Kyrie Eleison Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Cześć, no więc kwestia jest taka, że od jakiegoś czasu szkole się w robieniu wizualizacji wnętrz. Zaczynałem w Maxie, jednak po jakimś czasie przeniosłem się do Blendera i już w nim zostałem, między innymi dlatego, ze wydaje mi się, po prostu przyjemniejszy i bardziej intuicyjny niz 3d Studio. Jednak ostatnio zaczynam miewać wątpliwości co do słuszności wyboru. Otóż do Blendera dużo trudniej znaleźć dobrej jakości modele mebli itd. , natomiast do Maxa ta biblioteka jest dość spora i raczej tutaj nie ma zadnego problemu z dostępnością różnego rodzaju modeli. Z kolei przy imporcie z formatu .3ds w Blenderze pojawiają się te dziwaczne artefakty co sprawia, ze modele staja sie właściwie bezużyteczne, cieżko je zmapowac , trzeba je czyścić itd. Co robić w takiej sytuacji, przekonwertowac się z powrotem na Maxa ( choc chciałbym tego uniknąć ) czy zostać w Blenderze ? Czy w wersji 2.5 import będzie działał lepiej ? I jestem ciekaw jak wy radzicie sobie z tym dylematem, w jaki sposob zdobywacie modele do blendera. Dzieki, trzymajcie sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nariox Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 hey.Jestem calkiem nowy w tego typu rzeczach ale powiem Ci co ja na ten temat mysle po "liznieciu" blendera.Po co masz sciagac modele mebli skoro jest ich multum,po za tym musisz modelować pokój ściany,podloge i cała reszte.do tego jeszcze lampy...nie wierze ze w necie znajdziesz az taka roznorodnosc tych rzeczy.Po za tym z modelowania przychodzi wiedza a na koniec satysfakcja.Sam obecnie pracuje nad pierwszym modelem i z kazda nowa rzecza blender przekonuje mnie do siebie jeszcze bardziej:D co do importu,to w 2.5 ma byc podobniez lepszy. Po za tym ma tam byc jeszcze jakas jedna fajna rzecz,ktorej juz nie pamietam Ja Ci proponuje zostać w blenderze z kilku powodow: między innymi dlatego, ze wydaje mi się, po prostu przyjemniejszy i bardziej intuicyjny niz 3d Studio. jest maly ma ogromne mozliwosci ciagle sie rozwija i" nie taki diabel straszny,jak go maluja" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lemeridien Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Uciekaj z Blendera najszybciej jak możesz, póki masz wszystkie włosy na głowie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nariox Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Lemeridien dlaczgo?jezeli blender wydaje mu sie przyjazniejszy? na pewno nie jest bez wad ale mozliwosc wspolpracy z pythonem daje mu ogromne mozliwosci;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mandragora Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Uciekaj z Blendera najszybciej jak możesz, póki masz wszystkie włosy na głowie.. zapewne ironicznie napisane, a sprawdzałes w 2.5 czy prawidłowo importuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Fajnie, że Blender jest dla kogoś bardziej intuicyjny ;) Testowałem wiele softów tego typu i na żadnym nie straciłem tyle włosów co na blenderze heh... Blender to świetny program, oby jak najwięcej przyniósł wstydu Autodeskowi (może to ich bardziej zmobilizuje) Powiem ci funfel tak... Po prostu wiele darmowych modeli jest skopanych, a baza porządnych to nie lada skarb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Grave to przez Blendera ten twój avatar? @ funfel: Jakie artefakty? Spróbuj może eksportować z maxa do .obj lub collada i zobacz czy dalej są "artefakty". Wiele modeli przychodzi z Autocada do maxa więc już tutaj mogą być problemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 @funfel: problem raczej nie leży w blenderze tylko w plikach 3ds/eksporterze 3ds w 3ds max (bo to nie jest format natywny - tym jest *.max - jego (i wiele osób narzeka na eksport 3ds w maxie (co ciekawe inny produkt autodesk czyli autocad nie ma z nimi problemów)) , a formatem starego 3d Studio (początek lat 90 z 3d Studio pod system operacyjny DOS)). Wystrzegaj się formatu 3ds bo jest on bardzo słaby... lepiej już używaj obj, Collada, FBX. co do importu,to w 2.5 ma byc podobniez lepszy. Nie słyszałem nic na temat poprawiania importu z 3ds - jedynie imp/exp Collady będzie zupełnie nowy Fajnie, że Blender jest dla kogoś bardziej intuicyjny ;) Testowałem wiele softów tego typu i na żadnym nie straciłem tyle włosów co na blenderze heh... Blender to świetny program, oby jak najwięcej przyniósł wstydu Autodeskowi (może to ich bardziej zmobilizuje) Powiem ci funfel tak... Po prostu wiele darmowych modeli jest skopanych, a baza porządnych to nie lada skarb Blender jest dla bardzo wielu osób bardzo intuicyjny. Też testowałem wiele softów (a lata przesiedziałem na 3ds max), ale mniej intuicyjnego programu niż 3ds max nie spotkałem, a Blender jest tu w ścisłej czołówce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 1 Czerwiec 2010 Share Napisano 1 Czerwiec 2010 Warto samemu modelować, topologię zrobić, coby unikać gęstych siatek w miejscach, gdzie jest to niepotrzebne... Skoti, jest gdzieś może jakiś ranking intuicyjności softów? Widzę, że ludzie naprawdę różnie odbierają intuicyjność programów... Kurczę jakoś nie mogę sobie wyobrazić np. prezentacji Blendera jako najbardziej intuicyjnego softu... Mi się najlepiej pracowało na Cinema, ale pracuję w 3ds... No ale w moim rankingu intuicyjności Max jest na drugim miejscu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kyrie Eleison Napisano 1 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2010 Sprawdzałem jak działa import do Blendera z formatu .obj i rzeczywiście siatka modelu czysta i bez żadnych skaz. Niestety model imortuje się jako jedna całosc, nawet jesli w maxie składa sie z wielu części. Wiecie może jak temu zaradzic ? Zmienic jakies ustawienia przy imporcie czy w maxie przy eskportowaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 1 Czerwiec 2010 Share Napisano 1 Czerwiec 2010 Sprawdzałem jak działa import do Blendera z formatu .obj i rzeczywiście siatka modelu czysta i bez żadnych skaz. Niestety model imortuje się jako jedna całosc, nawet jesli w maxie składa sie z wielu części. Wiecie może jak temu zaradzic ? Zmienic jakies ustawienia przy imporcie czy w maxie przy eskportowaniu ? No są przecież ustaiwenia - trzy możliwości - spróbuje każdej z osobna, to jakieś 2 minuty roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba747 Napisano 1 Czerwiec 2010 Share Napisano 1 Czerwiec 2010 Ja bym ci proponował blendera bo po pierwsze jest darmowy jeżeli dobrze się w nim czujesz to po co inwestować 19k zł na coś co nie jest wcale lepsze od czegoś co jest darmowe ? Dostępność modeli to jest najmniejszy problem ponieważ po dłuższym czasie sam zrozumiesz że modele z internetu to nie jest najlepsze rozwiązanie bo nigdy nie znajdziesz modelu który dokładnie spełni twoje wymagania lepiej samemu pouczyć się modelingu i mieć satysfakcję z modelu który sam wykonałeś i który będzie dokładnie taki jaki sobie zaplanowałeś więc jeżeli blender na prawdę jest dla ciebie wygodny i dobrze się w nim czujesz to rozwijaj skilla do momentu w którym gotowce nie przydadzą ci się na nic ponieważ wiesz że sam możesz to zrobić i mieć gwarancje że będzie takie jak sobie zaplanujesz. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skoti Napisano 1 Czerwiec 2010 Share Napisano 1 Czerwiec 2010 Sprawdzałem jak działa import do Blendera z formatu .obj i rzeczywiście siatka modelu czysta i bez żadnych skaz. Niestety model imortuje się jako jedna całosc, nawet jesli w maxie składa sie z wielu części. Wiecie może jak temu zaradzic ? Zmienic jakies ustawienia przy imporcie czy w maxie przy eskportowaniu ? Obj to format bardzo prosty i w nim jest po prostu sama siatka wszystko w jednym obiekcie (tak samo zresztą 3ds jesli mnie pamięć nie myli). Możesz zapisać każdą część do osobnego pliku, albo użyć dużo potężniejszych formatów jak FBX lub Collada (eksporter do collada dla Max masz tu: http://opencollada.org/download.html). Format Collada zawiera w sobie praktycznie wszystko co da się eksportować i jest już po prostu standardem przy przenoszeniu danych pomiędzy programami - dlatego polecam Ci jego użycie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nariox Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 to jezeli siatka nie jest taka strasznie wielka to mozesz uzyc opcji split pod y i potem p i selected i z zaznaczonej czesci masz nowy objekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczuro Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 jesli wciśniesz L nad wierzchołkiem to zaznaczasz wszystkie wierzchołki z danej siatki a potem jak wyżej :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 2 Czerwiec 2010 Share Napisano 2 Czerwiec 2010 albo w edit mode od razu P > by lose parts (nie muszą być zaznaczone) 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kyrie Eleison Napisano 4 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 4 Czerwiec 2010 Wielkie dzieki, działa bardzo fajnie, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się