Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Robie pewien tutek dotyczący tworzenia postaci do gry. Okazuje się, że koleś nie łączy elementów które towrzą ową postać [jest ich około 20-30]. Zastanawiam się czy jest to poprawne działanie, w końcu postać nie ma jednolitej siatki i chyba rig byłoby ciężko na takim modelu zrobić. Jak to jest?

Edytowane przez dakih

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć. Zależy jak leży. Generalnie myślisz słusznie ale jeśli:

- np udo i kieszeń na nim (osobno) sa podpięte tylko do jednej kości to nie są deformowane i jest ok.

- mają podobną budowę, werteksy w podobnych miejscach to można namalować wagi tak żeby sie zgadzały i tez powinno byc ok.

- taki element ma swoją własną kość (np żeby mógł sie bimbać, majtać lub fikać) to też nie ma problemu.

Napisano

Witam,

 

Twój wątek został źle nazwany. Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum dot. nazewnictwa wątków oraz naniesienie poprawek. W przypadku braku reakcji wątek zostanie usunięty.

Napisano

Procentowe podpięcie danego vertexa pod kość. Jeśli masz dwa niepołączone siatką vertexy obok siebie, powinny mieć podobną wagę, by nie było efektu 'pływania' w trakcie animacji.

Napisano

W niektórych grach celowo nie robi się jednolitego mesha - po to żeby można było customizować postacie - wymieniać poszczególne elamenty w trakcie gry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności