Skocz do zawartości

3ds max2009 /Weldowanie vertexów


naveth

Rekomendowane odpowiedzi

zagadka z łaczeniem vertexów w geometry/connect/refine, tym dziwniejsza,że jedne mi się łaczą a inne nie .Próbuję w róznych modach tzn. bezier, corner bezier , smooth a także snap vertex, rózny treshold i nic...:(

będę wdzieczny za jakiegoś tipa

oczywiście klikam weld

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 19
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To pytanie dość często pojawia się na Forum. Mały Tip z maxowego Helpa (F1).

 

Weld

Converts two end vertices, or two adjacent vertices within the same spline, into a single vertex. Move either two end vertices or two adjacent vertices near each other, select both vertices, and then click Weld. If the vertices are within the unit distance set by the Weld Threshold spinner (to the right of the button), they're converted into a single vertex. You can weld a selection set of vertices, as long as each pair of vertices is within the threshold.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca. Na tym obrazku tylko jeden z wierzchołków jest "końcowy", więc nie ma szans na połączenie. Jeśli tworzysz te krzywe z myślą o modyfikatorze Surface to powinieneś wiedzieć, że nie jest to potrzebne. Wystarczy, że wspomniane wierzchołki znajdują się w tym samym miejscu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem nowym uzytkownikiem Forum także od niedawna eksperymentuję z 3D Studio MAX.

 

Także mam pytanie o spawanie vertexów i surface: próbuje narysować pewne logo 3D - powiedzmy że jest to polski, narodowy orzeł - "namalowałam" już splinami zarys orła, wierzchołki wydają sie być połączone, a mimo to otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh.

 

Próbowałam Weld na rózne sposoby, próbowałam odwracać linię. Co jeszcze mogę zrobić? nie widzę już błedów, niedomkniętych wierzchołków.

 

Orzełek powstał poprzez malowanie w 3D Studio wielu, maksymalnie prostych linii, obiektów 2D, które nastepnie łączyłam Attach lub przycinałam Trim.

 

Dąże do tego aby na wspomnianym "orzełku" zastosować bevel, extrude.

 

Z góry dziękuję za radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... i chyba sama znalazłam juz odpowiedź (przepraszam, ale dosyć długo mi zajęło aby tę odpowiedź odnależć)

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39840

 

moje obiekty zbudowane ze splinów mają za dużo wierzchołków aby utworzyc ładny surface.

 

Ale jesli ktoś miałby tu komentarz, to będę bardzo zobowiązana.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności