Skocz do zawartości

Nietypowy biped - problem


Aldis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z bipedem, jest dosyć nietypowy, bo szyja ma 7 kręgów i jest wygięta w łuk, po skończeniu edytowania bipeda, nakładam physique, dołączam sobie ładnie pięknie ciało do kości (czy an odwrót :P) i przy próbie zrobienia kroków, czy czegokolwiek z bipedem, już do animacji, szyja się samoistnie prostuje......

 

http://img43.imageshack.us/i/biped1.jpg/

http://img685.imageshack.us/i/biped2.jpg/

 

Już raz po takim czymś ręcznie poustawiałam kręgosłup na swoje miejsce, i niby chodził, ale teraz znowu to samo... czy można go jakoś... zablokować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wyłączyŁAŚ...

hehe, sry, nie wiedziałem:P

 

Hm.... Czyli footstep mode?

 

Najlepszym rozwiazaniem czasami jest przejscie na bonesy.... Ja tez tak wlasnie robie, bo moj biped szaleje. Wiec szybciej zanim znajde odpowiedz bede mial animacje zrobiona na bonesach.

 

Nie rozwiazuje problemu bipeda, ale rozwiazuje Twoj problem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biped to zamknięty szkielet. Footstep Mode operuje wcześniej zapisanym sposobem ruchu. Łatwiej będzie ci zrobić nowego bipeda obok.. pomijając to co stanie się z szyją zanimować jego kroki.. i później animować tego "właściwego" bipeda.. podglądając jak idzie obok biped "referencja".. żeby złapać timing.

 

Możesz też zanimować kroki przy pomocy footStape mode.. i poustawiać sobie pozycję szyi i innych elementów/członków, później. Zawsze pracuj w trybie "AutoKeys" ["n"].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:/ powoli się poddaje... :/ zrobiłam kroki, dołączyłam je, po tym próbuje szyje ustawić jak była i nic, prostuje się ciągle, w ogóle nie ma tego że ją odkręciłam jak być miała.... spróbuje zaraz z tym drugim bipedem ale to będzie fpytke roboty coś czuje :/

 

Edit: oho.. no way.. każda kostkę wszytko osobno przesuwać, ustawiać... to ja umrę zanim to skończę ze starości....

Edytowane przez Aldis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo zadziałało, to footstepach tylko musiałam usunąć animacje z tej szyi :D ufff.... tylko teraz mi krzyczy ze nie mogę robić nowych klatek po ostatnim footstepie -.-' ja przepraszam ze tak mecze strasznie, ale mój promotor to ciota i nie raczy na maile odpisywać :/

  • Sad 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bipedzie są warstwy animacyjne... w ogóle w całym maxie są.

Możesz na jednej warstwie robić sobie kroki, na drugiej niezależnie nakładać wygięcie szyji, a na trzeciej animować bipeda jak skończy chodzić w footsteps.

Ogólnie Biped nie jest zły, ale ma mocno zamotany interface i wcale się nie dziwię, że się gubisz. Większość ludzi się gubi. Walcz dzielnie i pisz w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie kojarzę ze coś takiego robiliśmy ale to jedna lekcja była i wypadło z głowy, jak się te warstwy robiło, jeśli możesz mi przypomnieć, czy jakiś screen z maxa, mogę ew załączyć plik który teraz robię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w Motion, i zakładkę layers... Tam masz przycisk "Create Layer", każdy layer można animować niezależnie (jakby miał oddzielną listwę czasową), ale oczywiście animacje mogą się na siebie nakładać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz w Motion, i zakładkę layers... Tam masz przycisk "Create Layer", każdy layer można animować niezależnie (jakby miał oddzielną listwę czasową), ale oczywiście animacje mogą się na siebie nakładać...

o kurde, fajna sprawa, nawet o tym nie wiedzialem:) trzeba bedzie sprobowac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko niby pięknie ślicznie, dziękuje wam, tylko teraz jest problem taki, że chciałabym żeby sobie uklęknął, ale za cholerę nie moge...hmm.. obniżyć bipeda, nóżki zgięłam, za środek bopeda, za miednice próbowałam ciągnąć i nic.

 

http://img202.imageshack.us/f/94533716.jpg/

http://img248.imageshack.us/i/49428946.jpg/

(btw. to nie jest z dyplomu część :P ćwiczebna rzecz :P)

 

i przy okazji mam pytanie, będę pokrywać dziada futrem i nie wiem, bo ponoć na samym końcu po krokach to lepiej zrobić, żeby coś tam... czy jednak muszę nałożyć futro przed animowaniem taurena?

 

I zastanawiam się tez, bo chciałam nałożyć skylight, ale jak zobaczyłam ile się jedna klatka z tym renderuje, to dostałam palpitacji przedsionków, czy można jakoś ładnie to zastąpić czymś innym? Bo jedyne co wymyśliłam to rozłożenie kilku omni, ew będę robić scenerie nocna jakaś...hyh...

 

W ogóle to jesteście super :d mój promotor jak łaskawie raz dziennie odpisze to jest cud, a dzięki wam idę na przód ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chaos tak animować bez znajomości Bipeda :) podziwiam za odwagę! :] Biped mimo, że jest na rynku od wielu lat, to nadal ma dość kontrowersyjną opinię wśród animatorów. Często pozostawia mieszane wrażenie po sobie.

Uważaj proszę z tymi warstwami. To była moja rada, jak technicznie się obchodzi takie rzeczy jak szyja, która nie chce słuchać. Na jakimś etapie prac, gdy będziesz zadowolona z jakiejś tam fazy ruchu, możesz spokojnie "spłaszczyć warstwy".. taki collapse do kluczy, aby przypadkiem nie stracić tego co się ma i niechcący nie zepsuć. A domyślam się, że będziesz tam sporo kombinować, klikać na oślep testując różne rzeczy.

Nie wiem, kto Cię namówił aby animować w Bipedzie skoro go nie znasz. To nie był najlepszy pomysł niestety. Jak widzisz Biped bywa nieposłuszny. Tutaj szyja, tam za pupę go ruszyć nie można, itp. Są na niego sposoby, ale namęczysz się niepotrzebnie.

Na przyszłość, zanim wystartujesz, warto na szybko podpytać co i jak najprościej zrobić, dostosowując do Twojej obecnej wiedzy. Można uniknąć męki :)

Edytowane przez tweety
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sęk w tym, że animacji jako animacji mieliśmy może... 2-3 miesiące, od początku roku zaczynaliśmy od zera, kulki kwadraty, lofty bolean i takie pierdoły, w styczniu na koniec było modelowanie człowieka, i od marca animacja, zaczynająca się od po prostu ruszania kulkami, i pierdoły rózne, bipeda zaczęliśmy chyba jakoś 2 miesiące temu, nic innego nie pokazywał facet, więc na niczym innym oprzeć nie mogę swojej pracy, fakt faktem nie widziałam chyba żadnej pracy dyplomowej żeby ktoś robił postać humanoidalna tylko samochód, klocki lego, czy jakieś wyścigi ślimaczków, ale że jestem szajbusem na punkcie WoWa uparłam się że zrobię trailer do "nowego dodatku" i próbuje walczyć z ta wiedzą jaka mam, etran jest, postać jest, zostało mi zanimowanie postaci i ustawienie świateł i to durne futro, którego tez nie mieliśmy i sama próbuje się męczyć i jakoś dojść do tego żeby tauren jako tako wyglądał... :/ podejrzewam, że biped to jakaś kupa, ale co zrobić jak inaczej nie umiem a czasu nie ma żeby się nauczyć, dokładnie za tydzień obrona pracy...hyh...

 

I co radzicie zrobić z tym światłem, bo i sierść i skylight to mi się będzie do starości renderować :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do światła, to w przypadku animacji "drażliwy" temat.. bo klatek jest dużo, a wiadomo - efekt ma być "mocny".

Wiele zależy od ujęcia i materiałów jakich użyjesz.. zależy jak bardzo refleksy światła się liczą w scenie, ile obiektów się rusza w scenie.. Wiele rzeczy w Tle można zamarkować, np. ładne cienie [wszystkie stałe] - po prostu nie liczysz oświetlenia dla tła w każdej klatce, tylko "wypiekasz" tekstury z przeliczonym wcześniej oświetleniem [np.

] - efekt = gasisz wszystkie światła a otoczenie wygląda na oświetlone [jeśli dasz illumination na 100]. Zawsze możesz doświetlać jeszcze taki enviroment światłami pomocniczymi później [już bez FG czy GI].

Oczywiście warto żeby bohater animacji podlegał obliczeniom światła.. ale im więcej obiektów uda ci się wyeliminować z interakcji ze światłami podczas renderu, tym krótszy czas renderu uzyskasz.

Poszukaj "faster render tips".

Co do bohatera i skylight+fur - hmm.. pomyśl nad dodatkowym pass'em "ambient/oclusion" i złożeniem go z "difuse" i "reflection"/"light" w postprodukcji. - przetestuj jak długo się renderuje taki pas - sprawdź ilość "sampli" [przy 16-32 (używaj wartości które są wielokrotnością "4") będziesz miała poważne ziarno] dla tego passa. Oprócz Omni można korzystać z innych świateł przecież, czasem bardziej poprawnych dla warunków otoczenia.

Ogólnie, jeśli masz na to tydzień, to masz wiele do zrobienia, skoro dopiero animujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sly - szczerze mówiąc nie mam pojęcia co do mnie mówisz xD

stwierdziłam że zrobię oświetlenie nocne, omni z ciemnym niebieskim światłem, niby z księżyca, nie jest źle, plus kilka będzie omni w środku płonących ognisk na obiektach wioski.

Co do kroków.... załamałam się, footstepsy przy chodzi jeszcze wszystko ok, ale przy biegu nóżka się zaczęła obkrecać i ogólnie jakaś masakra, zaczęłam sama animowac mu ten bieg, na postawie tutoriala tu z waszej strony, tylko moja postać ma 3 kości w nodze i niestety nie wychodzi to tak, jak powinno, ale już mam to totalnie w dupie, nie jestem w stanie nic z tym zrobić, nie wygląda najlepiej :/

Moje pytanie teraz, jeśli zanimowałam normalnie na klatkach ręcznie bipeda bieg, w jaki sposób skopiować te kroki żeby biegł dalej, bo teraz przy kopiowaniu, wraca do poprzedniej pozycji z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo pewnie kopiujesz też animację środka ciężkości (obiektu, który odpowiada za pozycję bipeda). Obiekt ten jest na samym szczycie w hierarchii kośćca, więc łatwo go znaleźć. Generalnie siedzi on sobie wewnątrz miednicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie teraz, jeśli zanimowałam normalnie na klatkach ręcznie bipeda bieg, w jaki sposób skopiować te kroki żeby biegł dalej, bo teraz przy kopiowaniu, wraca do poprzedniej pozycji z tyłu.

 

Jak napisał grave - kopiując Klucz dla "Bip01" - kopiujesz jego początkową pozycję - jeśli nie zrobiłaś na początku "walk circle" [gdzie postać idzie/biegnie w miejscu] - to zawsze możesz podpiąć ten obiekt "Bip01" [na górze hierarchii] do Obiektu typu "Dummy" - w ten sposób uzyskasz kontrolę nad pozycją tego Głównego Punktu. Później animujesz Dummy w 2 klatkach gdzie jest przeskok do "początku cyklu" [przesuwasz Dummy tam dokąd dotarł Biped].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności