Gość Grievous Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 (edytowane) Witam. Robię wizualizację Chevroleta Camaro V, faza work in progress, dach i tył samochodu jeszcze do zrobienia i mase detali, ale w trakcie pracy napotkałem na problem który często mam i nie wiem jak mu zaradzić, a może to być kwestia jednego ustawienia o którym nie wiem - ziarnistość shader'a (tutaj karoserii) - szczególnie widać na tyle samochodu na tej niebieskiej poświacie. Co zrobić żeby to usunąć?? wstawiam rendering i screen ustawień shader'a i Renderingu. (scenerii nie oceniajcie wgóle jest tymczasowa na szybko) Za wszelką pomoc z góry dziękuje, a samo auto jak już to nie krytykujcie zbyt drastycznie - to mój pierwszy samochód na którym też się troche uczę robić auta, pozatym jeszcze dużo mam w nim do dopracowania. Materiał i rendering: Z góry dzięki jeszcze raz i proszę o pomoc kogoś kto ma większe pojęcie troche odemnie. Edytowane 11 Marzec 2010 przez Grievous
mirach Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Wg mnie duzo za niski glossines na tym materiale, wychodzi ci metal a nie farba. No chyba ze tak ma byc. Za jakos i ziarno odpowiada Subdivs w reflection.
Gość Grievous Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 Dzięki za radę odnośnie glossiness, miałeś rację... Na ile muszę dać Subdivisions żeby było ładnie wszystko? Dałem na 20 ale nic nie dało właściwie, to ziarno nadal jak było tak jest a jak dałem na 80 to sie nie doczekam chyba końca renderingu ;] Edit: 80 też nic nie dało, jest nadal chamskie ziarno jak tu... może akurat tuaj to kwestia czego innego?
mirach Napisano 2 Marzec 2010 Napisano 2 Marzec 2010 mozliwe ze masz niskie AA i niski noise threshold.
Simple_man Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Jak dla mnie to masz wiekszy problem z samochodem znaczy modelem, bo ja bym sie wstydzil to pokazac swiatu. To nawet nie wczesny wip :/
Gość Grievous Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Simple_man - naucz się czytać ze zrozumieniem, przyda Ci się do matury. Cały czas pracuję nad tą siatką i się na niej uczę modelować kształty karoserii co napisałem więc się odwal. Problem z shaderem wrzuciłem przy okazji, bo miałem go też wcześniej i nie wiedziałem jak rozwiązać. Więc nie cwaniakuj, tylko jak nie masz nic sensownego do powiedzenia to daj sobie spokój. To jest model na którym eksperymentuje i że jest narazie kiepski to wiem.
Berger Napisano 7 Marzec 2010 Napisano 7 Marzec 2010 Imo staramy Ci się tutaj pomóc, a Ty na ludzi najeżdzasz. Najlepszy materiał lakieru nie będzie się prezentował dobrze na słabym modelu, więc sądze że Simple_man ma racje. Pozatym najpierw skończ model, a potem bierz się za materiały bo potem nie skończysz modelu i na tym sam się nieraz przejechałem.
Gość Grievous Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 To jest testowy materiał, żeby przyjemniej mi się pracowało na siatce i patrzyło na renderingi i też żeby obserwować cieniowanie siatki przy lakierowym połysku. Chodzi mi o to że piszę że na tym modelu eksperymentuję i cały czas go modyfikuję i dopracowuję, a wyskakuje ktoś i komentuje jak Finala... Ziarno na shaderze mi wyskoczyło już nie pierwszy raz i przy okazji na tym przykładzie chciałem zapytać w czym może być problem. Jak Camaro będzie już wyglądać jakoś w miare do oglądania i oceny, to je wystawie, o shader zapytałem przy okazji, bo zauważyłem na renderach testowych.
Berger Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 Imo nie rozumiem dlaczego nie możesz nałożyć zwykłego szarego materiału z dużym połyskiem, w viewporcie i tak więcej nie zobaczysz...
Gość Grievous Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Ale renderuję od czasu do czasu sobie żeby zobaczyć na renderze jak się siatka zachowuje z reflectami i wszystkim. Pozatym mówię, temat założyłem ze względu na sam shader, z którego ziarnistością miałem już problem wcześniej kilkakrotnie i chciałem na przyszłość wiedzieć jak temu problemowi zapobiec. Render Camaro dałem tylko jako przykład ziarnistości. Odnośnie auta Zaraz wrzuce Clay siatki i MS samego modelu i poproszę o poradę co w nim jest źle, co może być lepiej, jak robić a jak nie robić...
pecet Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Model trzeba zrobić od nowa, przyglądając się dobrze na zdjęcia tego auta.
latos Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Odnośnie auta Zaraz wrzuce Clay siatki i MS samego modelu i poproszę o poradę co w nim jest źle, co może być lepiej, jak robić a jak nie robić... Samochód jest cały krzywy. Popatrz na przód jak dziwnie odbija się światło. Bardzo dużo rzeczy faluje. Szybciej będzie gdy zaczniesz go od nowa modelować a nie poprawiać.
Gość Grievous Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Wrzucam Render auta, render szary i kilka Clayów. Teraz już jestem otwarty na komentarze, krytykę, podpowiedzi co jest źle - byle sensowną. Miejcie na uwadze 2 rzeczy: 1. To moje pierwsze auto 2. Na tym forum są też ludzie którzy się uczą, chcą rozwijać i robią błędy, nie wystawiam tej pracy na zasadzie "zobaczcie jak fajnie robie a przynajmniej sam tak myśle" tylko "pomóżcie mi i doradźcie bo chce coś zrobić a do końca tego nie ogarniam. A więc bardzo was prosze, nie piszcie że jest brzydkie, koślawe, czy beznadziejne bo to mi nic nie pomoże - wiem o tym sam, ale doradźcie proszę co mam na przyszłość robić żeby było lepiej:) Bardzo mi na tym zależy: 1. jakie są błędy w siatce, co źle robie, jakich kształtów czy łączeń powinienem unikać itd. Za góry bardzo dziękuję Clay: A no i to co wrzuciłem nie uznaję za final żeby nie było wątpliwości, eksperymentuję na tym dalej.
Gość Grievous Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Widzę że nikt nic mi doradzić nie może albo nie chce ale wrzucam aktualizację. Nad tłem jeszcze nie pracowałem zabardzo narazie jest takie żeby nie było pusto.
kamil.ochel Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Ty w ogole nie widzisz ze to jest krzywe czy co? Fale dunaju...
halset Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 To ja od siebie parę słów: - model jest krzywy więc co byś dalej nie zrobił to efekt nie powali, no ale niech będzie - w końcu pierwsze auto - wysuń koła trochę bo chowają się w nadkolach - dobrze byłoby oddzielić jakoś zderzak od reszty karoserii - dolną kratkę w zderzaku zrobiłbym prostą, albo jak już ma być w taki dzióbek to wyprofilowałbym też tak samo zderzak - niezbyt mi się otoczenie podoba, może zamiast je modelować spróbuj zrobić jak w tym tutku: http://cg.tutsplus.com/tutorials/3d-art/create-a-photorealistic-car-render-using-3ds-max-and-vray/ - rzuć materiał na tarcze hamulcowe i wymodeluj zaciski W sumie tyle ode mnie. Robić robić ;)
Gość Grievous Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Walczę teraz z tymi krzywiznami właśnie na przodzie, przy masce u góry i przy migaczu... na tył będę jeszcze nanosił modyfikacje i jeszcze go do końca nie poprawiałem.
Gość Grievous Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 halset - dzięki za konstruktywność. - Wiem że jest krzywy i cudów z niego nie zrobię, ale chcę go skończyć i nad nim jeszcze popracować, następnym razem zrobię lepiej. Wole na nim eksperymentować niż na czymś co ma wyjść konkretne. On nie ma powalać, uczę się na nim a nie robię pracy do złotej galerii, bo nawet na tyle dobrze nie umiem. - Koła chowają się w nadkolach bo tak ma być - w normalnym Camaro nadkola są węższe, tu są poszerzone - taki patent czasem stosowany przy tuningu aut. - też myślałem nad zderzakiem - z kratką masz rację ale jeszcze się do tego nie zebrałem, zrobię prostą. - Tło jest tylko tymczasowe - Tarcz jeszcze nie ruszałem, narazie chcę powalczyć do końca z karoserią auta. Potem będę robił wnętrze i inne detale (jak np. tarcze) Dzięki jeszcze raz
halset Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 - Koła chowają się w nadkolach bo tak ma być - w normalnym Camaro nadkola są węższe, tu są poszerzone - taki patent czasem stosowany przy tuningu aut. Wtedy zakłada się dystanse albo felgi z mniejszym ET i już będą bardziej wystawać ;) Ja jednak bym je wysunął, ale rób jak uważasz, to Twoja wizja ;)
Gość Grievous Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 A powiedz mi halset, oprócz tego że siatka jest krzywa i verteksy są poprzesuwane koślawo (co jest efektem eksperymentowania przy uzyskiwaniu kształtów) widzisz jakieś poważniejsze błędy w modelu? w sensie czy coś jest zrobione jak nie powinno być, gdzieś jest za gęsto, za rzadko, coś się nie nakłada i przez to coś innego źle wygląda...? bardzo mi zależy żeby wiedzieć takie rzeczy. Co robię źle, do czego się źle zabieram albo czego nie robię co powinienem robić. Jak np. ładnie modelować cięcia w karoserii (jak przy migaczu). Ja tam dałem chamfer ostry i skasowałem poligony które powstały... Doradź bo widzę że z Tobą można się jakoś dogadać
Berger Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Masz za dużo trójkątów i są one w miejscach w których być nie mogą, więc powodują wybrzuszenia siatki. Gdzie niegdzie masz nie pousuwane trójkąty po zaaplikowanym chamferze, linia boczna wyglada jakby w jednym miejscu była chamferowana raz, gdzie indziej dwa razy.
Gość Grievous Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Brazniew - dzięki. Z linią boczną już rozwiązałem problem. (o ile zrozumiałem o co Ci chodzi) - za linią przedniego nadkola był większy dystans do następnej krawędzi w dół, przez co chamfer był bardziej rozciągnięty. Zrobiłem Connect wzdłuż i jest ok już. Część tamtych krzywizn też popoprawiałem, zaraz wrzucę up.
halset Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Ja ekspertem nie jestem bo sam zrobiłem do końca aż jedno auto więc co bardziej obyci więcej mogą doradzić :) Widać że pokrzywiłeś go strasznie dopiero jak sam mówisz, przy "eksperymentowaniu przy uzyskiwaniu kształtów" i przy dodawaniu detalu. Np w tym miejscu przy migaczu strasznie gęsto wyszło, bok jakby faluje, są nierówne szczeliny między maską a karoserią, gdzieniegdzie za ostre chamfery itd. Nie przesuwałbym pojedynczych vertexów tak jak mówisz, bo przez to zaczynają się cuda wianki dziać z siatką i ciężko to potem poprostować. A co do tego czy nie za gęsto/rzadko, to MOIM ZDANIEM było mniej więcej ok zanim zacząłeś szaleć z cięciem żeby dodać detal. Oglądaj dużo siatek, sporo się można przez to nauczyć ;) Zobacz, kto robił wcześniej to Camaro, podpatrz siatkę i kombinuj coś na podobieństwo tamtej. I często sprawdzaj jak bryła wygląda po TS ;) I nie zniechęcaj się, każde kolejne zawsze wychodzi lepsze :)
Gość Grievous Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Nie zaniecham:) cały czas mam siatkę MS w podglądzie - mam parę metrów za tą którą modeluję Reference z MS, ale w viewporcie wszystkiego nie widać, niektóre krzywizny wychodzą dopiero przy reflectach i na renderze, dlatego często robie testowe z shaderami:) No nic bawię się dalej i postaram się z tego wyciągnąć ile dam rade. A następnym razem się inaczej za to zabiorę, na tym polega nauka.
rallyman Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Walczę teraz z tymi krzywiznami właśnie na przodzie, przy masce u góry i przy migaczu... na tył będę jeszcze nanosił modyfikacje i jeszcze go do końca nie poprawiałem. nie walcz, zacznij od nowa, za dużo tego jest, nawet na drzwiach nie potrafisz utrzymać prostej płaszczyzny, trójkątów jakby to był gameartowy model, maska, lusterka, drzwi, nie spasowane do siebie, jakby były robione oddzielnie, okna to jest jakaś masakra, plane 4x4, spoko wystarczy ale czemu tak KRZYWOOOOO!!!!!!!! DEFINITYWNIE ZACZNIJ OD NOWA
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się