Skocz do zawartości

Berger

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chcąc potrenować sobie funkcje Rhino postanowiłem wymodelować ten oto niedawno zaprezentowany smartphone. I tu pojawił się małe problemy przy modelowaniu, a dokładnie dwa; pierwszy z nich powoduje, że powierzchnie po splicie są optymalizowane, nie są równe z krzywymi tnącymi je:

 

25539349.th.jpg

 

52824265.th.jpg

 

Drugi problem jest taki, że po użyciu funkcji loft, powstała powierzchnia niby jest całością, ale jest ona złożona z kilku części, przez to nie mogę użyć na tych krawędziach funkcji fillet (bugi), ani surface blend:

 

19202280.th.jpg

 

Jak temu zaradzić? Byłbym wdzięczny za pomoc :)

Edytowane przez Berger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie są optymalizowane. Myślisz meshowo, a to przecież są NURBSy. Po prostu zwiększ w ustawieniach programu precyzję mesha.

 

Nie pamiętam czy łączenie rozwiąże drugi proglem, ale jeżeli po lofcie jest wiele powierzchni to chyba krzywe były podzielone. Możesz spróbować wyciągnąć krzywe krawiędziowe i połączyć je w jedną (czy możę przebudować?) a potem to samo z izoparmą trochę dalej od krawędzi, utworzyć z tych dwóch krzywych płąszczyznę i wtedy blendować. Albo po prostu potwórz profile między płaszczyznami i z tych krzywych i krawędzi twórz powierzchnie. Wsio w instukcji dla jasności.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% znikł problem z prezyzcją mesha, natomiast błąd z filletami też znikł, ale nie wiem czy zmiana ustawień ten błąd zniwelowała czy to, że ja zacząłem robić model od nowa kładąc wiekszą uwagę na to co robię.

EDIT:

Błąd dalej się pojawia, ale już go rozwiązałem :) Wystarczyło użyć funkcji "sweep1rail" i za pomocą snapa dodać jedną krawędź:

 

55246465.th.png

 

Zaczynam lubić tą medotę modelowania :)

Edytowane przez Berger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, z tego, że UV to masakra zdaje sobie sprawę, na szczęście nie musze w tym projekcie niz z nimi kombinować :D A tutaj taki testowy renderek przygotowany w 5 minut już maxie:

 

test2a.th.jpg

Edytowane przez Berger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mkay, to parę uwag do tego co już zrobione:

- Napisy z tyłu w sumie powinny zajmować jakąś połowę szerokości obudowy.

- Home button chyba jest zbyt wklęsły i jakieś dziwne obłości ma na krawędziach. W rzeczywistości wygląda jak wycięty Booleanem - praktycznie zero zaokrągleń na krawędziach.

- Szczelinki w obudowie - to są po prostu plastikowe przekładki.

- Soczewka głównej kamery ma ładny szafirowy kolor - taki jak zrobiłeś przy głośniku.

- Przednia część obudowy (z ekranem) nie jest monolitem, ma obwódkę z plastiku, a żłobienie między nią a ekranem jest dość wyraźne.

- Teksturę ekranu masz ze starego OSa :D

 

btw. Też ostatnio robiłem model srajfona i też miałem kłopot z ikoną kubła z iksem. W końcu zrobiłem ze splajnów ;)

Edytowane przez arev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności