Skocz do zawartości

postać 3d chuda kobieta


Maćko_SQL

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero sie uczę ( 2 miesiące ) także proszę o poprawki.

 

dwal.jpgdwal.jpg

 

trzy.jpg

dwal.jpg

jeden.jpg

 

siatkę pokaże w środę bo muszę trochę ja poprawić

brzuszek niedokończony

ręce nogi głowa tył WIP

 

postać zrobiona pod shadow mape low poly czeka na nią . Póżniej dorobie w zbrush'u płaszczyk i jak dobrze pójdzie to shotgun'a :)

 

Pozdrawiam

 

ps. krytyka mile widziana

Edytowane przez Maćko_SQL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Widzę że bardzo młody jesteś bo jeszcze nagiej kobiety nie widziałeś. Mała podpowiedź. Nie musisz od razu szukać modelki, wystarczy kupić gazetę w kiosku, albo poszukać obrazków w internecie (można jakieś świństwo złapać).

  • Sad 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dac - Jak ja kucze nie lubie takich wycieczek osobistych, jak nie masz nic madrego do napisania to nie pisz... Idac twoja logika sporo ludzi na tym forum w zyciu nie widzialo lustra, ani drugiego czlowieka wnioskujac z tego jak wygladaja wymodelowane przez nich glowy...

 

Macko- proporcje siedza, klatka piersiowa nie powinna sie tak szybko konczyc(o obrys z przodu mi tu chodzi) - poszukaj sobie jakis atlasow anatomicznych, na necie sa rowiniez zdjecia nagich pan i niekoniecznie na stronach o ktorych pisze dac...

Edytowane przez Morte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze ja jej brzuch tylko skróciłem bo za długi mi sie wydawał :) miałem blueprint'a ze tak to ujmę xD ale spoko wydłużę tu i ówdzie i dam screena :)

 

Dac. ehh.... ^^ pozowstawię to bez komentarza moze lepiej :P

 

edit:

 

cos w ten deseń ?

 

czwawrrty.jpg

 

edit 2 korekta wielkosci ud.:

 

czwawrrty.jpg

Edytowane przez Maćko_SQL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej, znajdź dobre referki, bo to podstawa, otwórz atlas od anatomii i porównuj co nie tak. Poza tym w necie możesz znaleźć profesjonalne referencje, tworzone na potrzeby np. artystów i grafików, wystarczy tylko dobrze poszukać. A sama praca wymaga wiele poprawek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem robisz błąd że nie zaczynasz od całości tylko skupiłeś się na tułowiu...zrób sobie najpierw modelik low poly tzw. base mesh... który w przyszłości dowolnie sobie będziesz przekształcał... jako referencje polecam zdjęcia z 3dsk... niestety trzeba zabulić żeby ściągnąć... wg mnie najlepszy sposób to wynajac modelke (tak jak ostatnio tutaj z paroma kolegami z forum robilismy żeby sobie przypomnieć troche anatomii rysując) i porobić fotki... lepsze to niż poser...no i oczyiscie polecam nauke rysunku anatomii... zreszta jak wszystkim modelarzom którzy na poczatku nei mają tak wiele doświadczenia jak tacy wyjadacze np. dac77...

 

pozdrawiam Norden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieliście to samo co ja tylko nudno i bez polotu.

Są dwie sprawy których musi się nauczyć grafik 3D od charakterów. Pierwsza to jest musi umieć rysować postacie (3-5 lat), a druga to musi poznać program (2-8 tygodni), a potem połączyć te dwie umiejętności. Nie ma co się tłumaczyć początkami w 3D bo najpierw powinna być solidna podstawa ze szkicu a jak ktoś chce kiedyś iść w profesję to rzeźbia też nie zaszkodzi.

Czułem jakby odrobinę złośliwości w niektórych wypowiedziach. To że nie przedstawiam swoich charakterków na forum to nie dlatego że ich nie robię, ale dlatego że postacie wymagają o wiele większych umiejętności niż mechaniczne modele i przedmioty codziennego użytku. Tutaj odrobinę nie taki kształt i to razi jak ... syn pani prostytutki.

Dawno nie widziałem naprawdę dobrego charakteru w stylice realistycznej. Jak chcecie zobaczyć jak to się robi to odsyłam na konkurencyjne forum CGTalk. Nie wszystkie prace są tam dobre ale ostatnio pewien member z nazwiska chyba chińczyk prezentuje bardzo ładny model na WIPie - można podpatrzeć i porównać.

Proponuję żeby cegłami rzucać pojedynczo, bo jak za dużo naraz to nie będę wiedział od kogo dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do rysunku to WIP ze tak to ujme :) rzeźba również w toku :) póki co glina ale od czegoś trzeba zacząć .

Ciężko na ten moment przesiedzieć 3-5 lat nad rysunkiem jak prace do szkoły musze robić już teraz.

Postaram sie modelke w srode rozebrać i pozmieniać proporjce postaci dorobić niektóre szczegóły i w konću uporzadkować dobrze siatke bo przez niektóre szczegóły jest w niektórych miejscach pokrzywiona . Pokaże co wyszło.

i dizeki za nazwe forum napewno zajrze ! :)

 

Jeśli chodzi o refki to jest z kilku innych bo co jedna to była fest nieproporcjonalna także chodzi bardziej o całokształt niż robienie ze zdjecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze troche za wczesnie zakopales sie w detalach, nie masz rak i nog ani jakiejs konkretnej formy a juz zaczales robic jakies bardzo niuansowe rzeczy typu wystajace zebra, malutkie wkleslosci itd. pomysl o tym jak o glinie, masz pewne etapy ktorych nie przeskoczysz, najpierw bryla, ogolny zarys ale zdecydowanie calosc, nie dokleisz nog pozniej nie? pomijajac techniczna niemozliwosc zrobienia tego to glowna przyczyna jest to ze musisz patrzec na calosc, wszystkie proporcje porownywac. w 3d powinno byc chociaz podobnie, robisz na poczatku z siatki z mala iloscia podzialow zeby ustalic topologie i proporcje, pamietajac ze jesli chcesz to potem wrzucac do zbrusha to musza byc tylko czworoboczne poligony, w dodatku jesli postac bedzie potem animowana to musisz patrzec na to zeby byly wszedzie edge loopy. potem mozesz wrzucic symmetry i meshsmooth ale i tak dzialasz na bardzo prostej siatce pod tymi modyfikatorami a nie odrazu na tysiacach poligonow... na koniec robi sie prawdziwy detal i niuanse, najczesciej w zbrushu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mastahcez ma rację. Za wcześnie chcesz wszystko mieć gotowe. Zresztą po nałożeniu tekstur te drobiazgi są często mało widoczne. Nie wiem czy to do animacji, sądząc po ustawieniu ramion to tak, ale jak tyle dasz szczegułów ty wysiądziesz przy teksturowaniu i skinowaniu i nigdy tego nie dokończysz. Na początek najlepsze są postacie kreskówkowe.

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tylko trojkatow, piecio-,szescio-,itakdalej-katow rowniez:) siatka wyjsciowa nie jest az taka zla, dobrze kombinowales, moze troche dziwnych rzeczy dzieje sie na biodrach, moglbys to zoptymalizowac i raczej staraj sie nie robic zbyt prostokatnych poligonow, kwadraty sa lepsze do ewentualnego modelowania w zbrushu. troche za duzo podzialow na piersiach, im wiecej vetexow w jednym miejscu tym ostrzejszy kant w meshsmoothie. dlatego miales takie "grudki" pod skora na piersiach:) mozesz juz zrobic chamfer na vercie w miejscu gdzie bedzie pepek. na ramionach masz dlugie poligony ktore potem po zgieciu rak beda dziwnie odstawaly i bedzie wrazenie naprawde barczystego babska za przeproszeniem:) dawaj wiecej podzialow wlasnie w takich miejscach ktore sie zginaja a mniej na przykald na udach, lydkach, przedramionach. najlepiej podpatrz jak robia topologie ciala w tutorialach albo gotowych modelach.

ale przede wszystkim skoncz reszte ciala! uff:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP

 

sidemka.jpg

sidemka.jpg

 

troszke pozmieniałem . Pokazałbym wiecej ale bład mi wyskoczył w 3d'sie i mi nos się poszedł grzmić :/

 

ps. jeszcze dużo niedociągnieć jest ,zniekształceń , ale z miare powstawania ust szyi itp znikną

 

 

up. nowy nos.

 

nosw.jpg

Edytowane przez Maćko_SQL
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że bardzo młody jesteś bo jeszcze nagiej kobiety nie widziałeś. Mała podpowiedź. Nie musisz od razu szukać modelki, wystarczy kupić gazetę w kiosku, albo poszukać obrazków w internecie (można jakieś świństwo złapać).

oraz

Powiedzieliście to samo co ja tylko nudno i bez polotu

 

gratuluje polotu dac....na szczęście dla nas wszystkich długo nie zabawisz na tym forum, podobnie jak na blenderowni, bo w końcu przegniesz ostatecznie, jak ktoś jest trollem to choćby nie wiem jak sie starał zawsze to z niego wylezie.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem już odpowiednie także dzieki :) skończę ta postać i zacznę druga aż w końcu się nauczę.

 

i proszę o posty bardziej związane z tematem niż wracanie do sprawy Dac'a bo tak sie nic nie nauczę :/ ( głownie zależy mi na siatce. )

 

póki co mały up : ( sutek mi pipcy cała pierś :/ i chyba go w zbrush'u zrobie na końcu tak jak usta. )

dziesie2.jpg

 

dziesie1.jpg

 

 

zniekształcenia nad piersią i w środku klatki już niweluję , choć troche to trwa.

 

 

aaaaaa i jeśli możecie napiszcie mi , albo wyśliie linka , jak zrobić ten render w takim jakby szumie żeby widzieć do końca niedociągniecia. Miałem to na ost zajeciach i wiem że wył sie światła sceny itp ale nie pamietam dokładnie :/ a bardzo by mi to ułatwiło całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maćko_SQL Będziesz chaciał to animować?? A jeśli dasz rade wrzuć siatkę modelu z kilku stron może jest jakiś obszar który by należało poprawić jak go z chłopakami znajdziemy to ci podpowiemy gdzie co i jak... Widzę że niektóre obszary jak np. pachy i ramiona coś nie tego zbyt ostre kanty są muszisz tam popracować ale najpierw zrób sobie dobrą siatkę podstawową później babraj się w szczegóły tak jak już inni ci to napisali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DOKLADNIE ! :) dzieki wielkie :)

 

myślę ze ok wtorku wrzucę wszystkie rzuty + babki z których to robiłem || chciałem uzyskać określony efekt . Większą pierś z jednak chuda sylwetka... nawet bardzo chudą. A co do animowania uznałem że niekoniecznie i tak mi frajde sprawia jej tworzenie ^^ na animowanie chyba w następnej się skusze xD

Edytowane przez Maćko_SQL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Siatka jest zbyt gęsta. Jak kości oskinujesz (lata zajmie) to się okaże że przy animacji tworzą się w okolicach stawów schody. Normalnie naprawia się to tworząc animację mesha sterowaną kościami, ale zrobienie tego przy tak gęstej siatce jest niewarte zachodu. Generalnie trzeba dążyć do minimalnej ilości geomtrii zeskinowanej a potem turbosmooth plus displacement lub normal map a najlepiej jedno i drugie. No i oczywiście i tak trzeba będzie poprawiać deformację w okolicach stawów. Jak byś był mniej ambitny i zaczął od prostych komiksowych postaci zwierzątek lub ludzików to byś wiedział ile to pracy i dlaczego tak dużo jest zrobionych postaci w Zbrush a tak niewiele animowanych "gęstych" postaci. Animacja postaci to kilkadziesiąt kości. Ich zeskinowanie z testami to jakieś półgodziny na jedną kość przy prostym meshu. Im więcej geometrii tym dłużej i trudniej, a efekty gorsze. No i później jeszcze poprawki deformacji, w niektórych przypadkach nawet cztery na jedną kość. Wychodzi 3 dni wytężonej pracy, a efekty raczej nie olśnią. Ja już tą drogą szedłem i nigdzie ona nie prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedenascie.jpg

 

przedramię dopiero zaczynam z reki i góra biustu do poprawki bo widać zarys piersi a nie chciałem takiego efektu .

Nadal nie wiem jak tą pierś zniwelować , ten środek HELP !

 

 

 

_______________________________________

 

takie małę cuś po za tematem a jednak go dotyczy :P

 

( piersi są na tyle niesymetryczne jak co , jakbyście do prawej mieli porównywać

 

kobieta21.jpg

 

bez TS

 

kobieta211.png

 

z TS

 

kobieta2111.png

Edytowane przez Maćko_SQL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie obraź sie ale strasznego kaszalota wiozłeś sobie na refkę... nie mówię o twarzy ale o reszcie ciała... jakoś tak dziwnie wygląda od piersi do miednicy (z miednicą włącznie).

 

Tu masz linka który na pewno cię zinteresuje... są tam siatki ludzi itp.

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695

a tu masz znajdę z internetu którą jestem zafascynowany:

http://img153.imageshack.us/img153/5246/2738111195319803largexj2.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż inne widoki.

Pierś u góry nie powinna się tak ostro zaczynać.

Pod pachą zrobiłeś za grubo.

Ten ogolony trójkącik ma u ciebie zbyt stromy bok.

Na forum w FAQ jest coś na temat brzydkich tekstur w viewporcie, poczytaj, bo ta twoja referka strasznie spixlowana, chyba niewygodnie się modeluje z taką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie strasznie niewygodnie się modeluje bo szczegóły muszę oglądać po za 3ds'em :/

 

co do referek ciężko o takową wiec robię na tym co jest :)

 

siatki na pewno się przydadzą dzięki !! :)

 

rece poprawie biust też ale chyba nie wg referki bo mi sie nie podoba :PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności