tulips24 Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 Witam, ostatnio znalazłem w jednym z czasopism projekt domu który mnie zaciekawił. Więc wydarłem kartkę i wziąłem się do pracy:) Obecnie projekt jest w sumie gotowy, jednak mam trochę za mało pamięci ram i max padł, podczas batch renderu ustawionego w nocy. Będę musiał wprowadzić kilka poprawek do końcowej sceny, by komputer dał radę z wyrenderowaniem. Poniżej model domu. V-ray, 3Ds max. Oświetlone V-ray sunem. Roślinki nie stworzone przeze mnie. Pozdrawiam
s_vimes Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 (edytowane) Super chata, zwróć uwage na teksturowanie trawnika te cienie ci sie zbyt równomiernie powtarzają(czy ty przypadkiem na powierzchi plane nie użyłeś fali?), okno tez nie powinno odbijac tylko żywopłotu no chyba ze jest on tak wysoki na co nie wyglada. Nie wiem czy nie lepiej by było jak byś umieścił wątek w architekturze tam bedzie wiecej specjalistów ;) Edytowane 15 Styczeń 2010 przez s_vimes
Areien Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 hejo, pionierem w 3d nie jestem ale pare rad dam, szyby.. odbicia zbyt intensywne, daj spokoj.. 100%? (najbardziej to widac na ostatnim renderze), xD stolik, krzeselka na tarasie wydaja sie troche nie proporcjonalne w skali calej sceny, chyba ciutke wieksze by mogly byc (przed domem jak i za domem) no .. pewnie jeszcze sporo wiekszych poprawek bedzie ale wykladam na tace te najbardziej mi rzucajace sie w oczy. Zywoplot ma troche dziwna teksture, daj wieksza powtarzalnosc tekstury i chyba bedzie okej. Keep working :D kurde!! jak zaczynalem pisac bylem pierwszy xD
s_vimes Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 Popieram Areien co do tych foteli, szczególnie jesli weźmiesz pod uwagę cegiełki na murku że standard cegły klinkierowej to 5 cm, w takim przypadku te krzesła maja wymiary dla krasnali ;) .Polecam też zrobienie troche większe czapki na kominie. Ale te wszystkie drobiazgi nie zmieniaja faktu że sam projekt jest cacy ;)
tulips24 Napisano 15 Styczeń 2010 Autor Napisano 15 Styczeń 2010 s_vimes- Jeśli chodzi o trawnik jest to raczej wina tekstury. Zmapowałem ją na innym kanale niż disp i jej rozmiar odpowiada rozmiarowi trawnika, więc teoretycznie nie powinno być tlilingu, chyba że jest to wina tekstury, lub noise z disp się tak ułożył:) Jednak myślę, że postawi się tam trochę drzewek i nie będzie tego widać:) Areien- Faktycznie trochę przesadziłem z odbiciami, jednak nie chciałem, by było widać pustkę za nimi. Jeśli chodzi o skalę faktycznie będę musiał trochę powiększyć mebelki i to co nieproporcjonalne. Wracając do odbić, będę musiał trochę zmienić odbicia, ale do pewnej granicy, by nie było widać tego co za szybą. W finalnym renderze część niedociągnięć, myślę, że będzie się dało poprawić w postprodukcji.
dac77 Napisano 15 Styczeń 2010 Napisano 15 Styczeń 2010 Komputer nie daje rady? Albo bardzo słaby albo wszystko robiłeś geometrią. Dachówki i cegły powinny być z tekstury, nie wiem jak u Ciebie. Trawnik z displacement słabo wygląda i bez potrzeby obciąża komputer więc może lepiej byłoby dać zwykłą teksturę trawy. Rożlinki mają dziwaczne kolory. Jeśli chodzi o sam projekt to jest wyjątkowo nieestetyczny. Połączenie stylistyki pasującej do nadmorskiej willi i domu na pogórzu.
kłapouchy Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Niby dlaczego dachówki powinny byc z tekstury? Jeśli dba o szczegół to niech będą modelowane, mnie się one podobaja..
dac77 Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Niby dlaczego dachówki powinny byc z tekstury? Jeśli dba o szczegół to niech będą modelowane, mnie się one podobaja.. Czytaj cały wątek. Komputer mu nie chce uciągnąć.
tulips24 Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Napisano 16 Styczeń 2010 Dachówki, klinkier to disp. Jedynie gąsiory to geometria. Rośliny to proxy (na tych renderach w sumie ich nie ma), trawa z disp nie obciąża sceny. Jedyne co mocno obciąża render to rośliny, choć są jako proxy to po prostu brakuje ramu podczas renderu (mam 6GB). Chyba, że wszystko pójdzie jako proxy to powinno się wyrenderować, ale wolę poczekać i dokupić niż tracić czas. Na początku faktycznie zrobiłem dachówkę geometrią, ale za bardzo ona obciążała scenę. Kolor roslinek się poprawia w ps, gdyż poszły jako proxy i nie za bardzo mogę edytować jasność, kolor mat. Zresztą zajęło by to zbyt wiele czasu. Najprawdopodobniej wyrenderuję sam dom i go wpasuję w jakieś photo. Myślę, że nie ma sensu bawić się w render roślinek. Chyba, że miałbym z 60 GHz mocy obliczeniowej. Jak będzie drugi komp to będe sobie mógł pozwolić na zabawę. Czasem po prostu lepiej część zrobić w ps niż męczyć się nie wiadomo ile czasu. Tym bardziej, że nie jest to komercyjny projekt.
dac77 Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 @tulips24 - Nie wiesz co piszesz. Displacement to jest geometria i obciąża scenę w czasie renderingu. W zależności od ustawień na dachu może być nawet więcej niż milion faceów. To samo trawa. Edit: 6 GB ??????? brakuje pamięci przy dosyć prostej scenie????? dokupisz drugie 6 GB ????
KaeMS Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Przy tej ilosci ramu dachowke zrobilym z geometrii (ale bardzo ostroznie - musi być jak najbardziej LP), zrezygnować z displacement na klinkierze - mozesz go spokojnie zastapic normalmapami. Trawa - proxy i tu takze ostroznie - nie za duzo instancji. W sumie spokojnie poradzisz sobie z 4-5 rodzajami proxy (trawa + 3 do 4 rodzai roslin/drzew). To co zabija ci (w sumie prostą) scenę to wlasnie laczenie disp + proxy. Materialy w proxy mozesz spokojnie edytowac.
tulips24 Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Napisano 16 Styczeń 2010 KaeMS- Dziękuje za rady. Mam nadzieję, że niedługo je wykorzystam. Póki co muszę reinstalować oprogramowanie, siła wyższa. pozdrawiam
s_vimes Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Objawy te raczej wskazują na używanie spiraconego vraya, dosyć częsty objaw wywalania sie pirata w trakcie renderowania zwłaszcza przy właczonym disp, ta scenka przy 6GB powinna śmigać no chyba ze procek sie dymi bo kolega nie raczył napisać na czym pracuje ;)
tulips24 Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Napisano 16 Styczeń 2010 Objawy te raczej wskazują na używanie spiraconego vraya, dosyć częsty objaw wywalania sie pirata w trakcie renderowania zwłaszcza przy właczonym disp, ta scenka przy 6GB powinna śmigać no chyba ze procek sie dymi bo kolega nie raczył napisać na czym pracuje ;) phenom II 920 (11,2 GHz). Jednak zdaża się to też na orginalnym vrayu. Ale zgadzam się z kolegą w 100% ;). Obecnie pobrałem Triala maxa 2010 by sprawdzić kompatybilność z innym softem oraz pluginami i pozostawia on wiele do życzenia. A scena która renderowała się kilkanaście minut na wersji 9, teraz renderuje się kilka razy dłuzej (vray też nowszy, raczej jego wina). Więc najlepiej chyba będzie przesiąść się na starszy soft, ale sprawdzony.Tym bardziej, że prędzej renderowałem bez problemu bardziej "zalesione" sceny z większą ilośćią geometrii.
latos Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 phenom II 920 (11,2 GHz) Jesteś dobrym OverClocerem Bo rekord podkręcania tego procka to 6GHZ na ciekłym azocie... Nie licz rdzeni razy ilość Mhz bo to nie tak działa... Według twojej teorii ja na I7 powinienem mieć 28,8Ghz
tulips24 Napisano 16 Styczeń 2010 Autor Napisano 16 Styczeń 2010 Jesteś dobrym OverClocerem Bo rekord podkręcania tego procka to 6GHZ na ciekłym azocie... Nie licz rdzeni razy ilość Mhz bo to nie tak działa... Według twojej teorii ja na I7 powinienem mieć 28,8Ghz Po pierwsze łączna moc obliczeniowa rdzeni. (4x 2.8). Po drugie, jak według Ciebie działają phenomy w aplikacji wyk. wielowątkowość np 3Ds Max? Jeden rdzeń działa? Po trzecie i7 mają 4 rdzenie, więc Twoje teorie o mojej teorii, że według niej powinieneś mieć ~28GHz są błędne. Czwarte, to, że Twój komputer "widzi" 8 rdzeni wynika z technologi HT przywróconej do i7. (pewnie pamiętacie, jak kiedyś Intel promował technologie ht w pentiumach 4, ale wtedy niewiele aplikacji ją wyk. ) Piąte, tech. ht tak naprawdę nie przynosi takiego wzrostu jak by można zakładać teoretycznie (chodzi o str. i zał tech HT), ale jest on znacznie zauważalny. Dlatego podałem, że jest to phenom, więc kalkulując wiadomo, że i7 o takim samym taktowaniu na rdzeń jak Phenom II, będzie wydajniejszy (i7) o ok 26~28 % licząc łaczną moc oblczeniową. (w aplikacji typu 3ds Max itp) Jednak widząc, z jakim nastawieniem, co niektórzy użytkownicy podchodzą, (roszczeniowo-problemowo-agresywnym), nie będę więcej komentował takiego typu postów. Jeśli ktoś chce mieć roszczenia to niech piszę maile do większości sklepów, kilku wortali "Nie można pisać łącznej mocy obliczeniowej rdzeni". Nie zapomnij też napisać do render farm itp. Dziękuję tym co mi pomogli i napisali trafne uwagi. Dobrze, że jest jeszcze wielu ludzi na poziomie, którzy chcą pomóc.
dac77 Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 MHz to nie jest moc obliczeniowa tylko częstotliwość taktowania procesora. Sklepy naciągają jeleni. Tu nie ma po co naciągać. Z tymi 28 GHz masz rację. Chyba najlepiej jednak podać model procesora.
tulips24 Napisano 17 Styczeń 2010 Autor Napisano 17 Styczeń 2010 MHz to nie jest moc obliczeniowa tylko częstotliwość taktowania procesora. Sklepy naciągają jeleni. Tu nie ma po co naciągać. Z tymi 28 GHz masz rację. Chyba najlepiej jednak podać model procesora. Oj przepraszam, z tą mocą obliczeniową. Użyłem złego słowa mając co innego na myśli:) Póki co myślę, że czasowo temat zamknięty. Jak w końcu wyrenderuję exteriora to wrzucę rendery.
s_vimes Napisano 17 Styczeń 2010 Napisano 17 Styczeń 2010 Panowie kiedy wreszcie do was dotrze ze sie nie sumuje z jaka czestotliwościa pracuje procek wielordzeniowy, ilośc rdzeni to jest ilośc watków ile równocześnie może obsłużyć procek.Moc obliczeniowa procesora szanowni koledzy podaje sie ww flops-ach http://www.maxxpi.net/pages/result-browser/top10---flops.php Możesz powiedzieć na jakim oprogramowaniu systemowym pracujesz czy to 32bit czy 64bit, a wracajac do tego co sam napisałeś to spiracony vray 1,5 sp 3 do max 2010, własnie sie muli i wywala.
tulips24 Napisano 18 Styczeń 2010 Autor Napisano 18 Styczeń 2010 Najlepiej, jak GPU przejmie funkcję procesora. Ale jeszcze będzie trochę poczekać, nim się tak stanie. Póki co muszę przejść na starszy soft. Projekt narazie odkładam na ok 2 tygodnie, bo muszę się zająć dwoma innymi. Jakaś klatka schodowa i restauracja czy coś:) pozdrawiam
eco Napisano 18 Styczeń 2010 Napisano 18 Styczeń 2010 łoo - ale chawira :D - projekt z katalogu jak mniemam -dałbym bana na projektowanie autorowi... ale to nie jest temat wątku :)
Camel Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 (edytowane) przepraszam jeszcze ja się dołączę. Skoro roślinki trzymasz na tym exteriorze, jak i dachówkę z displace, to są zasadnicze pytania: 1. ile mb zajmują proxy jakiejś z tych roślinek? 2. mam nadzieję że nie używasz systemu i 3ds Max 32-bit ale za to 64bitowy. Bo zdarza się że na x32 vRay pada po maksymalnym zjechaniu ustawień (wiem, z własnego doświadczenia) 3. default geometry vRaya ustaw z Auto na Dynamic. Powód? Dynamic ładuje geometrię do vRaya i ją wyrzuca kiedy osiągnięte zostaną ograniczenia ustawione w vRayu, o czym będzie w pkt. 4 i w ten sposób następuje użycie pamięci RAM stosownie do naszych ustawień, aby nie wywaliło Maxa przez przekroczenie ramu w sprzęcie. tak to działa odnośnie liczenia proxy i displacementu oraz vRay Fur. i jeszcze taka uwaga - na proxy displacement nie działa. 4. max tree depth i dynamic memory limit można zjechać do niższych wartości aby nie zjadać więcej RAMu niż należy. 5. Można się liczyć z tym na największy procent, że przy obniżeniu ustawień spowodowane zostanie znaczne spowolnienie obliczeń. 6. widzę że modele roślinek masz identyczne - jak je kopiujesz? jako Instance czy Copy? Powinno być instance. Jeśli nic nie pomogło, to przyznam się, naprawdę dziwna sprawa, to musi być coś więcej niż mogę ogarnąć swoją wiedzą. BTW jaka jest oryginalna rozdzielczość renderu, i czy stosujesz IRR + LC? Edytowane 23 Styczeń 2010 przez Camel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się