Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Chcąc potrenować sobie funkcje Rhino postanowiłem wymodelować ten oto niedawno zaprezentowany smartphone. I tu pojawił się małe problemy przy modelowaniu, a dokładnie dwa; pierwszy z nich powoduje, że powierzchnie po splicie są optymalizowane, nie są równe z krzywymi tnącymi je:

 

25539349.th.jpg

 

52824265.th.jpg

 

Drugi problem jest taki, że po użyciu funkcji loft, powstała powierzchnia niby jest całością, ale jest ona złożona z kilku części, przez to nie mogę użyć na tych krawędziach funkcji fillet (bugi), ani surface blend:

 

19202280.th.jpg

 

Jak temu zaradzić? Byłbym wdzięczny za pomoc :)

Edytowane przez Berger

  • Odpowiedzi 24
  • Wyświetleń 3,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie są optymalizowane. Myślisz meshowo, a to przecież są NURBSy. Po prostu zwiększ w ustawieniach programu precyzję mesha.

 

Nie pamiętam czy łączenie rozwiąże drugi proglem, ale jeżeli po lofcie jest wiele powierzchni to chyba krzywe były podzielone. Możesz spróbować wyciągnąć krzywe krawiędziowe i połączyć je w jedną (czy możę przebudować?) a potem to samo z izoparmą trochę dalej od krawędzi, utworzyć z tych dwóch krzywych płąszczyznę i wtedy blendować. Albo po prostu potwórz profile między płaszczyznami i z tych krzywych i krawędzi twórz powierzchnie. Wsio w instukcji dla jasności.

Napisano
... pomogło jak narazie ...

 

Ale które, bo ja już z rok nie widziałem Rhino.

Napisano
  • Autor

Na 100% znikł problem z prezyzcją mesha, natomiast błąd z filletami też znikł, ale nie wiem czy zmiana ustawień ten błąd zniwelowała czy to, że ja zacząłem robić model od nowa kładąc wiekszą uwagę na to co robię.

EDIT:

Błąd dalej się pojawia, ale już go rozwiązałem :) Wystarczyło użyć funkcji "sweep1rail" i za pomocą snapa dodać jedną krawędź:

 

55246465.th.png

 

Zaczynam lubić tą medotę modelowania :)

Edytowane przez Berger

Napisano

Zaczynam lubić tą medotę modelowania :)

 

zaczekaj aż dojdziesz do UV map i exportu :-)

Napisano

model nie najtrudniejszy, ale dobrze idzie

 

fakt UV z nurbsow fajnie wychodzi :D

Napisano
  • Autor

Hehe, z tego, że UV to masakra zdaje sobie sprawę, na szczęście nie musze w tym projekcie niz z nimi kombinować :D A tutaj taki testowy renderek przygotowany w 5 minut już maxie:

 

test2a.th.jpg

Edytowane przez Berger

Napisano
  • Autor
Zapomniałeś o slocie na kartę SIM :)

Spokojnie, jeszcze do wymodelowania zostały dolna część telefonu i bok :)

Napisano
  • Autor

Dodaję kolejny up, jakaś litrówka wkradła mi się do napisu na tylniej obudowie:

 

test04.th.jpg

 

test05f.th.jpg

 

test06v.th.jpg

Napisano

Mkay, to parę uwag do tego co już zrobione:

- Napisy z tyłu w sumie powinny zajmować jakąś połowę szerokości obudowy.

- Home button chyba jest zbyt wklęsły i jakieś dziwne obłości ma na krawędziach. W rzeczywistości wygląda jak wycięty Booleanem - praktycznie zero zaokrągleń na krawędziach.

- Szczelinki w obudowie - to są po prostu plastikowe przekładki.

- Soczewka głównej kamery ma ładny szafirowy kolor - taki jak zrobiłeś przy głośniku.

- Przednia część obudowy (z ekranem) nie jest monolitem, ma obwódkę z plastiku, a żłobienie między nią a ekranem jest dość wyraźne.

- Teksturę ekranu masz ze starego OSa :D

 

btw. Też ostatnio robiłem model srajfona i też miałem kłopot z ikoną kubła z iksem. W końcu zrobiłem ze splajnów ;)

Edytowane przez arev

Napisano

jeszcze jedno chyba masz słaba rodzielczosc texturki do ekranu, bo jakos tak bardzo wyszło płynnie, jak po jakims blurze, a to przecież nowy wyświetlacz, z super rozdzielczościa...

Napisano
  • Autor

Tak, ale problem jest w tym, że nie znalazłem niczego z rozdzielczością inną niż 320x480. Zaraz wrzuce poprawkę obudowy.

Napisano

Tak całkiem final, czy jesteś jeszcze skłonny poprawić parę drobiazgów? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.