Napisano 26 Luty 201015 l Witam. Robie pewien tutek dotyczący tworzenia postaci do gry. Okazuje się, że koleś nie łączy elementów które towrzą ową postać [jest ich około 20-30]. Zastanawiam się czy jest to poprawne działanie, w końcu postać nie ma jednolitej siatki i chyba rig byłoby ciężko na takim modelu zrobić. Jak to jest? Edytowane 27 Luty 201015 l przez dakih
Napisano 27 Luty 201015 l Cześć. Zależy jak leży. Generalnie myślisz słusznie ale jeśli: - np udo i kieszeń na nim (osobno) sa podpięte tylko do jednej kości to nie są deformowane i jest ok. - mają podobną budowę, werteksy w podobnych miejscach to można namalować wagi tak żeby sie zgadzały i tez powinno byc ok. - taki element ma swoją własną kość (np żeby mógł sie bimbać, majtać lub fikać) to też nie ma problemu.
Napisano 27 Luty 201015 l Witam, Twój wątek został źle nazwany. Proszę o zapoznanie się z regulaminem forum dot. nazewnictwa wątków oraz naniesienie poprawek. W przypadku braku reakcji wątek zostanie usunięty.
Napisano 27 Luty 201015 l Procentowe podpięcie danego vertexa pod kość. Jeśli masz dwa niepołączone siatką vertexy obok siebie, powinny mieć podobną wagę, by nie było efektu 'pływania' w trakcie animacji.
Napisano 27 Luty 201015 l W niektórych grach celowo nie robi się jednolitego mesha - po to żeby można było customizować postacie - wymieniać poszczególne elamenty w trakcie gry.
Napisano 26 Marzec 201015 l np modele z world of warcraft sa złożone z kilku czesci , korpus , przedramie ect. ciekawostka http://www.netmovies.pl/wow-model-viewer-0509d/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto