agula Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 Witam. To mój pierwszy wątek i pierwsza większa praca w Vray'u. Ale nie myślcie, że ze mnie taka amatorka w 3d maxie, gdyż działam w nim już od jakiegoś czasu. Jednakże do tej pory były to małe projekty pojedynczych modeli. Uważam, że czeka mnie jeszcze DUŻO nauki. Dlatego rozpoczęłam pracę nad projektem kuchni. Przejrzałam już sporo wątków na max3d i zdecydowałam się założyć nowy, prosząc o pomoc. :) Zastosowane światło: VRaylight VRay Sun Ustawienia Vray: AA: Mitchell-Netravali Environment: MP-1 Color Mapping: HSV exponential DM/BM/G - 1,8/1,3/1,0 Primary: Irr map 1,0 - medium (HSph. 100) Interpolation: Delone triangulation Secondary: LC 1,0 - 900/0,02 Pre-filter: 400 Zdaję sobie sprawę, że wiele jest do poprawki. Nie zagracałam na razie sceny, bo chciałam się skupić na materiałach i oświetleniu. Sama widzę wiele błędów, więc proszę o porady. :) P.s. Pozwalam krytykować, ale zabraniam krzyczeć ;P
lukasjogabonito Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 Idzie spoko, a co do materiałów to chyba fronty trochę za bardzo matowe są...
s_vimes Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 Całkiem ładnie ale na poczatek ustaw kamerę nie napisałaś jakiej kamerki używasz, czym świecisz ta scenkę bo to coś za oknem jakoś dziwnie wygląda zwłaszcza ze ci sie ładnie rozchodzi światło po pomieszczeniu, co do frontów mebli to tez uwazam ze powinny sie troszke błyszczeć ale to zależy od twojego założenia i pomysłu na nie;)
agula Napisano 26 Luty 2010 Autor Napisano 26 Luty 2010 lukasjogabonito: Wiem, nie świeci się... :( pracuję nad tym obecnie. s_vimes: Kamerki używam zwykłej. Chciałam użyć VRayPhysicalCamera ale mi się coś popsuło i zostałam przy zwykłej. A co do świateł napisałam, że używam Vraylight MP 20 i VraySun.
s_vimes Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 Sorrki widac nie jasno sie zapytałem chciałem wiedzieć jaka mape wsadzilaś do Environment jesli tu masz pusto to wstaw Vraysky(oczywiście to tylko sugestia bo możesz świecić otoczenie różnymi mapami), co do kamery to napisz co ci sie zepsuło w psyhicalcamera
agula Napisano 27 Luty 2010 Autor Napisano 27 Luty 2010 Trochę nad tym posiedziałam i poprawiłam parę rzeczy. Ukulałam stół i krzesła, ale mapowanie mi nie wyszło :( Co do Psyhicalcamera to już ją rozgryzłam. Załączę też screeny z moich ustawień i doradźcie mi co mam zmienić, bo pewnie coś pomieszałam, szukając rozwiązania w wielu wątkach :( Wstawiłam VraSky w Environment, ale miałam brzydką żółtą plamę za oknem więc go usunęłam :( Poszukam czegoś odnośnie wstawiania tła, bo kiedyś używałam VraySkymtl i nakładałam materiał na plane'a + bend i dobrze to wyglądało, ale w tym przypadku trochę mi popsuło scenę :(
jahred6 Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Co do ustawień Color Mapping zmień na Exponential lub Reinhard i zaznacz Sub-pixel. Multiplier light cache zmniejsz do 0.9 a IRR map daj na medium. Reszta to światło... Wrzuć na niezmienianych ustawieniach słońce vraya, oraz dołącz sky w enviroment. Potem w okno daj vraylight jako skyportal, albo normalnie. No i zabawa w kamerze, oczywiście nie musisz tak zrobić - każdy dłubie po swojemu :)
s_vimes Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Słuchaj jahreda6 bo warto, ja jeszcze dorzuce trzy grosze co do tła na zewnątrz to użyj materiału VrayLIghtMtl łatwo się ustawia i szybko można dostać przepalenie tła;)
Luqas87 Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 jak już doradzacie reinharda w color mapping to dokańczajcie że trzeba w nim sobie ustawić burn valiu, bo tak na surowo to on działa jak linear :P I mądre tutoriale przestrzegają przed rozjaśnianiem sceny color mappingiem (wychodzą szumy pod które trzeba większe nastawy renderu robić) co prawda nie było jeszcze poza normą w tym HSV ale tak jako rada vrayowa :) No a tak jak już całkiem o konkretne metody chodzi to dodał bym do listy zainteresowania LWF albo metoda gamma 2,2 jak zwał tak zwał
Camel Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 (edytowane) ja polecam spróbowac exponentiala, bright muliplier obniżac tak aby ładnie wyszło, eliminując przepalenia tam gdzie jest najbliżej światła zewnętrznego we wnętrzu.. Na razie zajmujesz się wnętrzem a nie tłem więc environment koniecznie biały, bo jest moim zdaniem fajny, chociaz wiem ze tak to odbioru bardzo nie poprawia, ale tylko odrobinę. Zaznacz ptaszki przy subpixel mapping, clamp output juz masz, ok, affect background odznacz... light cache - zaznacz show calc. phase - masz podgląd już na bieżąco, kiedy liczy się LC. Dobuduj jakieś róźne duperele do kuchni, urozmaic ją dla ładnego odbioru, nad tym pracuj to najważniejsze. potem będziemy myślec o renderze. trzeba zaczynac z odrobiną sensu ;) Edytowane 27 Luty 2010 przez Camel
agula Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 Pozmieniałam jak pisaliście. Ustawiłam exponential. Vraysun mam domyślnie, Vrylight ustawiłam na MP10, ale bez skyportala. Ech, gdyby nie te obrysy czarne i przepalenia :(:( Co do zagracania, to chcę coś powstawiać, ale najpierw chciałabym usunąć te przepalenia :( A kamerka VrayPsyhical :) Wieczorem wstawię screeny z ustawień jeśli będzie trzeba :)
hcpiter Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Te okręgi czarne zniwelujesz po zaznaczeniu w color mappingu sub-pixel mapping. Ogólnie staraj się bardziej dowalić więcej niebieskiego z okna. W materiałach używaj refl gdzie tylko się da, to urozmaicić scene. No i bardziej przykładaj się do detali a zobaczysz różnice. Zwiększ subdv dla światła, które pada z okna bo się ziarno pojawia
Luqas87 Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 te czarne obrysy to bym stawiał że przez AA filtrem MItchell-Netravali. spróbuj np Catmull-Rom // może się przydać: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_image_sampler.htm
Samot-nick Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 (edytowane) daj skyportal w okno i bedzie git, tylko zaznacz SIMPLE bo beda sie dziwne rzeczy dzialy, przynajmniej u mnie sie zawsze dzieja :) Generalnie poczytaj ta strone co podal Luqas87 bo jest tam na prawde duzo informacji. Edytowane 28 Luty 2010 przez Samot-nick
hcpiter Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 te czarne obrysy to bym stawiał że przez AA filtrem MItchell-Netravali. spróbuj np Catmull-Rom // może się przydać: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_image_sampler.htm A co ma do tego AA ? Tym bardziej ze Mitchell-Netravali bluruje a Catmull wyostrza krawedzie ?
agula Napisano 28 Luty 2010 Autor Napisano 28 Luty 2010 Te okręgi czarne zniwelujesz po zaznaczeniu w color mappingu sub-pixel mapping. Miałam zaznaczony, ale już wiem...zaznaczyłam affect background i jest dobrze :) Na razie dziękuję za porady, zajrzę na stronkę, ukulam detale, pobawię się więcej tym i wystawie niedługo poprawione :)
hcpiter Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 Na podanych przez ciebie ustawieniach tego nie widac, a opcja z affect background odpada bo sluzy ona do zupelnie czegos innego, a poza tym juz to miales zaznaczone(affect background-patrz ustawienia) i nie dzialalo wiec jak moglo to teraz zadzialac ? O_o
Przemekd Napisano 28 Luty 2010 Napisano 28 Luty 2010 a ja zajmę się szafkami ;) usuń tą wysuwaną szufladę przy końcu szafek górnych, bo sie niczego nie trzyma. zakryj bok piecyka panelem od strony kuchenki. gdzie jest lodówka w tej kuchni? jeśli zakryta panelem obok piecyka to też niebardzo ok bo tak blisko piecyka nie powinna być, przydałoby się trochę więcej wolnego blatu w pobliżu piecyka. właściwie to te niższe szafki wiszące - dlaczego są niższe ?! coś na nich stoi ? pod zlewem są jakieś drzwiczki z dostępem do kosza i rur czy cos takiego? dodaj jakieś firanki, dosuń stół do ściany, może dodasz jakąś lampkę u góry ? sam model, bez świateł, ale że jest. ale dobra robota i szybko robisz postępy :)
jahred6 Napisano 1 Marzec 2010 Napisano 1 Marzec 2010 Z tymi szybami to może być wina materiału szkła, zaznaczyłbym w szkle affect shadow. Co pozwoli światłu przedostać się.
agula Napisano 2 Maj 2010 Autor Napisano 2 Maj 2010 Po długiej nieobecności zamieszczam niestety tylko troszkę poprawioną wizkę. Miałam bardzo mało czasu na dopieszczenie jej, ale ile zrobiłam tyle zrobiłam. Zawsze coś :) Oczywiście nie chcę na tym poprzestać i planuje ją dłubać dalej, tak żeby już skończyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się