greg00 Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Jak daje do karoserii Mesh Smooth wychodzi mi coś takieg: Dodam, że wcześniej ten element wyglądał prawidłowo, renderowałem już ten element i było ok, nic w nim nie było zmieniane, może coś w programie przez przypadek kliknąłem... Wierzchołki sprawdzałem, wszystkie są połączone tak jak trzeba. Błędy nie tylko w tym miejscu mi się pojawiły.
staszek Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 topologia chyba powinna byc inna, edge powinien isc poprzecznie do tych 'schodow' rownolegle do edge loop nadkola. Jesli jednak wczesniej bylo ok to jest jeden myk... inaczej dziala toorbosmooth i mesh smooth na Editable Poly a inaczej na Editable Mesh sprobuj dodac w stacku Edit mesh ( pod meshsmooth) nad Editable poly ktory prawdopodobnie masz jako baze. Lub na odwrot jesli bazowo masz Editable Mesh.
Bacry Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Prawie zawsze "wygładzanie" nie działa prawidłowo jeżeli masz wierzchołki z których wychodzi pięć krawędzi.
t0m3k Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 colapsnij wszystko i wtedy dodaj MS. zrob tez jeszcze raz weld'a dla pewnosci
staszek Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 (edytowane) Bacry - jasne t0m3k - no tak ale collapse mu zrobi editable poly znowu jesli byl editable poly :) .. i bedzie to samo.. czyli albo convert to editable mesh albo edit mesh w stacku.. osobiscie wole to drugie poniewaz zawsze mozesz szybiutko wrocic do modelowania w editable poly jak zajdzie potrzeba .. jest chyba raczej lepiej niz w editable mesh modelowac :) Reset tez tu nie ma znaczenia jakby cos... ale jak cos to resetuj na wszelki - wiadomo ... Edytowane 27 Kwiecień 2010 przez staszek
greg00 Napisano 27 Kwiecień 2010 Autor Napisano 27 Kwiecień 2010 Prawie zawsze "wygładzanie" nie działa prawidłowo jeżeli masz wierzchołki z których wychodzi pięć krawędzi. A gdzie ty tu widzisz wierzchołek z którego wychodzi 5 krawędzi? Nie mówię, że gdzieś nie mam takich w modelu, ale akurat w tym miejscu nie widzę takowych. Na szczęście postępy zapisuję w nowych plikach, więc cofnąłem się o jeden plik do tyłu i tam było ok, ale dalej nie mam pojęcia od czego to się zrobiło, ale dzięki za rady, w przyszłości skorzystam.
staszek Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 (edytowane) a patrzyles z tym edit mesh ? czy probowales i nie pomoglo ? sproboj tak z ciekawosci jesli nie.. jak juz to fajnie by bylo wiedziec czy to by pomoglo komus kto tez mial podobny problem, jesli masz czas - sorki ze tak cisne ale mialem takie cos raz na kilkadziesiat/set :) modeli... i to pomagalo Edytowane 27 Kwiecień 2010 przez staszek
AdiJager Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 (edytowane) a ja tak apropo takich baboli - zna ktoś tutka na temat naprawiania tego rodzaju bugów? / ew. jakiś zbiór porad. Pytałem wujka googla, ale ten opowiadał mi tylko o unikaniu sieczki z "boolean-ów" Edytowane 27 Kwiecień 2010 przez AdiJager
staszek Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Niestety nie znam takiej kopalni wiedzy, na autodesk Area mozna popatrzec. Czekam na ewentualne info od greg00 , ja mialem podobny problem nie raz i go rozwiazywalem jak opisalem powyzej - jednak tutaj nie jestem pewien czy to to samo bo nie powiedzial czy probowal i nie zadzialalo.
Hynol Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Stachu - problem o którym piszesz to niewłaściwa interpretacja wygładzania względem smooth grup. Mnie też się parę razy zdarzyło że mimo poprawnej topologii siatka w pewnych miejscach za cholerę nie chciała się wygładzić. Po prostu błąd jakiś wredny. I wtedy faktycznie pomaga konwersja do editable mesh i z powrotem do poly. Więc też bym to obstawiał.
Mulholland Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Może po kolei wywal te poligony które sprawiaja problemy, a potem zaznacz border i "cap". Każdy osobno.
Bacry Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 No jak tam nie ma wierzchołków z których wychodzi pięć krawędzi to ja jestem.... Każdy smooth (mesh, turbo) najlepiej działa jak są dobrze zaprojektowane ring'i i loop'y.
Bacry Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 No błagam cie Hynol jak w czerwonym kółku są cztery krawędzie wychodzące z wierzchołka to ja muszę chyba do szkoły wrócić.
greg00 Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Napisano 28 Kwiecień 2010 no rzeczywiście :) sorki Ale i tak akurat w tych miejscach jest w miarę dobrze wygładzone, błąd jest trochę wyżej. Co do sprawdzenia w/w metody, niestety nie jestem w stanie, ponieważ już usunąłem tamten plik. Powiem tylko, że karoseria i drzwi są to dwa oddzielne modele attachowane, akurat robiłem klamkę w drzwiach i używałem Boolean'a więc nie wykluczone, że to było przyczyną. W drzwiach nie było błędów, ale w reszcie karoserii w kilku miejscach się pojawiły.
staszek Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 sprawdz autobackup jesli mozesz :) ale jestem upierdliwy ... ;)
Hynol Napisano 28 Kwiecień 2010 Napisano 28 Kwiecień 2010 No błagam cie Hynol jak w czerwonym kółku są cztery krawędzie wychodzące z wierzchołka to ja muszę chyba do szkoły wrócić. Acha - nie no fakt. Chodziło mi raczej o to że nie ma tam 5cio czy sześciokątów. Ja dość często mam ponad cztery krawędzie z vertexa i prawdę powiedziawszy nigdy nie mam błędów w tych miejscach.
greg00 Napisano 28 Kwiecień 2010 Autor Napisano 28 Kwiecień 2010 przykro mi, w backup'ie tylko 3 pliki, a sporo robiłem od tamtego czasu... jutro spróbuję Boleanem coś wyciąć w modelu, może błąd powróci
Hynol Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 Błąd ten najczęściej pojawia się gdy robimy ponowny Meshsmooth na siatce która była już raz zagęszczona i zcolaspowana do editable poly.
greg00 Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 Niestety nie udało mi się przywrócić błędu... ale jeszcze trochę roboty mam z tym modelem, więc może się uda :)
Rekomendowane odpowiedzi