Logos Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 Jako iż jest to mój pierwszy post na tym forum chciałbym wszystkich powitać! Dopiero zaczynam "zabawę" z 3dsmax. Po przerobieniu kilku tutoriali postanowiłem wymodelować własny obiekt. Niestety wolno mi to idzie i mam kilka problemów z rozłożeniem siatki. cały element bez wygładzenia krawędzi wygląda tak: http://img718.imageshack.us/img718/535/10268969.jpg po użyciu turbosmoth powstają takie dziwne cienie/zagięcia siatki?. http://img10.imageshack.us/img10/7760/40743796.jpg http://img121.imageshack.us/img121/4563/10556837.jpg siatka z turbo http://img26.imageshack.us/img26/70/38772837.jpg siatka bez turbo http://img696.imageshack.us/img696/4420/35176318.jpg http://img404.imageshack.us/img404/1404/86943976.jpg wiem że podobny temat jest ciut niżej ale kombinowałem na różne sposoby i to jest najlepszy efekt jaki uzyskałem, zastanawiam się czy to nie jest też wina mojego kilku letniego sprzętu. Proszę o pomoc! Pozdrawiam!
goat91 Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 Czesc :D Tez miałem kiedys podobny problem i ja sobie z nim tak radze... Po pierwsze nie uzywaj do tej siatki TurboSmooth tylko MeshSmooth. Masz tam wieksza kontrole nad zageszczaniem siatki. W "subdivision method" ustaw sobie "classic". Na koniec daj jeszcze modyfikator Smooth. To ci usunie te dziwne przebarwienia na faceach. I tyle.
Logos Napisano 21 Luty 2010 Autor Napisano 21 Luty 2010 nie pomaga cały czas mam to samo nie wiem co źle robie : /
Hynol Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 Jak robisz chamferem a nie support edgeami to się nie dziw - pojawiają się wtedy trójkąty i inne badziewia i zagęszczanie nie działa prawidłowo. Chamfer - owszem - czasem pomaga, ale nie jako podstawa przygotowania siatki pod MS.
apeq Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Witaj. Narobiłeś troszkę za dużego bałaganu w siatce. Generalnie kiedy pracujesz na obiektach EditablePoly i chcesz użyć jakiegoś algorytmu do wygładzania , jak TurboSmooth, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na to aby siatka składała się wyłącznie z czworo-kątów. Oczywiście jakiś pojedynczy pięciokąt na płaskiej powierzchni da się ukryć, ale nie w takim miejscu jak przedstawiłeś. Proponuje poświęcić troszkę czasu nad dokładniejszym zrozumieniem jak działają owe modyfikatory, a wtedy wszystko wyda CI się bardziej zrozumiałe. Pozdrawiam
Levus Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Jak robisz chamferem a nie support edgeami to się nie dziw - pojawiają się wtedy trójkąty i inne badziewia i zagęszczanie nie działa prawidłowo. Chamfer - owszem - czasem pomaga, ale nie jako podstawa przygotowania siatki pod MS. Co masz na myśli pisząc "support edge"?
Hynol Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Krawędzie nie zmieniające kształtu siatki ale powodujące zmianę jej zniekształcenia po dodaniu zgęszczenia.
Levus Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Chodzi Ci Hynol o technikę, nie o jakiś przycisk czy modyfikator jak rozumiem? Dodanie krawędzi definiujących sposób zachowania siatki po turbosmooth, tak?
bartolomeo Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 dobra. to ja dodam swoje trzy grosze. Cylindryczne (zaokrąglone) powierzchnie, nie mogą mieć 2ch bardzo blisko leżacych lini pionowych. Poprzeczne można zagęszczć do bólu. Takie kwiatki jak te na ww. rysunkach, powstają, gdzyż rozdzielczość pionowa cylindra bazowego była za mała. to się wiąże z kierunkami normali. Kiedyś widziałem jak jeden ziom w Mayce ręcznie edytował normale i wygładzał sobie taką siatkę bez problemu. Ale jak nie masz możliwości edycji normali to musisz dodać linie pionowe (mniej więcej w połowie każdej pionowej ściany. i ręcznie je wyrównać tak, żeby powierzchnia nadal była cylindryczna. Trójkąty nie są problemem, jesli są na płaskiej powierzchni rozłożone.
bartolomeo Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 a! nie dojrzałem się tych pięciokontów. hehe juz gdzieś podawałem linka do tutorialów kolesia co IronMana modelował. Na AreaAutodesk jest kilka filmików - fundamentals nonorganic modeling. Nie chce mi się teraz tego szukać, ale polecam tam przejrzeć. Dużo fajnych rozkminek z teri mesha jest :)
Hynol Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Chodzi Ci Hynol o technikę, nie o jakiś przycisk czy modyfikator jak rozumiem? Dodanie krawędzi definiujących sposób zachowania siatki po turbosmooth, tak? Dokładnie. Często mówi się też o "dodatkowych podziałach" na siatce.
gof Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 Może to nie identyczna sytuacja ale powinna Ci wiele wyjaśnić. Polecam Ci też cały wątek poświęcony modelowaniu upierdliwych kształtów na Polycount http://boards.polycount.net/showthread.php?t=56014
Logos Napisano 23 Luty 2010 Autor Napisano 23 Luty 2010 Dziękuję wszystkim za pomoc! gof świetny link! Ostatnio miałem trochę mało czasu, dzisiaj wieczorkiem postaram się popracować nad tym elementem i wykorzystać wasze porady. Pozdrawiam :)
Levus Napisano 23 Luty 2010 Napisano 23 Luty 2010 No ja też dzięki!:) A co do polycount.com, to ogólnie polecam wertować to forum;)
Rekomendowane odpowiedzi