Jump to content

Texture Editor - Gradienty


kazka80

Recommended Posts

Czesc

Mam osobisty CEL przestudiowac opcje zwiazane z gradientem.

pewne funkcje sa dla mnie czytelne ale wiele z nich niestety nie.

Pracujac na PC mam na bierząco podgląd zmian w materialach, a na Mac'u niestety nie.

I nie wiem jak i gdzie to zmienic.

A podobno bebechy na Mac'u mam wydajniejsze?????

 

Wracajac do opcji to trudno mi zaobserwowac zmiany przy:

previous leyer

bump

slope

surface thickness

 

A moze macie jakis sposob jak przyswoic sobie gradienty w LW.

Pozdrawiam

Kasia

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 14
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wszystkie wymienione przez Ciebie tryby (poza Slope) wymagaja danych z innych layerow badz kanalow, wiec same w sobie nic nie zmienia.

-previous layer modyfikuje poprzednia warstwe za pomoca gradientu. Przykladowo, jesli twoja poprzednia warstwa jest turbulence w odcieniach szarosci, to za pomoca previous layer mozesz gradientem przypisac rozny kolor do roznych wartosci jasnosci turbulence.

-bump modyfikuje layer za pomoca tekstury w kanale bump. Przydatne jesli np. chcesz nadac inny kolor roznego rodzaju zaglebieniom.

-slope to bardzo prosty tryb ktory mapuje gradient wzgledem osi Y obiektu

-surface thickness modyfikuje Twoj gradient za pomoca grubosci obiektu. Kiedys, przydatny tryb do symulowania powierzchni SSS, teraz, z uwagi na obecnosc shaderow SSS rzadziej uzywany.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za pomoc :)

Teraz rozumiem dlaczego nie bylo widać zmian.

 

Jeszcze tylko jedno pytanko, no... dwa :(

 

Pracując nad materiałami z którego podglądu korzystasz - korzystacie.

Wystarcza podgląd OpenGL, FPrime, czy Viper????

Z którego najczęściej.

 

I jeszcze te opcje...

 

[ATTACH]71243[/ATTACH]

 

jak je ustawić by podgląd możliwie jak najbardziej odzwierciedlał stan faktyczny.

 

DZiĘKi!!!

Kasia

Link to comment
Share on other sites

najczesciej uzywam F9 z niskim ustawieniem Gi z AS bez AA. Ramka ustawiona na 640x480 daje natychmiastowy poglad na to co dzieje sie w scenie z pelnym swiatlocieniem! generalnie mnie sie nie sluchaj malo jeszcze wiem :( nadzieja, ze ktos napisze - jak fachowo i precyzyjniej :)))

Link to comment
Share on other sites

 

Wystarcza podgląd OpenGL, FPrime, czy Viper????

 

Kasia

 

w bardziej, skomplikowanych materiałach niezbędny jest render z GI i prawdą jest, że obecnie w LW niskie ustawienia GI daje b. szybki i dobry efekt

przy prostych materiach i nakładaniu np. tekstur Fprime daje radę i w tedy podgląd jest w realtime, ale jeśli jest coś b. złożone tylko standardowy renderer LW z GI, bo jeśli używasz np. Nodów to w tedy masz pewność, że jeśli coś jest nie tak to jest to wina ustawieni materiału a nie np. nie możności wyrenderowania tego przez FPrime co się często zdaża

Link to comment
Share on other sites

Cześć Wam

Jak zrobić taką konfiguracje gradientu?

 

Chcę aby gradient miał właściwości takie jak incidence angle ale z możliwoscia zmiany kąta (rzutownie) np. jakimś nullem.

Tak jak distance to objects tylko aby jego zakres odziaływania mieścił się na obiekcie, a nie pomiędzy nullem, a obiektem!!!.

 

[ATTACH]72748[/ATTACH]

?????????????????? ?

 

Pozdrawiam

Kasia

Link to comment
Share on other sites

Dobra zrobilem cos na szybko, jako tako dziala ale napewno trzeba bedzie uwzglednic poprawki poniewaz w niewielkim stopniu gradient przesuwa kolory przy zmianie odleglosci nulla obiekt. Node dziala wylacznie na sferach, na obiektach o nieregularnym ksztalcie chyba nie da sie zrobic czegos takiego w lw. Jedynie co trzeba jeszcze poprawic, to clampowanie zaniku gradienta zeby dzialal w obszarze sfery. Rozmiar sfery regulujesz wylacznie zmieniajac jej skale w layout a nie w modelerze!

Link to comment
Share on other sites

No nie wiem, skoro działa i tak tylko na sferach to imho lepiej zrobić to klasycznie gradientem z odległością od nulla. A w gradiencie tylko ustawić odległość startową i końcową, potem pilnować żeby null trzymał się w jednakowej odległości od obiektu przez cały czas. Całe zadanie oceniam na kilkanaście minut.

Edited by narwik
Dorzucam screenshota.
Link to comment
Share on other sites

@Ziper: Piękne drzewko :) ale da się to zrobić dużo prościej i do tego działające.

 

Moje drzewko w załączniku.

wersja która jest na zrzucie używa wektora kierunkowego liczonego od world spota, czyli punktu na powierzchni obiektu, do pozycji nulla. Skutek jest taki że gradient na obiekcie będzie się rozchodził "promieniście".

Jeżeli gradient ma przechodzić liniowo przez obiekt to jako InputA w Subtract wpinamy world position (albo position) naszego obiektu, żeby było łatwiej można użyć noda Denisa Pontonier (DPont'a) "ItemInfo" ustawionego na "Self".

Ewentualnie wrzucamy drugiego nulla do sceny i jego pozycję wpinamy w InputA Substract, wtedy Incidence jest liczony względem prostej łączącej dwa nulle (można animować etc.)

Link to comment
Share on other sites

Chcę aby gradient miał właściwości takie jak incidence angle ale z możliwoscia zmiany kąta (rzutownie) np. jakimś nullem.

Tak jak distance to objects tylko aby jego zakres odziaływania mieścił się na obiekcie, a nie pomiędzy nullem, a obiektem!!!.

Ja mam dość prymitywną metodę na sterowanie gradientem :) podpinam go do światła (które nie świeci - jest wyłączone i działa jako null) - czyli ustawiasz Light Incidence i zaznaczasz to puste światło - działa jak trzeba

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy