kazka80 Posted April 8, 2010 Share Posted April 8, 2010 Czesc Mam osobisty CEL przestudiowac opcje zwiazane z gradientem. pewne funkcje sa dla mnie czytelne ale wiele z nich niestety nie. Pracujac na PC mam na bierząco podgląd zmian w materialach, a na Mac'u niestety nie. I nie wiem jak i gdzie to zmienic. A podobno bebechy na Mac'u mam wydajniejsze????? Wracajac do opcji to trudno mi zaobserwowac zmiany przy: previous leyer bump slope surface thickness A moze macie jakis sposob jak przyswoic sobie gradienty w LW. Pozdrawiam Kasia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alibaba Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 Wszystkie wymienione przez Ciebie tryby (poza Slope) wymagaja danych z innych layerow badz kanalow, wiec same w sobie nic nie zmienia. -previous layer modyfikuje poprzednia warstwe za pomoca gradientu. Przykladowo, jesli twoja poprzednia warstwa jest turbulence w odcieniach szarosci, to za pomoca previous layer mozesz gradientem przypisac rozny kolor do roznych wartosci jasnosci turbulence. -bump modyfikuje layer za pomoca tekstury w kanale bump. Przydatne jesli np. chcesz nadac inny kolor roznego rodzaju zaglebieniom. -slope to bardzo prosty tryb ktory mapuje gradient wzgledem osi Y obiektu -surface thickness modyfikuje Twoj gradient za pomoca grubosci obiektu. Kiedys, przydatny tryb do symulowania powierzchni SSS, teraz, z uwagi na obecnosc shaderow SSS rzadziej uzywany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted April 9, 2010 Author Share Posted April 9, 2010 Dziękuję za pomoc :) Teraz rozumiem dlaczego nie bylo widać zmian. Jeszcze tylko jedno pytanko, no... dwa :( Pracując nad materiałami z którego podglądu korzystasz - korzystacie. Wystarcza podgląd OpenGL, FPrime, czy Viper???? Z którego najczęściej. I jeszcze te opcje... [ATTACH]71243[/ATTACH] jak je ustawić by podgląd możliwie jak najbardziej odzwierciedlał stan faktyczny. DZiĘKi!!! Kasia Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbaqbaMAX3D Posted April 9, 2010 Share Posted April 9, 2010 najczesciej uzywam F9 z niskim ustawieniem Gi z AS bez AA. Ramka ustawiona na 640x480 daje natychmiastowy poglad na to co dzieje sie w scenie z pelnym swiatlocieniem! generalnie mnie sie nie sluchaj malo jeszcze wiem :( nadzieja, ze ktos napisze - jak fachowo i precyzyjniej :))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
artzgodka Posted April 12, 2010 Share Posted April 12, 2010 Wystarcza podgląd OpenGL, FPrime, czy Viper???? Kasia w bardziej, skomplikowanych materiałach niezbędny jest render z GI i prawdą jest, że obecnie w LW niskie ustawienia GI daje b. szybki i dobry efekt przy prostych materiach i nakładaniu np. tekstur Fprime daje radę i w tedy podgląd jest w realtime, ale jeśli jest coś b. złożone tylko standardowy renderer LW z GI, bo jeśli używasz np. Nodów to w tedy masz pewność, że jeśli coś jest nie tak to jest to wina ustawieni materiału a nie np. nie możności wyrenderowania tego przez FPrime co się często zdaża Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted April 13, 2010 Author Share Posted April 13, 2010 dzięki panowie Będę Wam zadawać takie "praktyczne" pytania gdyż wielokrotnie podczas pracy wydaje mi się że można coś łatwiej i szybciej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted June 24, 2010 Author Share Posted June 24, 2010 Cześć Wam Jak zrobić taką konfiguracje gradientu? Chcę aby gradient miał właściwości takie jak incidence angle ale z możliwoscia zmiany kąta (rzutownie) np. jakimś nullem. Tak jak distance to objects tylko aby jego zakres odziaływania mieścił się na obiekcie, a nie pomiędzy nullem, a obiektem!!!. [ATTACH]72748[/ATTACH] ?????????????????? ? Pozdrawiam Kasia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziper Posted June 24, 2010 Share Posted June 24, 2010 Da sie to zrobic na nodach, na rano podczepie scene z przykladem i bedziemy experymentowac :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted June 25, 2010 Author Share Posted June 25, 2010 Super! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ziper Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Dobra zrobilem cos na szybko, jako tako dziala ale napewno trzeba bedzie uwzglednic poprawki poniewaz w niewielkim stopniu gradient przesuwa kolory przy zmianie odleglosci nulla obiekt. Node dziala wylacznie na sferach, na obiektach o nieregularnym ksztalcie chyba nie da sie zrobic czegos takiego w lw. Jedynie co trzeba jeszcze poprawic, to clampowanie zaniku gradienta zeby dzialal w obszarze sfery. Rozmiar sfery regulujesz wylacznie zmieniajac jej skale w layout a nie w modelerze! Link to comment Share on other sites More sharing options...
narwik Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 (edited) No nie wiem, skoro działa i tak tylko na sferach to imho lepiej zrobić to klasycznie gradientem z odległością od nulla. A w gradiencie tylko ustawić odległość startową i końcową, potem pilnować żeby null trzymał się w jednakowej odległości od obiektu przez cały czas. Całe zadanie oceniam na kilkanaście minut. Edited June 25, 2010 by narwik Dorzucam screenshota. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kazka80 Posted June 25, 2010 Author Share Posted June 25, 2010 jak tylko dojadę do domu zabieram sie do testów! SUPER! Ziper, dzięki :)))))) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pYo Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 @Ziper: Piękne drzewko :) ale da się to zrobić dużo prościej i do tego działające. Moje drzewko w załączniku. wersja która jest na zrzucie używa wektora kierunkowego liczonego od world spota, czyli punktu na powierzchni obiektu, do pozycji nulla. Skutek jest taki że gradient na obiekcie będzie się rozchodził "promieniście". Jeżeli gradient ma przechodzić liniowo przez obiekt to jako InputA w Subtract wpinamy world position (albo position) naszego obiektu, żeby było łatwiej można użyć noda Denisa Pontonier (DPont'a) "ItemInfo" ustawionego na "Self". Ewentualnie wrzucamy drugiego nulla do sceny i jego pozycję wpinamy w InputA Substract, wtedy Incidence jest liczony względem prostej łączącej dwa nulle (można animować etc.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzoon Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Chcę aby gradient miał właściwości takie jak incidence angle ale z możliwoscia zmiany kąta (rzutownie) np. jakimś nullem. Tak jak distance to objects tylko aby jego zakres odziaływania mieścił się na obiekcie, a nie pomiędzy nullem, a obiektem!!!. Ja mam dość prymitywną metodę na sterowanie gradientem :) podpinam go do światła (które nie świeci - jest wyłączone i działa jako null) - czyli ustawiasz Light Incidence i zaznaczasz to puste światło - działa jak trzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
qbaqbaMAX3D Posted July 28, 2010 Share Posted July 28, 2010 Do bardzo przydatnej metody gryzoon'a dodaje na przeciwleglej osi drugie puste swiatlo i mam symulacje swiatla odbitego. Sprawdza się :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now