Areien Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 (edytowane) po sylwestrze jak to po sylwestrze promile we krwi byly wiec sie z domu "nie chcialo wychodzic" ^^ to weekendzik przed kompem spedzilem i ot co narazie wyszlo... tak jak napiasalem w teczce DonJakuba troche tematycznie podobne i ze bede zaczynal cos takiego ale boje sie materialow i rendera... najpierw sobie troche pomodelowalem, a pozniej dodalem tekstury. W zasadzie jest to nie najswiezszy renderek ale w domu teraz nie jestem wiec "lypa". Wrzuce jutro ;P materialy swieczek troche poprzekrecalem bo sie dziwnie swieca od tego gradientu :( zna ktos jakis patent na material swieczki? (bo swieca sie jak szalone) paradoksalnie- swieczki ale tu maja sie nie swiecic ;P material gruszek tez juz zmienilem, doniczka z kwiatkiem tez juz kolory ma i apropos tylko kwiatek to nie moj model tylko z onyxa. To tak kolejne pytanie: w tej scenie jakie dam swiatlo to mam jakies odbarwienia( tak jak widac to nad kwiatkami) Te jasne plamy wyskakuja chociaz podkrecam GI itp.. nie znam sie na poprawnych ustawieniach rendererow wiec prosze po polsku :( :)). jakby takowa pomoc miala sie zdarzyc, dopiero zauwazylem ze rowniez material za oknem do wymiany ale to juz nie problem.. to bylo tylko tak testowo. chcialem uzyskac ladne fotorealistyczne modele, chyba nie jest tak zle, materialy u mnie tez leza takrze czekam na sugestie.. szczegolnie nie wiem co zrobic z materialem bananow bo co bym nie zrobil z kolorem to jakos dziwnie... a teraz takie sztuczne sie wydaja.. nie wiem jak to zrewolucjonizowac :/. chcialem uzyskac efekt.... hymm jak to opisac :D mocnego kontrastu. Ze w pokoju jest ciemno ale swiatlo wpadajace przez okno swoim cieplym kolorem okrywa blat stolu przez co wszystkie metalowe rzeczy slicznie by sie mienily ale zeby to mialo rece i nogi nie obejdzie sie bez waszej pomocy :(( ze swiatlem mam problem bo wpada do pokoju tylko przez okno ale przez GI roznosi sie strasznie po calym pokoju i jaksno w nim jak w niedzielny sliczny poranek, a tak nie chcialem :D. moze zeby troche zobrazowac (tak bardzo ogolnikowo to daje link: http://1.bp.blogspot.com/_K0YKaX8i2cQ/R7TCF8fLetI/AAAAAAAAAao/KilaKyFOAa8/s400/concha.jpg ) o taki kontrascik mi chodzi.. przy czym zeby wyszlo w miare fotorealistycznie :)) z gory dzieki za pomoc i sobie zycze tylko tyle zebym wytrwal do konca z ta scena zeby w koncu cos ukonczyc ^^ (nastepnym razem wrzuce wieksza rozdzialke bo to cholerswo mi sie 4 godziny renderowalo ^^ :/ to teraz czekam zeby jak najwiekszy progres robic miedzy renderami finalnymi) Edytowane 5 Styczeń 2010 przez Areien
Chrupek Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 a nie mógłbyś na początek zliczyć coś prostszego? Postaw kilka boxów i pobaw się światłem.
s_vimes Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 (edytowane) Poszukaj na tej stronie materiałów (trzeba sie najpierw zarejestrować aby cos sciagnąć)http://www.vray-materials.de. Jestm ciekaw jak osiągnąłeś efekt światła (czy to światło wolumeryczne?). Chrupek nie czepiaj sie ile mozna ogladać boxów i zabawy światłem fajnie ze ludzie sa odważni i umieszczaja juz zaawansowane prace a nie boxy. Edytowane 5 Styczeń 2010 przez s_vimes
Ania Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 (edytowane) Oświetlenie fajne. Materiały średnie, wszystkie owoce wyglądają jak bombki na choinkę, za dużo speculara czy refleksji, zwłaszcza na tych górnych jabłkach. Te krzaki za oknem są zbyt ostre i zbyt ciemne. Bananom brakuje takich czarnych kropek i odbarwień. Te inne banany bym rozmieściła na tacce z jabłkami, a nie gdzieś po brzegach stołu. Gruszki mają zbyt ostry bump, wyglądają podeschnięte. Jajka nie pasują tematycznie. Jak GI jest ci za mocne, to możesz zmniejszyć intensywność w ustawieniach rendera, albo w poszczególnych materiałach. Nie wiem czym renderujesz, ale to w każdym silniku się da. A i myślę że nie trzeba na początek robić nic prostszego. Taka bardziej skomplikowana scena motywuje do pracy, kilka boxów nie. Edytowane 5 Styczeń 2010 przez Ania
dac77 Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Świeczki, gruszki, jakbłka i to co chyba jest bananem do poprawy od strony materiałów.
Areien Napisano 5 Styczeń 2010 Autor Napisano 5 Styczeń 2010 hehe :D dzieki za uwagi swiatlo bodajze odwrotne wolume.. yy xD wolumeryczne :D oo. nom swiatelko tez mi sie podoba przyjemnie sie przez okno przebija. Mowiac ze boxy opanowalem moglbym sie narazic na mase atakow z niektorych strony, bo okazaloby sie pewnie ze mozna byc naprawde pro uzywajac samych boxow i swiatelek xD.. niewazne, ciesze sie ze rowniez mobilizujecie do pracy. Wsio licze w Cinemie 10 bo jakos 11.5 mi nie podchodzi :/... przyzwyczajenie :D nie mowiac juz o maxie xD.. Ania gruszki juz wygladaja ciekawiej ;)), jajka.. --yyy :D zabierajac sie do modelowania gruszek chwytlem za sfere tak sie ladnie rozciagnelo ze zrobilem trzy jajeczka :D:D, refleksy na jablkach okej, trafne spostrzezenie- do wymiany. Tak... tym bananom brakuje tych brzydkich koncowek i troche odbarwien.. Jutro wrzuce upka, dzieki za zainteresowanie :)) ale dalej jescze nikt nic nie wspomnial o moim problemie z tymi odbarwieniami- spowodowanymi (jak sądze) swiatlem.. nie wiem o co kmon. Te plamy nie sa na scianie tylko zawsze w pewnym stosunku do obiektywu w zaleznosci od punktu ustawienia kamery. Takze licze w tej kwestii na rade :)) pozdrawiam
Chrupek Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 z mojej strony nie naraziłbyś się na mase ataków - nie wiedzieć czemu, wszystko co pisze od razu jest uważane za czepianie się. Z rozsądkowego punktu widzenia, nie ma sensu liczyć 4 godz. pełnej sceny, jeśli można pouczyć się światła na prostrzych modelach, a te bardziej skomplikowane liczyć etapami - czyli tylko stół z materiałem, a reszta "czysta". Możesz liczyć tylko świecznik w zbliżonym kadrze itd... To nie będzie złośliwość - jeśli lubisz długie czasy, ściągnij demo Maxwella, przynajmniej z materiałami nie będziesz miał problemu. Ja tak zrobiłem w przypadku Hobbita, wiedząc, że drewno będzie drewnem, bez zbędnego zagłębiania się w strukture :-)
Areien Napisano 6 Styczeń 2010 Autor Napisano 6 Styczeń 2010 hehe ^^ tak, robie tak zeby zaoszczedzis choc troche tego cennego czasu :))
DonJakub Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Zastanawiają mnie 2 rzeczy : 1 - czy Ty to wszystko zrobiłeś w 1 weekend ? O.o 2 - 4h renderowania ? Ale jak to ? Trochę długo... chyba, że wszystko razem (materiały, światła, textury) wydłużają tak bardzo czas. Szczerze myślałem po tytule, że to jakaś kolejna wizualizacja pokoju czy kuchni, a tu jednak miłe zaskoczenie :D Ogólnie trzeba trochę dopracować te warzywa i owoce a w zasadzie owoce i świeczki ale to już kilka postów wyżej napisali co i jak. Ja osobiście bym trochę poprawił ten stół, bo jest taki IDEALNY tzn za bardzo się błyszczy nawet jeśli jest to jakiś szlifowany marmur. Jakieś ryski czy okruchy by się przydały i ciutke mniej tego świecenia. A na banany to może jakś texturkę heee ? Ogółem scenka mnie przyciągnęła ze względu na wiadomo podobny temat do mojej jak i sam klimat dzięki tym promykom ciepłego słoneczka. Czekam co będzie dalej. P.S jak masz jakąś fajną stronkę z materiałami metali to prosił bym o podzielenie się :D Pozdrawiam
Camel Napisano 6 Styczeń 2010 Napisano 6 Styczeń 2010 Poszukaj na tej stronie materiałów (trzeba sie najpierw zarejestrować aby cos sciagnąć)http://www.vray-materials.de. Lol, w tym szkopuł, Areien, że nie określiłeś czym renderowałeś. Powiedzmy że zwykle używasz Cinemy 4D z Advanced Render. Jak ustawiłeś GI?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się