naveth Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 zagadka z łaczeniem vertexów w geometry/connect/refine, tym dziwniejsza,że jedne mi się łaczą a inne nie .Próbuję w róznych modach tzn. bezier, corner bezier , smooth a także snap vertex, rózny treshold i nic...:( będę wdzieczny za jakiegoś tipa oczywiście klikam weld Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 Chodzi o spline'y? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naveth Napisano 14 Luty 2010 Autor Share Napisano 14 Luty 2010 tak o spliny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 Może łączony vertex nie jest ostatni(?) Sprawdź przesuwając go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 To pytanie dość często pojawia się na Forum. Mały Tip z maxowego Helpa (F1). Weld Converts two end vertices, or two adjacent vertices within the same spline, into a single vertex. Move either two end vertices or two adjacent vertices near each other, select both vertices, and then click Weld. If the vertices are within the unit distance set by the Weld Threshold spinner (to the right of the button), they're converted into a single vertex. You can weld a selection set of vertices, as long as each pair of vertices is within the threshold. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naveth Napisano 14 Luty 2010 Autor Share Napisano 14 Luty 2010 robię właśnie tak , jak napisane i klops :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 Nie do końca. Na tym obrazku tylko jeden z wierzchołków jest "końcowy", więc nie ma szans na połączenie. Jeśli tworzysz te krzywe z myślą o modyfikatorze Surface to powinieneś wiedzieć, że nie jest to potrzebne. Wystarczy, że wspomniane wierzchołki znajdują się w tym samym miejscu. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naveth Napisano 14 Luty 2010 Autor Share Napisano 14 Luty 2010 tak ,od surface .....ok dzięki.własnie nie byłem tego pewien . czyli jak go skolapsuję do low poly to będzie correct ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 14 Luty 2010 Share Napisano 14 Luty 2010 Tak, będzie "correct" i następnym razem nie czekaj na odpowiedź, bo to zajmuje czas. Po prostu sam sprawdź i ucz się na błędach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elsby Napisano 15 Luty 2010 Share Napisano 15 Luty 2010 dzięki ... tych błędów trochę za dużo :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naveth Napisano 15 Luty 2010 Autor Share Napisano 15 Luty 2010 uuups , nie wiem , jak zalogowałem się na pierwszy i nick i login, ktore zapomniałem... a jednak nie."wpisało się " ze zmęczenia chyba .sorry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cylonka Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 Witam! Jestem nowym uzytkownikiem Forum także od niedawna eksperymentuję z 3D Studio MAX. Także mam pytanie o spawanie vertexów i surface: próbuje narysować pewne logo 3D - powiedzmy że jest to polski, narodowy orzeł - "namalowałam" już splinami zarys orła, wierzchołki wydają sie być połączone, a mimo to otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh. Próbowałam Weld na rózne sposoby, próbowałam odwracać linię. Co jeszcze mogę zrobić? nie widzę już błedów, niedomkniętych wierzchołków. Orzełek powstał poprzez malowanie w 3D Studio wielu, maksymalnie prostych linii, obiektów 2D, które nastepnie łączyłam Attach lub przycinałam Trim. Dąże do tego aby na wspomnianym "orzełku" zastosować bevel, extrude. Z góry dziękuję za radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cylonka Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 .... i chyba sama znalazłam juz odpowiedź (przepraszam, ale dosyć długo mi zajęło aby tę odpowiedź odnależć) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39840 moje obiekty zbudowane ze splinów mają za dużo wierzchołków aby utworzyc ładny surface. Ale jesli ktoś miałby tu komentarz, to będę bardzo zobowiązana. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 sproboj: zakladka Utilities > More... > Shape Check spline nie moze miec dodanych zadnych modifikatorow. Shape Check pokaze ewentualne otwarte/przecinajace sie spline'y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 otrzymuję coś dziwnego po zastosowaniu Surface, tudzież skonwertowaniu do poly / mesh. Bez screenów trudno napisać coś konkretnego na temat tego przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cylonka Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 Dziękuję. Na wspomniamym "orzełku" - funkcja Shape Check wypadła bardzo dobrze - zero otwartych wierzchołków oraz zero przecinających sie linii. Załączam screeny: http://skocz.pl/3d1 http://skocz.pl/3d2 http://skocz.pl/3d4 Ponieważ jest to logo - wycinam tylko fragment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 19 Lipiec 2010 Share Napisano 19 Lipiec 2010 sprawdz spline'a Shape Check'iem i zamiast surface albo konwersji do editable poly/mesh dodaj extrude albo bevel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cylonka Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Dzięki. Eksperymentuję - niestety bevel zachowuje się zupełnie inaczej niz tego oczekiwałam. Szukam nadal rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Ja bym raczej dał na splina extrude i zaznaczył cap. Potem konwersja do editable poly i trochę poprawić siatkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cylonka Napisano 20 Lipiec 2010 Share Napisano 20 Lipiec 2010 Dziękuję za wszelkie podpowiedzi :) juz testuję ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się