Berger Napisano 23 Czerwiec 2010 Share Napisano 23 Czerwiec 2010 (edytowane) Witam, Chcąc potrenować sobie funkcje Rhino postanowiłem wymodelować ten oto niedawno zaprezentowany smartphone. I tu pojawił się małe problemy przy modelowaniu, a dokładnie dwa; pierwszy z nich powoduje, że powierzchnie po splicie są optymalizowane, nie są równe z krzywymi tnącymi je: Drugi problem jest taki, że po użyciu funkcji loft, powstała powierzchnia niby jest całością, ale jest ona złożona z kilku części, przez to nie mogę użyć na tych krawędziach funkcji fillet (bugi), ani surface blend: Jak temu zaradzić? Byłbym wdzięczny za pomoc :) Edytowane 26 Czerwiec 2010 przez Berger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 23 Czerwiec 2010 Share Napisano 23 Czerwiec 2010 Nie są optymalizowane. Myślisz meshowo, a to przecież są NURBSy. Po prostu zwiększ w ustawieniach programu precyzję mesha. Nie pamiętam czy łączenie rozwiąże drugi proglem, ale jeżeli po lofcie jest wiele powierzchni to chyba krzywe były podzielone. Możesz spróbować wyciągnąć krzywe krawiędziowe i połączyć je w jedną (czy możę przebudować?) a potem to samo z izoparmą trochę dalej od krawędzi, utworzyć z tych dwóch krzywych płąszczyznę i wtedy blendować. Albo po prostu potwórz profile między płaszczyznami i z tych krzywych i krawędzi twórz powierzchnie. Wsio w instukcji dla jasności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 23 Czerwiec 2010 Share Napisano 23 Czerwiec 2010 może potrenuj na tym: http://moi3d.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2010 dac77: Rep na +, dzięki, pomogło jak narazie :) : Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dac77 Napisano 24 Czerwiec 2010 Share Napisano 24 Czerwiec 2010 ... pomogło jak narazie ... Ale które, bo ja już z rok nie widziałem Rhino. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2010 (edytowane) Na 100% znikł problem z prezyzcją mesha, natomiast błąd z filletami też znikł, ale nie wiem czy zmiana ustawień ten błąd zniwelowała czy to, że ja zacząłem robić model od nowa kładąc wiekszą uwagę na to co robię. EDIT: Błąd dalej się pojawia, ale już go rozwiązałem :) Wystarczyło użyć funkcji "sweep1rail" i za pomocą snapa dodać jedną krawędź: Zaczynam lubić tą medotę modelowania :) Edytowane 24 Czerwiec 2010 przez Berger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2010 Mały update: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrupek Napisano 24 Czerwiec 2010 Share Napisano 24 Czerwiec 2010 Zaczynam lubić tą medotę modelowania :) zaczekaj aż dojdziesz do UV map i exportu :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortes Napisano 24 Czerwiec 2010 Share Napisano 24 Czerwiec 2010 model nie najtrudniejszy, ale dobrze idzie fakt UV z nurbsow fajnie wychodzi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2010 (edytowane) Hehe, z tego, że UV to masakra zdaje sobie sprawę, na szczęście nie musze w tym projekcie niz z nimi kombinować :D A tutaj taki testowy renderek przygotowany w 5 minut już maxie: Edytowane 24 Czerwiec 2010 przez Berger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 24 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2010 I na dobranoc: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 24 Czerwiec 2010 Share Napisano 24 Czerwiec 2010 bardzo bene, ładne ładnie, jak z reklamówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kulki Napisano 24 Czerwiec 2010 Share Napisano 24 Czerwiec 2010 ales sobie temat wybrał:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 25 Czerwiec 2010 Mały up: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mylek Napisano 25 Czerwiec 2010 Share Napisano 25 Czerwiec 2010 Brazniew ladnie!:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 25 Czerwiec 2010 Share Napisano 25 Czerwiec 2010 Zapomniałeś o slocie na kartę SIM :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 25 Czerwiec 2010 Zapomniałeś o slocie na kartę SIM :) Spokojnie, jeszcze do wymodelowania zostały dolna część telefonu i bok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 25 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 25 Czerwiec 2010 Dodaję kolejny up, jakaś litrówka wkradła mi się do napisu na tylniej obudowie: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 26 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Na koniec dnia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 (edytowane) Mkay, to parę uwag do tego co już zrobione: - Napisy z tyłu w sumie powinny zajmować jakąś połowę szerokości obudowy. - Home button chyba jest zbyt wklęsły i jakieś dziwne obłości ma na krawędziach. W rzeczywistości wygląda jak wycięty Booleanem - praktycznie zero zaokrągleń na krawędziach. - Szczelinki w obudowie - to są po prostu plastikowe przekładki. - Soczewka głównej kamery ma ładny szafirowy kolor - taki jak zrobiłeś przy głośniku. - Przednia część obudowy (z ekranem) nie jest monolitem, ma obwódkę z plastiku, a żłobienie między nią a ekranem jest dość wyraźne. - Teksturę ekranu masz ze starego OSa :D btw. Też ostatnio robiłem model srajfona i też miałem kłopot z ikoną kubła z iksem. W końcu zrobiłem ze splajnów ;) Edytowane 26 Czerwiec 2010 przez arev Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cortes Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 jeszcze jedno chyba masz słaba rodzielczosc texturki do ekranu, bo jakos tak bardzo wyszło płynnie, jak po jakims blurze, a to przecież nowy wyświetlacz, z super rozdzielczościa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 26 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Tak, ale problem jest w tym, że nie znalazłem niczego z rozdzielczością inną niż 320x480. Zaraz wrzuce poprawkę obudowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 http://www.flickr.com/photos/34818713@N00/sets/72157601845495751/ Tło musisz sam :) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Berger Napisano 26 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2010 (edytowane) Update: FINAL Edytowane 26 Czerwiec 2010 przez Berger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arev Napisano 26 Czerwiec 2010 Share Napisano 26 Czerwiec 2010 Tak całkiem final, czy jesteś jeszcze skłonny poprawić parę drobiazgów? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się