Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

kapturek.th.jpg

 

http://www.youtube.com/watch?v=gvQtW_4DWKQ

 

Czołem. Zacząłem robić Czerwonego Kapturka w ramach treningu, relaksu i na zaliczenie ;) W planach również wilk, myśliwy i babcia:P Za wszelkie uwagi, rónież złośliwe będę wdzieczny.Wiem że na co jak na co, ale na szczerość do bólu na tym forum można liczyć :D

 

Model w XSI, shader skóry to customowy Fast Skin z różnymi parametrami rozproszenia dla R G i B plus Architectural material dla odbić.

Tekstura siedzi w diffuse, epidermal i bump.

Nie ma żadnego specularity, tylko odbicia, które na razie nie są mapowane.

Za bazę tekstury posłużyło kiepskiej jakości zdjęcie z netu.

 

Póki co skupiam się na shaderze i modelowaniu, starałem się zrobić jak najlepsze oczy, ale póki co chyba są źle umiejscowione więc nienajlepiej łapią światło.

 

Za wszelkie tipsy i triksy, sugestie i żarciki Bóg zapłać ;]

Edited by jamnique
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

Trochę rzeczy do poprawy, ale wygląda zacnie.

Tylko te oczy... Dowiedziała się o babci? Wygląda jakby była na jakiś psychotropach.

Poza tym zapowiada się fajna praca. Można prosić o siateczkę?

 

Edit:

kapturek.jpg

 

1.za szeroko

2.bardzo spuchło

3.coś nie tak z tym cieniem na tęczówce

 

Czy mi się wydaję czy ona jest ścięta na jeżyka?

Edited by PICsell
Posted

kapturekwire.th.jpg

 

Dzięki za uwagi;] Większy niż zwykle bump był planowany, żeby nie wyglądała za gładko kiedy będzie małą kulką pikseli w PALu. Tekstura wogóle idzie do wymiany.

 

Oczy się chrzanią bo model nie jest za dobry w tej okolicy, zresztą wogóle jeszcze nie jest za dobry ;]

 

Tak, jest ścięta na jeżyka i ma odcięte od głowy uszy. Nie poświęciłem jej więcej niż 3 godziny więc te rzeczy zostały odłożone na później. W tym pierwszym podejściu chodziło mi o zrobienie jako tako twarzy i ustawienie shadera. Teraz zamierzam ją męczyć do skutku.

Posted
"Postać/Zwierzę" - nie żebym się czepiał, ale sławetny Noe nazwał tak swoje wątki około 4 razy. Mniej lub bardziej przypadek :)

 

Haha :D Przejrzałem wszystkie wątki Noe, jestem na bieżąco :) Wybrałem po prostu z boxa kategorię. Myślałem że tak tu sprawy stoją, że człowiek i zwierzę są w jenym pudełku ;]

Posted

Faktycznie ten kołnierz wygląda trochę jak usztywnienie karku z gipsu. I te oczy jakby coś brała. Czyli ogólnie impreza u wilka była udana:D

Posted (edited)

Proponuję zacząć od siatki, jest sporo błędów. Wrzuć siatkę bez msmootha, kaptura i pod jakimś kątem, będzie widać co jest źle. Do poprawy: oczy, zatoki, nos, żuchwa.

Na siatce widać że ma coś w ustach (pastylka?), usunąć, może oczy się poprawią.

 

Edit:

Ona ma na sobie pancerz płytowy?

 

kapturek.jpg

Edited by PICsell
Posted

Zaiste :D Bo to zły czerwony kapturek był ;] To długa historia. Poprawiłem już trochę gębę zaraz wrzucę. Właśnie jestem w środku zlecenia i przed jutrzejszym zaliczeniem, więc nie mogłem wcześniej za wiele zdziałać.

Posted

Duch Kefira wisi nad forum:) Wiecie że to już jest mania prześladowcza?

 

Co do pracy to wygląda jakby kapturek był na mocnym haju. Poza tym za duży bump i jakiś dziwny kształt glowy w ogole.

Posted

Powtórzę się. Na początek czysta siatka głowy, bez kaptura itd, bez msmootha. Oczywiście będzie dużo błędów, ale chyba o to chodzi żeby je wychwycić. Nie pytam czy to twój model, ale możesz pokazać też ten pancerz w całości.

Posted (edited)

kapturekwire2.th.jpg

 

kapturekwire3.th.jpg

 

kapturekwire4.th.jpg

 

Hehe czemu kiedy dowiedziałem się o Noe wiedziałem że ktoś mnie posądzi o to że nim jestem:D Swoją drogą on coś jeszcze robi, pokazuje się tutaj? Jak nie to szkoda.

 

Model zbroi nie jest mój, to XSI-owy XSI-man, nieco już zmasakrowany, który służy tu dzielnie za ramiona.

 

kapturekwire5.th.jpg

 

Twarz była robiona od 4 poligonów z referencji, według tego bardzo fajnego tutoriala

 

Zmieniłem chyba tylko coś przy nosie jeżeli chodzi o edgeflow, bo coś się pod nozdrzami sypało stąd dziura pod nozdrzami widoczna na renderze.

 

Kiedy skończyłem przeniosłem się dwa poziomy subdivision wyżej (albo i poziom) i teraz mam trochę więcej vertów do tweakowania ;] To jest już "poprawiona" ciut główka. Zaczyna się paprać bo edge nie leżą już tam gdzie leżały kiedy zaczynałem tą zabawę i coś co kiedyś pewnie miało być łukiem brwiowym teraz spełnia funkcję dodatkowej powieki itd ;]

 

Radźcie mistrzowie.

 

A co do czystej/nieczystej siatki modeluję cały czas na 2 poziomie subd to nie działa jak meshsmooth w maxie :P Ale pewnie to wiesz ;]

Edited by jamnique
Posted

Prawdopodobnie będziesz musiał zacząć od nowa (często łatwiejsze to niż poprawianie błędów)

 

Hehe story of my life PICsell :D Przynajmniej jeżeli chodzi o modelowanie z referek. Dzięki za linka przeczytam chętnie. W razie czego wrzucę babeczkę do Z. Pewnie tak się to skończy. Swoją drogą przydało by się w XSI jakieś narzędzie do sculptingu. Przy jego możliwości łytania poligonów nie było by to bez sensu.

 

Przy okazji, mam pytanie. Jak modelujecie zazwyczaj okolice oczu? Równocześnie z resztą twarzy czy osobno, z okiem pod spodem i potem kleicie?

Posted (edited)

Ja wcale nie zachęcam do przeskoku do zbrusha.

Jak modelowałem główkę to wszystko robiłem z jednej części. Oko wstawiłem później i pewnie dopasowywałem okolice oka (chyba, tego akurat nie pamiętam) Można oddzielnie ale trzeba uważać żeby siateczki elementów pasowały do siebie.

Edit

Nie poświęciłem jej więcej niż 3 godziny więc te rzeczy zostały odłożone na później.

Ja męczyłem się miesiąć i w końcu trafiła do szuflady :D

Edited by PICsell
Posted
Ja męczyłem się miesiąć i w końcu trafiła do szuflady :D

 

Też tam byłem :D To ciemne i nieprzyjazne miejsce ;]

Na pocieszenie dla nas obu:

odrobina zbrusha czyni cuda :D

 

babciau.th.jpg

 

I tym optymistycznym akcentem... dobranoc :P

Wracam tu jutro ;]

Posted

Nie wiem gdzie te cuda. To w końcu babcia czy kapurek? Może wilk:)

Zamiast sculptować weźże lepiej soft selection i popraw tę głowę. Wtedy ludzie pwenie chętnie cię wspomogą.

Posted (edited)

Soft selection tutaj niewiele pomoże, masz siatkę skopaną i tyle. Kingwins w swoim wątku męczy model od trzech miesięcy, ale widać wyniki.

W zasadzie to co możesz zyskać na tym, to nie sam model, ale "ekspijrens", bo o to chyba chodzi w tej zabawie.

Za 2-3 dni olejesz kapturka i zaczniesz Robert'a De Niro itp. itd. nie mając tego co najważniejsze - podstawy. To jest ta cecha która cię łączy z pewnym użytkownikiem którego nicka nie będę przywoływał.

Trzeba usiąść, harować, a po paru latach zbierać owoce. Ja jestem dopiero na pierwszych etapach, ale lubię to co robię. Chyba że masz inną dewizę - szkic w zbrushu, mapowanie w szopie i głowa gotowa po paru godzinach.

Edited by PICsell
Posted

Eh PICsell... no pewnie że nie pomoże;] Odniosłem się tylko przewrotnie do poprzedniego posta. Co mi to może dać i co zabrać wiem odkąd zabrałem się za 3d.

 

Nie widzę też za bardzo przewagi męczenia jednej głowy miesiąc nad zrobieniem w tym czasie trzydziestu w procesie uczenia się - tu i tu zdobywasz "ekspirjens". Powiedziałbym nawet, że więcej doświadczenia zdobywasz ponawiając próbę niż gorączkowo naprawiając potknięcia jakie zrobiłeś po drodze. Ktoś tu już pisał, nie wiem nawet czy nie Ty sam, że czasem więcej sensu ma zrobienie czegoś od nowa niż tygodniowe poprawianie błędów (na za gęstej czy już zwalonej siatce na przyklad) zamiast ponownie, tym razem porządniej przymierzyć się do formy.

 

Gdybym nie lubił tego co robię zapewne bym tego nie robił, bo poza przyjemnością 3d nie daje zbyt wielu korzyści, a przynajmniej takich które rekompensowały by poświęcane na to godziny ;] Nie wiem skąd ten nagły kaznodziejski ton, może to taki zwyczaj, może nieświadomie poruszyłem jakieś tabu :D Nie to żeby mi to przeszkadzało, ale naprawdę nie musisz mnie nawracać na 3d :D Pochłania mi praktycznie każdą wolną godzinę. I nie wolną często też.

 

Porównanie do Tego Kogo Nie Wolno Nazywać też mi bynajmniej nie przeszkadza i nie dostrzegam niczego złego w robieniu speed sculptów czy modeli w godzinę tylko i wyłącznie dla przyjemności i ćwiczenia - nawiasem mówiąc nie dotyczy to tego modelu;]

 

Serio, jeśli masz poczucie że zmarnowałeś na mnie swój czas bo nie podchodzę do 3d na klęczkach to przykro mi że tak szybko zdążyłem Cię rozczarować, po prostu już mi trochę spowszedniało a i popracować czy odespać czasem trzeba :)

 

Dewizę mam taką, że robię 3d bo lubię, z własnej nieprzymuszonej woli (kokainista też by tak powiedzial;]). Nie przyszedłem tutaj nikomu udowadniać że jestem super miszczem, bo jakbym był to już by wszyscy o mnie słyszeli :) Założyłem ten wątek nie po to, żeby pokazać jaką to piękną główkę zrobiłem, tylko usłyszeć Wasze pomocne uwagi, które przydadzą mi się przy tych i innych modelach i za które między innymi Tobie dziękuję. Bottomline: nie oceniaj książki po okładce.

Posted

Ja bym zmienił tytuł na "Siostra Jowita od świętych smutasów modlących". Ten bump zdecydowanie za duży, a kolor skóry zbyt jednorodny. Oczy całkiem niezłe (trochę świecą) i kaptur też dosyć ciekawy (ręcznie robiony czy symulacja?).

Posted

Spoko ja też ;] Dzięki za linki. Wrzucam mały update:

 

update.th.jpg

 

Dec: symulacja i potem trochę przemodelowane. Wszystkie jej ciuchy mają być symulowane, bo to w założeniu ma posłużyć do zrobienia ruchomegoobrazka - w sensie niby nieruchomy ale wiatr porusza gałęziami, ciuchami, włosami etc.

Posted

Jest lepiej, tylko że kompresja jpg jest tak mocna że nie widać czy bump się poprawił. I bez kaptura wygląda dziwnie, chyba jej brakuje trochę czaszki.

Posted (edited)

Oczka są już lepsze. Kierunek wzroku jest do bani, stąd efekt kaca.

Jeżeli patrzy na wprost to powinna mieć bardziej otwarte oczy. To tak jakbyś miał zmrużone oczy i spróbował spojrzeć w górę.

Tekstury itd zostaw sobie na koniec, jak załatwisz sprawę modelu. Siata mi się nie podoba, ale bardziej ze względów technicznych. Na renderze nie będzie tego widać.

Są jeszcze błędy w kształcie głowy.

 

 

update28.jpg

 

Edit. To co mi się naprawdę podoba to kolor jej ust.

 

Edit2. Jak przysłonisz część modelu wtedy można zobaczyć inne rzeczy.

 

updategz.jpg

Edited by PICsell
Posted (edited)

Ten uśmiech ma jakiś jokerowy, ale to pewnie przez światłocień i teksturę.

Ma zeza.

Edit: A może i nie ma zeza. Nie wiem, coś tu nie tak.

Edited by PICsell
Posted (edited)

Chyba ma za szeroko rozstawione oczy. I zeza ;]

 

Mniej więcej taki ciuch będzie na sobie miała. Z paroma dodatkami.

 

ciuchy.jpgw309.png

Edited by jamnique
Posted

fajnie to wygląda razem z kostiumem, co do twarzy to poszerzyłbym tą część nosa pomiędzy dziurkami na dole (przegroda?) Oczy moim zdaniem za bardzo wyłupiaste, podniósłbym lekko dolną powiekę do góry, bródka szersza (ale to pewnie moje zboczenie od modelowania facetowatej laski) uszy do remontu generalnego ;)

Posted

Srodkowa czesc piersi za bardzo jest wyrazna. Nawet opiete ubranie nie ukaze tak wyraznie bruzdy na mostku. Sam stroj fajny:]

Posted
Niekoniecznie, po prostu zacząłeś pokazywać model bez tekstury.

 

Nie no od początku oglądałem go bez tekstury. Przecież nie modeluję z teksturą na modelu ;] Chodzi mi o to że w którymś momencie twarz miała charakter który mi odpowiadał, a im dłużej to męczę tym bardziej zaczyna przypominać jakąś bułę.

 

update003.th.jpg

Posted (edited)

Spoko, wiem co masz na myśli. Lamentowałem tylko sobie że w miarę pracy charakter szkicu jakim było to, co było na początku ginie.

 

update004.jpgw577.png

 

update006.jpgw661.png

 

Alternatywna wersja ciuchów:

 

update005.jpgw544.png

Edited by jamnique
Posted

lepiej jest, przynajmniej jak chodzi o naturalność, rozumiem że wygląd Ci nie odpowiada bo postać zmieniła charakter trochę. Musisz ją odchudzić trochę na policzkach. Poniżej daję zretuszowany obrazek, czerwone strzałki to tam gdzie użyłem Smudge (przesunąłem trochę bródkę do góry i kości szczęki zwężyłem) A zielona linia to linia pod którą powinien zarysować się cień lekii, powinieneś pod tą linią "wciągnąć" trochę policzka.

Posted
Nowa wersja trochę jak facet. No chyba że to ma być ten myśliwy.

 

A kto powiedział że czerwony kapturek była kobieta :D

Widzę to zmaskulinizowanie kapturka. Jak już popoprawiam błędy anatomiczne postaram się zbliżyć go(ją) do tego jak wyglądała wcześniej.

Posted
Szkoda że nie pokazałeś tego co już masz z materiałem

 

Hej jak skończę z grubsza z modelowaniem, zabiorę się za przyzwoite uv-ki i będę malował tekstury. Sam materiał nie będzie wyglądał lepiej niż to co jest na ostatnim renderze

Posted (edited)

Przypomina mi tuska, albo jego pikną ;) córeczkę Na samym początku wyglądała bardzo dobże (nie potrzebnie słuchałeś się tych "rad"). Mam nadzieję, że zachowałeś gdzieś kopię tej pierwszej głowy, jeśli tak to do niej wróć.

 

before kapturek.th.jpg after update006j.th.jpg

Edited by duff

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy