Skocz do zawartości

Animacja "Raj"


chom1k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nie wiem czy to dobry pomysł, by wrzucać tutaj tą animację ale trudno, zaryzykuję. Filmik Powstał na potrzeby szkolne. Nie musicie (ale możecie :)) pisać co jest nie tak, gdyż sam zdaję sobię sprawę z jego niedoskonałości. Miałem mało czasu na całość, więc jest jaki jest. Być może kiedyś powstanie udoskonalona wersja :)

Czas pracy: 4 miesiące (1 osoba).

Złożone w Adobe Premiere.

 

Link:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

masz wysoką świadomość sztuki filmowej wg mnie. Dobrze zmontowany, nie nudny, logiczny.

nic tylko gratulować. tak trzymaj.

 

btw zmień sobie tego chomika w avatarze na jakaś rasowa kapibarę, bo obciach.

 

edit. a, właśnie, oglądałeś w ostatnim czasie contact ;)?

Edytowane przez ttaaddeekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super. Bardzo dobry montaż.

 

W przyszłości popracuj nad plastyką - bo wyszło bardzo surowe 3d, poza modelami myślę tu o Świetle - które powinno budować - a u ciebie tylko odsłania obiekty. ale reszta spoko.

Detale typu animacja postaci to rzecz której można się nauczyć.

Jeden moment trochę jest poza rytmem - ciemność przed zapaleniem lampy, może brakuje tam kadru w półmroku?

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film jako całość mi się podoba. Pomysł, scenariusz - bardzo dobre.

 

Co do animacji postaci, wydaje mi się że miejscami zbyt duże odstępy między kluczami zostawiane na pastwe komputerowej interpolacji. Np. jak rusza głową przy sterze, to głowa idzie jak po szynie, a ruchy sterem są zbyt regularne. Albo to kiwnięcie głową w 1:55 - takie coś lepiej wygląda jeśli oba kiwnięcia się np. minimalnie różnią czasem, jeśli głowa jest ciut dłóżej u góry niż na dole (lub na odwrót), jeśli ruch w górę jest trochę szybszy lub wolniejszy od ruchu w dół. U ciebie prawie idealny sinus, przez to wygląda nienaturalnie. I takich miejc jest więcej, że rusza się idealnie równą prędkością od pozy do pozy. Ale to przyjdzie z czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na 4 miesiące to całkiem fajnie, tzn. jeśli jesteś w początkowej fazie nauki :) dużo jest niedoróbek, materiał jest bardzo surowy, ale pewnie zdajesz sobie z tego sprawę, inna rzecz, z której pewnie nie zdajesz sobie sprawy, to błędy operatorskie i montażowe, poprawny montaż nie wymaga dużej ilości pracy, a to kuleje prawie zawsze w filmach animowanych, nawet tych z troszkę wyższej pułki, no to troszkę ci wygarnę :)

 

No to po kolei.

Nie trzymasz się kierunków ruchu, szczególnie w drugiej połowie filmu, raz pokazujesz bohatera z jednej strony, raz z drugiej, tak jakby nagle podróżował w innym kierunku, jakby wracał, nie ma tu ciągłości, nie ma też przez to zachowanych relacji przestrzennych, tzn. widz nie potrafi zaadoptować się w stworzonej scenerii, nie wiadomo gdzie co leży w odniesieniu do bohatera itd., za mało jest cięć, wszystko to bardzo powolne i zniechęcające do oglądania, za mało cięć a za dużo przejść płynnych między ujęciami, takie przenikanie wystarczyło by do pokazania początkowej retrospekcji i wyjścia z niej, w innych momentach to nie pomaga a tylko wszystko komplikuje, spowalnia to akcje, która już i tak jest bardzo wolna, w ogóle nie zwracasz uwagi na plany, mieszasz je jak popadnie, dajesz np. zbliżenie, cięcie i zbliżenie z lekko innym kątem, albo szybko przechodzisz z półzbliżenia do zbliżenia z podobnym kątem widzenia, widać wtedy dziwne przejście obrazu na ekranie tzw. "animację" widać, że jest to nieprzemyślane i nie ma swojego tempa, nie patrzysz na ruch kamery, na kadry, kamera cały czas dziwnie lata, nie ma podstawowych jej ruchów typu jazda, panorama, brakuje ujęć statycznych kamery, wszystko jest ze sobą pomieszane, perspektywa raz jest żabia, raz ptasia, bez przemyślenia tego, co chciałeś osiągnąć, jakie wzbudzić emocje, nie zwracasz w ogóle uwagi na kąty widzenia, brak tutaj jakiejkolwiek ciągłości wizualnej, film jest przez to chaotyczny i po prostu źle opowiedziany. Ale na pocieszenie dodam, że właściwie każdy zaczyna od myślenia o 3d w oderwaniu od sztuki filmowej, a dopiero później zaczyna się myślenie o tej ciekawszej sferze :)

Edytowane przez matizlob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey.

 

Dzięki za komentarze :) To miłe, że potraficie odnaleźć w tym filmie coś pozytywnego, ja w pewnym momencie miałem z tym problemy... Zapomniałem w temacie napisać, że 4 miesiące liczone były łącznie z czasem poświęconym na rendering, który trwał czasem "wieki" (pewne 6 sekundowe ujęcie liczyło się skromne 6 dni :)). Głównym winowajcą był słaby komputer, który się do tego typu "zabiegów" po prostu nie nadaje. Zrobiłem co mogłem z tym co miałem. Wierzcie lub nie ale czasem byłem zły sam na siebie, że muszę zostawić dane ujęcie takie jakie jest, niedopracowane, i jechać dalej, termin w tym przypadku był niemożliwy do przesunięcia.

 

Pozdrawiam wszystkich :)

 

@ttaaddeekk: nie oglądałem, niemniej interesuje mnie dlaczego spytałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jakby to potraktowac jako previz do kolejnego podejscia z grupa plastykowa i animatorow itd:) to by byl swietny szort koncowo z tego:) takze nie krepuj sie sprobowac:)Teraz masz juz otarcie z tematem i wiedze nowa wiec bedzie latwiej bedzie mozna sie skupic nad wizualna strona w ktorej mozna pociagnac super conceptarty designy postaci statkow environmentow...

Duzo racji ma matizlob w kwestji montazu i ciaglosci ujec i timingu.Zawsze trzeba zrobic zle zeby dowiedziec sie jak jest dobrze:)

Rob nastepne tylko sie nie zniechecaj.

pzdr

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności