Napisano 10 Maj 201014 l Autodesk na swoim oficjalnym kanale YouTube zamieścił dwa filmy przedstawiające nowe funkcje programu Mudbox 2011. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1167
Napisano 10 Maj 201014 l eh zeby mudbox mial mozliwosci zbrusha a zbrush funkcjonalnosc mudboxa. Czemu zycie musi byc tak niedoskonale.
Napisano 10 Maj 201014 l Wie ktoś może co to za bajer z tym malowaniem geometrii na podstawie jakiejś kolorowej mapki? Coś podobnego do diplace ale uwzględnia nie tylko przesunięcie góra-dół a jeszcze na boki. Np ucho na filmiku zostało tak w sekundę dodane.
Napisano 11 Maj 201014 l Jak dla mnie mudbox jest naprawdę super i lubię w nim grzebać. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Czemu te pędzle są takie jakieś dziwne. Zrobili pełno dodatków naprawdę niesamowitych, ale pędzle chyba się nie zmieniły. Powiedział bym nawet że pędzel, podajże bulge działa jeszcze gorzej. Ale texturowanie mudboxa jest genialne. Super przydatne.
Napisano 11 Maj 201014 l też się nad tym zastanawiałem, może trzeba sobie te pędzle samemu dodać, ściągnąć ze strony czy jak :/ ZBrush ma tak bogatą palete brushy, a tu porażka normalnie.
Napisano 11 Maj 201014 l Ale używacie tego wszystkiego w zbrushu? W MB może jest ich znacznie mniej, ale za to są to tylko te naprawdę potrzebne. Z Mudbox community dostępnego bezpośrednio z progamu, można sobie ściągnąć przygotowane przez ludzi mapy vector displacementu, jest też to ucho zrobione przez Andrew Camenisha. No i rzeczywiście teksturowanie w mudboxie jest bardzo przyjemne.
Napisano 11 Maj 201014 l Ja używam Bulge, Wax, Sculpt, Knife, Sculpt, Flaten. Ale brakuje im sporo do claya w zbrushu. Są też takie fajne jak fill (nie chce mi sie pisowni sprawdzać) i bodajże contrast. A bulge którego używam najczęściej, moim zdaniem chodził dużo lepiej w poprzednich edycjach. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale szczególnie jak się tego samego dnia przesiądę z Mudboxa do Zbrusha to czuję drastyczną różnicę w prowadzeniu pędzla.
Napisano 11 Maj 201014 l Ae to te mapki displacement mozna sobie jakos wypalic? typu zrobie sobie nos na planie i wypale z tego mapke?
Napisano 11 Maj 201014 l Tak - na community masz do zassania 4 vertexowy poly od Oglu, na którym możesz coś wyrzeźbić, a później korzystać z tego jak ze stempla. Świetny bajer.
Napisano 11 Maj 201014 l Tak - na community masz do zassania 4 vertexowy poly od Oglu, na którym możesz coś wyrzeźbić, a później korzystać z tego jak ze stempla. Świetny bajer. Chiba jednak trochę więcej;): http://www.the-area.com/mudcom/basem
Napisano 11 Maj 201014 l Wydaje mi się, że źle to zrozumiałeś, ale na wszelki wypadek sprawdziłem: http://www.the-area.com/mudcom/download/plane_for_vdm_sculpting - ma dokładnie 4 vertexy, można sobie samemu to przygotować i służy do wypiekania vdm na teksturkę. Pokazywałem to na Artbuzzie.
Napisano 11 Maj 201014 l Ja mam problem z którym jeszcze się nie uporałem w mudzie. Używając move (w MB chyba grab) przesuwa mi z tego miejsca w którym mu "karzę". Natomiast używając innego pędzla mazia mi zupełnie gdzieś obok. Używając myszki wszystko działa normalnie. Natomiast jak chce pobawić się tabletem to jest właśnie ta sytuacja opisana powyżej.Czy ktoś wie dlaczego mam coś takiego?
Napisano 11 Maj 201014 l M@Ti - zabrzmiało tak, jakby tam tylko ten plejn był, lub same równie pomocne rzeczy, stąd mój link pokazujący że tam jednak jest wiecej.
Napisano 11 Maj 201014 l Wrzuciłem filmik na sendspace. Pierwsze maźnięcia za pomocą tabletu. Drugie myszką (drugie zaczyna się po kliknięciu PPM). http://www.sendspace.com/file/rddimi
Napisano 11 Maj 201014 l To malowanie w mudboxie wygląda bardzo ładnie, ale co jeśli chcę eksportować sculpta z tą właśnie mapką? Nie trzeba by tego jakoś zmapować, bo nie wierzę, że mudbox sam zrobi uvk'ę... Sorry za bzdurne pytanie. :)
Napisano 11 Maj 201014 l Wrzuciłem filmik na sendspace. Pierwsze maźnięcia za pomocą tabletu. Drugie myszką (drugie zaczyna się po kliknięciu PPM). http://www.sendspace.com/file/rddimi A jaki masz tablet? Wacoma? To malowanie w mudboxie wygląda bardzo ładnie, ale co jeśli chcę eksportować sculpta z tą właśnie mapką? Nie trzeba by tego jakoś zmapować, bo nie wierzę, że mudbox sam zrobi uvk'ę... Sorry za bzdurne pytanie. :) UV musisz mieć zrobione przed malowaniem tekstur. W mudboxie nie ma możliwości zrobienia UVałek.
Napisano 11 Maj 201014 l Vega - sprawdź w opcji 'stamp spacing' dla narzędzia, które "nie trafia w pozycję" - to najczęstszy przypadek
Napisano 11 Maj 201014 l A jaki masz tablet? Wacoma? Mam Wacom Bamboo Fun @Kris_R: dzięki wielkie pomogło :) // Sorry, że tutaj o tym piszę, a nie w dziale z pomocą :)
Napisano 12 Maj 201014 l Wow! Tak patrzę, że program na prawdę idzie w bardzo bardzo fajnym kierunku. Aż zostałem zachęcony do zaciągnięcia triala!
Napisano 14 Maj 201014 l Ha! On od początku szedł w dobrą stronę men! :) Miłego maziania pyndzlami ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto