jaco07 Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Witam wszystkich forumowiczów! Jestem w trakcie wykonywania swojej pierwszej wizualizacji (3d max + Vray) więc prosiłbym o wszelkie możliwe cenne uwagi i rady dla początkującego usera. Scenka przedstawia pokój w bloku, wymiary opierałem na swoim pokoju aby nie pogubić się w skali itd. Do oświetlenia użyłem: Vray sun + sky, 2 vray plane w oknach. Poniżej zamieszczam ustawienia rendera. Z góry dzięki.
3d_operator Napisano 17 Luty 2010 Napisano 17 Luty 2010 Z lewej drzwi balkonowe a balkonu nie ma :( Karnisz jest a na nim nic nie wisi. Kanapie brak proporcji. Lampa jakaś dziwna. Ogólnie ciemność widzę ale jak na pierwszy raz może być.
jaco07 Napisano 18 Luty 2010 Autor Napisano 18 Luty 2010 Jestem w trakcie dorabiania wspomnianych elementów, a jeśli chodzi o oświetlenie to jak najlepiej doświetlić tą scene? Zwiększając multiplier słońca, plejnów czy są może jakieś inne sposoby? Moje ustawienia światła:
Hynol Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 Ciemno jak na tylnym siedzeniu volkswagena. Ta podwójna kanapa to dla mnie overkill. To na ścianie to włącznik światła? Troszkę nieszczęśliwe miejsce.
jaco07 Napisano 18 Luty 2010 Autor Napisano 18 Luty 2010 Ciemno jak na tylnym siedzeniu volkswagena. Ta podwójna kanapa to dla mnie overkill. To na ścianie to włącznik światła? Troszkę nieszczęśliwe miejsce. Dobre :) to coś na ścianie to kontakt... rozmieszczenie tych elementów jest takie jak w pokoju który wynajmuję więc to być może wada konstruktorska :P a kanape jak i inne modele brałem z katalogów :P no fakt jest sporawa...
Hynol Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 Wystrój - rzecz gustu ;). Kontakt to już nieco lepiej, ale dalej nie jest to rozsądne miejsce. Wizka to nie zdjęcie - możesz go przesunąć. Ale na początek to oświetlenie trzeba by wzmocnić.
s_vimes Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 (edytowane) Spróbuj wyłączyć w ustawieniach vraylight skaylight portal, nastepnie wyłacz Gi enivironment pierwsza opcję tam nie musisz mieć koniecznie wrzuconego vraysky, następnie doswietl obrazek za oknem jakim materiałem masz go zrobionego, jakiej kamery używasz.W sun tez bym zmienił opcje shadow subdiv na mniejszą 5 lub 6.Czy w tych oknach masz szyby?. Spróbuj tych zmian i zobacz co ci wyjdzie Edytowane 18 Luty 2010 przez s_vimes
Camel Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 ptaszki przy subpixel mapping i clamp output powinny być włączone, no i zmien color mapping na exponential, jest fajny, rozgryź go. LC passes - liczba zalezna od l. rdzeni procesora np core2quad ma 4 rdzenie wiec 4 passy; dla tej rozdzielczosci jaka widze na forum, wystarczy 500-600 subdivs. Resztą pozajmiemy się później. Jeśli chodzi o dobranie światła, włącz previewy lc i irr, to szybko zobaczysz co sie dzieje ze światłem. Ogólnie fajnie, ale strasznie ciemno.
Samot-nick Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 (edytowane) moja propozycja na rozjasnienie: w ustawieniach kamery shutter speed :50 film ISO:400 ( jak bedzie za ciemno jeszcze to zwiekszaj. swiatla w oknach zrob Skyportal ale zaznacz simple bo bedzie sie dziwnie rysowac. i tak jak pisal Dunus color mapping exponential. i jeszcze: troszke za duzy bump na scianach i ten kaloryfer moze troszke nizej. Edytowane 18 Luty 2010 przez Samot-nick
gonnog Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 Od siebie dorzuce może coś o technicznych sprawach. Okno zdecydowanie za duże jak na powierzchnię ścian w pomieszczeniu (rozkład wygląda jak w typowym bloku to byś osłabił znacząco konstrukcje na tej ścianie). Kaloryfer nieekonomiczny bardzo, skróć go trochę (nawet 2x). Wyrzuć gniazdko bo jest na dziwnej pozycji, możesz dać puszkę na górze. A i w vray lightach możesz dać subdivy większe bo beda ci produkować noise. A i się zaptam, czy jak nie zaznaczy się ilości rdzeni np. zostanie 8 a masz 2 to zwiększy się czas renderu?
jaco07 Napisano 18 Luty 2010 Autor Napisano 18 Luty 2010 Dzięki za Wasze rady! Obrazek za oknem to Vray light mtl, używam kamery fizycznej i chyba właśnie yo był główny problem jeśli chodzi o zbyt ciemny render. W oknach znajdują się szyby. Zastosowałem się do Waszych rad odnośnie ustawień i oto co wyszło. Shutter speed : 70, ISO: 250 , światła ustawiłem na skyportal simple oraz color mapping na exponential oraz zmniejszyłem bump na ścianach. A co do spraw technicznych to postaram się poprawić te elementy. Co do kaloryfera to faktycznie mam taki nieekonomiczny (tylko że stary żeberkowy) i najśmieszniejsze jest to że rok temu właśnie został zmodyfikowany do takich wielkości co było chyba lekką głupota no ale... Też się zastanawiam jaki wpływ na render ma niewłaściwe odznaczenie rdzeni. Pozdrawiam!
indian Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 telewizor sony ericsson, no tego jeszcze nie było mapowanie sofy, bump jest zdecydowanie zbyt duży, zmniejsz z 5 razy
Hynol Napisano 18 Luty 2010 Napisano 18 Luty 2010 I zmapuj tą sofę lepiej. Teraz: 1) mapowanie ma inne proporcje niż tekstura 2) jest niejednakowe wielkościowo na poszczególnych elementach Jak podkręciłeś światła to podkręć też enviro za oknem bo jest za ciemne. Szafki wyglądają jak lekko obłe poduchy - coś nie tak z modelem na moje oko (wygładzanie?).
s_vimes Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 I jeszcze mógłbyś coś zrobić z panelem na podłodze nie zaszkodziło by mu gdyby troszke odbijało sie w nim otoczenie troszke refleksów będzie bardziej naturalnie. popieram Hynola spal widoczek i jeszcze małe pytanie ten widoczek jak jest ustawiony w stosunku do okna bo coś mi sie widzi że równolegle do szyby bo jest jakoś tak płasko, troszeczke też przegiołes z dywanem cieniej i krucej bo ten to sie nadaj pod kosiarkę;)))
jaco07 Napisano 19 Luty 2010 Autor Napisano 19 Luty 2010 Dzięki za podpowiedzi! No nie jest to akurat sony ericsson :). Co do kanapy to zmniejszyłem bumpa, za oknem rozjaśniłem widoczek który faktycznie umieściłem na planie, źle to wygląda? Wprowadziłem trochę zmian sugerując się Waszymi poradami oraz zamieniłem żaluzje na pionowe dające według mnie lepsze wrażenie na tej scenie i wyszło coś takiego. Męczę się teraz głównie z oświetleniem bo wygląda jakoś tak dziwnie według mnie... Czy słońce wpadające do pokoju nie jest za ostre? A tak ogólnie to zmierzam w dobrą stronę?
Samot-nick Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 tak ogólnie to idzie w dobra stronę. Możesz jeszcze spokojnie to troszkę rozjascic. może na tej ścianie z balkonem okno dać, zawsze mi się wydawało ze jest okno na cala długość balkonu ale może nie we wszystkich blokach.Szafki, coś z nimi nie teges aaa mam nie ma raczek do otwierania i chyba ciut wyżej cały segment bo w tej chwili to przy otwieraniu drzwiczki będą szorować o parkiet . Framuga drzwi balkonowych jakaś taka plaska. Roślinka tez może być większa
jaco07 Napisano 19 Luty 2010 Autor Napisano 19 Luty 2010 A w jaki sposób najlepiej rozjaśnić? Bawiłem się wczoraj dosyć długo i efekty były dość mizerne tzn. jak zwiększałem natężenie słońca to cień wpadający nienaturalnie przepalał się... chyba że powinienem bawić się w ustawieniach kamery. Mebel na Tv robiłem z katalogu ikei i on nie ma rączek http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/S19862683 ale fakt że jest za nisko osadzony na podłodze zaraz to poprawie. Dzięki!
Tamyl91 Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Po prostu masz zły stosunek mocy światła słonecznego do światła wypełniającego pokój. Zwiększ moc światła wypełniającego i będzie ok, choć robiąc zdjęcie w takich właśnie warunkach jak na renderze uzyskałbyś dokładnie taki efekt, jaki uzyskałeś (matryce aparatów mają dość niewielką rozpiętość tonalną, więc fotografowie w takich tysuacjach stosują technikę HDR, czyli kilka naświetlań łączonych w jedno, przez co zdjęcie traci fotorealizm :D). A może lekki postpro załatwi sprawę światła? http://img718.imageshack.us/img718/1667/test8j.jpg
Camel Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Odnośnie uzyskania takiego efektu w renderze w vRay framebufferze polecam żyłowanie nieco wyżej dark multiplier, pamiętając, żeby spróbować bright multiplier niżej, po uprzednim sprawdzeniu, czy po podwyższeniu dark - nie powstają przepalenia w miejscu, gdzie jest najbliżej okien. Najlepiej jak tu Ci ostatnio wyszło, nie ma za wiele przepałów. Ewentualnie lekkie podbicie gammy. Da się osiągnąć oczekiwany rezultat. Oczywiście - z głową. Spójrz na okno po lewej - czemu dolna część tła jest szara? :) 1
s_vimes Napisano 19 Luty 2010 Napisano 19 Luty 2010 Zamordować cie chłopie za to szkło na ekranie tv w zyciu bym nie chciał takie tv co by w nim człowiek zobaczył;) żarty na bok naprawdę wsadź klatke z jakiegos filmu a bedzie fajnie
Samot-nick Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 Dunus- dolna czesc jest szara bo to barierka od balkonu chyba jest, tak sobie wykonceptowalem
jaco07 Napisano 20 Luty 2010 Autor Napisano 20 Luty 2010 Dzięki za rozjaśnienie w mojej głowie pewnych aspektów :) tyle testów ile przeprowadziłem było bardzo douczające i troszke lepiej zrozumiałem działanie Vray'a. Tamyl91 - więc może lepiej zostawić tą wersje która bardziej oddaje rzeczywistość? Dunuś - dzięki za tą porade. Pobawiłem się troszkę tymi wartościami ale nie wiem czy teraz jest lepiej czy czasem obraz nie jest za bardzo przepalony? Samot-nick dobrze wykonceptował to jest część balkonu ale chyba troszke za ciemna więc popraiłem. s_vimes - nie morduj tak od razu :P poprawię sie. Czy scena jest teraz dobrze doświetlona? Chyba że nie ma różnicy bo już sam nie wiem od patrzenia na te obrazy... Pozdrawiam!
Samot-nick Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 mowa, pewnie ze lepiej oświetlona. Jeszcze jakbys troche zmniejszyl bumpa na scianach i moze glossines jakis malutki na scianach i suficie i bedzie gites. Tylko jak mecz to chyba raczej piwo i czipsy ;)
Camel Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 Obrazek teraz juz naprawde fajny, ale sofa jeszcze taka.. brzydka, sorry :) Samotnick doradził ci zmniejszenie bumpa.. a tak w ogóle.. zmniejsz go bardzo, bardzo delikatnie i będzie gitara. Jakieś o 5-20% od aktualnej wartości bumpa.
adam_m Napisano 20 Luty 2010 Napisano 20 Luty 2010 (edytowane) Tiling na meblach bardzo widoczny, tak jakby wszystkie drzwiczki były wykonane z tego samego kawałka drewna czy okleiny. No i sufit Ci zczerwieniał ;) Ogólnie (oprócz sofy) pozytywnie. Edytowane 20 Luty 2010 przez adam_m
jaco07 Napisano 22 Luty 2010 Autor Napisano 22 Luty 2010 Witam :) Samot-nick - masz racje to winko nie bardzo pasuje do sceny ale skoro to wizualizacja to możemy sobie wyobrazić że kobiety lubią oglądać mecze i popijać winko:P. Bump zmniejszony i dodałem tak jak radziłeś glossines na scianach i suficie (nie przesadziłem?) Dunuś - nikomu nie podobała się sofa więc zrobiłem nową... ale nie wiem czy to zmiana na lepsze oceńcie proszę. adam_m - Tiling na meblach poprawiony nie wiem czy dobrze się za to zabrałem ale na każdym elemencie przesuwałem gizmo i chyba faktycznie jest lepiej. Dzięki wszystkim za rady! Pozdrawiam i czekam na krytykę.
marcinW Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 bardzo dajnie wyszło. tylko osłony na oknach trochę nie życiowo :)
3d_operator Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Cały czas ciemno. Porównaj twój projekt z tym: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=65961
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się