Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zagadka z łaczeniem vertexów w geometry/connect/refine, tym dziwniejsza,że jedne mi się łaczą a inne nie .Próbuję w róznych modach tzn. bezier, corner bezier , smooth a także snap vertex, rózny treshold i nic...:(

będę wdzieczny za jakiegoś tipa

oczywiście klikam weld

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To pytanie dość często pojawia się na Forum. Mały Tip z maxowego Helpa (F1).

 

  Cytat
Weld

Converts two end vertices, or two adjacent vertices within the same spline, into a single vertex. Move either two end vertices or two adjacent vertices near each other, select both vertices, and then click Weld. If the vertices are within the unit distance set by the Weld Threshold spinner (to the right of the button), they're converted into a single vertex. You can weld a selection set of vertices, as long as each pair of vertices is within the threshold.

Napisano

Nie do końca. Na tym obrazku tylko jeden z wierzchołków jest "końcowy", więc nie ma szans na połączenie. Jeśli tworzysz te krzywe z myślą o modyfikatorze Surface to powinieneś wiedzieć, że nie jest to potrzebne. Wystarczy, że wspomniane wierzchołki znajdują się w tym samym miejscu. :)

Napisano
  • Autor

tak ,od surface .....ok dzięki.własnie nie byłem tego pewien . czyli jak go skolapsuję do low poly to będzie correct ???

Napisano

Tak, będzie "correct" i następnym razem nie czekaj na odpowiedź, bo to zajmuje czas. Po prostu sam sprawdź i ucz się na błędach.

Napisano
  • Autor

uuups , nie wiem , jak zalogowałem się na pierwszy i nick i login, ktore zapomniałem...

a jednak nie."wpisało się " ze zmęczenia chyba .sorry

Napisano

Witam! Jestem nowym uzytkownikiem Forum także od niedawna eksperymentuję z 3D Studio MAX.

 

Także mam pytanie o spawanie vertexów i surface: próbuje narysować pewne logo 3D - powiedzmy że jest to polski, narodowy orzeł - "namalowałam" już splinami zarys orła, wierzchołki wydają sie być połączone, a mimo to otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh.

 

Próbowałam Weld na rózne sposoby, próbowałam odwracać linię. Co jeszcze mogę zrobić? nie widzę już błedów, niedomkniętych wierzchołków.

 

Orzełek powstał poprzez malowanie w 3D Studio wielu, maksymalnie prostych linii, obiektów 2D, które nastepnie łączyłam Attach lub przycinałam Trim.

 

Dąże do tego aby na wspomnianym "orzełku" zastosować bevel, extrude.

 

Z góry dziękuję za radę.

Napisano

.... i chyba sama znalazłam juz odpowiedź (przepraszam, ale dosyć długo mi zajęło aby tę odpowiedź odnależć)

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39840

 

moje obiekty zbudowane ze splinów mają za dużo wierzchołków aby utworzyc ładny surface.

 

Ale jesli ktoś miałby tu komentarz, to będę bardzo zobowiązana.

 

:)

Napisano

sproboj:

 

zakladka Utilities > More... > Shape Check

 

spline nie moze miec dodanych zadnych modifikatorow.

Shape Check pokaze ewentualne otwarte/przecinajace sie spline'y

Napisano
  Cytat
otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh.
Bez screenów trudno napisać coś konkretnego na temat tego przypadku.
Napisano

sprawdz spline'a Shape Check'iem i zamiast surface albo konwersji do editable poly/mesh dodaj extrude albo bevel.

Napisano

Dzięki. Eksperymentuję - niestety bevel zachowuje się zupełnie inaczej niz tego oczekiwałam. Szukam nadal rozwiązania.

Napisano

Ja bym raczej dał na splina extrude i zaznaczył cap. Potem konwersja do editable poly i trochę poprawić siatkę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności