Napisano 2 Grudzień 200915 l Postanowiłem dokończyć/poprawić/zmodyfikować model nad którym pracowałem kilka miesięcy temu. Tu znajduje się WiP starej wersji na BlenderArtist http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=161838. Zacząłem od liftingu twarzy, nadal nie wygląda tak jak bym chciał, sugestie? (twarz nie powinna być zbyt realistyczna)
Napisano 2 Grudzień 200915 l Chyba widziałem to na blenderowni, ale tam praca była prawie ukończona. Czyżby autocenzura?
Napisano 2 Grudzień 200915 l Autor We wstępie napisałem przecież że postanowiłem dokończyć/poprawić/zmodyfikować model nad którym pracowałem kilka miesięcy temu, więc nierobie go od podstaw, tym razem zamierzam poprawić całościowo wygląd siatki i jej proporcje, wykonać tekstury i pełen rigg. Podałem także link do oryginalnego tematu na BlenderArtist gdzie można zobaczyć jak wygląda jego starsza wersja, na Blenderowni również założyłem temat jak zauważyłeś.
Napisano 2 Grudzień 200915 l To jest anime - stylizowana grafika - więc nic nie musi dziergać. W tego typu grafice niefotorealistycznej trudno ocenić gdyż nie wie się co zamierzał osiągnąć autor. Ja bym więcej popracował nad oczami i ustami, a uszy mogą być bardziej schematyczne - i tak nikt na nie nie patrzy.
Napisano 2 Grudzień 200915 l Autor Zapomniałem wspomnieć że ma to być docelowo model lov poly do gry dlatego tak mała ilość wierzchołków, ciągle eksperymentuje z kształtem czaszki i proporcjami, jutro zajmę się modyfikacją ciała i popracuje jeszcze nad twarzą tak by wrzucić ten model na wyższy poziom.
Napisano 3 Grudzień 200915 l Autor Kilka drobnych poprawek i chyba wszystko pasuje, brwi będą na teksturze, więc czas zająć się resztą modelu.
Napisano 3 Grudzień 200915 l Zapomniałem wspomnieć że ma to być docelowo model lov poly do gry dlatego tak mała ilość wierzchołków Low czy nie low, pokazujesz siatkę z meshsmoothem więc należy to traktować jak model hi poly a tutaj już ilość wierzchołków nie gra roli. Oczy wstaw, będzie Ci łatwiej modelować okolice powiek a tak to bedziesz musiał później poprawiać.
Napisano 3 Grudzień 200915 l Jak chcesz wykonać pełen rig to lepiej zmień trochę topologię na czole i podbródku bo tymi częściami póki co nie będzie można normalnie poruszać. Powieki też lepiej dorób z tego samego powodu.Poza tym rozczarowałeś mnie - Gdzie jest nudity?
Napisano 3 Grudzień 200915 l Jak na low poly to siatka jest dobra, z czołem wszystko w porządku, jedynie powieki możesz dorobić żeby się lepiej animowało. Cyba że ma być bardziej nextgenowo to wtedy możesz dać gęstszą tą siatkę na twarzy. Zauważyłem jeszcze że zrobiłeś niektóre elementy typowo pod mesh smootha np chamfery koło ust. Przy low poly nie musisz tego robić.
Napisano 3 Grudzień 200915 l Siatka jest imo calkiem ok, ale forma kuleje. Ta glowa zdecydowanie potrzebuje troche wiecej milosci ;)
Napisano 3 Grudzień 200915 l Autor Poza tym rozczarowałeś mnie - Gdzie jest nudity? Nudity nie będzie, ponieważ postanowiłem zintegrować bieliznę z modelem, co do tematu to skopiowałem go po prostu z postu na BlenderArtist i nie zauważyłem tego dopisku. Widok z viewportu blendera do wersji 2.49 wygląda tragicznie przez to oświetlenie zniekształca kształt modelu, tym razem będę robić zrzuty z wersji 2.5 i bez zagęszczania siatki.
Napisano 4 Grudzień 200915 l Autor A jednak jest (nudity), model jest zbudowany z niecałych 16000 trójkątów więc będę go musiał trochę zoptymalizować, zacznę od integracji bielizny chyba pomyślę nad czymś bardziej piżamo podobnym jak w simsach i najwyżej za dwa dni biorę się za tekstury i włosy, z teksturą już trochę eksperymentowałem.
Napisano 4 Grudzień 200915 l Autor Mam pytanie co do przygotowania riggu pod silnik gry powiedzmy Ogre 3D, zacząłem tworzyć wygodny w animacji rigg postaci z tym że nie wziąłem pod uwagę czy wszystkie jego modyfikatory będą obsługiwane przez silnik gry, jak to jest z tym szkieletem w grach, do czego się muszę ograniczyć? Czy przygotowywał już ktoś animowane postacie dla Ogra?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto