claude Napisano 9 Czerwiec 2010 Napisano 9 Czerwiec 2010 (edytowane) Mam nadzieje że to dobre miejsce dla mojego wątku. W dziale Rigging & Animation trochę cicho, tutaj więcej ludzi zagląda. Ledwo zacząłem pierwsze próby z tą animacją. Robię swego rodzaju intro z napisami instytucji związanych z tym przedsięwzięciem. Poniżej mój pierwszy test reaktora, drgania napisu animowane ręcznie. http://img52.imageshack.us/img52/4481/introtest3.mp4 Potrzebuje fachowych porad jak najszybciej, bez potu wykonać animacje odbijających się piłek. Jestem dosyć zielony w animacji ale mam nadzieję że odbijające piłeczki mnie nie przerosną. Generalnie chcę zrobić animację odbijających się piłek. Czasami będzie to zwykły wynik grawitacji i odbijania się od podłoża a czasami chcę kontrolować ich ruch. Podstawowe fazy mojej animacji. 1. Swobodne spadanie piłek i odbijanie się od podłoża aż do wygaśnięcia ruchu. Tutaj myślę o dwóch opcjach: a) maxowy reactor (już robiłem pierwsze próby, wygląda to obiecująco b) może jakiś plugin, widziałem że Realflow ma opcje do symulacji hardbody, może warto się tym zająć. 2. Drugi etap będzie już bardziej animowany przez mnie. Chcę aby piłki odbijały się w około ekranu. Jednocześnie nie wiem czy jest sens animować to ręcznie może da się tylko ustawić reaktor odpowiednio aby piłki nie traciły energii zbyt szybko i ewentualnie poprawić tą animacje ręcznie. 3. W pewnych scenach chcę aby piłki były animowane całkowicie przez mnie. Widziałem na jakimś tutorialu że koleś podczepił piłkę pod obiekt dummy i animował ten krzyżyk jeśli chodzi o pozycje piłki. Jeśli chodzi o deformacje to już zaznaczał samą siatkę. czy się opłaca i czy ma sens dla każdej piłki mieć parenta dummy, może od początku animowania tak skonfigurować animacje. 4. Na koniec animacji chciałbym aby piłki zaczęły wznosić się do góry jakby grawitacja się odwróciła i była ujemna. Czy da się manipulować siłą grawitacji w reaktor tak żeby zmieniać jej siłę czy kierunek podczas animacji. Mam wrażenie że można by było dzięki temu zrobić fajne efekty. a tu prosty storyboard, animacja jest tworzona pod ekran 360 stopni czyli piłki będą się poruszały do okołą widza. Edytowane 24 Czerwiec 2010 przez claude
Vega Napisano 10 Czerwiec 2010 Napisano 10 Czerwiec 2010 Wiem, że potrzebujesz fachowej porady i to nie ode mnie bo się nie znam, ale zauważyłem pewien błąd (o ile to błąd). Jak uderza pika nr 2 to tekst nie reaguje. Jak uderza piłka nr 6 (prawie symetrycznie do 2) to tekst opada trochę niżej. Wiem, że to wstępna animacja i będziesz na pewno to poprawiał. Pozdrawiam
claude Napisano 20 Czerwiec 2010 Autor Napisano 20 Czerwiec 2010 Zrobiłem od nowa napis końcowy z piłkami. To jest rodzaj szkicu żeby zobaczyć efekt i wyciągnąć wnioski. Wiem napis po spadnięciu wisi w powietrzu. Dźwięki nagrywałem na ipoda i trzeba je jeszcze dograć i lepiej ustawić.
plasti Napisano 20 Czerwiec 2010 Napisano 20 Czerwiec 2010 dzwieki tak, nie pasuja wogole, co do napisu, troche smiesznie wyglada jego dzwiganie sie
claude Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Napisano 24 Czerwiec 2010 Zrobiłem trochę ładniejszych renderów żeby dopracować materiały i mieć pewność że w razie czego piłka przeleci blisko kamery będzie wyglądała jako tako. Zeby animacja nie zamuliła kompa piłki to zwykłe sfery z mapami diffuse i bump czy noraml. Ale chyba dają radę, w animacji będą w ruchu i duzej odległości więc i tak nie bęzie dużo widać.
claude Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Napisano 25 Czerwiec 2010 Dzięki tjviking Teraz mam dylemat, już zaczołem renderować animację z perspektywy 230 cm od ziemi kiedy pomyślałem że można by coś zmienić. Po pierwsze zawęźiłem obszar gdzie odbijają się piłki więc są upakowane gęściej i dodatkowo ustawiłem kamere 20 cm od ziemi przez co widać mniej ziemi więcej tła. Teraz Quiz Która wersja wam się podoba bardziej: Stara Czy nowa
Camel Napisano 25 Czerwiec 2010 Napisano 25 Czerwiec 2010 głosuje na tą starą! :D Proponuje też taką wersję. Jak większość piłek będzie latać w kierunku podłogi, reszta odbije się tylko raz , to spowolnienie w czasie i obrót dookoła centrum.. przez chwilę.. i znowu na normalnym speed ! :)
claude Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Napisano 25 Czerwiec 2010 Czekając na opinie podjołem decyze że renderuje nową, bo taki miałem zamysł komopozycyjny na początku. Podoba mi sie ze tło jest w większości czernią bo bardziej chce eksponować ruch piłek niż to jak leżą. Ale mimo wszystko cieżka decyzja, bo nie wiadomo jak to będzie wyglądało na ekranie 360 stopni, który bedzie byczy (6 metrów wysokości).
Orangegraphics Napisano 26 Czerwiec 2010 Napisano 26 Czerwiec 2010 stara lepsze, ale mi by się marzyło dać tą nową, ale z tłem nieba z chmurkami, i niech się odbijają od asfaltu, total byłby, jeszcze z tyłu jaieś sprite'y z drzewkami i krzakami na alphie, bardzo łądnie by mogło wyglądać
claude Napisano 27 Czerwiec 2010 Autor Napisano 27 Czerwiec 2010 Dzięki za komenty, czas leci a ja muszę podejmować decyzje. Jednak zostałem przy nowej wersji. Kolejny etap to sposób w jaki piłki ze stanu spoczynku przechodzą w ruch. Skleciłem na szybko ujęcie pierwsze gdzie piłki spadają i jak powoli się znowu unoszą. W pierwotnej koncepcji piłki miały w drugiej fazie bardiej drgać i powoli sie odbijać od podłogi. Niestety nie ma funkcji drgania w maxie za to jest symulator wiatru. Użyłem go do podniesienia piłek z ziemi i efekt jest inny ale może nawet fajniejszy niż gdyby skakały. Teraz nie wiem czy pracować nad tym aby bardziej skakały czy zaakceptować te unoszenie się bo ono też jest fajne. Może lepiej je zaakceptować i iść dalej z animacją bo czas leci i lepiej zrobić całość niż siedzieć i dopracowywać początek. Filmik testowy słabo jeszcze zmonotowany. http://restorer3d.com/360/1.mov
SzakalSzaleniec Napisano 27 Czerwiec 2010 Napisano 27 Czerwiec 2010 Nie wiem czemu ale do mnie osobiscie jakos bardziej twoje stille przemawialy anizeli ten ostatni filmik. Ale ogolnie spoko :) Pozdrawiam
claude Napisano 27 Czerwiec 2010 Autor Napisano 27 Czerwiec 2010 stile to stile, dobrze wyglądają na forum, na naszych komputerkach Moim celem jest zrobienie animacji 360 stopni o wymiarach 9600x1080px a będzie ona oglądana na ogromnym ekranie. Niestety trochę cieżko przewidzieć wrażenie jakie będzie wywierała ta animacja bo obserwator będzie się patrzył na wycinek obrazu na wielkim ekranie. Trudno się trochę to ogląda na ekranie 3:4 ale cóż nie mam wyjścia. A tak to bby wyglądało na takim mniejszym ekranie 360. Wydaje mi się ze teraz ta perspektywa ma sens jakby podłoga zaczynała się na wysokości dolnej krawędzi ekranu.
claude Napisano 8 Lipiec 2010 Autor Napisano 8 Lipiec 2010 Dla zainteresowanych Postęp w animacji http://restorer3d.com/360/2.mov
KaeMS Napisano 8 Lipiec 2010 Napisano 8 Lipiec 2010 Heh, moim zdaniem to ekran powinien zaczynać się od podłogi ;]
claude Napisano 9 Lipiec 2010 Autor Napisano 9 Lipiec 2010 No ekran to już nie moja działka jak zrobią tak bedzie. Dzisiaj animowałem piłki do koszykówki. Wyniki mojej pracy moza zobaczć tutaj: http://img638.imageshack.us/img638/4927/scene.mp4
Touch Napisano 10 Lipiec 2010 Napisano 10 Lipiec 2010 Powiem Ci, że to unoszenie się piłek może dać fajny efekt przy tak wielkoformatowej projekcji, bo ma się wrażenie jakby ekran i piłki zostawały w miejscu, a podłoże razem z widownią zapadało się nagle. Przynajmniej ja tak to odbieram:) Szczególnie w momencie, kiedy większość piłek jednocześnie zaczyna się unosić:) Pozdr
claude Napisano 10 Lipiec 2010 Autor Napisano 10 Lipiec 2010 (edytowane) Touch - mam nadzieję ze ta olbrzymia scena da niesamowity efekt, niestety ja w maxie nigdy tego nie poczuje nawet nie widzę panoramy i kadru. Dalej animuje piłki od kosza, zrobiłem taki render testowy żeby zobaczyć co jest źle bo playback w maxie nie do końca to pokazuje. Mam jeszcze wiele rzeczy do poprawienia ale chyba ogólny ruch zostanie bo do 26 mam skończyć całość. http://restorer3d.com/360/5_przejscie.mov Edytowane 10 Lipiec 2010 przez claude
claude Napisano 17 Lipiec 2010 Autor Napisano 17 Lipiec 2010 Jesli ktos jest zainteresowany wątkiem to właśnie kończę animować ostatnią scene. Nie jestem do końca zadowlony ale deadline nie daje mi mozliwośći bawienia się w to dłuzej. Wkrótce będę składał to w całość. a tu końcowa scena, muzyka będzie zmieniona ale ta mi się podoba http://restorer3d.com/360/end_2.mov
claude Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 (edytowane) Niestety coś mi się pomieszały wersje animacji i muszę zrobić przejście pomiędzy dwoma klipami spadających piłek. Chyba najlepiej w tym wypadku sprawdza się transition Linear Wipe Powiecie mi która wersja jest lepsza to znaczy w której mniej widać przejście. Może wy macie jakieś swoje patenty na niewidzialne przejścia w AE. http://restorer3d.com/360/trans_1.mov czy http://restorer3d.com/360/trans_2.mov a to już większa partia materiału naczysto http://restorer3d.com/360/balls_23_07_10.mov Edytowane 23 Lipiec 2010 przez claude
Vega Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Hmm... Trudno stwierdzić, ale według mnie to trans_1. Na początku nie widziałem w obydwóch. Dopiero jak się przyjrzałem. W 2 dziwnie piłki znikają na ziemi, a w 1 w powietrzu. Trudno to stwierdzić :)
Tweester Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Wydaje mi się że wersja 2. gdyż pierwsza według mnie jest za bardzo chaotyczna. Piłki za szybko odbijają się.
claude Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 Wydaje mi się że wersja 2. gdyż pierwsza według mnie jest za bardzo chaotyczna. Piłki za szybko odbijają się. Za szybko się odbijają? Wygląda jakbyś oceniał animacje (to zresztą jest reaktorem robione) a mi chodzi o to które przejście jest mniej zauważalne. Ogólnie chyba numer 1 ale nie jestem tego pewny. Liczę na więcej komentów.
claude Napisano 25 Lipiec 2010 Autor Napisano 25 Lipiec 2010 Dla zainteresowanych nowy up Jedna klatka jest zepsuta plus trawa niknie do czerni, te błędy zauważyłem poprawie w następnej wersji. http://restorer3d.com/360/balls_25_07_10_a.mov
claude Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 Jak ktoś ciekawy jak się rozwija moja animacja to mam prawie końcowy efekt, wiadomo w kipskiej rozdziałce i jak na razie bez dźwięku. http://restorer3d.com/360/bounce_16_08.mov jeszcze motion blura doda gdzieniegdzie w afterze
arev Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 Czy piłki skaczą w rytm jakiejś muzyki? Sprawiają wrażenie bycia podbijanymi jakimś tłustym basem :D Na początku niektóre poruszają się jakby kontrolował je Darth Vader. Mocą. No i, kurczę, trochę ciężko się ogląda takie proporcje. Mam nadzieję, że zaprezentujesz jakiś wideo reportaż z docelowej prezentacji.
claude Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 Czy piłki skaczą w rytm jakiejś muzyki? Sprawiają wrażenie bycia podbijanymi jakimś tłustym basem :D Na początku niektóre poruszają się jakby kontrolował je Darth Vader. Mocą. No i, kurczę, trochę ciężko się ogląda takie proporcje. Mam nadzieję, że zaprezentujesz jakiś wideo reportaż z docelowej prezentacji. Dokładnie coś w tym stylu sobie wyobrażam ale tak naprawdę nie wiem jak to wyjdzie bo mój znajomy, któremu zleciłem zrobienie dźwięków trzyma jeszcze mnie w napięciu. Ma się wyrobić w terminie. Jak ktoś ciekawy to jego myspace http://www.myspace.com/wojciechurbanski
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się