Napisano 15 Kwiecień 201014 l Jest dostępna wersja learning edition za free programu Houdini ...Oczywiście z pewnymi ograniczeniami więcej pod adresem http://www.sidefx.com/index.php?option=com_download&task=apprentice&Itemid=277
Napisano 16 Kwiecień 201014 l lubię to! :) Ciekawy jestem czy jest taki fajny jak ludzie piszą :) Edytowane 16 Kwiecień 201014 l przez wesol
Napisano 16 Kwiecień 201014 l Side Effects ma w ogóle ludzką politykę cenową. Mają też wersję "Starving Artist" :) za 99 bucksów, jakby ktoś chciał jednak komercyjnie wykorzystać (render bez watermarku do HD). The Houdini Apprentice HD “Starving Artist” Edition
Napisano 16 Kwiecień 201014 l licencja STarving Artist nie upowaznia do komercyjnego korzystania z tego softu, tylko i wylacnzie na potrzeby wlasnego portfolio (non commerce)
Napisano 16 Kwiecień 201014 l Ktos bumpnal ten dwuletni 'news'? A nie, to z dzisiaj :) hehe - spoko - sprawdzałem 3 razy czy aby nie jakiś stary news :)
Napisano 16 Kwiecień 201014 l Ktos bumpnal ten dwuletni 'news'? A nie, to z dzisiaj :) dwuletni? Ten news ma conajmniej 8 lat ;) (2002) licencja STarving Artist nie upowaznia do komercyjnego korzystania z tego softu, tylko i wylacnzie na potrzeby wlasnego portfolio (non commerce) ...za wyjątkiem game dev zgodnie z licencją indie Torqua: http://www.torquepowered.com/products/houdini
Napisano 17 Kwiecień 201014 l tjviking i SYmek: dzięki za sprostowanie kwestii Starving Artist Ed. Już było za pięknie. Zawsze musi być jakiś haczyk ...
Napisano 17 Kwiecień 201014 l Muszą przyznać że ta firma baaaaardzo mi się podoba. Jest to jedyny komercyjny pakiet 3D który daje się łatwo zainstalować na moim Debianie. Biorąc pod uwagę że XSI jest teraz w Autodesk to chyba już tak zostanie. Edit: Byłoby warte 99$ gdyby nie ciągłe wieszanie się, czego nie było pod windą. Edytowane 17 Kwiecień 201014 l przez dac77
Napisano 17 Kwiecień 201014 l Muszą przyznać że ta firma baaaaardzo mi się podoba. Jest to jedyny komercyjny pakiet 3D który daje się łatwo zainstalować na moim Debianie. Biorąc pod uwagę że XSI jest teraz w Autodesk to chyba już tak zostanie. Edit: Byłoby warte 99$ gdyby nie ciągłe wieszanie się, czego nie było pod windą. Houdini był pierwszą aplikacją 3d przeniesioną na Linuksa z Irixów jeszcze w okolicach 1999 roku. I od tamtej pory ma świetny support dla pingwina, bo większość jego użytkowników pracuje po prostu na Linuksach. A co do wieszania się, napisz coś więcej. Karta? Sterowniki? Jądro? Który build Houdiniego? Pracujemy na kilku wersjach Ubuntu i wszystko gra. Od builda 10.0.401 nie pamiętam, żeby mi się Houdini wywalał ponad standard, aczkolwiek istnieją kombinacje sterowników / buildów, od których można osiwieć.
Napisano 17 Kwiecień 201014 l Houdini był pierwszą aplikacją 3d przeniesioną na Linuksa z Irixów jeszcze w okolicach 1999 roku. I od tamtej pory ma świetny support dla pingwina, bo większość jego użytkowników pracuje po prostu na Linuksach. A co do wieszania się, napisz coś więcej. Karta? Sterowniki? Jądro? Który build Houdiniego? Pracujemy na kilku wersjach Ubuntu i wszystko gra. Od builda 10.0.401 nie pamiętam, żeby mi się Houdini wywalał ponad standard, aczkolwiek istnieją kombinacje sterowników / buildów, od których można osiwieć. Zainstalowałem jak tylko przeczytałem newsa w wersji free. Wersja dla Debiana 64 bit Houdini Master Version 10.0.595. Mam Debian testing AMD64. Instalacja przebiegła super. Uruchomione z basha. Sterownik karty to niesławny fglrx od amd w najnowszej wersji. Uruchamia się normalnie. Prezentuje GUI z widokiem 3d. Kiedy tworzę jakikolwiek obiekt wszystko jest w porządku dopóki nie kliknę w widoku 3d ponownie. Wtedy pojawia się okienko z napisem "Fatal Error: data saved to /tmp/xx.3332.hip". Przy starcie w term pojawia się napis (żaden błąd - bez zwiąku): "(firefox-bin:3347): GLib-WARNING **: g_set_prgname() called multiple times" Po wystąpieniu błędu mam: "(sent by pid 0)r: Segmentation Fault Saving application data to /tmp/dc.3332.hip Crash log saved to /tmp/crashlog_dc" Natomiast "cat /tmp/dc.3332.hip" pokazuje dosyć długi listing ale bez niczego zwracającego uwagę jako błąd. Dodam że system jest generalnie z repozytorów i X'y działają na dwóch monitorach w trybie odzielnym. Podejrzewam że to niezgodność z 64 bitową wersją glib, co niestety dotyka różnież XSI.
Napisano 17 Kwiecień 201014 l Pracuje na Houdinim pod różnymi systemami na przemian: Ubuntu64bit (v8 i v9.10), CentOS64bit (v4 i v5), OSX 64bit (aktualnie 10.6.3) Na wszystkim działa bez najmniejszych problemów, stabilnie (napewno stabilniej niz max czy maya) wiec rowniez polecam ktores z powyzszych. Na XP64 mialem jaja typu problem z instalacja nowej wersji Houdego gdy sa zainstalowane sterowniki Wacoma :D i inne glupoty wiec sobie darowalem ten system...
Napisano 17 Kwiecień 201014 l Saving application data to /tmp/dc.3332.hip Crash log saved to /tmp/crashlog_dc" Natomiast "cat /tmp/dc.3332.hip" pokazuje dosyć długi listing ale bez niczego zwracającego uwagę jako błąd. Podejrzewam że to niezgodność z 64 bitową wersją glib, co niestety dotyka różnież XSI. . Zobacz, co jest w crash logu, a nie w hipie zapisanym w tmp, bo to jest po prostu zrzut sceny. W logu powinno być więcej. Możesz to spokojnie wysłać do supportu.
Napisano 17 Kwiecień 201014 l No wysłałem raport. Podejrzewam że za bardzo nie przejmą się gdyż to nie jest stabilny Debian. Co do innych systemów to Debian i Ubuntu to praktycznie to samo więc nie ma sensu zmieniać. Mam pytanie czy ktoś może używa Houdini 10.0.595 na Debianie Lenny AMD64?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto