniego rysunku :) faktycznie ta zbroja jest dość potężna i można odnieść mylne wrażenie co do anatomii.

Poza tym Speedpainty nie są po to, żeby były idealne :D

 

I jeśli takie wyzwania Ci się podobają, to polecam grupę na fb https://www.facebook.com/groups/1402563099961950/

Codziennie pojawiają się 3-4 tematy do wyboru i na realizację ma się 30min. Do tego niektóre prace robią niesamowite wrażenie, więc można też coś podpatrzeć na przyszłość. Poza tym ludzie chętnie komentują i piszą swoje uwagi, niektórzy wrzucają też filmiki :)

Napisano

Hej!

 

Dziękuję za Twoje komentarze, nyrine :)

Ach, zrozumiałam, że chodzi Ci ogólnie o długie włosy ^^ Mi osobiście podobają się jej włosy. Poza tym to speed painting i jak na spd jest wg mnie dość szczegółowy i "wymuskany" ^^

Dziękuję za polecenie grupy :) Dołączyłam do niej jakiś czas temu, ale jeszcze się nie udzielałam. Skoro mówisz, że warto - postaram się coś w wolnej chwili dodać :)

 

Pozdrowienia!

Napisano

Witajcie,

 

dziś parę przykładów szkiców z anatomii (tradycyjnie).

 

female_anatomy_studies_by_unicatstudio-d8uups9.jpg

 

arm_anatomy_by_unicatstudio-d8uune6.jpg

 

I speed painting (2 godziny, jeden pędzel) w digitalu. Z refki /klatki filmowej/.

 

quick_witch_spd_by_unicatstudio-d8ug42b.jpg

 

Pozdrawiam serdecznie!

Napisano (edytowane)

Witajcie!

 

Trochę pocisnęłam ostatnio jedną ze starszy prac. Zrobiłam jej mały overpainting. Rezultat poniżej. Jeśli macie jakieś sugestie - co można zrobić, by było lepiej - będę wdzięczna. Pewnie wrócę jeszcze do tej pracy, bo 1) ją lubię 2) na pewno nie chcę go zostawić z tak gładką twarzą ;) Jest zdecydowanie zbyt "soft" - więc chcę nad nią na pewno jeszcze trochę posiedzieć ;) Przede wszystkim pomocne będą wszelkie sugestie jak sprawić, by praca była bardziej realistyczna i dawała większe wrażenie trójwymiarowości.

 

Lepsza rozdzielczość: https://www.artstation.com/artwork/let-it-burn

 

Z góry dziękuję!

Pozdrawiam!

 

let_it_burn___overpaint_me__by_unicatstudio-d8vltvl.jpg

Edytowane przez abbaart369
Napisano

Przede wszystkim pomocne będą wszelkie sugestie jak sprawić, by praca była bardziej realistyczna i dawała większe wrażenie trójwymiarowości.

 

Hej

 

Żeby na obrazie było coś bardziej realistyczne musisz ściślej trzymać się referencji, by lepiej zrozumieć to, co rysujesz, a największą uwagę przyłóż do tych detali, na których skupiać ma się oko.

 

Natomiast więcej trójwymiarowości uzyskasz dzięki mocniejszemu odseparowaniu od siebie planów. Masz do osiągnięcia tego celu całkiem szeroki zestaw środków poprzez zastosowanie kontrastów:

- jasne/ciemne

- nasycone/nienasycone

- kolory ciepłe/zimne

- szorstkie/gładkie

- ostre/rozmyte ( to akurat widać w powyższej pracy)

 

W mojej opinii nie ma sensu stosować wszystkich tych środków naraz, bo plany mogą wtedy wydać się tak mocno od siebie oderwane, że całość przestanie być ze sobą spójna. Ale jeden efekt "blura" to w tym przypadku za mało, gdyż to co spłaszcza ci tutaj obraz to użycie czerni na pierwszym jak i na drugim planie, użycie tych samych ciepłych kolorów o podobnym nasyceniu.

 

Mam nadzieję, że trochę pomogłem :)

Napisano

Witaj ZiN!

Wielkie dzięki za konstruktywny i bardzo pomocny komentarz. Tak, pomogłeś jak najbardziej. Mam już całkiem niezły materiał do pomyślenia co dalej ^^ Pozdrawiam serdecznie!

Napisano (edytowane)

Witajcie ponownie,

dziś kawałek ciałka ;)

 

Anatomia, szkice cienkopisami:

arm___anatomy_studies_by_unicatstudio-d8zd72a.jpg

 

A tu studium natury. Praca wykonana podczas Warsztatów Cyfrowego Malarstwa. Bardzo fajne doświadczenie. Podczas samych warsztatów (sesja około 2,5 godziny) wykonałam digital w skali odcieni szarości. Miał taki speed paintingowy styl. Po powrocie do domu, już z referencji i wyobraźni (zdjęcie wykonałam komórką, więc np. oświetlone części choćby twarz były w niektórych miejscach niewidoczne) dodałam kolor i nieco go oszlifowałam. Ale nie za bardzo: chciałam aby został w takim nieco speedowym stylu. To też zajęło mi około 2,5 godziny.

 

Ktoś kiedyś w tej teczce zapytał mnie, czemu maluję digitale z natury. Właśnie dlatego ^^ Po tym doświadczeniu czuję niedobór speed paintingów z natury. Trzeba mi pocisnąć. To (całość) powinno być zrobione w 2,5 godziny.

 

woman___study_from_nature_by_unicatstudio-d8znj5f.jpg

 

Pozdrowienia!

Edytowane przez abbaart369
Napisano (edytowane)

Witajcie,

dzisiejszy speedzik. Jeden pędzel z delikatną fakturą - jak płótno. Chciałam, aby praca miała taki trochę tradycyjny klimat.

 

fuji_by_unicatstudio-d8zxg3v.jpg

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez abbaart369
Napisano

Ciekawe kolorki, ale uważaj na horyzont w połowie kadru - przeważnie kadr robi się ciekawszy, kiedy horyzont jest bliżej 1/3 wysokości u góry albo u dołu.

 

Jest też kilka "trików" jak chcesz żeby praca miała jeszcze bardziej tradycyjny feel. Nie testowałem ich co prawda, ale pisali o nich ludzie, którzy wiedzą sporo i potwierdzali to przykładami prac.

Używanie gamut mask'ów zawęża paletę znacznie zmniejszając ten digitalowy feel:

jest co prawda do farb tradycyjnych, ale sposób maskowania przekłada się na digital tak samo. Nawet gdzieś po necie lata aplikacja do robienia takich rzeczy.

Nie pickowanie kolorów z pracy tylko za każdym razem dobieranie go od nowa jeszcze bardziej przybliża sposób wykonania do tradycyjnego, co przekłada się na to, że praca też ma bardziej tradycyjny feel. Wydaje się dość trudne, ale warto spróbować, też muszę.

Używanie mało albo wcale soft brushy. Chodzi o photoshopowe brushe z "hardness' na 0, dają bardzo sztuczne wrażenie. Nie oznacza to bynajmniej nie różnicowania krawędzi, ale nie robienia ich "cyfrowo soft".

I na konieć usunięcie z palety czarnych i bliskich czystemu czarnemu kolorów i wystrzeganie się warstw mieszania typu color dodge czy linear dodge, albo chociaż zoverpaintowanie ich po zastosowaniu też ponoć mocno pomagają.

Napisano

Witajcie :)

 

@Drax - dziękuję Ci bardzo za pomocny komentarz z wieloma dobrymi podpowiedziami :) Jak to czytałam, myślałam o tradycyjnym malowaniu i kurcze to jest bardzo życiowe. Np. z tymi soft brushami. W sumie pędzel (poza air brushem) zawsze ma jakąś twardość. Owszem są techniki pozwalające uzyskać bardzo delikatne, płynne przejścia, ale to i tak wygląda nieco inaczej niż cyfrowy soft brush. Gamut maski - wielkie dzięki za ten tutorial! Bardzo fajny i bardzo przydatny :) Co do kolorów - mam wrażenie, że to podpowiedzi - jak malować dobrze kolor :) Nie tylko starając się uzyskać taki tradycyjny look, ale tak ogólnie. To bardzo dobre zasady :)

 

@Zlyczlowiek - dziękuję za komentarz. Przydatny trik :)

 

@BartLight - dziękuję :)

 

Wczorajsze mazianko. Drax, Starałam się wypróbować w praktyce porady od Ciebie ;) Tym razem użyłam nieco innego brusha niż w tej górze Fuji (tamten zmieniał wielkość tekstury płótna, ten cały czas ma dokładnie tę samą wielkość przez co wygląda albo jak płótno po prostu albo - jak filtr płótno tylko nie mechaniczny - po całości, ale w wybranych miejscach). Ten brush nie wypełnia tak przestrzeni jak tamten (zostawia biel), więc pod nim zastosowałam taki twardszy brush. Ogólnie starałam się podejść do niego tak jakbym malowała akrylem po płótnie XD Ale chyba nic nie zastąpi akrylu, więc... jak tylko skończę akrylka, którego teraz maziam, zarzucę go tutaj ;)

 

steve_rogers___captain_america_by_unicatstudio-d906dcd.jpg

 

Pozdrowienia!

Napisano

Witajcie,

 

portret malowany według opisu, strój z referencji (głównie dwa różne rysunki), twarz częściowo z referencji, w dużej mierze z wyobraźni, świat 40K, klimat "jakby ktoś przyprowadził tę postać do portrecisty, aby pozowała do obrazu" :)

 

bethrie_by_unicatstudio-d930n1l.jpg

 

Pozdrowienia!

Napisano

Witajcie,

 

część druga serii portretów postaci z Warhammer 40K (część pierwsza: post 65) ;) Speed painting. Twarz z refy i opisu, ubiór z opisu.

 

neva_by_unicatstudio-d8o50z3.jpg

 

delserra_by_unicatstudio-d8qvyrr.jpg

 

galatea_by_unicatstudio-d8qw00g.jpg

 

lenneth_by_unicatstudio-d8s9t5k.jpg

 

rachel_by_unicatstudio-d8u7g71.jpg

 

johnathan_by_unicatstudio-d8zdf3g.jpg

 

zayel_by_unicatstudio-d973sgg.jpg

 

Pozdrawiam :)

Napisano

całkiem zacnie to wygląda, niemniej momentami jednak formy nieco płaskie, trzebaby jeszcze z tym walorem troszkę bardziej powalczyć...., ogólnie super, nie odpuszczać.. ;-)

Napisano

Ciekawe wyrazy twarzy, ale wydaje mi się, że masz to samo co ja często - kiedy robisz okolice ważne dla wyrazu twarzy, to tak bardzo skupiasz się na ich ułożeniu i kształcie, że gubi się trochę forma - szczególnie widać to w okolicy oczu.

Może spróbuj po wyszkicowaniu proporcji odwrócić portret do góry nogami? To pomoże myśleć o o nim jak o zbiorze brył.

Napisano

Witajcie @Emenems i @DraxMustHurt! Dziękuję za Wasze komentarze :)

 

Wiem o co Wam chodzi ^^ też to widzę. Niestety (albo stety) było to zamówienie, więc nie do końca malowałam tak, jak chciałam. Głównie widoczne jest to u kobiet, gdyż ich twarze malowane były z modelek (czytaj: twarze jak maski) i nie bardzo mogłam dodać im tak naturalne w twarzy rzeczy jak np. worki pod oczami. Niebawem będę malować trochę własnych postaci i tam mam zamiar pobawić się nieco ;) Choć jeśli idzie o "personal projects" to teraz chcę pomalować trochę conceptów ;P

 

Serdeczne pozdrowienia!

Napisano

Cześć.Ten pierwszy portret ma fajny pocztówkowy charakter.Lubię takie rzeczy.Postać w tle jest chyba za bardzo potraktowana aerografem .Nie znam się na tym ale chyba dobrze byłoby zrobić ją jakiś twardym brushem ,tak mysle.Włosy bardzo mi się podobają.Widac że sporo czasu na nie poswiecono.Chyba za dużo miękkich brushy jest w tej pracy i trochę na tym traci.Nie wiem czy można przedobrzyć z aerografem ale według mojej niefachowej opinii na tzw czuja to jest za dużo aerografu.Jednak całość przyciąga wzrok czyli praca jak najbardziej jest na plus .Kolorki mi się podobają.W drugiej pracy dziewczyna ma zbyt potężną lewą w stosunku do prawej .Jej lewa reka jest chyba nawet za długa .Troche głupio mi to pisać bo ja nawet ani jednego ćwiczenia jeszcze nie zrobiłem z anatomii .Anatomia to moja najslabsza strona.Dobrze byłoby tez usunąć te linie bo strasznie rzucają się w oczy .Poza tym to jest wporzo .Wczesniejsze pracki też są spoko .Tak trzymać

Napisano

Witajcie!

 

Witaj MazdaR92, dziękuję Ci bardzo za komentarz :)

Masz rację jeśli idzie o miękkość tego speeda z postacią. Nie używałam przy nim co prawda brusha typu aerografu, ale rzeczywiście widzę, że ten obraz jest taki "mięciutki". Dzięki za uwagę. Znasz może jakieś dobre twarde brushe? Ja ciągle poszukuję "swojego" twardego brusha, mam kilka typów, ale jeszcze nie trafiłam na "perfect one" ;)

WIP jest baaaardzo WIPowy, mocno wczesne stadium. Bez obaw, linie znikną ^^ Jeśli idzie o anatomię, postać była rysowana z refy, więc mam dużą pewność, że skrót perspektywiczny zrobiłam tam dobrze. Mam nadzieję, że w dalszej części pracy uda mi się go odpowiednio podkreślić.

Dziękuję za miłe słowa na temat moich prac :)

 

***

 

To kilka InkToberków dzisiaj. Szkice tuszem (tuszowe mazaki i tusz):

 

Starne Warsy. Bo Starne Warsy. Mój ulubiony to chyba szturmowiec ;) Fajnie się robiło jego render mazakami zamiast ołówkiem (którym pewnie normalnie bym takie szarości cisnęła):

empire___star_wars_x_inktober___09_12_10_2015_by_unicatstudio-d9dsar4.jpg

 

Zbliżenie na Vadera:

3c0964f65a9cafc95aa83dbe7422e562-d9chlji.jpg

 

Takie szybkie bardzo, proste, kreskowe żywiołaki, trochę w klimacie szamańsko-wiccańskim:

elements___inktober_13_16_10_2015_by_unicatstudio-d9dsaau.jpg

 

I kolejne szybkie szkice, tym razem z elementem szarości i koloru. Miało być trochę w klimacie Alicji w Krainie Czarów, Królowie Kształtów:

kings_of_shapes___inktober_05_08_10_2015_by_unicatstudio-d9ds988.jpg

 

Pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

Witajcie!

 

@DraxMustHurt - zrobiłeś mi dzień tym komentarzem ^^ Dzięki wielkie za takie słowa! Cieszę się, że Ci się podobają. Jak do tej pory moje ulubione. Ale niestety były troszkę czasochłonne jak na InkTobery :/ Tak, projekt mój. Chcący wydrukować, trzeba by mi było na pewno namalować raz jeszcze w digitalu ^^

 

Dziś takie szybkie Inktoberki. W sumie to taka inktoberowa zabawa sprzed paru dni:

 

popculture___inktober_17_20_10_2015_by_unicatstudio-d9e3tua.jpg

 

I tak na górze mamy Courtney Stodden zmiksowaną z Lady Gagą i Marilyn Monroe plus tytuł Gagi Fame Monster. Tak w duchu tego, aby pokazać, że celebryci dzisiejsi czasem ani mądrzy ani piękni nie są.

Kolejny GodFather jako GoodFather.

Potem Gary Oldman z Draculi Coppoli zmiksowany z twarzą ala "You don't say" Nicolasa Cage'a, ponieważ Vampires don't sparkle.

I komiksowa Amy, bo każdy jest od czegoś uzależniony. My tutaj na tym forum od rysowania. Rehab nam nie potrzebny. Cheers! :)

 

***

Edit. I jeszcze nowy Inktoberek. Tym razem szybkie lineartowe szkice, tak do 10 min każdy.

 

inktober_21_24_10_2015_by_unicatstudio-d9e87hx.jpg

 

Niebawem kolejny upload Inktoberów i czegoś jeszcze ^^

 

Pozdrowienia!

Edytowane przez abbaart369
Napisano

Witajcie,

 

jakoś nie wrzucałam do tej teczki do tej pory stepsów i tutoriali, które czasem zamieszczam na social mediach, ale dziś mi się jakoś pomyślało "w sumie dlaczego?". Ktoś mnie spytał na FB jak długopisami uzyskałam takie efekty w tych Marvelowych portretach i przeglądając moje opracowania stosowanych przeze mnie technik długopisowych, stwierdziłam - a dorzucę do teczki na Forum. Może ktoś uzna to za ciekawe i przydatne. Przepraszam, że po angielsku. Takie mam na sieci, dostępne do wrzucenia.

 

W sumie traktuję to trochę jako swoiste "dziękuję" dla Forum, bo właśnie tutaj w jednym z komentarzy, jeden z Was - użytkowników Forum - zasugerował mi porysowanie trochę cienkopisami i ogólnie narzędziami, przy których nie używa się gumki. I to była bardzo dobra podpowiedź. Korzystam z niej do dziś. Rzeczywiście wyrobiła mi ona pewność ręki i ogólnie pewność szkicu. Szczególnie przy cienkopisach to fajnie wychodzi ;) I nie powiem - przydało się przy InkToberze :)

 

Moje InkToberowe narzędzia:

 

ballpen_tuto_ballpen_and_friends_by_unicatstudio-d7p2v9e.jpg

 

Różne techniki kreskowania jakie stosuję przy rysunkach długopisem. W sumie z cienkopisami mam dość podobnie. Tylko one, jak się zużywają zaczynają wysychać, a nie wylewać tusz ;)

 

ballpen_tuto_how_to_sketch_by_unicatstudio-d7p2vtf.jpg

 

Różne techniki szkicowania długopisem jakie stosuję:

 

ballpen_fun_tutorial_01_by_unicatstudio-d7p2xeq.jpg

 

Efekty, jakie uzyskuję, łącząc długopis z innymi narzędziami:

 

ballpen_fun_tutorial_02_by_unicatstudio-d7p2yui.jpg

 

Długopisowe step by step jednego ze starych rysunków:

 

how_to_draw_bucky_with_ballpen_by_unicatstudio-d7p2zla.jpg

 

I to chyba wszystko. Mam nadzieję, że komuś się spodoba.

Komentarze mile widziane :) Dajcie znać czy np. macie ochotę czasem zobaczyć jakieś stepsy także, tego typu wpisy.

 

Pozdrawiam wszystkich!

Napisano

Witajcie,

chwilowo mam fazę "cichego ciśnięcia w ukryciu". Postaram się niebawem zarzucić coś nowego. Zarówno w digitalu jak i w traditionalu. Z tradycyjnych rzeczy pewnie wejdzie trochę szkiców, bo cośtam sobie rozkminiam codziennie i planuję poskanować zbiorowo i wtedy zarzucić (raczej część, nie wszystko ;P). Na razie taka mała zajawka:

 

skull_by_unicatstudio-d9hz4ta.jpg

 

W myśl zasady, że dla niektórych Inktober nigdy się nie kończy ;) daily routine dobra rzecz :)

 

Pozdrawiam wszystkich :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności