Napisano 7 Czerwiec 201014 l Witam! Ćwiczę i ćwiczę modelowanie, ale potrzebuję Waszych rad. :) Modeluję sobie szachy (plansza i figury) i chciałem się dowiedzieć jak Wam się podoba? Do poprawienia narazie na pewno UV planszy, bo są pewne niedogodności ;) Co poprawić w modelach? Jakie tekstury itd :) Z góry dzięki za odpowiedź. http://img339.imageshack.us/img339/6232/siateczka.png - siatka (to różowe, to zaznaczone 'hemi') :) http://img685.imageshack.us/img685/3002/szachy.jpg - render (mały, bo takie zazwyczaj robię próby - szybciej) ;) Edytowane 16 Czerwiec 201014 l przez arnold33
Napisano 7 Czerwiec 201014 l # Nie znam się na szachach, ale według mnie ten na F8 jest chyba zbyt wydłużony. Chodzi mi o górną część. # Wieża jest chyba za niska. # Koń przypomina mi hipopotama :) # Bobek jest jakiś taki za szeroki i za niski. # Król wydaje się również za niski. # Najpierw zrób porządne modele, a później dopiero tekstury. Pokaż z bliższej odległości siatkę pionków bo z tej odległości mało widać :) Pozdrawiam Vega
Napisano 7 Czerwiec 201014 l Też kiedyś robiłem szachy, "przyjemna" sprawa :). Na ogół to polecam się przyłożyć do modeli figur, bo w sumie są najważniejsze, a te zaprezentowane troche lipne. I chyba cyfry i litery są źle, ale pewien nie jestem. I jeszcze wracając do modeli, może jakimś mistrzem 3D nie jestem, ale moim zdaniem, nie jest konieczne robić pionka z jednej bryły, można złożyć go z kilku i efekt będzie imho lepszy niż w przypadku jednej bryły. A potem ładnie pogrupować żeby się nie pogubić z tym :) Ale oczywiście to tylko i wyłącznie moje zdanie. Służę także fotkami, bo tak się składa że posiadam większe szachy, mogę porobić dokładniejsze zdjęcia, jak coś to pisz na PW.
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Proponuje robić wszystko powoli, ale bardzo dokładnie. Nie odwzorowuj się na jakiś już istniejących szachach tylko twórz swoje własne. Np wieża wygląda jak pionek tylko z uciętą główką. Zrób np taką wieże
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Ja bym złapał za figurki z szachów (które akurat mam na półce) i porządnie się im przyjrzał i potem przeniósł to na model. Jak nie masz to wygoogluj sobie w wysokiej rozdziałce fajne fotki. A że w szachach to... niewiele można zadziałać, to uszkodziłbym tu i tam, żeby nadać jakiegoś charakteru. Postaw sobie jakąś poprzeczkę, nie rób na odwal Zostaw narazie materiały w spokoju, bo nie ma sensu (za wcześnie)
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Autor Robię od nowa modele :) Robię na małej ilości face'ów i wszystko potem wygładzam. czy teraz lepiej wyszedł pionek od poprzedniej wersji?? (narazie tylko pionek:) ) http://img180.imageshack.us/img180/4003/pionek.jpg Czy może 'główkę' zrobić osobno jako kulę? :)
Napisano 8 Czerwiec 201014 l A myślałeś może o zrobieniu szachów w oparciu o jakaś rzecz? Np książkę albo film. Szachy na podstawie Władcy Pierścieni?:D
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Autor Szczerze mówiąc, to nawet się nie zastanawiałem nad takim czymś :D Może kiedyś zrobię na podstawie jakiegoś filmu, bo póki co, to uczę się modelować na prostych figurach geometrycznych :) Chcę trochę bardziej opanować podstawy ;) A teraz podrzucę renderek wieży jeszcze i siatkę wieży i pionka. Chętnie posłucham słów krytyki ;) http://img121.imageshack.us/i/siatkawieza.jpg/ - siatka wieże http://img12.imageshack.us/i/siatkapionek.jpg/ - siatka pionek http://img405.imageshack.us/img405/3111/wieza.jpg - wieża może coś trochę bardziej zaokrąglić, wyostrzyć którąś krawędź?? :) EDIT: @Tweester Co do wieży, to może jutro spróbuję zrobić coś własnego, albo na podstawie fotki, którą podesłałeś :)
Napisano 8 Czerwiec 201014 l Swoją pracę CLICK! staram się wykonać z drobnymi szczegółami i nie ważne ile czasu to zajmie :) A jest to moja pierwsza praca. "Rzuciłem się z motyką na słońce, ale daje mi to wiele frajdy" :)
Napisano 11 Czerwiec 201014 l Autor Mam problem z modelowaniem konia :) Dlaczego na środku przy 'uszach' robi się taka górka?? Jak wyłączę subsurf'a, to górka znika, ale całość robi się "kwadratowa" ;/ http://img401.imageshack.us/img401/7822/siatkako.png - siatka http://img688.imageshack.us/img688/1788/78106662.jpg - render Chodzi mi o tę zaznaczoną cześć na renderze ;)
Napisano 12 Czerwiec 201014 l nie wiem, nie robie w tym programie, ale spróbój zaznaczyć vertexy/edgesy i jakas opcje break np, albo usun te uszy i zrob na nowo tylko pojedynczo najpierw jedno potem drugie
Napisano 12 Czerwiec 201014 l Autor Z koniem sobie jakoś poradziłem ;) Może nie za ładnie, ale lepiej niż wcześniej. Umodelowałem resztę figur klik. Próbowałem dodać trochę detalu i jakąś teksturę narazie na pionka. Krytyka i komentarze mile widziane ;) http://img811.imageshack.us/img811/4336/pionekkoniec.jpg - pionek
Napisano 12 Czerwiec 201014 l Tekstura nie powinna być taka rozdzielona. Widziałeś kiedyś takie szachy?
Napisano 12 Czerwiec 201014 l Autor Teksturę właśnie poprawiam, bo zauważyłem to jak już napisałem odpowiedź :) A czy widziałem, to w jakim sensie??
Napisano 16 Czerwiec 201014 l Autor Domodelowałem resztę. Chciałem dać trochę detalu (drewno) i chciałem zapytać co o tym sądzicie? :) http://img691.imageshack.us/img691/4206/szachyj.jpg :)
Napisano 16 Czerwiec 201014 l spoko, teraz sprobuj z tym setem: http://farm4.static.flickr.com/3271/2721507902_72c989a5ba.jpg
Napisano 16 Czerwiec 201014 l Autor Jak skończę tę scenkę(tekstury, szachownica itd), to spróbuję zrobić tamto ;)
Napisano 17 Czerwiec 201014 l One mają być drewniane, tak? Więc mógłbyś dodać cech szczególnych dla takiego typu materiału, czyli słoje (np na normal mapce http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3ds-max/how-to-bake-a-flawless-normal-map-in-3ds-max/) i jakieś wcięcia, bo drewno jest miękkie i kruche
Napisano 17 Czerwiec 201014 l Autor Tak coś podobnego do drewna ;) Te wcięcia wypalałem bump mapą (chyba dobrze napisałem? :) ). Dzięki za tutka, ale on mi się nie przyda, bo pracuję w blenderze ;)
Napisano 17 Czerwiec 201014 l Dzięki za tutka, ale on mi się nie przyda, bo pracuję w blenderze ;) To moje upośledzenie takie, zakładam że wszyscy pracują w maxie:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto