Skocz do zawartości

Jak to jest z prawami autorskimi ... ?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , mam pytanie , jak to jest z prawami autorskimi firm , czy mogę użyć logo gigantów na ulotce reklamującej serwis komputerowy ? Ulotka będzie latała w Bełchatowie i może okolicznych miejscowościach .

 

Na dole podaje przykład o co chodzi .

 

wip21.png

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to nie sa prawa autorskie, tylko zastrzezone znaki firmowe. Z tego co w wiekszosci widzialem to ludzie dodaja mala notke na dole ze te znaki naleza do takich i takich firm i sa uzyte tylko dla promocji, ale szczerze mowiac to nie wiem na ile to rozwiazuje kwestie prawną.

ps: ta ulotka boli troche...

Napisano

mirach - wiem , że ulotka boli , to nie moja domena :) ja maluje bardziej , ale ziomek mnie poprosił i dał mi kilka krzyczących kolorwych słonecznych ulotek na wzór , niechciał nic mniej krzyczącego i rażącego oko , chciał taką i basta :)

 

mirach powiedz co tam zmienić , co boli itd , układ , może cos innego ?

 

troche ja zmieniłem

 

wip22.png

Napisano

ja tez expertem od ulotek nie jestem, ale typografia i uklad jest straszny. Zmien font na cos przyjemniejszego, ale przedewszystkim popracuj nad ukladem textu, caly ten gorny blok textu jest strasznie zbity, odstepy od prawej i lewej strony sa nie rowne i wg mnie o wiele za male. Do kolorow proponuje uzyc cos w rodzaju Kulera albo rzucic okiem na jakis servis ze schematami kolorow w rodzaju http://www.colourlovers.com/

 

powodzenia

Napisano

wywal ten inner shadow z tego pola na srodku, bo nie fajnie to wyglada, zrob 3,4 kolory zamiast 399312912 i bedzie lepiej. Mozesz "wyrwac" to miejsce na contranet, bedize przyjemniej wygladalo moze...

Napisano (edytowane)

na chłopski rozum .. to powinieneś nawet zamieszczać te znaki.. skoro sprzedajesz to .. to znaczy, że kupujesz od nich.. rynek się kręci.. ale na pewno tak nie jest;) dopytaj lepiej jakiegoś speca np na forum prawnym

 

tak odskakując od tematu to ulotka serio nie fachowa .. nie znam się na tym .. ale jakieś marginesy... spady.. kolorki to trzeba ogarniać ,żeby coś takiego sprzedawać .

" klient tak chce" . . to wygodnie powiedzieć . również nie dobrze o grafiku świadczy, że tak do końca na wszystko się godzi i nie proponuje, uzasadniając zmian... Choć by w sprawach elementarzowych

Edytowane przez krzyhhh
Napisano

Bez zezwolenia znakół nie używasz. Jak używasz nazw firm których produkty sprzedajesz to dajesz R w kułeczku i odnośnik że nazwa taka i taka to jest zastrzeżona coś tam i tam. I wszystko legal pod warunkiem że rzeczywiście to są produkty tej firmy a nie podróby.

Napisano

uzywasz czy nie, kazde logo ma zasady okreslajace sposób ekspozycji. Ten powyzej znalezc mozna zwykle w dziale "nieprawidłowe użycie znaku".

Napisano

z tego co ja wiem (a trochę wiem, bo sam kiedyś zamieszczałem loga na stronach internetowych) to musisz mieć zgodę właściciela logo (czyli firmy).

 

Kiedyś robiłem stronkę dentystyczną... i 2 firmy zgodziły się bez szemrania, 2 odpowiedziały, że ok, ale na ich warunkach.

 

Kiedyś z kolei robiłem dla wózków widłowych to mi powiedzieli, że mam spadać na drzewo ;)

Napisano

Troszeczke tam pozmienialem ale wiem ze to typowa amatorszczyzna , zrobilem 3 ( sa na dole ) - korzystajac juz z watku i rady bardziej znajacych sie na temacie grafikow , ktora wyglada w miare najlepiej , ktora jeszcze podkrecic , ktora najlepiej puscic w obieg ?

 

conceptdozatwierdzenia.png

Napisano

Ten ostatni się nadaje, chociaż trochę więcej kontrastu tekst-tło by się przydało.

Dokumentów i zdjęć itp. jest niegramatycznie. Lepiej Dokumentów, zdjęć itp., a najlepiej utraconych danych. Pewnie ktoś inny pisał tekst ale jest straszny miszmasz - brak logiki i porządku.

Napisano

Ważny jest też aspekt psychologiczny... Powiem szczerze, że sam ulotki niczym się nie wyróżniające od razu wyrzucam do kosza i nawet na nie nie spojrzę..., ale jak ulotka jest wyróżniająca się, to automatycznie na nią zerkam...

Najważniejsze jest przyciąganie wzroku - nie bez powodu firmy zaczęły nawet stosować wielkie napisy z perfidnymi błędami ortograficznymi. Najważniejsze aby przyciągnąć, zaciekawić...

Prawdopodobnie pierwszą ulotkę którą przygotowałeś bym przeczytał, a te co teraz prezentujesz od razu by poszły do kosza... Nie ważne czy są lepsze, po prostu nie przyciągają tak wzroku i są jak masa innych ulotek...

Druga sprawa jest taka, że klient ma zawsze rację i często nie daje się przekonać. Zwłaszcza w Polsce jest popularne "robienie cudzymi rękoma", i wtedy twoje zdanie niewiele znaczy... Jeśli tak jest, i nic nie idzie z tym zrobić, to nie męcz się za bardzo...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności