Mariusz. Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Witajcie. Zrobiłem bardzo fajny kran, wiem że może Was draźnic ostry czubek ale to poprawię, co do podstawy która się zwęża to i tak będzie on "zamontowany" w innym obiekcie i nie będzie tego widac. Mam ambitniejszy cel, zrobienie kranu (to już mam), umywalki oraz wody (już umiem się z nią obchodzic, w blenderze oczywiście :P) - ogółem chcę animację gdzie z kranu do umywalki kapię woda. To mój pierwszy normalniejszy i poważniejszy model....
Mariusz. Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Napisano 14 Czerwiec 2010 Poprawiona wersja kranu (czubek). Mam pytanie, po wy subsurf' owaniu czyli zaokrągleniu części strasznie mi później przycina kompa, rozumiem że mam słabego ale tu pytanie, to wina grafiki (128 Mb) czy Ram-u (2.5 GB) ?
Mariusz. Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Napisano 14 Czerwiec 2010 To szukaj, życzę powodzenia, mogę ci także podesłac plik .blend jak chcesz, podaj maila tylko... Renderowane standardowo przez F12, nie znam się na Yafarayach i innych wynalazkach...:P Jedyne na czym się wzorowałem to...mój kran w kuchni :P Teram mam pytania. 1. Jak nadac szklance jej szklane właściwości (mowa o przezroczystości i w ogóle jak zrobic szkło ) ? 2.Zrobiłem szklankę, ustawiłem fluid -> domain, zrobiłem UVKulę którą umieściłem nad szklanką schowaną u wylotu kranika i ustawiłem Fluid -> Fluid -> Both, klikam BAKE i...coś robi ale efektów nie widac.... Ktoś wie może jak wypełnic chociaż trochę szklankę wodą ?
tweety Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 posty poszły do kosza z wiadomych powodów Mariusz: wiem, że to Twoje początki i dość długa droga jeszcze przed tobą. Proponuję zaopatrzyć się w podstawowe materiały dot. modelowania. Tutoriale, książki cokolwiek. To nie jest kran i jeszcze długo nim nie będzie. Pracuj dalej. Przy okazji: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 zapoznaj się z zasadami działu WIP i zmień nazwę wątku Pozdrawiam
Mariusz. Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Napisano 14 Czerwiec 2010 Rozumiem że to nie do końca kran ale zawsze coś, i jestem z tego w pełni usatysfakcjonowany, po drugie warto abyście sobie przypomnieli swoje początki... Tylko jeszcze ta jedna prośba, co z tym szkłem i wodą ?
vision3d Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 my sobie przypominamy i sie z tym na forum nie pchamy;) trzeba miec tez troche samokrytyki;) poczytaj forum, popatrz na tutoriale i zrob cos bardziej zaawansowanego niz model, ktory mozna zrobic w 5min, a wtedy napewno ktos to doceni. Pozdrawiam.
dac77 Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 Tu nie chodzi o dołowanie początkującego. Chodzi o to że zanim osiągnie się przyzwoity poziom to na ogół trzeba zrobić baaaaaaardzo dużo prac. To właściwie nie jest praca. To jest doodles. Takie mazanie odkrywcze. Wielu robi to na papierze i ja robię to w 3D - czasami kilka prac w tygodniu ale pokazywanie nie ma sensu, chyba że w zbiorczym wątku. P.S. Mój wątek poleciał ale chyba nie za krytykę tylko za oczywistość.
bbandi Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 (edytowane) Chyba zbyt dużo osób rozpoczynających przygodę na tym forum nie zdaje sobie sprawy ile czasu trzeba spędzić przed monitorem żeby stworzyć większość prac które są w FW takie czasy nastały że każdy chce jak najszybciej uzyskać rezultat nie znając podstaw danego oprogramowania, proponuje koledze nie pytać się o szkło czy wode tylko stworzyc jakiś model z referencji bo najlepiej modelować coś co się widzi, a najlepiej to poznać narzędzia do pracy zamiast 30 poligonów oświetlać i szukać cudów renderingu. Proszę tu masz tutorial np mustanga: http://www.youtube.com/watch?v=RmAaqxkBYaY&feature=related możesz sobie nawet jakość HD ustawić i patrzeć co dokładnie koleś klika i jakie to przynosi rezultaty tego jest multum wystarczy poszukać. Edytowane 14 Czerwiec 2010 przez bbandi
wesol Napisano 14 Czerwiec 2010 Napisano 14 Czerwiec 2010 bbandi, kolega pracuje na blenderze :) ale masz racje wszystko wymaga czasu i wprawy. wiec proszę (kilka ciekawszych) http://www.blendercookie.com/2009/06/22/creating-a-wooden-barrel/ http://www.blendercookie.com/2009/12/05/modeling-a-porsche-911-gt3-rs-part-01/ i na koniec woda http://www.blendercookie.com/2010/03/29/introduction-to-fluid-simulator/ ale zanim zaczniesz coś animować poćwicz modelowanie.
Mariusz. Napisano 15 Czerwiec 2010 Autor Napisano 15 Czerwiec 2010 (edytowane) Tak się składa że lepiej na razie wychodzi mi animowanie niż modelowanie :) Naprawdę, ściągnąłem z neta kilka postaci oraz rzeźby terenu i rośliny i zrobiłem animację trwającą 28 sekund.... Wiem oczywiście ile dni trzeba poświęcic na wymodelowanie jednego obiektu. bbandi, robię dokładnie tak jak piszesz, wziąłem na cel swój kuchenny kran i starałem się go wymodelowac, teraz go chcę dokończyc (mowa o większej ilości detali i lepszej teksturze), po drugie wiem ile czasu trzeba poświęcic bo w końcu zrobiłem kran i to nie w 10 minut ;). wesol Dzięki za linki, zaraz sobie zrobię beczkę a później dokończę animację z kranem i wodą. I masz tu całkowicie racje, trzeba czasu i wprawy, tydzień temu nie widziałem co to polygon...a teraz na tyle porozumiałem się z blenderem że chyba dałbym radę wymodelowac może i nawet jakiś samolot.... Pozdrawiam. Edytowane 15 Czerwiec 2010 przez Mariusz.
bbandi Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Może zrób stację kosmiczną od razu:). kran już masz w toalecie kapitana.
gonnog Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Zostaw ten kran i tym bardziej ten samolot. Zrób tego tutka z beczką ( jak zaczynałem robiłem identycznego tylko w maxie i dał mi on bardzo dużo potrzebnych info). Potem się bierz za coś swojego, jak ten kran, a może dojdziesz do samolotu, jak się nie zniechęcisz.
Dobrotek Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Propo samolotów, a na dodatek Blendera, Panie, tym się zainteresuj ;) http://www.samoloty3d.pl/wm-000_p.xml Materiału od chucka. Niby jeden model do zrobienia, ale wyjaśni Ci wszystko Co trzeba. Jedna uwaga: Potrzeba 2 "tony" cierpliwości ;)
Mariusz. Napisano 15 Czerwiec 2010 Autor Napisano 15 Czerwiec 2010 Wiem o tej książce i chciałem ją pobrac ale wyskakuje mi błąd..... Nawet sobie pobrałem samolot z tej strony aby prze studiowac co i jak jest w nim wymodelowane.
JacekCichy Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Hm lepiej nie rzucaj sie na gleboka wode od razu bo malo komu to sie udaje z przyczyny bardzo prostej jaka jest mala wiedza brak doswiadczenia. I nie chodzi o to ze nie mozesz modelowac samolotu bo jak najbardziej mozesz natomiast ja bym sugerowal zebys uwaznie sledzil siatki ktore rozni ludzie wstawiaja na tym czy na innym forum i przede wszystkim staral sie jednak troche oszczedzac ilosc poligonow bo poki co podejrzewam ze twoj kran ma ich 100 razy za duzo. Masz nadawac ksztalt a nie zageszczac siatke. Bo nieskonczone zageszczanie siatki do niczego zabardzo nie prowadzi o czym sie przekonasz zapewne ale lepiej zeby to bylo wczesniej niz pozniej bo szkoda marnowac czasu :) Przyjmij zalozenie ze twoj kran moze miec maks 200 polys i staraj sie nimi tak operowac zeby uzyskac ksztalt taki jaki masz aktualnie ale zeby liczba byla jednak blizej 200 niz 1000. Powodzenia :)
Dobrotek Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Sam pobierałem przed chwilą i wysłałem do kolegi, to i tutaj się podzielę ;) Zawiera samego PDFa jak i wszystkie materiały, które były podane na tej stronie ;) http://www.megaupload.com/?d=C9DB7UTZ Jest ciężkie, ale chyba warto :P
Mariusz. Napisano 15 Czerwiec 2010 Autor Napisano 15 Czerwiec 2010 Postanowiłem sobie na spokojnie skonstruowac jakiś samolot w blenderze. Miał to byc RWD-1 ale niestety praca mnie przewyższa więc zrobie sobię coś samemu, radosna twórczośc :) Na razie zrobiłem skrzydło, profil może się wydawac dziwny (Clark-Y) ale to tylko złudzenie gdyż źle ustawiłem światło :)
Mariusz. Napisano 15 Czerwiec 2010 Autor Napisano 15 Czerwiec 2010 Robię robię, tylko na razie nie będę zostawiał jednego dla drugiego....dokończę skrzydło, zrobię lotki i klapy oraz detale (światła itp.), dam odpowiednią teksturą i dopiero kadłub :)
gonnog Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 Mariusz to był sarkazm. Zrób te tutoriale a olej ten samolot na razie, bo to to niczego nie przypomina. Ludzie ci tu dobrze radzą, jeden przepracowany tutorial da ci więcej niż 5 takich "samolotów".
plasti Napisano 15 Czerwiec 2010 Napisano 15 Czerwiec 2010 ja bym na twoim miejscu pobawil sie prostym tworzeniem elementow, nawet nie majacych okreslonego celu, po prostu cwiczenia na zapoznanie sie z zachowaniami siatki po subdivisie, modeluj i obserwuj jak zachowuje sie siatka, gdzie sie robia bable i dlaczego, jak zrobic idealny ostry kat prosty przy np sub 3, jak ustawiac chamfery, supporting edge, aby nie bylo zmarszczek, etc etc etc......
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się