Frank600 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Witam , mam pytanie , jak to jest z prawami autorskimi firm , czy mogę użyć logo gigantów na ulotce reklamującej serwis komputerowy ? Ulotka będzie latała w Bełchatowie i może okolicznych miejscowościach . Na dole podaje przykład o co chodzi .
mirach Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 to nie sa prawa autorskie, tylko zastrzezone znaki firmowe. Z tego co w wiekszosci widzialem to ludzie dodaja mala notke na dole ze te znaki naleza do takich i takich firm i sa uzyte tylko dla promocji, ale szczerze mowiac to nie wiem na ile to rozwiazuje kwestie prawną. ps: ta ulotka boli troche...
Frank600 Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Napisano 14 Czerwiec 2010 mirach - wiem , że ulotka boli , to nie moja domena :) ja maluje bardziej , ale ziomek mnie poprosił i dał mi kilka krzyczących kolorwych słonecznych ulotek na wzór , niechciał nic mniej krzyczącego i rażącego oko , chciał taką i basta :) mirach powiedz co tam zmienić , co boli itd , układ , może cos innego ? troche ja zmieniłem
mirach Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 ja tez expertem od ulotek nie jestem, ale typografia i uklad jest straszny. Zmien font na cos przyjemniejszego, ale przedewszystkim popracuj nad ukladem textu, caly ten gorny blok textu jest strasznie zbity, odstepy od prawej i lewej strony sa nie rowne i wg mnie o wiele za male. Do kolorow proponuje uzyc cos w rodzaju Kulera albo rzucic okiem na jakis servis ze schematami kolorow w rodzaju http://www.colourlovers.com/ powodzenia
Bruneq Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 wywal ten inner shadow z tego pola na srodku, bo nie fajnie to wyglada, zrob 3,4 kolory zamiast 399312912 i bedzie lepiej. Mozesz "wyrwac" to miejsce na contranet, bedize przyjemniej wygladalo moze...
krzyhhh Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 (edytowane) na chłopski rozum .. to powinieneś nawet zamieszczać te znaki.. skoro sprzedajesz to .. to znaczy, że kupujesz od nich.. rynek się kręci.. ale na pewno tak nie jest;) dopytaj lepiej jakiegoś speca np na forum prawnym tak odskakując od tematu to ulotka serio nie fachowa .. nie znam się na tym .. ale jakieś marginesy... spady.. kolorki to trzeba ogarniać ,żeby coś takiego sprzedawać . " klient tak chce" . . to wygodnie powiedzieć . również nie dobrze o grafiku świadczy, że tak do końca na wszystko się godzi i nie proponuje, uzasadniając zmian... Choć by w sprawach elementarzowych Edytowane 14 Czerwiec 2010 przez krzyhhh
dac77 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Bez zezwolenia znakół nie używasz. Jak używasz nazw firm których produkty sprzedajesz to dajesz R w kułeczku i odnośnik że nazwa taka i taka to jest zastrzeżona coś tam i tam. I wszystko legal pod warunkiem że rzeczywiście to są produkty tej firmy a nie podróby.
olaf Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 uzywasz czy nie, kazde logo ma zasady okreslajace sposób ekspozycji. Ten powyzej znalezc mozna zwykle w dziale "nieprawidłowe użycie znaku".
torm Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 z tego co ja wiem (a trochę wiem, bo sam kiedyś zamieszczałem loga na stronach internetowych) to musisz mieć zgodę właściciela logo (czyli firmy). Kiedyś robiłem stronkę dentystyczną... i 2 firmy zgodziły się bez szemrania, 2 odpowiedziały, że ok, ale na ich warunkach. Kiedyś z kolei robiłem dla wózków widłowych to mi powiedzieli, że mam spadać na drzewo ;)
Frank600 Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Napisano 16 Czerwiec 2010 Troszeczke tam pozmienialem ale wiem ze to typowa amatorszczyzna , zrobilem 3 ( sa na dole ) - korzystajac juz z watku i rady bardziej znajacych sie na temacie grafikow , ktora wyglada w miare najlepiej , ktora jeszcze podkrecic , ktora najlepiej puscic w obieg ?
dac77 Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 Ten ostatni się nadaje, chociaż trochę więcej kontrastu tekst-tło by się przydało. Dokumentów i zdjęć itp. jest niegramatycznie. Lepiej Dokumentów, zdjęć itp., a najlepiej utraconych danych. Pewnie ktoś inny pisał tekst ale jest straszny miszmasz - brak logiki i porządku.
Grave Napisano 16 Czerwiec 2010 Napisano 16 Czerwiec 2010 Ważny jest też aspekt psychologiczny... Powiem szczerze, że sam ulotki niczym się nie wyróżniające od razu wyrzucam do kosza i nawet na nie nie spojrzę..., ale jak ulotka jest wyróżniająca się, to automatycznie na nią zerkam... Najważniejsze jest przyciąganie wzroku - nie bez powodu firmy zaczęły nawet stosować wielkie napisy z perfidnymi błędami ortograficznymi. Najważniejsze aby przyciągnąć, zaciekawić... Prawdopodobnie pierwszą ulotkę którą przygotowałeś bym przeczytał, a te co teraz prezentujesz od razu by poszły do kosza... Nie ważne czy są lepsze, po prostu nie przyciągają tak wzroku i są jak masa innych ulotek... Druga sprawa jest taka, że klient ma zawsze rację i często nie daje się przekonać. Zwłaszcza w Polsce jest popularne "robienie cudzymi rękoma", i wtedy twoje zdanie niewiele znaczy... Jeśli tak jest, i nic nie idzie z tym zrobić, to nie męcz się za bardzo...
ArchiSphera Napisano 20 Sierpień 2010 Napisano 20 Sierpień 2010 Mam pytanie co zrobić jeśli ktoś użyje sobie mojej pracy (obrazka itp.) bez mojej zgody ? I jaka jest różnica między wykorzystaniem do celów prywatnych i celów komercyjnych ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się