zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 witam. Jestem tutaj nowy i mam problem przeszedłem ostatnio z MR na Vray i nie wiem czemu żaden przedmiot mi nie rzuca żadnego cienia...czy ktoś może wie co jest grane? bardzo bym prosił o pomoc
pressenter Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_gi.htm
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 przeczytałem wszystko co tam pisze i nadal nie potrafię sobie z tym poradzic..:(
styczeń Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 A swiatlo ma wlaczony cien? Vrayowy dokładnie mówiąc No i jakich świateł używasz?
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 używam vraysun vraylight....próbowałem praktycznie kazde światło postawi obok przedmiotu i to samo nie ma wogole cieni...mimo że shadow jest na on
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 a czy jest możliwe że mam ustawione aby materiał dawał biały cień i z tego powdu go nie widac?
Traitor Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 W takim razie sprawdz czy nie masz wylaczonych cieni globalnie w ustawieniach vraya (vray:global switches/shadows) lub czy modele nie maja czasami w obiect properties wylaczonego rzucania/przyjmowania cieni.
JmTm00 Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 moze być tak ze nie masz zadnego podłoża po prostu ;> ?
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 a czy jest mozliwe, ze zajrzysz na strone, ktora podal Ci pressenter? To naprawde cenne zrodlo podstawowej wiedzy! Okej okej...już nie zawracam głowy może jakoś sobie sam dam rade ;]
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 To może zadam inne pytanie bo już się całkowicie pogubiłem :( Zaczołem nowy projekt ustawiłem sobie vraysun za oknem i do momentu gdy nie nadałem tekstury na podłoge wszystko wygladało pięknie w sensie słonce ładnie padało na podłoge i przechodziło na sciane, w momencie gdy dodałem bitmape na teksture podłogi cała pogłoga zaczeła by biała....co znowu zrobiłem nie tak? :D
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 Okej z tamtym sobie jakos poradziłem choc nie do konca wiem jak :) teraz jeszcze inne pytanie...jak zrobic aby kolor sciany nie barwił mi innych elementów ze sceny?
Hynol Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Chyba ludzie po to zadają pytania, żeby dostać sensowną odpowiedź, bo bez sensu przedzierać się przez całą dokumentację vraya w celu rozwiązania prostego problemu. Poczekam jak ktoś z was będzie miał problem i tak właśnie wam "pomogę". Vrayoverride material zmienia właściwości materiału dla GI - wtedy nie "barwi", a renderuje się tak jak wsadzony w slot główny.
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 Chyba ludzie po to zadają pytania, żeby dostać sensowną odpowiedź, bo bez sensu przedzierać się przez całą dokumentację vraya w celu rozwiązania prostego problemu. Poczekam jak ktoś z was będzie miał problem i tak właśnie wam "pomogę". Vrayoverride material zmienia właściwości materiału dla GI - wtedy nie "barwi", a renderuje się tak jak wsadzony w slot główny. Wielkie dzięki :) jeden który zrozumiał mój problem i potrafił normalnie odpowiedz
pressenter Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Tylko i tak nie do końca prawidowo to wzjaśnił. ;) Każdy materiał, tak w życiu jak i w vrayu, z racji odbijania światła, barwi lekko otoczenie w swoim kolorze. Vrayoverridemtl pozwala Ci to obejść; jako basematerial wrzucasz materiał, który ma być "kolorem" widzianym na renderze, a w GI wrzucasz materiał, na jaki dany obiekt ma Ci "świecić" do sceny.
zawiukasz Napisano 11 Marzec 2010 Autor Napisano 11 Marzec 2010 vrayoverride ma byc ustawione dla materiału który barwi czy dla tego na którym jest przebarwienie?
Hynol Napisano 11 Marzec 2010 Napisano 11 Marzec 2010 Dla tego który barwi. Robisz vrayoverride material nowy. Będzie pusty. Teraz interesują Cię sloty base (tam wsadzasz materiał który ma być widoczny w renderze) a potem do slotu GI taki materiał jaki ma odpowiadać za barwienie. Zazwyczaj możesz skopiować materiał z base do slotu GI (jako copy) i zmniejszyć mu nasycenie koloru.
zawiukasz Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 Mam nowe pytnko :).....Jak zrobic aby płaszczyzna vraylight była nie widoczna podczas renderu? Doświetalam sobie scene swiatłem z boku ale płaszczyzna która swieci obija się w lustrze a chce tego uniknac... z góry dzięki za pomoc
zawiukasz Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 (edytowane) niektórzy się poprostu dopiero uczą...trzeba wziąśc poprawke na takich ludzi...skoro to dla Ciebie problem to poprostu nie udzielaj odpowiedzi takim osobą i po kłopocie Edytowane 15 Marzec 2010 przez zawiukasz
zawiukasz Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 ciekaw jestem czy Ty wszystko tak odrazu potrafiłeś zrobic i nie potrzebowałes czasem się kogoś o co kolwiek zapytac...Jak już mówiłem skoro pomoc początkującym Ci przeszkadza to poprostu tego nie rób...po co wogole te bezsensowne wywody ;]
Traitor Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 Zawiukasz - VrayLight Parameters/Options/Invisible
zawiukasz Napisano 15 Marzec 2010 Autor Napisano 15 Marzec 2010 Zawiukasz - VrayLight Parameters/Options/Invisible I wystarczyło tak napisac w jenym poscie i było by po problemie nie było by tej całej niepotrzbnej konwersacji dziękiTtraitor
Jawerson Napisano 31 Maj 2010 Napisano 31 Maj 2010 Witam, mam takie pytanko co do vray sun'a. Wie ktoś jak manewrować z cieniem? Wydaje mi się, że nie ma żadnego parametru bezposrednio w vray sun ktory odpowiadalby za siłe padającego cienia (chodzi mi o przeźroczystość cienia) oraz za "zmiękczenie" jego konturu. Co prawda moge go troche rozjaśnic dodając nieco slabszego omni, niestety to nie załatwia sprawy konturu ale daje głowę że można to jakos bezposrednio wymanewrować może przy ustawieniach renderu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się