Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zagadka z łaczeniem vertexów w geometry/connect/refine, tym dziwniejsza,że jedne mi się łaczą a inne nie .Próbuję w róznych modach tzn. bezier, corner bezier , smooth a także snap vertex, rózny treshold i nic...:(

będę wdzieczny za jakiegoś tipa

oczywiście klikam weld

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To pytanie dość często pojawia się na Forum. Mały Tip z maxowego Helpa (F1).

 

Weld

Converts two end vertices, or two adjacent vertices within the same spline, into a single vertex. Move either two end vertices or two adjacent vertices near each other, select both vertices, and then click Weld. If the vertices are within the unit distance set by the Weld Threshold spinner (to the right of the button), they're converted into a single vertex. You can weld a selection set of vertices, as long as each pair of vertices is within the threshold.

Napisano

Nie do końca. Na tym obrazku tylko jeden z wierzchołków jest "końcowy", więc nie ma szans na połączenie. Jeśli tworzysz te krzywe z myślą o modyfikatorze Surface to powinieneś wiedzieć, że nie jest to potrzebne. Wystarczy, że wspomniane wierzchołki znajdują się w tym samym miejscu. :)

Napisano

tak ,od surface .....ok dzięki.własnie nie byłem tego pewien . czyli jak go skolapsuję do low poly to będzie correct ???

Napisano

Tak, będzie "correct" i następnym razem nie czekaj na odpowiedź, bo to zajmuje czas. Po prostu sam sprawdź i ucz się na błędach.

Napisano

uuups , nie wiem , jak zalogowałem się na pierwszy i nick i login, ktore zapomniałem...

a jednak nie."wpisało się " ze zmęczenia chyba .sorry

Napisano

Witam! Jestem nowym uzytkownikiem Forum także od niedawna eksperymentuję z 3D Studio MAX.

 

Także mam pytanie o spawanie vertexów i surface: próbuje narysować pewne logo 3D - powiedzmy że jest to polski, narodowy orzeł - "namalowałam" już splinami zarys orła, wierzchołki wydają sie być połączone, a mimo to otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh.

 

Próbowałam Weld na rózne sposoby, próbowałam odwracać linię. Co jeszcze mogę zrobić? nie widzę już błedów, niedomkniętych wierzchołków.

 

Orzełek powstał poprzez malowanie w 3D Studio wielu, maksymalnie prostych linii, obiektów 2D, które nastepnie łączyłam Attach lub przycinałam Trim.

 

Dąże do tego aby na wspomnianym "orzełku" zastosować bevel, extrude.

 

Z góry dziękuję za radę.

Napisano

sproboj:

 

zakladka Utilities > More... > Shape Check

 

spline nie moze miec dodanych zadnych modifikatorow.

Shape Check pokaze ewentualne otwarte/przecinajace sie spline'y

Napisano
otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh.
Bez screenów trudno napisać coś konkretnego na temat tego przypadku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności