Skocz do zawartości

skaczące "Piłki" - rady, pomoc, workflow


claude

Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieje że to dobre miejsce dla mojego wątku. W dziale Rigging & Animation trochę cicho, tutaj więcej ludzi zagląda. Ledwo zacząłem pierwsze próby z tą animacją. Robię swego rodzaju intro z napisami instytucji związanych z tym przedsięwzięciem.

 

Poniżej mój pierwszy test reaktora, drgania napisu animowane ręcznie.

 

http://img52.imageshack.us/img52/4481/introtest3.mp4

 

Potrzebuje fachowych porad jak najszybciej, bez potu wykonać animacje odbijających się piłek. Jestem dosyć zielony w animacji ale mam nadzieję że odbijające piłeczki mnie nie przerosną.

 

Generalnie chcę zrobić animację odbijających się piłek. Czasami będzie to zwykły wynik grawitacji i odbijania się od podłoża a czasami chcę kontrolować ich ruch.

 

Podstawowe fazy mojej animacji.

 

1. Swobodne spadanie piłek i odbijanie się od podłoża aż do wygaśnięcia ruchu.

 

Tutaj myślę o dwóch opcjach:

a) maxowy reactor (już robiłem pierwsze próby, wygląda to obiecująco

b) może jakiś plugin, widziałem że Realflow ma opcje do symulacji hardbody, może warto się tym zająć.

 

2. Drugi etap będzie już bardziej animowany przez mnie. Chcę aby piłki odbijały się w około ekranu. Jednocześnie nie wiem czy jest sens animować to ręcznie może da się tylko ustawić reaktor odpowiednio aby piłki nie traciły energii zbyt szybko i ewentualnie poprawić tą animacje ręcznie.

 

3. W pewnych scenach chcę aby piłki były animowane całkowicie przez mnie. Widziałem na jakimś tutorialu że koleś podczepił piłkę pod obiekt dummy i animował ten krzyżyk jeśli chodzi o pozycje piłki. Jeśli chodzi o deformacje to już zaznaczał samą siatkę.

 

czy się opłaca i czy ma sens dla każdej piłki mieć parenta dummy, może od początku animowania tak skonfigurować animacje.

 

4. Na koniec animacji chciałbym aby piłki zaczęły wznosić się do góry jakby grawitacja się odwróciła i była ujemna. Czy da się manipulować siłą grawitacji w reaktor tak żeby zmieniać jej siłę czy kierunek podczas animacji. Mam wrażenie że można by było dzięki temu zrobić fajne efekty.

 

a tu prosty storyboard, animacja jest tworzona pod ekran 360 stopni czyli piłki będą się poruszały do okołą widza.

proposaliccistoryboard5.jpg

Edytowane przez claude
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wiem, że potrzebujesz fachowej porady i to nie ode mnie bo się nie znam, ale zauważyłem pewien błąd (o ile to błąd).

 

Jak uderza pika nr 2 to tekst nie reaguje. Jak uderza piłka nr 6 (prawie symetrycznie do 2) to tekst opada trochę niżej. Wiem, że to wstępna animacja i będziesz na pewno to poprawiał.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem od nowa napis końcowy z piłkami. To jest rodzaj szkicu żeby zobaczyć efekt i wyciągnąć wnioski.

 

Wiem napis po spadnięciu wisi w powietrzu. Dźwięki nagrywałem na ipoda i trzeba je jeszcze dograć i lepiej ustawić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem trochę ładniejszych renderów żeby dopracować materiały i mieć pewność że w razie czego piłka przeleci blisko kamery będzie wyglądała jako tako.

 

Zeby animacja nie zamuliła kompa piłki to zwykłe sfery z mapami diffuse i bump czy noraml.

Ale chyba dają radę, w animacji będą w ruchu i duzej odległości więc i tak nie bęzie dużo widać.

 

ballsdof.jpg

ballsdof2.jpg

ballsdof3.jpg

ballsdofmb.jpg

ballsmb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tjviking

 

Teraz mam dylemat, już zaczołem renderować animację z perspektywy 230 cm od ziemi kiedy pomyślałem że można by coś zmienić.

Po pierwsze zawęźiłem obszar gdzie odbijają się piłki więc są upakowane gęściej i dodatkowo ustawiłem kamere 20 cm od ziemi przez co widać mniej ziemi więcej tła.

 

Teraz Quiz

Która wersja wam się podoba bardziej:

Stara

ballsi0508.jpg

Czy nowa

nisko.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głosuje na tą starą! :D

 

Proponuje też taką wersję. Jak większość piłek będzie latać w kierunku podłogi, reszta odbije się tylko raz , to spowolnienie w czasie i obrót dookoła centrum.. przez chwilę.. i znowu na normalnym speed ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekając na opinie podjołem decyze że renderuje nową, bo taki miałem zamysł komopozycyjny na początku. Podoba mi sie ze tło jest w większości czernią bo bardziej chce eksponować ruch piłek niż to jak leżą.

Ale mimo wszystko cieżka decyzja, bo nie wiadomo jak to będzie wyglądało na ekranie 360 stopni, który bedzie byczy (6 metrów wysokości).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komenty, czas leci a ja muszę podejmować decyzje. Jednak zostałem przy nowej wersji.

Kolejny etap to sposób w jaki piłki ze stanu spoczynku przechodzą w ruch.

Skleciłem na szybko ujęcie pierwsze gdzie piłki spadają i jak powoli się znowu unoszą.

W pierwotnej koncepcji piłki miały w drugiej fazie bardiej drgać i powoli sie odbijać od podłogi. Niestety nie ma funkcji drgania w maxie za to jest symulator wiatru. Użyłem go do podniesienia piłek z ziemi i efekt jest inny ale może nawet fajniejszy niż gdyby skakały.

Teraz nie wiem czy pracować nad tym aby bardziej skakały czy zaakceptować te unoszenie się bo ono też jest fajne. Może lepiej je zaakceptować i iść dalej z animacją bo czas leci i lepiej zrobić całość niż siedzieć i dopracowywać początek.

 

Filmik testowy słabo jeszcze zmonotowany.

http://restorer3d.com/360/1.mov

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stile to stile, dobrze wyglądają na forum, na naszych komputerkach

 

Moim celem jest zrobienie animacji 360 stopni o wymiarach 9600x1080px a będzie ona oglądana na ogromnym ekranie. Niestety trochę cieżko przewidzieć wrażenie jakie będzie wywierała ta animacja bo obserwator będzie się patrzył na wycinek obrazu na wielkim ekranie.

Trudno się trochę to ogląda na ekranie 3:4 ale cóż nie mam wyjścia.

A tak to bby wyglądało na takim mniejszym ekranie 360. Wydaje mi się ze teraz ta perspektywa ma sens jakby podłoga zaczynała się na wysokości dolnej krawędzi ekranu.

20100218148ida360pilkik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że to unoszenie się piłek może dać fajny efekt przy tak wielkoformatowej projekcji, bo ma się wrażenie jakby ekran i piłki zostawały w miejscu, a podłoże razem z widownią zapadało się nagle. Przynajmniej ja tak to odbieram:) Szczególnie w momencie, kiedy większość piłek jednocześnie zaczyna się unosić:)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Touch - mam nadzieję ze ta olbrzymia scena da niesamowity efekt, niestety ja w maxie nigdy tego nie poczuje nawet nie widzę panoramy i kadru.

Dalej animuje piłki od kosza, zrobiłem taki render testowy żeby zobaczyć co jest źle bo playback w maxie nie do końca to pokazuje.

 

Mam jeszcze wiele rzeczy do poprawienia ale chyba ogólny ruch zostanie bo do 26 mam skończyć całość.

 

http://restorer3d.com/360/5_przejscie.mov

Edytowane przez claude
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ktos jest zainteresowany wątkiem to właśnie kończę animować ostatnią scene. Nie jestem do końca zadowlony ale deadline nie daje mi mozliwośći bawienia się w to dłuzej. Wkrótce będę składał to w całość.

 

a tu końcowa scena, muzyka będzie zmieniona ale ta mi się podoba

http://restorer3d.com/360/end_2.mov

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety coś mi się pomieszały wersje animacji i muszę zrobić przejście pomiędzy dwoma klipami spadających piłek.

 

Chyba najlepiej w tym wypadku sprawdza się transition Linear Wipe

 

Powiecie mi która wersja jest lepsza to znaczy w której mniej widać przejście. Może wy macie jakieś swoje patenty na niewidzialne przejścia w AE.

 

http://restorer3d.com/360/trans_1.mov

 

czy

 

http://restorer3d.com/360/trans_2.mov

 

a to już większa partia materiału naczysto

http://restorer3d.com/360/balls_23_07_10.mov

Edytowane przez claude
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Trudno stwierdzić, ale według mnie to trans_1.

Na początku nie widziałem w obydwóch. Dopiero jak się przyjrzałem. W 2 dziwnie piłki znikają na ziemi, a w 1 w powietrzu. Trudno to stwierdzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wersja 2. gdyż pierwsza według mnie jest za bardzo chaotyczna. Piłki za szybko odbijają się.

 

Za szybko się odbijają? Wygląda jakbyś oceniał animacje (to zresztą jest reaktorem robione) a mi chodzi o to które przejście jest mniej zauważalne.

 

Ogólnie chyba numer 1 ale nie jestem tego pewny.

 

Liczę na więcej komentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy piłki skaczą w rytm jakiejś muzyki? Sprawiają wrażenie bycia podbijanymi jakimś tłustym basem :D Na początku niektóre poruszają się jakby kontrolował je Darth Vader. Mocą. No i, kurczę, trochę ciężko się ogląda takie proporcje. Mam nadzieję, że zaprezentujesz jakiś wideo reportaż z docelowej prezentacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy piłki skaczą w rytm jakiejś muzyki? Sprawiają wrażenie bycia podbijanymi jakimś tłustym basem :D Na początku niektóre poruszają się jakby kontrolował je Darth Vader. Mocą. No i, kurczę, trochę ciężko się ogląda takie proporcje. Mam nadzieję, że zaprezentujesz jakiś wideo reportaż z docelowej prezentacji.

 

Dokładnie coś w tym stylu sobie wyobrażam ale tak naprawdę nie wiem jak to wyjdzie bo mój znajomy, któremu zleciłem zrobienie dźwięków trzyma jeszcze mnie w napięciu. Ma się wyrobić w terminie.

 

Jak ktoś ciekawy to jego myspace

http://www.myspace.com/wojciechurbanski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności