Skocz do zawartości

Obiekt 3D- Kran


Mariusz.

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Zrobiłem bardzo fajny kran, wiem że może Was draźnic ostry czubek ale to poprawię, co do podstawy która się zwęża to i tak będzie on "zamontowany" w innym obiekcie i nie będzie tego widac.

Mam ambitniejszy cel, zrobienie kranu (to już mam), umywalki oraz wody (już umiem się z nią obchodzic, w blenderze oczywiście :P) - ogółem chcę animację gdzie z kranu do umywalki kapię woda.

To mój pierwszy normalniejszy i poważniejszy model....

beztytuuqzn.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

To szukaj, życzę powodzenia, mogę ci także podesłac plik .blend jak chcesz, podaj maila tylko...

Renderowane standardowo przez F12, nie znam się na Yafarayach i innych wynalazkach...:P

Jedyne na czym się wzorowałem to...mój kran w kuchni :P

Teram mam pytania.

1. Jak nadac szklance jej szklane właściwości (mowa o przezroczystości i w ogóle jak

zrobic szkło ) ?

 

2.Zrobiłem szklankę, ustawiłem fluid -> domain, zrobiłem UVKulę którą umieściłem nad szklanką schowaną u wylotu kranika i ustawiłem Fluid -> Fluid -> Both, klikam BAKE i...coś robi ale efektów nie widac....

Ktoś wie może jak wypełnic chociaż trochę szklankę wodą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posty poszły do kosza z wiadomych powodów

 

Mariusz: wiem, że to Twoje początki i dość długa droga jeszcze przed tobą. Proponuję zaopatrzyć się w podstawowe materiały dot. modelowania. Tutoriale, książki cokolwiek. To nie jest kran i jeszcze długo nim nie będzie. Pracuj dalej.

 

Przy okazji: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619

 

zapoznaj się z zasadami działu WIP i zmień nazwę wątku

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my sobie przypominamy i sie z tym na forum nie pchamy;) trzeba miec tez troche samokrytyki;) poczytaj forum, popatrz na tutoriale i zrob cos bardziej zaawansowanego niz model, ktory mozna zrobic w 5min, a wtedy napewno ktos to doceni. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o dołowanie początkującego. Chodzi o to że zanim osiągnie się przyzwoity poziom to na ogół trzeba zrobić baaaaaaardzo dużo prac. To właściwie nie jest praca. To jest doodles. Takie mazanie odkrywcze. Wielu robi to na papierze i ja robię to w 3D - czasami kilka prac w tygodniu ale pokazywanie nie ma sensu, chyba że w zbiorczym wątku.

 

P.S. Mój wątek poleciał ale chyba nie za krytykę tylko za oczywistość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zbyt dużo osób rozpoczynających przygodę na tym forum nie zdaje sobie sprawy ile czasu trzeba spędzić przed monitorem żeby stworzyć większość prac które są w FW takie czasy nastały że każdy chce jak najszybciej uzyskać rezultat nie znając podstaw danego oprogramowania, proponuje koledze nie pytać się o szkło czy wode tylko stworzyc jakiś model z referencji bo najlepiej modelować coś co się widzi, a najlepiej to poznać narzędzia do pracy zamiast 30 poligonów oświetlać i szukać cudów renderingu.

Proszę tu masz tutorial np mustanga: http://www.youtube.com/watch?v=RmAaqxkBYaY&feature=related możesz sobie nawet jakość HD ustawić i patrzeć co dokładnie koleś klika i jakie to przynosi rezultaty tego jest multum wystarczy poszukać.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbandi, kolega pracuje na blenderze :)

ale masz racje wszystko wymaga czasu i wprawy.

 

wiec proszę (kilka ciekawszych)

http://www.blendercookie.com/2009/06/22/creating-a-wooden-barrel/

http://www.blendercookie.com/2009/12/05/modeling-a-porsche-911-gt3-rs-part-01/

 

i na koniec woda

 

http://www.blendercookie.com/2010/03/29/introduction-to-fluid-simulator/

 

 

ale zanim zaczniesz coś animować poćwicz modelowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że lepiej na razie wychodzi mi animowanie niż modelowanie :)

Naprawdę, ściągnąłem z neta kilka postaci oraz rzeźby terenu i rośliny i zrobiłem animację trwającą 28 sekund....

Wiem oczywiście ile dni trzeba poświęcic na wymodelowanie jednego obiektu.

bbandi, robię dokładnie tak jak piszesz, wziąłem na cel swój kuchenny kran i starałem się go wymodelowac, teraz go chcę dokończyc (mowa o większej ilości detali i lepszej teksturze), po drugie wiem ile czasu trzeba poświęcic bo w końcu zrobiłem kran i to nie w 10 minut ;).

wesol Dzięki za linki, zaraz sobie zrobię beczkę a później dokończę animację z kranem i wodą.

I masz tu całkowicie racje, trzeba czasu i wprawy, tydzień temu nie widziałem co to polygon...a teraz na tyle porozumiałem się z blenderem że chyba dałbym radę wymodelowac może i nawet jakiś samolot....

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Mariusz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw ten kran i tym bardziej ten samolot. Zrób tego tutka z beczką ( jak zaczynałem robiłem identycznego tylko w maxie i dał mi on bardzo dużo potrzebnych info). Potem się bierz za coś swojego, jak ten kran, a może dojdziesz do samolotu, jak się nie zniechęcisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm lepiej nie rzucaj sie na gleboka wode od razu bo malo komu to sie udaje z przyczyny bardzo prostej jaka jest mala wiedza brak doswiadczenia. I nie chodzi o to ze nie mozesz modelowac samolotu bo jak najbardziej mozesz natomiast ja bym sugerowal zebys uwaznie sledzil siatki ktore rozni ludzie wstawiaja na tym czy na innym forum i przede wszystkim staral sie jednak troche oszczedzac ilosc poligonow bo poki co podejrzewam ze twoj kran ma ich 100 razy za duzo. Masz nadawac ksztalt a nie zageszczac siatke. Bo nieskonczone zageszczanie siatki do niczego zabardzo nie prowadzi o czym sie przekonasz zapewne ale lepiej zeby to bylo wczesniej niz pozniej bo szkoda marnowac czasu :) Przyjmij zalozenie ze twoj kran moze miec maks 200 polys i staraj sie nimi tak operowac zeby uzyskac ksztalt taki jaki masz aktualnie ale zeby liczba byla jednak blizej 200 niz 1000.

 

Powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem sobie na spokojnie skonstruowac jakiś samolot w blenderze.

Miał to byc RWD-1 ale niestety praca mnie przewyższa więc zrobie sobię coś samemu, radosna twórczośc :)

Na razie zrobiłem skrzydło, profil może się wydawac dziwny (Clark-Y) ale to tylko złudzenie gdyż źle ustawiłem światło :)

beztytuudnh.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu pobawil sie prostym tworzeniem elementow, nawet nie majacych okreslonego celu, po prostu cwiczenia na zapoznanie sie z zachowaniami siatki po subdivisie, modeluj i obserwuj jak zachowuje sie siatka, gdzie sie robia bable i dlaczego, jak zrobic idealny ostry kat prosty przy np sub 3, jak ustawiac chamfery, supporting edge, aby nie bylo zmarszczek, etc etc etc......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności