Maćko_SQL Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) Dopiero sie uczę ( 2 miesiące ) także proszę o poprawki. siatkę pokaże w środę bo muszę trochę ja poprawić brzuszek niedokończony ręce nogi głowa tył WIP postać zrobiona pod shadow mape low poly czeka na nią . Póżniej dorobie w zbrush'u płaszczyk i jak dobrze pójdzie to shotgun'a :) Pozdrawiam ps. krytyka mile widziana Edytowane 2 Styczeń 2010 przez Maćko_SQL
dac77 Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Widzę że bardzo młody jesteś bo jeszcze nagiej kobiety nie widziałeś. Mała podpowiedź. Nie musisz od razu szukać modelki, wystarczy kupić gazetę w kiosku, albo poszukać obrazków w internecie (można jakieś świństwo złapać). 2
Gość Morte Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) dac - Jak ja kucze nie lubie takich wycieczek osobistych, jak nie masz nic madrego do napisania to nie pisz... Idac twoja logika sporo ludzi na tym forum w zyciu nie widzialo lustra, ani drugiego czlowieka wnioskujac z tego jak wygladaja wymodelowane przez nich glowy... Macko- proporcje siedza, klatka piersiowa nie powinna sie tak szybko konczyc(o obrys z przodu mi tu chodzi) - poszukaj sobie jakis atlasow anatomicznych, na necie sa rowiniez zdjecia nagich pan i niekoniecznie na stronach o ktorych pisze dac... Edytowane 13 Grudzień 2009 przez Morte
Maćko_SQL Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 (edytowane) problem w tym ze ja jej brzuch tylko skróciłem bo za długi mi sie wydawał :) miałem blueprint'a ze tak to ujmę xD ale spoko wydłużę tu i ówdzie i dam screena :) Dac. ehh.... ^^ pozowstawię to bez komentarza moze lepiej :P edit: cos w ten deseń ? edit 2 korekta wielkosci ud.: Edytowane 13 Grudzień 2009 przez Maćko_SQL
forestt Napisano 13 Grudzień 2009 Napisano 13 Grudzień 2009 Tak jak wyżej, znajdź dobre referki, bo to podstawa, otwórz atlas od anatomii i porównuj co nie tak. Poza tym w necie możesz znaleźć profesjonalne referencje, tworzone na potrzeby np. artystów i grafików, wystarczy tylko dobrze poszukać. A sama praca wymaga wiele poprawek.
norden Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 moim zdaniem robisz błąd że nie zaczynasz od całości tylko skupiłeś się na tułowiu...zrób sobie najpierw modelik low poly tzw. base mesh... który w przyszłości dowolnie sobie będziesz przekształcał... jako referencje polecam zdjęcia z 3dsk... niestety trzeba zabulić żeby ściągnąć... wg mnie najlepszy sposób to wynajac modelke (tak jak ostatnio tutaj z paroma kolegami z forum robilismy żeby sobie przypomnieć troche anatomii rysując) i porobić fotki... lepsze to niż poser...no i oczyiscie polecam nauke rysunku anatomii... zreszta jak wszystkim modelarzom którzy na poczatku nei mają tak wiele doświadczenia jak tacy wyjadacze np. dac77... pozdrawiam Norden
Maćko_SQL Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 ok póki co coś takiego ( prawa strona ciała nie chciało mi sie robić juz tego na lewej wieczorem poproszę dziewczynę i myślę ze proporcje dobiorę do środy idealne :) dam screena z tym i poprawkami anatomicznymi :P
dac77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 Powiedzieliście to samo co ja tylko nudno i bez polotu. Są dwie sprawy których musi się nauczyć grafik 3D od charakterów. Pierwsza to jest musi umieć rysować postacie (3-5 lat), a druga to musi poznać program (2-8 tygodni), a potem połączyć te dwie umiejętności. Nie ma co się tłumaczyć początkami w 3D bo najpierw powinna być solidna podstawa ze szkicu a jak ktoś chce kiedyś iść w profesję to rzeźbia też nie zaszkodzi. Czułem jakby odrobinę złośliwości w niektórych wypowiedziach. To że nie przedstawiam swoich charakterków na forum to nie dlatego że ich nie robię, ale dlatego że postacie wymagają o wiele większych umiejętności niż mechaniczne modele i przedmioty codziennego użytku. Tutaj odrobinę nie taki kształt i to razi jak ... syn pani prostytutki. Dawno nie widziałem naprawdę dobrego charakteru w stylice realistycznej. Jak chcecie zobaczyć jak to się robi to odsyłam na konkurencyjne forum CGTalk. Nie wszystkie prace są tam dobre ale ostatnio pewien member z nazwiska chyba chińczyk prezentuje bardzo ładny model na WIPie - można podpatrzeć i porównać. Proponuję żeby cegłami rzucać pojedynczo, bo jak za dużo naraz to nie będę wiedział od kogo dostałem.
mastahcez Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 i refke! wrzuc siatke bez meshsmooth, cos mi sie wydaje jakies topologiczne babole wychodza tu i ówdzie i dlatego te kanty.
Maćko_SQL Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 co do rysunku to WIP ze tak to ujme :) rzeźba również w toku :) póki co glina ale od czegoś trzeba zacząć . Ciężko na ten moment przesiedzieć 3-5 lat nad rysunkiem jak prace do szkoły musze robić już teraz. Postaram sie modelke w srode rozebrać i pozmieniać proporjce postaci dorobić niektóre szczegóły i w konću uporzadkować dobrze siatke bo przez niektóre szczegóły jest w niektórych miejscach pokrzywiona . Pokaże co wyszło. i dizeki za nazwe forum napewno zajrze ! :) Jeśli chodzi o refki to jest z kilku innych bo co jedna to była fest nieproporcjonalna także chodzi bardziej o całokształt niż robienie ze zdjecia
mastahcez Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 mysle ze troche za wczesnie zakopales sie w detalach, nie masz rak i nog ani jakiejs konkretnej formy a juz zaczales robic jakies bardzo niuansowe rzeczy typu wystajace zebra, malutkie wkleslosci itd. pomysl o tym jak o glinie, masz pewne etapy ktorych nie przeskoczysz, najpierw bryla, ogolny zarys ale zdecydowanie calosc, nie dokleisz nog pozniej nie? pomijajac techniczna niemozliwosc zrobienia tego to glowna przyczyna jest to ze musisz patrzec na calosc, wszystkie proporcje porownywac. w 3d powinno byc chociaz podobnie, robisz na poczatku z siatki z mala iloscia podzialow zeby ustalic topologie i proporcje, pamietajac ze jesli chcesz to potem wrzucac do zbrusha to musza byc tylko czworoboczne poligony, w dodatku jesli postac bedzie potem animowana to musisz patrzec na to zeby byly wszedzie edge loopy. potem mozesz wrzucic symmetry i meshsmooth ale i tak dzialasz na bardzo prostej siatce pod tymi modyfikatorami a nie odrazu na tysiacach poligonow... na koniec robi sie prawdziwy detal i niuanse, najczesciej w zbrushu.
dac77 Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 mastahcez ma rację. Za wcześnie chcesz wszystko mieć gotowe. Zresztą po nałożeniu tekstur te drobiazgi są często mało widoczne. Nie wiem czy to do animacji, sądząc po ustawieniu ramion to tak, ale jak tyle dasz szczegułów ty wysiądziesz przy teksturowaniu i skinowaniu i nigdy tego nie dokończysz. Na początek najlepsze są postacie kreskówkowe. 1
Maćko_SQL Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 ok ^^ tak wiec wróciłem do modelu low poły (wiem musze sie pozbyć tych trójkątów :/) tu macie screeny: jak skończę nogi i ręce dopracuje proporcje to się odezwę po pomoc o opinie czy dobrze zrobiłem ^^
mastahcez Napisano 14 Grudzień 2009 Napisano 14 Grudzień 2009 nie tylko trojkatow, piecio-,szescio-,itakdalej-katow rowniez:) siatka wyjsciowa nie jest az taka zla, dobrze kombinowales, moze troche dziwnych rzeczy dzieje sie na biodrach, moglbys to zoptymalizowac i raczej staraj sie nie robic zbyt prostokatnych poligonow, kwadraty sa lepsze do ewentualnego modelowania w zbrushu. troche za duzo podzialow na piersiach, im wiecej vetexow w jednym miejscu tym ostrzejszy kant w meshsmoothie. dlatego miales takie "grudki" pod skora na piersiach:) mozesz juz zrobic chamfer na vercie w miejscu gdzie bedzie pepek. na ramionach masz dlugie poligony ktore potem po zgieciu rak beda dziwnie odstawaly i bedzie wrazenie naprawde barczystego babska za przeproszeniem:) dawaj wiecej podzialow wlasnie w takich miejscach ktore sie zginaja a mniej na przykald na udach, lydkach, przedramionach. najlepiej podpatrz jak robia topologie ciala w tutorialach albo gotowych modelach. ale przede wszystkim skoncz reszte ciala! uff:P
Maćko_SQL Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 (edytowane) Ręce już są ,głowa w połowie też także pojutrze wystawie z reszta ciała ale nie wiem czy nie przekombinowałem z środkiem :/ : Edytowane 21 Grudzień 2009 przez Maćko_SQL
Maćko_SQL Napisano 25 Grudzień 2009 Autor Napisano 25 Grudzień 2009 (edytowane) UP troszke pozmieniałem . Pokazałbym wiecej ale bład mi wyskoczył w 3d'sie i mi nos się poszedł grzmić :/ ps. jeszcze dużo niedociągnieć jest ,zniekształceń , ale z miare powstawania ust szyi itp znikną up. nowy nos. Edytowane 25 Grudzień 2009 przez Maćko_SQL 1
kliment woroszyłow Napisano 25 Grudzień 2009 Napisano 25 Grudzień 2009 (edytowane) Widzę że bardzo młody jesteś bo jeszcze nagiej kobiety nie widziałeś. Mała podpowiedź. Nie musisz od razu szukać modelki, wystarczy kupić gazetę w kiosku, albo poszukać obrazków w internecie (można jakieś świństwo złapać). oraz Powiedzieliście to samo co ja tylko nudno i bez polotu gratuluje polotu dac....na szczęście dla nas wszystkich długo nie zabawisz na tym forum, podobnie jak na blenderowni, bo w końcu przegniesz ostatecznie, jak ktoś jest trollem to choćby nie wiem jak sie starał zawsze to z niego wylezie. Edytowane 25 Grudzień 2009 przez kliment woroszyłow
Nezumi Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 Jakby ktos szukal refek to kiedys trafilem na taka stronke http://www.characterdesigns.com/index.php?sitepage=photosets Nie zasmiecajcie juz watku tym wzajemnym wyliczaniem sobie win.
Maćko_SQL Napisano 26 Grudzień 2009 Autor Napisano 26 Grudzień 2009 znalazłem już odpowiednie także dzieki :) skończę ta postać i zacznę druga aż w końcu się nauczę. i proszę o posty bardziej związane z tematem niż wracanie do sprawy Dac'a bo tak sie nic nie nauczę :/ ( głownie zależy mi na siatce. ) póki co mały up : ( sutek mi pipcy cała pierś :/ i chyba go w zbrush'u zrobie na końcu tak jak usta. ) zniekształcenia nad piersią i w środku klatki już niweluję , choć troche to trwa. aaaaaa i jeśli możecie napiszcie mi , albo wyśliie linka , jak zrobić ten render w takim jakby szumie żeby widzieć do końca niedociągniecia. Miałem to na ost zajeciach i wiem że wył sie światła sceny itp ale nie pamietam dokładnie :/ a bardzo by mi to ułatwiło całość
grizleyd Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=64182 takie cos ? :)
hamek1990 Napisano 26 Grudzień 2009 Napisano 26 Grudzień 2009 Maćko_SQL Będziesz chaciał to animować?? A jeśli dasz rade wrzuć siatkę modelu z kilku stron może jest jakiś obszar który by należało poprawić jak go z chłopakami znajdziemy to ci podpowiemy gdzie co i jak... Widzę że niektóre obszary jak np. pachy i ramiona coś nie tego zbyt ostre kanty są muszisz tam popracować ale najpierw zrób sobie dobrą siatkę podstawową później babraj się w szczegóły tak jak już inni ci to napisali
Maćko_SQL Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 (edytowane) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=64182 takie cos ? :) DOKLADNIE ! :) dzieki wielkie :) myślę ze ok wtorku wrzucę wszystkie rzuty + babki z których to robiłem || chciałem uzyskać określony efekt . Większą pierś z jednak chuda sylwetka... nawet bardzo chudą. A co do animowania uznałem że niekoniecznie i tak mi frajde sprawia jej tworzenie ^^ na animowanie chyba w następnej się skusze xD Edytowane 27 Grudzień 2009 przez Maćko_SQL
Maćko_SQL Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 Dac jakbyś mogł dawaj bardziej rozbudowane odpowiedzi bo z ostatniej nic nie wyciągnę po za kłębkiem myśli jakby to miało wyglądać żeby to dało sie poprawnie zaminować . to jest moja pierwsza postać , pierwsza twarz ręce itp...
dac77 Napisano 27 Grudzień 2009 Napisano 27 Grudzień 2009 No dobra. Siatka jest zbyt gęsta. Jak kości oskinujesz (lata zajmie) to się okaże że przy animacji tworzą się w okolicach stawów schody. Normalnie naprawia się to tworząc animację mesha sterowaną kościami, ale zrobienie tego przy tak gęstej siatce jest niewarte zachodu. Generalnie trzeba dążyć do minimalnej ilości geomtrii zeskinowanej a potem turbosmooth plus displacement lub normal map a najlepiej jedno i drugie. No i oczywiście i tak trzeba będzie poprawiać deformację w okolicach stawów. Jak byś był mniej ambitny i zaczął od prostych komiksowych postaci zwierzątek lub ludzików to byś wiedział ile to pracy i dlaczego tak dużo jest zrobionych postaci w Zbrush a tak niewiele animowanych "gęstych" postaci. Animacja postaci to kilkadziesiąt kości. Ich zeskinowanie z testami to jakieś półgodziny na jedną kość przy prostym meshu. Im więcej geometrii tym dłużej i trudniej, a efekty gorsze. No i później jeszcze poprawki deformacji, w niektórych przypadkach nawet cztery na jedną kość. Wychodzi 3 dni wytężonej pracy, a efekty raczej nie olśnią. Ja już tą drogą szedłem i nigdzie ona nie prowadzi.
Maćko_SQL Napisano 27 Grudzień 2009 Autor Napisano 27 Grudzień 2009 no i super o to mi chodziło :) w takim razie dokończę ta postać . Zrobie jakas scenke ucząc sie przy okazji anatomii dobrze i układania siatki a następna będzie prosta postać z kreskówki i na niej animacje zaczne ^^ dzieki wielkie ! :)
Maćko_SQL Napisano 31 Grudzień 2009 Autor Napisano 31 Grudzień 2009 (edytowane) przedramię dopiero zaczynam z reki i góra biustu do poprawki bo widać zarys piersi a nie chciałem takiego efektu . Nadal nie wiem jak tą pierś zniwelować , ten środek HELP ! _______________________________________ takie małę cuś po za tematem a jednak go dotyczy :P ( piersi są na tyle niesymetryczne jak co , jakbyście do prawej mieli porównywać bez TS z TS Edytowane 2 Styczeń 2010 przez Maćko_SQL
Mortom Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 nie obraź sie ale strasznego kaszalota wiozłeś sobie na refkę... nie mówię o twarzy ale o reszcie ciała... jakoś tak dziwnie wygląda od piersi do miednicy (z miednicą włącznie). Tu masz linka który na pewno cię zinteresuje... są tam siatki ludzi itp. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695 a tu masz znajdę z internetu którą jestem zafascynowany: http://img153.imageshack.us/img153/5246/2738111195319803largexj2.jpg Pozdrawiam.
Ania Napisano 3 Styczeń 2010 Napisano 3 Styczeń 2010 Pokaż inne widoki. Pierś u góry nie powinna się tak ostro zaczynać. Pod pachą zrobiłeś za grubo. Ten ogolony trójkącik ma u ciebie zbyt stromy bok. Na forum w FAQ jest coś na temat brzydkich tekstur w viewporcie, poczytaj, bo ta twoja referka strasznie spixlowana, chyba niewygodnie się modeluje z taką.
Maćko_SQL Napisano 3 Styczeń 2010 Autor Napisano 3 Styczeń 2010 dokładnie strasznie niewygodnie się modeluje bo szczegóły muszę oglądać po za 3ds'em :/ co do referek ciężko o takową wiec robię na tym co jest :) siatki na pewno się przydadzą dzięki !! :) rece poprawie biust też ale chyba nie wg referki bo mi sie nie podoba :PP
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się