Napisano 23 Czerwiec 201014 l Witam, Chcąc potrenować sobie funkcje Rhino postanowiłem wymodelować ten oto niedawno zaprezentowany smartphone. I tu pojawił się małe problemy przy modelowaniu, a dokładnie dwa; pierwszy z nich powoduje, że powierzchnie po splicie są optymalizowane, nie są równe z krzywymi tnącymi je: Drugi problem jest taki, że po użyciu funkcji loft, powstała powierzchnia niby jest całością, ale jest ona złożona z kilku części, przez to nie mogę użyć na tych krawędziach funkcji fillet (bugi), ani surface blend: Jak temu zaradzić? Byłbym wdzięczny za pomoc :) Edytowane 26 Czerwiec 201014 l przez Berger
Napisano 23 Czerwiec 201014 l Nie są optymalizowane. Myślisz meshowo, a to przecież są NURBSy. Po prostu zwiększ w ustawieniach programu precyzję mesha. Nie pamiętam czy łączenie rozwiąże drugi proglem, ale jeżeli po lofcie jest wiele powierzchni to chyba krzywe były podzielone. Możesz spróbować wyciągnąć krzywe krawiędziowe i połączyć je w jedną (czy możę przebudować?) a potem to samo z izoparmą trochę dalej od krawędzi, utworzyć z tych dwóch krzywych płąszczyznę i wtedy blendować. Albo po prostu potwórz profile między płaszczyznami i z tych krzywych i krawędzi twórz powierzchnie. Wsio w instukcji dla jasności.
Napisano 24 Czerwiec 201014 l ... pomogło jak narazie ... Ale które, bo ja już z rok nie widziałem Rhino.
Napisano 24 Czerwiec 201014 l Autor Na 100% znikł problem z prezyzcją mesha, natomiast błąd z filletami też znikł, ale nie wiem czy zmiana ustawień ten błąd zniwelowała czy to, że ja zacząłem robić model od nowa kładąc wiekszą uwagę na to co robię. EDIT: Błąd dalej się pojawia, ale już go rozwiązałem :) Wystarczyło użyć funkcji "sweep1rail" i za pomocą snapa dodać jedną krawędź: Zaczynam lubić tą medotę modelowania :) Edytowane 24 Czerwiec 201014 l przez Berger
Napisano 24 Czerwiec 201014 l Zaczynam lubić tą medotę modelowania :) zaczekaj aż dojdziesz do UV map i exportu :-)
Napisano 24 Czerwiec 201014 l model nie najtrudniejszy, ale dobrze idzie fakt UV z nurbsow fajnie wychodzi :D
Napisano 24 Czerwiec 201014 l Autor Hehe, z tego, że UV to masakra zdaje sobie sprawę, na szczęście nie musze w tym projekcie niz z nimi kombinować :D A tutaj taki testowy renderek przygotowany w 5 minut już maxie: Edytowane 24 Czerwiec 201014 l przez Berger
Napisano 25 Czerwiec 201014 l Autor Zapomniałeś o slocie na kartę SIM :) Spokojnie, jeszcze do wymodelowania zostały dolna część telefonu i bok :)
Napisano 25 Czerwiec 201014 l Autor Dodaję kolejny up, jakaś litrówka wkradła mi się do napisu na tylniej obudowie:
Napisano 26 Czerwiec 201014 l Mkay, to parę uwag do tego co już zrobione: - Napisy z tyłu w sumie powinny zajmować jakąś połowę szerokości obudowy. - Home button chyba jest zbyt wklęsły i jakieś dziwne obłości ma na krawędziach. W rzeczywistości wygląda jak wycięty Booleanem - praktycznie zero zaokrągleń na krawędziach. - Szczelinki w obudowie - to są po prostu plastikowe przekładki. - Soczewka głównej kamery ma ładny szafirowy kolor - taki jak zrobiłeś przy głośniku. - Przednia część obudowy (z ekranem) nie jest monolitem, ma obwódkę z plastiku, a żłobienie między nią a ekranem jest dość wyraźne. - Teksturę ekranu masz ze starego OSa :D btw. Też ostatnio robiłem model srajfona i też miałem kłopot z ikoną kubła z iksem. W końcu zrobiłem ze splajnów ;) Edytowane 26 Czerwiec 201014 l przez arev
Napisano 26 Czerwiec 201014 l jeszcze jedno chyba masz słaba rodzielczosc texturki do ekranu, bo jakos tak bardzo wyszło płynnie, jak po jakims blurze, a to przecież nowy wyświetlacz, z super rozdzielczościa...
Napisano 26 Czerwiec 201014 l Autor Tak, ale problem jest w tym, że nie znalazłem niczego z rozdzielczością inną niż 320x480. Zaraz wrzuce poprawkę obudowy.
Napisano 26 Czerwiec 201014 l http://www.flickr.com/photos/34818713@N00/sets/72157601845495751/ Tło musisz sam :)
Napisano 26 Czerwiec 201014 l Tak całkiem final, czy jesteś jeszcze skłonny poprawić parę drobiazgów? :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto