Skocz do zawartości

V-Ray Standalone - czy ktoś tego używa - i jakie wrażenia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Znalazłem dziś w sklepie evermotion coś takiego jak V-Ray Standalone. Z opisu wynika że potrafi renderować sceny bez konieczności instalacji "third part software" (e bez 3d Studio?).

 

Jak to działa ktoś widział? wie?

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pewnie wygląda to jak renderowanie w fryrenderze (w maxwelu chyba też tak jest) czyli eksport sceny z programu 3d do pliku, który czyta renderer i reszta już w osobnym programie.

Napisano (edytowane)

próbowałem demko vraya pod mayę, coś podobnego do standalone, jak eksportowałem z blendera do vraya takiego, to widać dla tak prostej sceny (ściany, schody, poręcza do schodów) ciężko było żyć z takiego rodzaju łączeniem z vRayem z powodu kurczę jakiego wolnego eksportu.. trzeba było dłużej czekać niż 3ds max zwykle wrzuca do vRaya nawet złożoną scenę :)

Edytowane przez Camel
Napisano
próbowałem demko vraya pod mayę, coś podobnego do standalone, jak eksportowałem z blendera do vraya takiego, to widać dla tak prostej sceny (ściany, schody, poręcza do schodów) ciężko było żyć z takiego rodzaju łączeniem z vRayem z powodu kurczę jakiego wolnego eksportu.. trzeba było dłużej czekać niż 3ds max zwykle wrzuca do vRaya nawet złożoną scenę :)

 

Do wersji standalone trzeba wyeksportować plik ".vrscene

Exporter takich plików z 3ds maxa jest darmowy? Czy trzeba mieć V-ray for 3ds max (to jest ten exporter?) - a licencje standalone kupić tylko do użytku na innych kompach - renderfarmie?

 

Bo jeśli jest darmowy exporter to się dosyć opłaca kupić http://www.evermotion.org/modelshop/show_product/v-ray-standalone/2703/0/0/ za 350 euro (~1 500zł) na 5 kompów... i to nie tylko do 3ds maxa ale i do blendera np. :)

 

Wiadomo że dłużej sam export zajmuje... ale coś kosztem czegoś.

Napisano

Ja miałem okazję używać kilka razy z Blendera - dla mnie spoko ale nie mam punktu odniesienia bo nigdy nie używałem wcześniej w 3dsmax:). Eksport trwa długo ale na buildach zoptymalizowanych właśnie pod Vraya widać znaczne przyśpieszenie i już się nie odczuwa tego tak negatywnie.

Napisano

Generalnie możesz używać jak chcesz, kwestia tylko, czy są dostępne eksportery pod te programy. Blender jest opensource więc jak widać pełna integracja była akurat możliwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności