dakih Napisano 26 Luty 2010 Napisano 26 Luty 2010 (edytowane) Witam. Robie pewien tutek dotyczący tworzenia postaci do gry. Okazuje się, że koleś nie łączy elementów które towrzą ową postać [jest ich około 20-30]. Zastanawiam się czy jest to poprawne działanie, w końcu postać nie ma jednolitej siatki i chyba rig byłoby ciężko na takim modelu zrobić. Jak to jest? Edytowane 27 Luty 2010 przez dakih
Gomez Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Cześć. Zależy jak leży. Generalnie myślisz słusznie ale jeśli: - np udo i kieszeń na nim (osobno) sa podpięte tylko do jednej kości to nie są deformowane i jest ok. - mają podobną budowę, werteksy w podobnych miejscach to można namalować wagi tak żeby sie zgadzały i tez powinno byc ok. - taki element ma swoją własną kość (np żeby mógł sie bimbać, majtać lub fikać) to też nie ma problemu.
Bruneq Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Witam, Twój wątek został źle nazwany. Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum dot. nazewnictwa wątków oraz naniesienie poprawek. W przypadku braku reakcji wątek zostanie usunięty.
_michal Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Procentowe podpięcie danego vertexa pod kość. Jeśli masz dwa niepołączone siatką vertexy obok siebie, powinny mieć podobną wagę, by nie było efektu 'pływania' w trakcie animacji.
gutekfiutek Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 W niektórych grach celowo nie robi się jednolitego mesha - po to żeby można było customizować postacie - wymieniać poszczególne elamenty w trakcie gry.
Plugawiciel Napisano 26 Marzec 2010 Napisano 26 Marzec 2010 np modele z world of warcraft sa złożone z kilku czesci , korpus , przedramie ect. ciekawostka http://www.netmovies.pl/wow-model-viewer-0509d/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się