Posted June 7, 201015 yr Witam! Ćwiczę i ćwiczę modelowanie, ale potrzebuję Waszych rad. :) Modeluję sobie szachy (plansza i figury) i chciałem się dowiedzieć jak Wam się podoba? Do poprawienia narazie na pewno UV planszy, bo są pewne niedogodności ;) Co poprawić w modelach? Jakie tekstury itd :) Z góry dzięki za odpowiedź. http://img339.imageshack.us/img339/6232/siateczka.png - siatka (to różowe, to zaznaczone 'hemi') :) http://img685.imageshack.us/img685/3002/szachy.jpg - render (mały, bo takie zazwyczaj robię próby - szybciej) ;) Edited June 16, 201015 yr by arnold33
June 7, 201015 yr # Nie znam się na szachach, ale według mnie ten na F8 jest chyba zbyt wydłużony. Chodzi mi o górną część. # Wieża jest chyba za niska. # Koń przypomina mi hipopotama :) # Bobek jest jakiś taki za szeroki i za niski. # Król wydaje się również za niski. # Najpierw zrób porządne modele, a później dopiero tekstury. Pokaż z bliższej odległości siatkę pionków bo z tej odległości mało widać :) Pozdrawiam Vega
June 7, 201015 yr Też kiedyś robiłem szachy, "przyjemna" sprawa :). Na ogół to polecam się przyłożyć do modeli figur, bo w sumie są najważniejsze, a te zaprezentowane troche lipne. I chyba cyfry i litery są źle, ale pewien nie jestem. I jeszcze wracając do modeli, może jakimś mistrzem 3D nie jestem, ale moim zdaniem, nie jest konieczne robić pionka z jednej bryły, można złożyć go z kilku i efekt będzie imho lepszy niż w przypadku jednej bryły. A potem ładnie pogrupować żeby się nie pogubić z tym :) Ale oczywiście to tylko i wyłącznie moje zdanie. Służę także fotkami, bo tak się składa że posiadam większe szachy, mogę porobić dokładniejsze zdjęcia, jak coś to pisz na PW.
June 8, 201015 yr Proponuje robić wszystko powoli, ale bardzo dokładnie. Nie odwzorowuj się na jakiś już istniejących szachach tylko twórz swoje własne. Np wieża wygląda jak pionek tylko z uciętą główką. Zrób np taką wieże
June 8, 201015 yr Ja bym złapał za figurki z szachów (które akurat mam na półce) i porządnie się im przyjrzał i potem przeniósł to na model. Jak nie masz to wygoogluj sobie w wysokiej rozdziałce fajne fotki. A że w szachach to... niewiele można zadziałać, to uszkodziłbym tu i tam, żeby nadać jakiegoś charakteru. Postaw sobie jakąś poprzeczkę, nie rób na odwal Zostaw narazie materiały w spokoju, bo nie ma sensu (za wcześnie)
June 8, 201015 yr Author Robię od nowa modele :) Robię na małej ilości face'ów i wszystko potem wygładzam. czy teraz lepiej wyszedł pionek od poprzedniej wersji?? (narazie tylko pionek:) ) http://img180.imageshack.us/img180/4003/pionek.jpg Czy może 'główkę' zrobić osobno jako kulę? :)
June 8, 201015 yr A myślałeś może o zrobieniu szachów w oparciu o jakaś rzecz? Np książkę albo film. Szachy na podstawie Władcy Pierścieni?:D
June 8, 201015 yr Author Szczerze mówiąc, to nawet się nie zastanawiałem nad takim czymś :D Może kiedyś zrobię na podstawie jakiegoś filmu, bo póki co, to uczę się modelować na prostych figurach geometrycznych :) Chcę trochę bardziej opanować podstawy ;) A teraz podrzucę renderek wieży jeszcze i siatkę wieży i pionka. Chętnie posłucham słów krytyki ;) http://img121.imageshack.us/i/siatkawieza.jpg/ - siatka wieże http://img12.imageshack.us/i/siatkapionek.jpg/ - siatka pionek http://img405.imageshack.us/img405/3111/wieza.jpg - wieża może coś trochę bardziej zaokrąglić, wyostrzyć którąś krawędź?? :) EDIT: @Tweester Co do wieży, to może jutro spróbuję zrobić coś własnego, albo na podstawie fotki, którą podesłałeś :)
June 8, 201015 yr Swoją pracę CLICK! staram się wykonać z drobnymi szczegółami i nie ważne ile czasu to zajmie :) A jest to moja pierwsza praca. "Rzuciłem się z motyką na słońce, ale daje mi to wiele frajdy" :)
June 11, 201015 yr Author Mam problem z modelowaniem konia :) Dlaczego na środku przy 'uszach' robi się taka górka?? Jak wyłączę subsurf'a, to górka znika, ale całość robi się "kwadratowa" ;/ http://img401.imageshack.us/img401/7822/siatkako.png - siatka http://img688.imageshack.us/img688/1788/78106662.jpg - render Chodzi mi o tę zaznaczoną cześć na renderze ;)
June 12, 201015 yr nie wiem, nie robie w tym programie, ale spróbój zaznaczyć vertexy/edgesy i jakas opcje break np, albo usun te uszy i zrob na nowo tylko pojedynczo najpierw jedno potem drugie
June 12, 201015 yr Author Z koniem sobie jakoś poradziłem ;) Może nie za ładnie, ale lepiej niż wcześniej. Umodelowałem resztę figur klik. Próbowałem dodać trochę detalu i jakąś teksturę narazie na pionka. Krytyka i komentarze mile widziane ;) http://img811.imageshack.us/img811/4336/pionekkoniec.jpg - pionek
June 12, 201015 yr Author Teksturę właśnie poprawiam, bo zauważyłem to jak już napisałem odpowiedź :) A czy widziałem, to w jakim sensie??
June 16, 201015 yr Author Domodelowałem resztę. Chciałem dać trochę detalu (drewno) i chciałem zapytać co o tym sądzicie? :) http://img691.imageshack.us/img691/4206/szachyj.jpg :)
June 16, 201015 yr spoko, teraz sprobuj z tym setem: http://farm4.static.flickr.com/3271/2721507902_72c989a5ba.jpg
June 16, 201015 yr Author Jak skończę tę scenkę(tekstury, szachownica itd), to spróbuję zrobić tamto ;)
June 17, 201015 yr One mają być drewniane, tak? Więc mógłbyś dodać cech szczególnych dla takiego typu materiału, czyli słoje (np na normal mapce http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/how-to-bake-a-flawless-normal-map-in-3ds-max/) i jakieś wcięcia, bo drewno jest miękkie i kruche
June 17, 201015 yr Author Tak coś podobnego do drewna ;) Te wcięcia wypalałem bump mapą (chyba dobrze napisałem? :) ). Dzięki za tutka, ale on mi się nie przyda, bo pracuję w blenderze ;)
June 17, 201015 yr Dzięki za tutka, ale on mi się nie przyda, bo pracuję w blenderze ;) To moje upośledzenie takie, zakładam że wszyscy pracują w maxie:)
Create an account or sign in to comment