Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich forumowiczów! Jestem w trakcie wykonywania swojej pierwszej wizualizacji (3d max + Vray) więc prosiłbym o wszelkie możliwe cenne uwagi i rady dla początkującego usera. Scenka przedstawia pokój w bloku, wymiary opierałem na swoim pokoju aby nie pogubić się w skali itd. Do oświetlenia użyłem:

Vray sun + sky, 2 vray plane w oknach. Poniżej zamieszczam ustawienia rendera. Z góry dzięki.

interiorroom.png

 

settingsi.jpg

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z lewej drzwi balkonowe a balkonu nie ma :( Karnisz jest a na nim nic nie wisi. Kanapie brak proporcji. Lampa jakaś dziwna. Ogólnie ciemność widzę ale jak na pierwszy raz może być.

Napisano

Jestem w trakcie dorabiania wspomnianych elementów, a jeśli chodzi o oświetlenie to jak najlepiej doświetlić tą scene? Zwiększając multiplier słońca, plejnów czy są może jakieś inne sposoby? Moje ustawienia światła:

lightset.jpg

Napisano

Ciemno jak na tylnym siedzeniu volkswagena. Ta podwójna kanapa to dla mnie overkill. To na ścianie to włącznik światła? Troszkę nieszczęśliwe miejsce.

Napisano
Ciemno jak na tylnym siedzeniu volkswagena. Ta podwójna kanapa to dla mnie overkill. To na ścianie to włącznik światła? Troszkę nieszczęśliwe miejsce.

 

Dobre :) to coś na ścianie to kontakt... rozmieszczenie tych elementów jest takie jak w pokoju który wynajmuję więc to być może wada konstruktorska :P a kanape jak i inne modele brałem z katalogów :P no fakt jest sporawa...

Napisano

Wystrój - rzecz gustu ;). Kontakt to już nieco lepiej, ale dalej nie jest to rozsądne miejsce. Wizka to nie zdjęcie - możesz go przesunąć. Ale na początek to oświetlenie trzeba by wzmocnić.

Napisano (edytowane)

Spróbuj wyłączyć w ustawieniach vraylight skaylight portal, nastepnie wyłacz Gi enivironment pierwsza opcję tam nie musisz mieć koniecznie wrzuconego vraysky, następnie doswietl obrazek za oknem jakim materiałem masz go zrobionego, jakiej kamery używasz.W sun tez bym zmienił opcje shadow subdiv na mniejszą 5 lub 6.Czy w tych oknach masz szyby?. Spróbuj tych zmian i zobacz co ci wyjdzie

Edytowane przez s_vimes
Napisano

ptaszki przy subpixel mapping i clamp output powinny być włączone, no i zmien color mapping na exponential, jest fajny, rozgryź go.

 

LC passes - liczba zalezna od l. rdzeni procesora np core2quad ma 4 rdzenie wiec 4 passy; dla tej rozdzielczosci jaka widze na forum, wystarczy 500-600 subdivs.

 

Resztą pozajmiemy się później. Jeśli chodzi o dobranie światła, włącz previewy lc i irr, to szybko zobaczysz co sie dzieje ze światłem.

 

Ogólnie fajnie, ale strasznie ciemno.

Napisano (edytowane)

moja propozycja na rozjasnienie:

w ustawieniach kamery shutter speed :50 film ISO:400 ( jak bedzie za ciemno jeszcze to zwiekszaj.

swiatla w oknach zrob Skyportal ale zaznacz simple bo bedzie sie dziwnie rysowac.

i tak jak pisal Dunus color mapping exponential.

 

i jeszcze: troszke za duzy bump na scianach i ten kaloryfer moze troszke nizej.

Edytowane przez Samot-nick
Napisano

Od siebie dorzuce może coś o technicznych sprawach. Okno zdecydowanie za duże jak na powierzchnię ścian w pomieszczeniu (rozkład wygląda jak w typowym bloku to byś osłabił znacząco konstrukcje na tej ścianie). Kaloryfer nieekonomiczny bardzo, skróć go trochę (nawet 2x). Wyrzuć gniazdko bo jest na dziwnej pozycji, możesz dać puszkę na górze.

A i w vray lightach możesz dać subdivy większe bo beda ci produkować noise.

 

A i się zaptam, czy jak nie zaznaczy się ilości rdzeni np. zostanie 8 a masz 2 to zwiększy się czas renderu?

Napisano

Dzięki za Wasze rady!

 

Obrazek za oknem to Vray light mtl, używam kamery fizycznej i chyba właśnie yo był główny problem jeśli chodzi o zbyt ciemny render. W oknach znajdują się szyby.

 

Zastosowałem się do Waszych rad odnośnie ustawień i oto co wyszło.

Shutter speed : 70, ISO: 250 , światła ustawiłem na skyportal simple oraz color mapping na exponential oraz zmniejszyłem bump na ścianach.

 

A co do spraw technicznych to postaram się poprawić te elementy. Co do kaloryfera to faktycznie mam taki nieekonomiczny (tylko że stary żeberkowy) i najśmieszniejsze jest to że rok temu właśnie został zmodyfikowany do takich wielkości co było chyba lekką głupota no ale... Też się zastanawiam jaki wpływ na render ma niewłaściwe odznaczenie rdzeni.

 

Pozdrawiam!

 

interiorroom2.jpg

Napisano

I zmapuj tą sofę lepiej. Teraz:

 

1) mapowanie ma inne proporcje niż tekstura

2) jest niejednakowe wielkościowo na poszczególnych elementach

 

Jak podkręciłeś światła to podkręć też enviro za oknem bo jest za ciemne.

 

Szafki wyglądają jak lekko obłe poduchy - coś nie tak z modelem na moje oko (wygładzanie?).

Napisano

I jeszcze mógłbyś coś zrobić z panelem na podłodze nie zaszkodziło by mu gdyby troszke odbijało sie w nim otoczenie troszke refleksów będzie bardziej naturalnie. popieram Hynola spal widoczek i jeszcze małe pytanie ten widoczek jak jest ustawiony w stosunku do okna bo coś mi sie widzi że równolegle do szyby bo jest jakoś tak płasko, troszeczke też przegiołes z dywanem cieniej i krucej bo ten to sie nadaj pod kosiarkę;)))

Napisano

Dzięki za podpowiedzi!

 

No nie jest to akurat sony ericsson :). Co do kanapy to zmniejszyłem bumpa, za oknem rozjaśniłem widoczek który faktycznie umieściłem na planie, źle to wygląda?

Wprowadziłem trochę zmian sugerując się Waszymi poradami oraz zamieniłem żaluzje na pionowe dające według mnie lepsze wrażenie na tej scenie i wyszło coś takiego.

Męczę się teraz głównie z oświetleniem bo wygląda jakoś tak dziwnie według mnie... Czy słońce wpadające do pokoju nie jest za ostre? A tak ogólnie to zmierzam w dobrą stronę?

 

test8.png

Napisano

tak ogólnie to idzie w dobra stronę. Możesz jeszcze spokojnie to troszkę rozjascic. może na tej ścianie z balkonem okno dać, zawsze mi się wydawało ze jest okno na cala długość balkonu ale może nie we wszystkich blokach.Szafki, coś z nimi nie teges aaa mam nie ma raczek do otwierania i chyba ciut wyżej cały segment bo w tej chwili to przy otwieraniu drzwiczki będą szorować o parkiet

. Framuga drzwi balkonowych jakaś taka plaska. Roślinka tez może być większa

Napisano

A w jaki sposób najlepiej rozjaśnić? Bawiłem się wczoraj dosyć długo i efekty były dość mizerne tzn. jak zwiększałem natężenie słońca to cień wpadający nienaturalnie przepalał się... chyba że powinienem bawić się w ustawieniach kamery. Mebel na Tv robiłem z katalogu ikei i on nie ma rączek http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/S19862683 ale fakt że jest za nisko osadzony na podłodze zaraz to poprawie. Dzięki!

Napisano

Po prostu masz zły stosunek mocy światła słonecznego do światła wypełniającego pokój. Zwiększ moc światła wypełniającego i będzie ok, choć robiąc zdjęcie w takich właśnie warunkach jak na renderze uzyskałbyś dokładnie taki efekt, jaki uzyskałeś (matryce aparatów mają dość niewielką rozpiętość tonalną, więc fotografowie w takich tysuacjach stosują technikę HDR, czyli kilka naświetlań łączonych w jedno, przez co zdjęcie traci fotorealizm :D).

 

A może lekki postpro załatwi sprawę światła?

http://img718.imageshack.us/img718/1667/test8j.jpg

Napisano

Odnośnie uzyskania takiego efektu w renderze w vRay framebufferze polecam żyłowanie nieco wyżej dark multiplier, pamiętając, żeby spróbować bright multiplier niżej, po uprzednim sprawdzeniu, czy po podwyższeniu dark - nie powstają przepalenia w miejscu, gdzie jest najbliżej okien. Najlepiej jak tu Ci ostatnio wyszło, nie ma za wiele przepałów.

 

Ewentualnie lekkie podbicie gammy. Da się osiągnąć oczekiwany rezultat. Oczywiście - z głową.

 

Spójrz na okno po lewej - czemu dolna część tła jest szara? :)

  • Confused 1
Napisano

Zamordować cie chłopie za to szkło na ekranie tv w zyciu bym nie chciał takie tv co by w nim człowiek zobaczył;) żarty na bok naprawdę wsadź klatke z jakiegos filmu a bedzie fajnie

Napisano

Dzięki za rozjaśnienie w mojej głowie pewnych aspektów :) tyle testów ile przeprowadziłem było bardzo douczające i troszke lepiej zrozumiałem działanie Vray'a.

 

Tamyl91 - więc może lepiej zostawić tą wersje która bardziej oddaje rzeczywistość?

 

Dunuś - dzięki za tą porade. Pobawiłem się troszkę tymi wartościami ale nie wiem czy teraz jest lepiej czy czasem obraz nie jest za bardzo przepalony? Samot-nick dobrze wykonceptował to jest część balkonu ale chyba troszke za ciemna więc popraiłem.

 

s_vimes - nie morduj tak od razu :P poprawię sie.

 

Czy scena jest teraz dobrze doświetlona? Chyba że nie ma różnicy bo już sam nie wiem od patrzenia na te obrazy...

Pozdrawiam!

 

test9h.png

Napisano

mowa, pewnie ze lepiej oświetlona. Jeszcze jakbys troche zmniejszyl bumpa na scianach i moze glossines jakis malutki na scianach i suficie i bedzie gites. Tylko jak mecz to chyba raczej piwo i czipsy ;)

Napisano

Obrazek teraz juz naprawde fajny, ale sofa jeszcze taka.. brzydka, sorry :)

 

Samotnick doradził ci zmniejszenie bumpa.. a tak w ogóle.. zmniejsz go bardzo, bardzo delikatnie i będzie gitara. Jakieś o 5-20% od aktualnej wartości bumpa.

Napisano (edytowane)

Tiling na meblach bardzo widoczny, tak jakby wszystkie drzwiczki były wykonane z tego samego kawałka drewna czy okleiny. No i sufit Ci zczerwieniał ;) Ogólnie (oprócz sofy) pozytywnie.

Edytowane przez adam_m
Napisano

Witam :)

 

Samot-nick - masz racje to winko nie bardzo pasuje do sceny ale skoro to wizualizacja to możemy sobie wyobrazić że kobiety lubią oglądać mecze i popijać winko:P. Bump zmniejszony i dodałem tak jak radziłeś glossines na scianach i suficie (nie przesadziłem?)

 

Dunuś - nikomu nie podobała się sofa więc zrobiłem nową... ale nie wiem czy to zmiana na lepsze oceńcie proszę.

 

adam_m - Tiling na meblach poprawiony nie wiem czy dobrze się za to zabrałem ale na każdym elemencie przesuwałem gizmo i chyba faktycznie jest lepiej.

 

Dzięki wszystkim za rady!

Pozdrawiam i czekam na krytykę.

 

interiorsmall.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności