Napisano 27 Luty 201015 l Cześć! Mój problem polega na tym, że chciałbym mieć edge na tej samej wysokości na dwóch ścianach o różnej długosci. Dokładniej: Chcę przeciąć ścianę dwoma krawędziami(edge)-> l=l i mam drugą ścianę równoległą do niej oddaloną o szerokość pokoju, chcę by moje edge na pierwszej ścianie były idealnie na przeciwko tych na drugiej. Mniej wiecej tak: ściana1 |=====|==|===========| sciana2 |=====|==|===================================| Legenda: | - jak to zrobić bez ręcznego ustawiania edge za "jednym pociągnieciem"?
Napisano 27 Luty 201015 l Snaps Toggle (2.5 z przyciąganiem do siatki lub wierzchołków) lub Make planar (Editable poly), jeśli to jeden obiekt. Oczywiście zgaduje, bo z tego opisu raczej trudno coś wywnioskować. :)
Napisano 28 Luty 201015 l Zaznacz edge które maja być pociete i narzędziem conect zrobisz idealne cięcie, jeśli klikniesz ikone koło nazwy to dodatkowo możesz wskazać odległość miedzy nowymi edgami jak i ich ilość.
Napisano 28 Luty 201015 l albo quick slice ale to też w przypadku jeśli jeden obiekt, jeśli nie to albo połącz w jeden chyba że nie możesz, w takim wypadku po prostu zapamiętaj współrzędne i przekopiuj.
Napisano 28 Luty 201015 l OK. Jeśli chodzi o równe cięcie na tych dwóch ścianach to możesz również użyć Slice plane w Editable poly lub modyfikator Slice (zaznacz wcześniej obie ściany, jeśli to dwa obiekty). Odnośnie modyfikatora. Płaszczyznę ciecia możesz sobie zmniejszać, zwiększać i obracać (jeśli zależy ci na precyzji włącz Angle Snap) jak normalny obiekt. Na końcu zrób Collapse All. Edytowane 28 Luty 201015 l przez Wray
Napisano 28 Luty 201015 l Autor Wray - o taki sposób pocięcia mi chodziło, to jest to czego szukałem, a nie znalazłem (slice plane) :) masz +1 rep. Odnośnie connect - na ścianach o różnej długości nie działa - zawsze odnajduje środek długości edge po których ma łączyć (to oczywiście można korygować, ale nie na ścianach o różnej długości). Co do quick slice - za mało precyzyjne ;). Dzięki za odpowiedź, temat do zamknięcia :)