jamnique Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) http://www.youtube.com/watch?v=gvQtW_4DWKQ Czołem. Zacząłem robić Czerwonego Kapturka w ramach treningu, relaksu i na zaliczenie ;) W planach również wilk, myśliwy i babcia:P Za wszelkie uwagi, rónież złośliwe będę wdzieczny.Wiem że na co jak na co, ale na szczerość do bólu na tym forum można liczyć :D Model w XSI, shader skóry to customowy Fast Skin z różnymi parametrami rozproszenia dla R G i B plus Architectural material dla odbić. Tekstura siedzi w diffuse, epidermal i bump. Nie ma żadnego specularity, tylko odbicia, które na razie nie są mapowane. Za bazę tekstury posłużyło kiepskiej jakości zdjęcie z netu. Póki co skupiam się na shaderze i modelowaniu, starałem się zrobić jak najlepsze oczy, ale póki co chyba są źle umiejscowione więc nienajlepiej łapią światło. Za wszelkie tipsy i triksy, sugestie i żarciki Bóg zapłać ;] Edytowane 7 Grudzień 2009 przez jamnique
Ania Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Pokaż siatkę. Za duży bump. Zbyt symetryczne (rozpoznawalna oś symetrii tekstury) Kołnierz wygląda jak odlany z plastiku.
PICsell Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) Trochę rzeczy do poprawy, ale wygląda zacnie. Tylko te oczy... Dowiedziała się o babci? Wygląda jakby była na jakiś psychotropach. Poza tym zapowiada się fajna praca. Można prosić o siateczkę? Edit: 1.za szeroko 2.bardzo spuchło 3.coś nie tak z tym cieniem na tęczówce Czy mi się wydaję czy ona jest ścięta na jeżyka? Edytowane 24 Listopad 2009 przez PICsell
jamnique Napisano 24 Listopad 2009 Autor Napisano 24 Listopad 2009 Dzięki za uwagi;] Większy niż zwykle bump był planowany, żeby nie wyglądała za gładko kiedy będzie małą kulką pikseli w PALu. Tekstura wogóle idzie do wymiany. Oczy się chrzanią bo model nie jest za dobry w tej okolicy, zresztą wogóle jeszcze nie jest za dobry ;] Tak, jest ścięta na jeżyka i ma odcięte od głowy uszy. Nie poświęciłem jej więcej niż 3 godziny więc te rzeczy zostały odłożone na później. W tym pierwszym podejściu chodziło mi o zrobienie jako tako twarzy i ustawienie shadera. Teraz zamierzam ją męczyć do skutku.
jamnique Napisano 24 Listopad 2009 Autor Napisano 24 Listopad 2009 "Postać/Zwierzę" - nie żebym się czepiał, ale sławetny Noe nazwał tak swoje wątki około 4 razy. Mniej lub bardziej przypadek :) Haha :D Przejrzałem wszystkie wątki Noe, jestem na bieżąco :) Wybrałem po prostu z boxa kategorię. Myślałem że tak tu sprawy stoją, że człowiek i zwierzę są w jenym pudełku ;]
Gość kakaku Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Faktycznie ten kołnierz wygląda trochę jak usztywnienie karku z gipsu. I te oczy jakby coś brała. Czyli ogólnie impreza u wilka była udana:D
_Orion_ Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Noe miał podobną skłonnosć (w pierwszych swoich pracach, np. jak pokazał model własnej głowy), do lekkiego zeza w oczach.
PICsell Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) Proponuję zacząć od siatki, jest sporo błędów. Wrzuć siatkę bez msmootha, kaptura i pod jakimś kątem, będzie widać co jest źle. Do poprawy: oczy, zatoki, nos, żuchwa. Na siatce widać że ma coś w ustach (pastylka?), usunąć, może oczy się poprawią. Edit: Ona ma na sobie pancerz płytowy? Edytowane 24 Listopad 2009 przez PICsell
jamnique Napisano 25 Listopad 2009 Autor Napisano 25 Listopad 2009 Zaiste :D Bo to zły czerwony kapturek był ;] To długa historia. Poprawiłem już trochę gębę zaraz wrzucę. Właśnie jestem w środku zlecenia i przed jutrzejszym zaliczeniem, więc nie mogłem wcześniej za wiele zdziałać.
Temporal Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Watpie by byl to noe, za bardzo dopracowana praca. No a jesli to on, to gratuluje pozytywnej metamorfozy.
Lucek Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Duch Kefira wisi nad forum:) Wiecie że to już jest mania prześladowcza? Co do pracy to wygląda jakby kapturek był na mocnym haju. Poza tym za duży bump i jakiś dziwny kształt glowy w ogole.
PICsell Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Powtórzę się. Na początek czysta siatka głowy, bez kaptura itd, bez msmootha. Oczywiście będzie dużo błędów, ale chyba o to chodzi żeby je wychwycić. Nie pytam czy to twój model, ale możesz pokazać też ten pancerz w całości.
jamnique Napisano 25 Listopad 2009 Autor Napisano 25 Listopad 2009 (edytowane) Hehe czemu kiedy dowiedziałem się o Noe wiedziałem że ktoś mnie posądzi o to że nim jestem:D Swoją drogą on coś jeszcze robi, pokazuje się tutaj? Jak nie to szkoda. Model zbroi nie jest mój, to XSI-owy XSI-man, nieco już zmasakrowany, który służy tu dzielnie za ramiona. Twarz była robiona od 4 poligonów z referencji, według tego bardzo fajnego tutoriala Zmieniłem chyba tylko coś przy nosie jeżeli chodzi o edgeflow, bo coś się pod nozdrzami sypało stąd dziura pod nozdrzami widoczna na renderze. Kiedy skończyłem przeniosłem się dwa poziomy subdivision wyżej (albo i poziom) i teraz mam trochę więcej vertów do tweakowania ;] To jest już "poprawiona" ciut główka. Zaczyna się paprać bo edge nie leżą już tam gdzie leżały kiedy zaczynałem tą zabawę i coś co kiedyś pewnie miało być łukiem brwiowym teraz spełnia funkcję dodatkowej powieki itd ;] Radźcie mistrzowie. A co do czystej/nieczystej siatki modeluję cały czas na 2 poziomie subd to nie działa jak meshsmooth w maxie :P Ale pewnie to wiesz ;] Edytowane 25 Listopad 2009 przez jamnique
PICsell Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Za gęsta siatka, błędy są, ale to już było powiedziane. Na początek porównaj siatki z: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 Tutaj dosyć świeży wątek o modelowaniu głowy, trochę zabałaganiony, ale może pomoże. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=62288 Prawdopodobnie będziesz musiał zacząć od nowa (często łatwiejsze to niż poprawianie błędów)
jamnique Napisano 25 Listopad 2009 Autor Napisano 25 Listopad 2009 Prawdopodobnie będziesz musiał zacząć od nowa (często łatwiejsze to niż poprawianie błędów) Hehe story of my life PICsell :D Przynajmniej jeżeli chodzi o modelowanie z referek. Dzięki za linka przeczytam chętnie. W razie czego wrzucę babeczkę do Z. Pewnie tak się to skończy. Swoją drogą przydało by się w XSI jakieś narzędzie do sculptingu. Przy jego możliwości łytania poligonów nie było by to bez sensu. Przy okazji, mam pytanie. Jak modelujecie zazwyczaj okolice oczu? Równocześnie z resztą twarzy czy osobno, z okiem pod spodem i potem kleicie?
PICsell Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 (edytowane) Ja wcale nie zachęcam do przeskoku do zbrusha. Jak modelowałem główkę to wszystko robiłem z jednej części. Oko wstawiłem później i pewnie dopasowywałem okolice oka (chyba, tego akurat nie pamiętam) Można oddzielnie ale trzeba uważać żeby siateczki elementów pasowały do siebie. Edit Nie poświęciłem jej więcej niż 3 godziny więc te rzeczy zostały odłożone na później. Ja męczyłem się miesiąć i w końcu trafiła do szuflady :D Edytowane 25 Listopad 2009 przez PICsell
jamnique Napisano 25 Listopad 2009 Autor Napisano 25 Listopad 2009 Ja męczyłem się miesiąć i w końcu trafiła do szuflady :D Też tam byłem :D To ciemne i nieprzyjazne miejsce ;] Na pocieszenie dla nas obu: odrobina zbrusha czyni cuda :D I tym optymistycznym akcentem... dobranoc :P Wracam tu jutro ;]
Lucek Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Nie wiem gdzie te cuda. To w końcu babcia czy kapurek? Może wilk:) Zamiast sculptować weźże lepiej soft selection i popraw tę głowę. Wtedy ludzie pwenie chętnie cię wspomogą.
jamnique Napisano 25 Listopad 2009 Autor Napisano 25 Listopad 2009 Czasami człowiek musi, inaczej się udusi ;] Soft selection jutro, dzisiaj soft łóżeczko. Po dwóch nieprzespanych dobach... POEZJA ;]
PICsell Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 (edytowane) Soft selection tutaj niewiele pomoże, masz siatkę skopaną i tyle. Kingwins w swoim wątku męczy model od trzech miesięcy, ale widać wyniki. W zasadzie to co możesz zyskać na tym, to nie sam model, ale "ekspijrens", bo o to chyba chodzi w tej zabawie. Za 2-3 dni olejesz kapturka i zaczniesz Robert'a De Niro itp. itd. nie mając tego co najważniejsze - podstawy. To jest ta cecha która cię łączy z pewnym użytkownikiem którego nicka nie będę przywoływał. Trzeba usiąść, harować, a po paru latach zbierać owoce. Ja jestem dopiero na pierwszych etapach, ale lubię to co robię. Chyba że masz inną dewizę - szkic w zbrushu, mapowanie w szopie i głowa gotowa po paru godzinach. Edytowane 25 Listopad 2009 przez PICsell
jamnique Napisano 26 Listopad 2009 Autor Napisano 26 Listopad 2009 Eh PICsell... no pewnie że nie pomoże;] Odniosłem się tylko przewrotnie do poprzedniego posta. Co mi to może dać i co zabrać wiem odkąd zabrałem się za 3d. Nie widzę też za bardzo przewagi męczenia jednej głowy miesiąc nad zrobieniem w tym czasie trzydziestu w procesie uczenia się - tu i tu zdobywasz "ekspirjens". Powiedziałbym nawet, że więcej doświadczenia zdobywasz ponawiając próbę niż gorączkowo naprawiając potknięcia jakie zrobiłeś po drodze. Ktoś tu już pisał, nie wiem nawet czy nie Ty sam, że czasem więcej sensu ma zrobienie czegoś od nowa niż tygodniowe poprawianie błędów (na za gęstej czy już zwalonej siatce na przyklad) zamiast ponownie, tym razem porządniej przymierzyć się do formy. Gdybym nie lubił tego co robię zapewne bym tego nie robił, bo poza przyjemnością 3d nie daje zbyt wielu korzyści, a przynajmniej takich które rekompensowały by poświęcane na to godziny ;] Nie wiem skąd ten nagły kaznodziejski ton, może to taki zwyczaj, może nieświadomie poruszyłem jakieś tabu :D Nie to żeby mi to przeszkadzało, ale naprawdę nie musisz mnie nawracać na 3d :D Pochłania mi praktycznie każdą wolną godzinę. I nie wolną często też. Porównanie do Tego Kogo Nie Wolno Nazywać też mi bynajmniej nie przeszkadza i nie dostrzegam niczego złego w robieniu speed sculptów czy modeli w godzinę tylko i wyłącznie dla przyjemności i ćwiczenia - nawiasem mówiąc nie dotyczy to tego modelu;] Serio, jeśli masz poczucie że zmarnowałeś na mnie swój czas bo nie podchodzę do 3d na klęczkach to przykro mi że tak szybko zdążyłem Cię rozczarować, po prostu już mi trochę spowszedniało a i popracować czy odespać czasem trzeba :) Dewizę mam taką, że robię 3d bo lubię, z własnej nieprzymuszonej woli (kokainista też by tak powiedzial;]). Nie przyszedłem tutaj nikomu udowadniać że jestem super miszczem, bo jakbym był to już by wszyscy o mnie słyszeli :) Założyłem ten wątek nie po to, żeby pokazać jaką to piękną główkę zrobiłem, tylko usłyszeć Wasze pomocne uwagi, które przydadzą mi się przy tych i innych modelach i za które między innymi Tobie dziękuję. Bottomline: nie oceniaj książki po okładce.
PICsell Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Eee tam, jakiś drażliwy byłem wczoraj. Posyłam tutki o head moddelingu, może się przydadzą. http://www.max3d.pl/indexkom.php?ID=2257 http://www.little-tenderness.com/chimera.cgi?head=Head_Menu.html&tail=./04_Making/04_Making01.html http://cg-india.com/tutorials/3dsmax_tutorials_organic_modeling.html Do roboty.
dac77 Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Ja bym zmienił tytuł na "Siostra Jowita od świętych smutasów modlących". Ten bump zdecydowanie za duży, a kolor skóry zbyt jednorodny. Oczy całkiem niezłe (trochę świecą) i kaptur też dosyć ciekawy (ręcznie robiony czy symulacja?).
jamnique Napisano 26 Listopad 2009 Autor Napisano 26 Listopad 2009 Spoko ja też ;] Dzięki za linki. Wrzucam mały update: Dec: symulacja i potem trochę przemodelowane. Wszystkie jej ciuchy mają być symulowane, bo to w założeniu ma posłużyć do zrobienia ruchomegoobrazka - w sensie niby nieruchomy ale wiatr porusza gałęziami, ciuchami, włosami etc.
jamnique Napisano 26 Listopad 2009 Autor Napisano 26 Listopad 2009 Powiększyłem galki oczne i przemoelowałem do nich powieki. PICsell: dobre te tutki ;]
Ania Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 Jest lepiej, tylko że kompresja jpg jest tak mocna że nie widać czy bump się poprawił. I bez kaptura wygląda dziwnie, chyba jej brakuje trochę czaszki.
jamnique Napisano 26 Listopad 2009 Autor Napisano 26 Listopad 2009 Hej Ania, nadbumpem chwilowo się nie zastanawialem. Przemapowałem główkę i zmniejszyłem go o połowę. Tutaj powinno być lepiej widać.
PICsell Napisano 26 Listopad 2009 Napisano 26 Listopad 2009 (edytowane) Oczka są już lepsze. Kierunek wzroku jest do bani, stąd efekt kaca. Jeżeli patrzy na wprost to powinna mieć bardziej otwarte oczy. To tak jakbyś miał zmrużone oczy i spróbował spojrzeć w górę. Tekstury itd zostaw sobie na koniec, jak załatwisz sprawę modelu. Siata mi się nie podoba, ale bardziej ze względów technicznych. Na renderze nie będzie tego widać. Są jeszcze błędy w kształcie głowy. Edit. To co mi się naprawdę podoba to kolor jej ust. Edit2. Jak przysłonisz część modelu wtedy można zobaczyć inne rzeczy. Edytowane 26 Listopad 2009 przez PICsell
PICsell Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 (edytowane) Ten uśmiech ma jakiś jokerowy, ale to pewnie przez światłocień i teksturę. Ma zeza. Edit: A może i nie ma zeza. Nie wiem, coś tu nie tak. Edytowane 27 Listopad 2009 przez PICsell
jamnique Napisano 27 Listopad 2009 Autor Napisano 27 Listopad 2009 (edytowane) Chyba ma za szeroko rozstawione oczy. I zeza ;] Mniej więcej taki ciuch będzie na sobie miała. Z paroma dodatkami. Edytowane 27 Listopad 2009 przez jamnique
kingwins Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 fajnie to wygląda razem z kostiumem, co do twarzy to poszerzyłbym tą część nosa pomiędzy dziurkami na dole (przegroda?) Oczy moim zdaniem za bardzo wyłupiaste, podniósłbym lekko dolną powiekę do góry, bródka szersza (ale to pewnie moje zboczenie od modelowania facetowatej laski) uszy do remontu generalnego ;)
kingwins Napisano 27 Listopad 2009 Napisano 27 Listopad 2009 acha.. łuki brwiowe bardziej do przodu jakoś?
jamnique Napisano 27 Listopad 2009 Autor Napisano 27 Listopad 2009 Dzięki Kingwins. Mam wrażenie że wcześniej gały tak nie wystawały ;] Pokombinuję jeszcze z nimi na pewno.
PLS Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Srodkowa czesc piersi za bardzo jest wyrazna. Nawet opiete ubranie nie ukaze tak wyraznie bruzdy na mostku. Sam stroj fajny:]
kingwins Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 ja bym jeszcze proponował obniżyć brwi (texturę + łuki) tak przynajmniej na wysokość pomiędzy brwiami teraz a górną powieką
jamnique Napisano 28 Listopad 2009 Autor Napisano 28 Listopad 2009 Wygląda jak sporcmenka z NRD ;) O coś takiego właśnie chodzi ;]
jamnique Napisano 28 Listopad 2009 Autor Napisano 28 Listopad 2009 Hmm zaczynam mieć wrażenie że im dalej tym gorzej :/
PICsell Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Niekoniecznie, po prostu zacząłeś pokazywać model bez tekstury. - kąciki ust - fragment pod nosem - wybrzuszenie przy łuku brwiowym
jamnique Napisano 28 Listopad 2009 Autor Napisano 28 Listopad 2009 Niekoniecznie, po prostu zacząłeś pokazywać model bez tekstury. Nie no od początku oglądałem go bez tekstury. Przecież nie modeluję z teksturą na modelu ;] Chodzi mi o to że w którymś momencie twarz miała charakter który mi odpowiadał, a im dłużej to męczę tym bardziej zaczyna przypominać jakąś bułę.
PICsell Napisano 28 Listopad 2009 Napisano 28 Listopad 2009 Chodziło mi o to że z nałożoną teksturą pewnych rzeczy nie widać. Pisałem wcześniej o jokerowych ustach , z teksturką nie było to tak widoczne, bez niej widać że np. kąciki są za bardzo wgłębione czy jak tam zwał. Spokojnie, poprawisz to. Ps.Bułę to miałeś tutaj :D http://img522.imageshack.us/i/kapturekwire3.jpg/
jamnique Napisano 28 Listopad 2009 Autor Napisano 28 Listopad 2009 (edytowane) Spoko, wiem co masz na myśli. Lamentowałem tylko sobie że w miarę pracy charakter szkicu jakim było to, co było na początku ginie. Alternatywna wersja ciuchów: Edytowane 29 Listopad 2009 przez jamnique
kingwins Napisano 29 Listopad 2009 Napisano 29 Listopad 2009 lepiej jest, przynajmniej jak chodzi o naturalność, rozumiem że wygląd Ci nie odpowiada bo postać zmieniła charakter trochę. Musisz ją odchudzić trochę na policzkach. Poniżej daję zretuszowany obrazek, czerwone strzałki to tam gdzie użyłem Smudge (przesunąłem trochę bródkę do góry i kości szczęki zwężyłem) A zielona linia to linia pod którą powinien zarysować się cień lekii, powinieneś pod tą linią "wciągnąć" trochę policzka.
Ania Napisano 29 Listopad 2009 Napisano 29 Listopad 2009 Nowa wersja trochę jak facet. No chyba że to ma być ten myśliwy.
jamnique Napisano 29 Listopad 2009 Autor Napisano 29 Listopad 2009 Nowa wersja trochę jak facet. No chyba że to ma być ten myśliwy. A kto powiedział że czerwony kapturek była kobieta :D Widzę to zmaskulinizowanie kapturka. Jak już popoprawiam błędy anatomiczne postaram się zbliżyć go(ją) do tego jak wyglądała wcześniej.
kingwins Napisano 29 Listopad 2009 Napisano 29 Listopad 2009 Szkoda że nie pokazałeś tego co już masz z materiałem
jamnique Napisano 29 Listopad 2009 Autor Napisano 29 Listopad 2009 Szkoda że nie pokazałeś tego co już masz z materiałem Hej jak skończę z grubsza z modelowaniem, zabiorę się za przyzwoite uv-ki i będę malował tekstury. Sam materiał nie będzie wyglądał lepiej niż to co jest na ostatnim renderze
duff Napisano 29 Listopad 2009 Napisano 29 Listopad 2009 (edytowane) Przypomina mi tuska, albo jego pikną ;) córeczkę Na samym początku wyglądała bardzo dobże (nie potrzebnie słuchałeś się tych "rad"). Mam nadzieję, że zachowałeś gdzieś kopię tej pierwszej głowy, jeśli tak to do niej wróć. before after Edytowane 29 Listopad 2009 przez duff
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się