Dusia Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 (edytowane) Tak sobię renderzę od czasu do czasu no i akurat teraz pracuję nad scenką sali konferencyjnej. Vray'em bawię się od niedawna i jeszcze nie udało mi się rozgryźć co i jak. Poruszam się w nim trochę po omacku więc mam nadzieję, że znajdzie się ktoś bardziej doświadczony, kto chętnie udzieli mi paru wskazówek :) Nie bardzo rozumiem czemu na renderach w tej wizualizacji wychodzą mi takie przepalone białe plamki (okolice okien render 1) i czemu w krawędziach niektórych elementów wychodzą jakieś takie kolorowe piksele np niebieskie albo czerwone(render 2 okna). Jesli ktos ma jakiś pomysł od czego to może być to dawać znać :D Edytowane 18 Maj 2010 przez Dusia
Lukasz_D Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 zmien nazwe tematu zanim to zobacza :P wykonanie ciekawe :) czekam na postepy
Dusia Napisano 4 Maj 2010 Autor Napisano 4 Maj 2010 zmien nazwe tematu zanim to zobacza :P wykonanie ciekawe :) czekam na postepy ale, że o co chodzi ? lol :D
Lukasz_D Napisano 4 Maj 2010 Napisano 4 Maj 2010 Scena: Sala konferencyjna/ vray'owe zmagania :) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595
Dusia Napisano 4 Maj 2010 Autor Napisano 4 Maj 2010 Scena: Sala konferencyjna/ vray'owe zmagania :) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595 O_o ło jeżu... :P
Dusia Napisano 4 Maj 2010 Autor Napisano 4 Maj 2010 Nie no :) nie bądźcie tacy podzielcie się jakimiś sugestiami no :P
gonnog Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 Doświadczony nie jestem ale mogę napisać co widzę. Co do Twoich problemów to nie mam pojęcia. Te obramówki kolorowe to może coś się odbija w tym miejscu? Wydaje się to związane z podłożem tarasu, wszystko co jest przed nim z perpektywy kamery ma ten błąd. Materiały blatu, siedziska i oparcia wyglądają słabo. Do tego czarny jest za czarny :P wygląda nienaturalnie, taka otchłań. Może też trochę więcej subdivów na materiałach. Na części geometrii widać kanty, jak na poręczy krzeseł czy tych liniach na suficie. Daj tam smootha troche. No i trochę przejarane rendery z oknem. Może zastosuj inny color mapping np. Exponetial
tweety Napisano 5 Maj 2010 Napisano 5 Maj 2010 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 zapraszam do zapoznania się z zasadami tytułowania wątków. zasady te mają na celu tylko usprawnienie silnika wyszukiwania wątków na forum, więc prosiłbym o zastosowanie się do tych zasad.
Dusia Napisano 15 Maj 2010 Autor Napisano 15 Maj 2010 kontynuacja tego samego wnętrza tylko pomieszczenie inne - recepcja :) Sugestie mile wiidziane :) Uploaded with ImageShack.us
Dusia Napisano 16 Maj 2010 Autor Napisano 16 Maj 2010 Mam takie pytanko. Wzory na podłodze rysowałam liniami a potem użyłam shape marge'a. Gdzie można ustawić gładkie krawędzie linii, żeby nie były takie kanciate jak na renderze. No i jakiego smooth'a użyć żeby wygładzić nierówne krawędzie np tych elementów na suficie. I czy tego smooth'a nałożyć tylko na boczne poligony a jeśli nie to jak aplikować smooth'a żeby nie zwinął mi elementu w trąbkę? :P
ajnsztajnik Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 Żeby nie było tak kanciasto, to zapewne w ustawieniach linii, jaką to rysowałaś musisz zmienić segmentowanie. Ogólnie sympatycznie, ale tak: - Nie wiem czy ta sofa stoi na podłodze, czy wisi nad nią,? Sprawdź to. - Na pewno krzesło idealnie "wtopiło" się kółkami. - Ściana za fotelem(ta w poziome pasy) nie styka się z podłogą. Ogólnie tak jak pisałem, sympatycznie, ale bym jeszcze trochę "ożywił" kolory. 1
kłapouchy Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 MeshSmoth i chamfer na krawędziach :) I na przyszłość to radzę nie modelować splinami
Gość szysia565 Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 Te pasy na podłodze niepotrzebnie modelowane... Myślę że lepszym rozwiązaniem będzie przygotowanie mapki w photoshopie. Tam możesz wszystko namalować, poustawiać kolorki itd i po zapisaniu w wysokiej rozdzielczości nałożyć na obiekt już w formie tekstury V-ray'a. Co do Twojego pierwszego renderu to dwie sprawy... - Problem kolorowych plamek to mogą być niskie ustawienia V-ray. Przede wszystkim zwiększ ilość sampli. (Oczywiście odbije się to na czasie liczenia) - Te białe plamy to chyba jest kwestia color mappingu. Zmień typ z "linerar multiply" na "exponential". Będzie lepiej. Wszystko to znajdziesz w ustawianiach samego V-ray'a. Pozdrawiam.
Camel Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 (edytowane) szysia565: moim zdaniem Twoja propozycja jest trochę bez sensu, ponieważ bitmapa waży więcej niż matematycznie wygenerowane paski na podłodze, a sprzęt ma ograniczoną ilość pamięci i im wiecej czegos tam i tekstur to zabiera RAMu. A oprócz tego to jest znacznie więcej pracy i nie zawsze pewna jakość tekstury. kłapouchy: o wiele bardziej ekonomicznie jest w ustawieniach spline/CV Curve/innego rodzaju krzywej/określić kształt pasków i nadać im interpolację taką aby nie wychodziły te pasy kanciasto. Mogłeś spojrzeć pod kątem oszczędności verteksów w scenie. LilianFaith: Moja propozycja, co zrobić aby nie było kanciasto, i żeby były te paski to: Oczywiście można zamiast tworzenia kształtu ze splajna wykorzystać ShapeMerge po ustawieniu interpolacji splajna tak aby nie robil on tych kantów :) Edytowane 16 Maj 2010 przez Camel 1
Dusia Napisano 16 Maj 2010 Autor Napisano 16 Maj 2010 O dzięki wielkie :) Tak trochę po omacku się w tym całym maxie poruszam a w Vray'u to zupełnie raczkuję wiec ciesze się, że ktoś mnie potraktował łopatologicznie :D Dzięki, dzięki naprawdę doceniam :) pozdrawiam
3d_operator Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 Jaki masz patent na szyby, ze tak ładnie odbijają we wnetrzach?
Dusia Napisano 16 Maj 2010 Autor Napisano 16 Maj 2010 Jaki masz patent na szyby, ze tak ładnie odbijają we wnetrzach? To znaczy nie bardzo rozumiem pytanie :P Do szyb użyłam gotowego materiału szkła z http://www.vray-materials.de/ żadnego patentu na to nie mam;)
3d_operator Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 To znaczy nie bardzo rozumiem pytanie :P Do szyb użyłam gotowego materiału szkła z http://www.vray-materials.de/ żadnego patentu na to nie mam;) za oknem masz vray lighta? w enviro materiału masz hdri? Zastanawia mnie jakie zastosowane są ustawienia sceny dla szkła, że tak ładnie odbija. Jak ogladam na forum szyby to albo sa przepalone albo jakiś rozmyty krajobraz jest za nimi. A u Ciebie bardzo ładnie to widać.
Camel Napisano 16 Maj 2010 Napisano 16 Maj 2010 za oknem masz vray lighta? w enviro materiału masz hdri? Zastanawia mnie jakie zastosowane są ustawienia sceny dla szkła, że tak ładnie odbija. Jak ogladam na forum szyby to albo sa przepalone albo jakiś rozmyty krajobraz jest za nimi. A u Ciebie bardzo ładnie to widać. sprawa nie tyczy sie szkła to moze być nawet podstawiony zwykły obraz, nawet dobrej jakosci stad ni rozmyty ni przepalony ... Szkło to przede wszystkim diffuse 0% (czarny, bez reakcji na swiatlo) , refract 80-100%, i trochu reflecta.
Dusia Napisano 16 Maj 2010 Autor Napisano 16 Maj 2010 za oknem masz vray lighta? w enviro materiału masz hdri? Zastanawia mnie jakie zastosowane są ustawienia sceny dla szkła, że tak ładnie odbija. Jak ogladam na forum szyby to albo sa przepalone albo jakiś rozmyty krajobraz jest za nimi. A u Ciebie bardzo ładnie to widać. za oknem mam vray light + vray sun GI , irradiance map i light catch color mapping exponential mape wrzucam do slota i ustawiam ja jako env... a potem w "key 8" dla eviromentu wybieram materiał z tłem z material editora. Vray lighty sa invisable ale z cast shadow. I owszem, mi również przepala widok za oknem ale tylko wtedy, gdy używam vrayphycical cam. Kiedy uzywam zwykłej widok jest taki jak na renderach ;) Szczerze mówiąc to wcale mnie ten wiok nie satysfakcjonuje. ie bardzo rozumiem czemu jest taki ciemny. Moja mapa którą tam wrzuciłam była chyba troche jaśniejsza ;P
Dusia Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 To jest trzecia część wizki nad którą pracuję. Zastanawiam się, dlaczego w odbiciach nie widać widoku który jest w enviromencie? Z innych ujęć w oknie widać wszystko natomiast w odbiciach we wnętrzu pokazują się czyste białe przestrzenie. czy ktoś może mi doradzić jak to rozwiązać? Chciałabym też umieścić jakieś sztuczne ciepłe światła z racji tego, że wnętrze jest ciemne i zimne. Jakie rozwiązanie będzie najbardziej odpowiednie bo jeszcze nie miałam okazji zastosować oświetlenia sztucznego w vray'owych scenach :P Liczę na cenne wskazówki :D pozdrawiam LF
sebx Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 Ogólnie nieźle... Brak cieni powoduje,że niektóre przedmioty lewitują,np to coś na stoliku,materiał foteli jest kiepski.
Dusia Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 wiem wiem mam w planach poprawić materiał foteli. A jak to jest z tymi cieniami? w światłach mam zaznaczone cast shadow.
Gość Gosc Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 przejaralas i dlatego nie widac, pobaw sie exposition
elimo Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 brakuje CI dobrego Abient Occlusion, weź znajdź tutek do AO w maxie, wyrenderuj sobie w menatalu AO i dodaj w PS, obiekty przestaną lewitować :) Pzdr Elimo 1
Dusia Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 ogólnie to mało konstruktywne te wasze wypowiedzi. Dopiero się uczę tak? Więc texty typu "przejarałaś", albo zwykłe "brak cieni" raczej nie bardzo mi pomagają. Byłabym wdzięczna za bardziej rozwinięte wypowiedzi z kontynuacją do swoich : "dzieje się tak ponieważ... " ;)
Dusia Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 brakuje CI dobrego Abient Occlusion, weź znajdź tutek do AO w maxie, wyrenderuj sobie w menatalu AO i dodaj w PS, obiekty przestaną lewitować :) Pzdr Elimo O! to mi na pewno pomoże dziękuję ;) :D
sebx Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 'Przejarałaś'-to znaczy że światło zbyt mocno świeci i cienie jakby znikły z powodu duźego natężenia światła,chyba teraz wszystko jasne?
Camel Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 (edytowane) 'Przejarałaś'-to znaczy że światło zbyt mocno świeci i cienie jakby znikły z powodu duźego natężenia światła,chyba teraz wszystko jasne? Jaśniej by było, gdybyś zasugerował jak ustawić Color Mapping. LilianFaith, w tym celu proponuję zmianę CM na: Reinhard lub Exponential z czego w Reinhard przepalenia redukuje się przez zmniejeszenie nastawów Burn - spróbuj coś koło 0,5-0,1 w Exponential jest Bright multiplier. Róźnica bright multiplier i dark multiplier nie powinna być większa niż 0,5 np. jeśli masz dark multiplier 1.0 to bright minimum 0,5. Powód? Gdyby mniejszy nastaw, zamiast minimalnego przepalenia byłyby nienaturalnie ułożone odcienie, tam gdzie zazwyczaj światło np. dzienne pada dosłownie. brakuje CI dobrego Abient Occlusion, weź znajdź tutek do AO w maxie, wyrenderuj sobie w menatalu AO i dodaj w PS, obiekty przestaną lewitować :) takowy sposób niewiele się przydaje, dopóki wizualizacja w miarę nie zostanie poprawiona, bo jeszcze można wyciągnąć z ustawień vRay aby uzyskać dobry shading. Ambient Occlusion powinno stosować się w ostateczności. Shading = prościej mówiąc cienie tworzone od światła odbitego np. w zakamarkach sceny, w wąskiej przestrzeni np. nogą fotela a podłogą albo w łączeniu jednej dechy z drugą czy miedzy jedna sciana a drugą przyległą do niej. Edytowane 18 Maj 2010 przez Camel
elimo Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 Wybacz Lillian :) pomogę więc i dam linka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 tu jest o AO w mentalu piękny tutek osobistości z tego forum :) Pzdr
Camel Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 Wybacz Lillian :) pomogę więc i dam linka: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34963 tu jest o AO w mentalu piękny tutek osobistości z tego forum :) Pzdr Postarajmy się nie utrudniać LilianFaith pracy nad ulepszeniem wizki zagadując o AO. W końcu ogół, jaką jakość to wnętrze prezentuje, i możliwość nastawienia GI jest ważniejszy niż AO. Jak wcześniej wspomniałem: AO w ostateczności Mimo to: posty http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=493584&postcount=4 i http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=493588&postcount=5 sugerują, że nie ma potrzeby robić tego przełączając się do mentala, a od razu w vRay. No ale przy małej wprawie przy vRay polecam mentala do eksperymentów z AO na dobry początek.
Dusia Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 (edytowane) Rany Rany :) Ile informacji :) dziękuję Dunuś! I Tobie też elimo :) O AO juz sobie poczytałam być może się przyda ae podejrzewam, że jeszcze nie na tym etapie ;) Edytowane 18 Maj 2010 przez Dusia
elimo Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 Dunuś ma rację, że z ustawień vraya możesz wyciągnąć jeszcze bardzo wiele. Dunuś wie też na pewno, że aby uzyskać piękne AO w Vrayu trzeba albo używać QMC albo IM z wysokim distance trsh co znacznie wydłuży czas renderingu. Osobiście bardzo sobie chwalę możliwość przerenderowania w kilka sekund Ao w mentalu i dodawanie z umiarem w postprodukcji. Życzę powodzenia :) Elimo
Dusia Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 Jako, że sama nie potrafię już nic więcej zdziałać z tą wizką to wrzucam swoje ustawienia i może mi ktoś podpowie ;) Dunuś zastosowałam się do Twojej wskazówki związanej z Bright Multimplier'em i zmniejszyłam go trochę. Wcześniej było standardowo na 1. Mam natomiast problem z tymi lewitującymi przedmiotami. No za choinkę nie umiem sobie z tym poradzić! Jeśli ktoś potrafi mi powiedzieć co ja tam znowu namieszałam w tych moich ustawieniach to proszę się nie krępować i strzelać :D Załączam PrtScreen'y :)
Camel Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 No dałem się zaskoczyć bo niektórzy początkujący wysoko śrubują ustawienia a potem skarżą się na problemy. Na dobry początek - zmniejszyłaś Exponentialowy bright. Dobrze. Teraz ustaw preset Irradiance map na High i zaraz potem na Custom i Min.rate wpisz -5 max rate 0 Hsph subdivs 70 Interp. samples 35 Wyrenderuj. Pokaż efekty. Będziemy dalej wprowadzać zmiany, miarowo bo wszystko naraz to za ciężko :)
Dusia Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 No dałem się zaskoczyć bo niektórzy początkujący wysoko śrubują ustawienia a potem skarżą się na problemy. Na dobry początek - zmniejszyłaś Exponentialowy bright. Dobrze. Teraz ustaw preset Irradiance map na High i zaraz potem na Custom i Min.rate wpisz -5 max rate 0 Hsph subdivs 70 Interp. samples 35 Wyrenderuj. Pokaż efekty. Będziemy dalej wprowadzać zmiany, miarowo bo wszystko naraz to za ciężko :) No luż blues :) Tylko w miarę możliwości prosiłabym chociaż w skrócie wytłumaczyć za co odpowiada: Custom i Min.rate, Hsph subdivs i Interp. samples. Bo znowu czuję, że robię coś ale nie bardzo wiem co :P
Camel Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 Zrób, pokaż render, później wytłumaczę :) To jest temat na poziomie prawie naukowym :D żebym wytłumaczył potrzeba troche czasu i cierpliwości. O, mam nadzieje ze do jutra napisze wyjasnienie - zanotuje w Notatniku :)
Dusia Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 O ja xD Wydaje mi się, że na moim poziomie zaawansowania (który jest po prostu nieprzeciętnie beznadziejny ;) ) potrzebuję takich bardzo ogólnych informacji :P No chyba, że ogólnie to się nie da :P PS. Czy przy tych ustawieniach powinno się renderować ok 2h? Bo renderuję na drugim kompie i zastanawiam się czy 2 h to ok :P
Camel Napisano 19 Maj 2010 Napisano 19 Maj 2010 No a jaki to sprzęt? :D (Mam na myśli przede wszystkim procesor) Początkujący nieraz mieli już problem że liczą całymi godzinami, ale cierpliwość się opłaca. W miarę większego wtajemniczenia będzie wiadomo, jak zoptymalizować rendering, aby liczonko trwało krócej. No czekam na renderek. Wtedy coś jeszcze zasugeruję.
Dusia Napisano 19 Maj 2010 Autor Napisano 19 Maj 2010 (edytowane) Mogiła! a prawie 3 h się renderowało w rozdzielczości 800x600 :) strasznie się napaprało :P czy to wina moich materiałów? co z tym zrobić ? :P A sprzęt to podobno mam nie najgorszy:P Podobno- ale ja się nie znam :P Taki se tam laptop Asus. Intel®Core, 2 duoCPu, 3Gb Ramu. Edytowane 19 Maj 2010 przez Dusia
arturprx2 Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 napewno przez dmc sampler masz wydłużone rendery. adaptive daj na 0,95 noise 0,01 global do testowych daj spokojnie na 0,001 (z tym ze wtedy podkrecic hsph gdzies do 150 iterpolacje 100) Light cache też daj mniejszy na 100 wystarczy do testów. (chyba ze vray jest starszy jak sp5/sp4) to wartosc 500 jest raczej minium. Color mappingu bym nie ruszał- exponential z difaltowymi wartosciami jest ok. 1,1,1 zaznacz sobie jeszcze subpixelmapping aha no i LightCache'a bym nie przyciemniał ale to jak kto lubi :P 1
Dusia Napisano 20 Maj 2010 Autor Napisano 20 Maj 2010 (edytowane) napewno przez dmc sampler masz wydłużone rendery. adaptive daj na 0,95 noise 0,01 global do testowych daj spokojnie na 0,001 (z tym ze wtedy podkrecic hsph gdzies do 150 iterpolacje 100) Light cache też daj mniejszy na 100 wystarczy do testów. (chyba ze vray jest starszy jak sp5/sp4) to wartosc 500 jest raczej minium. Color mappingu bym nie ruszał- exponential z difaltowymi wartosciami jest ok. 1,1,1 zaznacz sobie jeszcze subpixelmapping aha no i LightCache'a bym nie przyciemniał ale to jak kto lubi :P wszystko pięknie tylko o czym waćpan do mnie mówi? :D rozumiem,że dmc sampler wydłuża mi czas renderów, ale prosiłabym o wytłumaczenie mi za co odpowiadają inne wymienione przez Ciebie funkcje ;) Ja to oczywiście wszystko pozmieniam ale chciałabym tez zrozumieć co jest odpowiedzialne za co. To by mi znacznie ułatwiło prace :) pozdrawiam Edytowane 20 Maj 2010 przez Dusia
arturprx2 Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 popatrzylem na te skriny setów i tak sobie poprawilem pare opcji :P a co waćpanna z tym poczyni to nie wiem ;]
Dusia Napisano 20 Maj 2010 Autor Napisano 20 Maj 2010 ;) co ja z tym poczynię? no pewnie się zastosuję do zaleceń pana doktora :P Tylko byłoby mi łatwiej gdybym wiedziała co robię. Ale trudno, widać póki co jestem skazana na niewiedzę :P
Dusia Napisano 20 Maj 2010 Autor Napisano 20 Maj 2010 efekt po zastosowaniu się do wskazówek użuytkownika arturprx2 skąd te plamy?
arturprx2 Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 stawiam na niskie hsph/iterpolacje albo za malo sampli w lightcacheu
Luqas87 Napisano 20 Maj 2010 Napisano 20 Maj 2010 niewiem jakoś mi się te nastawy od arturprx2 nie podobają (no bez urazy każdy ma inne podejście) a najlepsza pomoc to pomoc chaosa :P http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ Na początek przetestować na tzw uniwersalnych ustawieniach: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_unisettings.htm A że i tak pewnych żeczy trzeba się nauczyć bo co scena to inaczej to: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm A ode mnie to tak żeby nie mieszać bo nie wiem co tam teraz może być poustawiane to będę bazował na wcześniejszych screenach ustawień: W adaptive dmc image sampler: podkręć min subdv na 2-3 a max subdv na 5-6 poprawi Ci to antialiasing. W antialiasing filter osobiście nie przepadam za catmull-rom... w helpie na spot jest porównanie wszystkich filtrów jakoś tak black mana lubie... W irradiance map powinno być spoko tylko przestaw preset na medium A light cash ustawia się w zależności od wielkości rendera (ale można przyjąc że do testów 200-400 ale finalnie nie jest to prawie nigdy więcej niż 1500, ilość sampli rośnie kwadratowo nie liniowo! ) zakładając że chcemy aby LC policzył się nam z dokładnością 1 sampel na pixel to ustawiamy to sobie przez pierwiastek z wysokość rendera razy szerokość rendera. (przy renderowaniu progresive path tracing (czyli samym LC) zazwyczaj wystarcza przyjęcie 1k sampli na pixel ale do normalnego liczenia 1s/pixel wystarczy) number of pases w LC ustawiasz ile masz wątków w procesorze. W setting -> dmc sampler możesz globalnie zwiększyć samplowanie odbić i przezroczystości materiałów, i właśnie min samples i global subdivision zależy jak masz materiały zbudowane... adaptive amount bym raczej nie ruszał bo całkiem optymalnie dzieli AA (po co robić z niego fixed...) zaś jeżeli rendery będą jeszcze szumieć to noise threshold daj na 0,001 I ostatnie to color maping i tu mogą być spory ale ja to robie tak że zaczynam ustaiwnie światła od color mapingu reinhardem z burnem na 0,5 (jak przestawisz na Reinharda to teraz sam ci tak złapie), (reinchard jest to taki color maping będący mixem linear i exponential gdzie ustawiasz burnem który ma być bardziej ale po środku czyli burn na 0,5 jak dla mnie jest spoko) i wyłącz clamp output. Teraz to tylko prze renderować zobaczyć jak wygląda, poprawić moc świateł, prze renderować, pochwalić się... //skrótowo aby zrobić z tych ustawień bardziej do szybkiego podglądu to w setting noise threshold na 0,01 IRR na low, LC na 400 AA min1 max4. Prezentowane nastawy moja wolna twórczość zrupta co chce ta nikogo nie zmuszam do takiego robienia :) pomóc chciałem
Dusia Napisano 20 Maj 2010 Autor Napisano 20 Maj 2010 Prezentowane nastawy moja wolna twórczość zrupta co chce ta nikogo nie zmuszam do takiego robienia :) pomóc chciałem I doceniam doceniam :) Dziękuje za wyczerpującą rozprawę jak najbardziej mi sie to przyda :) Jutro to wrzucę w maxa bo dziś ku mojej wielkiej rozpaczy muszę się skupić na czymś zupełnie innym - niepotrzebnym, nieciekawym, mało kreatywnym i w dodatku nudnym. W skrócie - sesja mi siedzi na sumieniu. :)
tweety Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 Chciałem tylko wtrącić 3 grosze: to co sugeruje Dunuś to jakieś nieporozumienie. Liliana: jeśli chcesz uniknąć lewitujących przedmiotów i mieć jakiś sensowny czas renderingu nie podwyższaj min i max rate. To tylko samplowanie irradiance mapy i w tym konkretnym przypadku za wiele nie pomoże. Chcesz mieć wyraźne cienie wokół drobnych obiektów? W materiał np. podłogi (czyli tam gdzie chcesz, żeby cień był rzucany) w diffuse wrzuć dodatkowo Vray Dirt. jesli masz teksturę to dla unoccluded color wrzuć swoją teksturkę. Jest to vrayowski odpowiednik mentalowego Ambient Occlusion. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vraydirt_params.htm Przy tego typu wnętrzu gdzie na płaskich powierzchniach już nie widać plam od GI a jednym problemem jest lewitująca misa czy nogi od krzesła VrayDirt sprawdzi się wyśmienicie. Zrobi ładny ciemny cień dookoła drobnych elementów przytwierdzając je optycznie bardziej do podłogi. Ogólnie wnętrza są dość ciemne. Sugerowałbym color mapping zmienić na HSV exponential i wyrównać wartości dark i brigt do 2 i 2. Stłamsisz trochę oświetlenie, ale unikniesz ciemnych cieni i przejaranych fragmentów renderu. Będziesz musiała odrobinę zmienić oświetlenie i wzmocnić jego wartości. Polecam odwiedzić watek Light Contest, kopalnia wiedzy dla oświetlaczy wizek: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885&highlight=Light+contest Polecam też przygotowanie się na obróbkę tego surowego renderingu później w innym programie takim jak Photoshop czy bawet Gimp. Postprodukcją można sporo wyciągnąć z takiego renderu, zwłaszcza po renderingu z HSV exponential gdzie renderom brakuje nieco kontrastu i nasycenia kolorów. Pozdrawiam 1 1
trosiek Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 a daj na wszystko override material, wyrenderuj i pokaż. Wtedy zobaczymy czy to może wina materiałow czy tylko samego renderingu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się