arnold33 Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 (edytowane) Witam! Ćwiczę i ćwiczę modelowanie, ale potrzebuję Waszych rad. :) Modeluję sobie szachy (plansza i figury) i chciałem się dowiedzieć jak Wam się podoba? Do poprawienia narazie na pewno UV planszy, bo są pewne niedogodności ;) Co poprawić w modelach? Jakie tekstury itd :) Z góry dzięki za odpowiedź. http://img339.imageshack.us/img339/6232/siateczka.png - siatka (to różowe, to zaznaczone 'hemi') :) http://img685.imageshack.us/img685/3002/szachy.jpg - render (mały, bo takie zazwyczaj robię próby - szybciej) ;) Edytowane 16 Czerwiec 2010 przez arnold33
Vega Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 # Nie znam się na szachach, ale według mnie ten na F8 jest chyba zbyt wydłużony. Chodzi mi o górną część. # Wieża jest chyba za niska. # Koń przypomina mi hipopotama :) # Bobek jest jakiś taki za szeroki i za niski. # Król wydaje się również za niski. # Najpierw zrób porządne modele, a później dopiero tekstury. Pokaż z bliższej odległości siatkę pionków bo z tej odległości mało widać :) Pozdrawiam Vega
lukasz1330 Napisano 7 Czerwiec 2010 Napisano 7 Czerwiec 2010 Też kiedyś robiłem szachy, "przyjemna" sprawa :). Na ogół to polecam się przyłożyć do modeli figur, bo w sumie są najważniejsze, a te zaprezentowane troche lipne. I chyba cyfry i litery są źle, ale pewien nie jestem. I jeszcze wracając do modeli, może jakimś mistrzem 3D nie jestem, ale moim zdaniem, nie jest konieczne robić pionka z jednej bryły, można złożyć go z kilku i efekt będzie imho lepszy niż w przypadku jednej bryły. A potem ładnie pogrupować żeby się nie pogubić z tym :) Ale oczywiście to tylko i wyłącznie moje zdanie. Służę także fotkami, bo tak się składa że posiadam większe szachy, mogę porobić dokładniejsze zdjęcia, jak coś to pisz na PW.
Tweester Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 Proponuje robić wszystko powoli, ale bardzo dokładnie. Nie odwzorowuj się na jakiś już istniejących szachach tylko twórz swoje własne. Np wieża wygląda jak pionek tylko z uciętą główką. Zrób np taką wieże
XaoC Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 Ja bym złapał za figurki z szachów (które akurat mam na półce) i porządnie się im przyjrzał i potem przeniósł to na model. Jak nie masz to wygoogluj sobie w wysokiej rozdziałce fajne fotki. A że w szachach to... niewiele można zadziałać, to uszkodziłbym tu i tam, żeby nadać jakiegoś charakteru. Postaw sobie jakąś poprzeczkę, nie rób na odwal Zostaw narazie materiały w spokoju, bo nie ma sensu (za wcześnie)
arnold33 Napisano 8 Czerwiec 2010 Autor Napisano 8 Czerwiec 2010 Robię od nowa modele :) Robię na małej ilości face'ów i wszystko potem wygładzam. czy teraz lepiej wyszedł pionek od poprzedniej wersji?? (narazie tylko pionek:) ) http://img180.imageshack.us/img180/4003/pionek.jpg Czy może 'główkę' zrobić osobno jako kulę? :)
Tweester Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 A myślałeś może o zrobieniu szachów w oparciu o jakaś rzecz? Np książkę albo film. Szachy na podstawie Władcy Pierścieni?:D
arnold33 Napisano 8 Czerwiec 2010 Autor Napisano 8 Czerwiec 2010 Szczerze mówiąc, to nawet się nie zastanawiałem nad takim czymś :D Może kiedyś zrobię na podstawie jakiegoś filmu, bo póki co, to uczę się modelować na prostych figurach geometrycznych :) Chcę trochę bardziej opanować podstawy ;) A teraz podrzucę renderek wieży jeszcze i siatkę wieży i pionka. Chętnie posłucham słów krytyki ;) http://img121.imageshack.us/i/siatkawieza.jpg/ - siatka wieże http://img12.imageshack.us/i/siatkapionek.jpg/ - siatka pionek http://img405.imageshack.us/img405/3111/wieza.jpg - wieża może coś trochę bardziej zaokrąglić, wyostrzyć którąś krawędź?? :) EDIT: @Tweester Co do wieży, to może jutro spróbuję zrobić coś własnego, albo na podstawie fotki, którą podesłałeś :)
Tweester Napisano 8 Czerwiec 2010 Napisano 8 Czerwiec 2010 Swoją pracę CLICK! staram się wykonać z drobnymi szczegółami i nie ważne ile czasu to zajmie :) A jest to moja pierwsza praca. "Rzuciłem się z motyką na słońce, ale daje mi to wiele frajdy" :)
arnold33 Napisano 11 Czerwiec 2010 Autor Napisano 11 Czerwiec 2010 Mam problem z modelowaniem konia :) Dlaczego na środku przy 'uszach' robi się taka górka?? Jak wyłączę subsurf'a, to górka znika, ale całość robi się "kwadratowa" ;/ http://img401.imageshack.us/img401/7822/siatkako.png - siatka http://img688.imageshack.us/img688/1788/78106662.jpg - render Chodzi mi o tę zaznaczoną cześć na renderze ;)
Gość kakaku Napisano 12 Czerwiec 2010 Napisano 12 Czerwiec 2010 nie wiem, nie robie w tym programie, ale spróbój zaznaczyć vertexy/edgesy i jakas opcje break np, albo usun te uszy i zrob na nowo tylko pojedynczo najpierw jedno potem drugie
arnold33 Napisano 12 Czerwiec 2010 Autor Napisano 12 Czerwiec 2010 Z koniem sobie jakoś poradziłem ;) Może nie za ładnie, ale lepiej niż wcześniej. Umodelowałem resztę figur klik. Próbowałem dodać trochę detalu i jakąś teksturę narazie na pionka. Krytyka i komentarze mile widziane ;) http://img811.imageshack.us/img811/4336/pionekkoniec.jpg - pionek
Tweester Napisano 12 Czerwiec 2010 Napisano 12 Czerwiec 2010 Tekstura nie powinna być taka rozdzielona. Widziałeś kiedyś takie szachy?
arnold33 Napisano 12 Czerwiec 2010 Autor Napisano 12 Czerwiec 2010 Teksturę właśnie poprawiam, bo zauważyłem to jak już napisałem odpowiedź :) A czy widziałem, to w jakim sensie??
arnold33 Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Napisano 16 Czerwiec 2010 Domodelowałem resztę. Chciałem dać trochę detalu (drewno) i chciałem zapytać co o tym sądzicie? :) http://img691.imageshack.us/img691/4206/szachyj.jpg :)
kengi Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 spoko, teraz sprobuj z tym setem: http://farm4.static.flickr.com/3271/2721507902_72c989a5ba.jpg
arnold33 Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Napisano 16 Czerwiec 2010 Jak skończę tę scenkę(tekstury, szachownica itd), to spróbuję zrobić tamto ;)
XaoC Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 One mają być drewniane, tak? Więc mógłbyś dodać cech szczególnych dla takiego typu materiału, czyli słoje (np na normal mapce http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/how-to-bake-a-flawless-normal-map-in-3ds-max/) i jakieś wcięcia, bo drewno jest miękkie i kruche
arnold33 Napisano 17 Czerwiec 2010 Autor Napisano 17 Czerwiec 2010 Tak coś podobnego do drewna ;) Te wcięcia wypalałem bump mapą (chyba dobrze napisałem? :) ). Dzięki za tutka, ale on mi się nie przyda, bo pracuję w blenderze ;)
XaoC Napisano 17 Czerwiec 2010 Napisano 17 Czerwiec 2010 Dzięki za tutka, ale on mi się nie przyda, bo pracuję w blenderze ;) To moje upośledzenie takie, zakładam że wszyscy pracują w maxie:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się