Napisano 14 Luty 201015 l zagadka z łaczeniem vertexów w geometry/connect/refine, tym dziwniejsza,że jedne mi się łaczą a inne nie .Próbuję w róznych modach tzn. bezier, corner bezier , smooth a także snap vertex, rózny treshold i nic...:( będę wdzieczny za jakiegoś tipa oczywiście klikam weld
Napisano 14 Luty 201015 l To pytanie dość często pojawia się na Forum. Mały Tip z maxowego Helpa (F1). Cytat Weld Converts two end vertices, or two adjacent vertices within the same spline, into a single vertex. Move either two end vertices or two adjacent vertices near each other, select both vertices, and then click Weld. If the vertices are within the unit distance set by the Weld Threshold spinner (to the right of the button), they're converted into a single vertex. You can weld a selection set of vertices, as long as each pair of vertices is within the threshold.
Napisano 14 Luty 201015 l Nie do końca. Na tym obrazku tylko jeden z wierzchołków jest "końcowy", więc nie ma szans na połączenie. Jeśli tworzysz te krzywe z myślą o modyfikatorze Surface to powinieneś wiedzieć, że nie jest to potrzebne. Wystarczy, że wspomniane wierzchołki znajdują się w tym samym miejscu. :)
Napisano 14 Luty 201015 l Autor tak ,od surface .....ok dzięki.własnie nie byłem tego pewien . czyli jak go skolapsuję do low poly to będzie correct ???
Napisano 14 Luty 201015 l Tak, będzie "correct" i następnym razem nie czekaj na odpowiedź, bo to zajmuje czas. Po prostu sam sprawdź i ucz się na błędach.
Napisano 15 Luty 201015 l Autor uuups , nie wiem , jak zalogowałem się na pierwszy i nick i login, ktore zapomniałem... a jednak nie."wpisało się " ze zmęczenia chyba .sorry
Napisano 16 Lipiec 201014 l Witam! Jestem nowym uzytkownikiem Forum także od niedawna eksperymentuję z 3D Studio MAX. Także mam pytanie o spawanie vertexów i surface: próbuje narysować pewne logo 3D - powiedzmy że jest to polski, narodowy orzeł - "namalowałam" już splinami zarys orła, wierzchołki wydają sie być połączone, a mimo to otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh. Próbowałam Weld na rózne sposoby, próbowałam odwracać linię. Co jeszcze mogę zrobić? nie widzę już błedów, niedomkniętych wierzchołków. Orzełek powstał poprzez malowanie w 3D Studio wielu, maksymalnie prostych linii, obiektów 2D, które nastepnie łączyłam Attach lub przycinałam Trim. Dąże do tego aby na wspomnianym "orzełku" zastosować bevel, extrude. Z góry dziękuję za radę.
Napisano 16 Lipiec 201014 l .... i chyba sama znalazłam juz odpowiedź (przepraszam, ale dosyć długo mi zajęło aby tę odpowiedź odnależć) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39840 moje obiekty zbudowane ze splinów mają za dużo wierzchołków aby utworzyc ładny surface. Ale jesli ktoś miałby tu komentarz, to będę bardzo zobowiązana. :)
Napisano 16 Lipiec 201014 l sproboj: zakladka Utilities > More... > Shape Check spline nie moze miec dodanych zadnych modifikatorow. Shape Check pokaze ewentualne otwarte/przecinajace sie spline'y
Napisano 16 Lipiec 201014 l Cytat otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh. Bez screenów trudno napisać coś konkretnego na temat tego przypadku.
Napisano 19 Lipiec 201014 l Dziękuję. Na wspomniamym "orzełku" - funkcja Shape Check wypadła bardzo dobrze - zero otwartych wierzchołków oraz zero przecinających sie linii. Załączam screeny: http://skocz.pl/3d1 http://skocz.pl/3d2 http://skocz.pl/3d4 Ponieważ jest to logo - wycinam tylko fragment.
Napisano 19 Lipiec 201014 l sprawdz spline'a Shape Check'iem i zamiast surface albo konwersji do editable poly/mesh dodaj extrude albo bevel.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Dzięki. Eksperymentuję - niestety bevel zachowuje się zupełnie inaczej niz tego oczekiwałam. Szukam nadal rozwiązania.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Ja bym raczej dał na splina extrude i zaznaczył cap. Potem konwersja do editable poly i trochę poprawić siatkę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto