Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po kilku kartkach takich linii znajdziesz odpowiedni kat dla reki, w ktorym to bedzie ci sie ajpewniej rysowalo i zobaczysz, ze narysowanie prostej lini wcale nie jest takie trudne. oczywiscie wymaga to troche praktyki ( jak wszystko )

 

Grunt to skupic sie na tym, tak jak na kazdym innym zadaniu i podejsc z powaga.

  • Odpowiedzi 143
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przy dwóch zbiegach robisz punkty zbiegu za blisko siebie przez co niektóre wierzchołki są strasznie ostre...to jest nienaturalne....

 

I powiedz mi jeszcze na jakim formacie rysujesz te linie??

Napisano

Na A3. Tasior, mógłbyś sprecyzować? [robię dokładnie (chyba) tak jak na tutku]

Ice- Będzie powaga ;D

 

Dobranoc, Daniel

Napisano

spróbuj ćwiczyć na 50x70cm proste kreski i perspektywę wtedy możesz położyć dalej punkty zbiegu

 

polecam arkusze flipchat są tanie i jest ich duzo ew papier pakowy

  • Like 1
Napisano

Ja ledwo daję radę zrobić linię 10 cm ;P No ale do flipchat'ów mam duży dostęp więc z tym nie będzie problemów:)

Napisano

Tak..to ma być dalej...i tak jak napisał Coyote...musisz rysować na kartkach najlepiej 50x70...pytałem się tez o format kartki, bo chciałem wiedzieć jakiej długości są te kreski...ale teraz spokojnie mogę powiedzieć...zdecydowanie za krótkie....weź sobie kartkę 50x70 i postaraj się ją całą zaszrafować prosta kreską w jedną stronę...zobaczysz postępy...ostatnio mój znajomy pokazywał mi ok 50 kartek tak zaszrafowanych..na każdej data....(codziennie robił jedna)...wariat skończony...ale rezultaty są super... możesz zrobić jedną (albo i lepiej kilka) taką kartę i ją pokazać tutaj...zobaczymy co z tego będzie :)

 

I następna uwaga...raczej staraj się unikać sytuacji w których krawędź najbliżej nas pokrywa się z tą najbardziej oddaloną...czyli tak jak na ostatnim rysunku....i rysuj to duuuuuuże...bo o wiele łatwiej jest narysować bryłę 5cm x 5 cm niż bryłę 40x40cm...

 

Pozdrawiam..i bardzo dobrze że ćwiczyć...czekam na kolejne postępy...na pewno krecha jest prostsza ;)

Napisano

Ok dzięki. Jak wykonam, no może faktycznie nie 50 takich kartek ale parę to wrzucę. ;)

 

Niech moc będzie z Wami! Daniel.

Napisano

Coś tam widzę skrobiesz, postaraj się więcej miejsca poświęcić przedmiotom żeby nie dziubdziać ich w brud na jednej kartce.

Jak dłużej posiedzisz nad jakimś przedmiotem to więcej postudiuj go, pod kątem perspektywy,światłocienia,bryły postaraj się nam to pokazać wszystko w jednym dobrym rysunku.

Napisano

Dobra ale na razie zajmę się akcją pt. "prosta linia" ;) i Scotem.

 

pzd. Daniel

 

//edit:

... - siano a nie linia

Dzięki ;P

Napisano

Jak pisałem dwa dni temu o tych flipach to byłem jakoś dziwnie spokojny, a teraz jak wyjąłem je to patrze na te kartki 65x100 cm i się zastanawiam, JAK niby mam zrobić tak długą, prostą linię? Czy macie jakieś sposoby, techniki albo magiczne sposoby na to? ;)

Czy trzeba ruszać ręką w ściśle określony, taki a nie inny sposób? (Chodzi mi o to żeby się od początku nie uczyć źle.) Scott pokazuje bardzo fajny sposób ale na dłuższą linię jest to trudne.

 

Z Mocą, Daniel.

Napisano (edytowane)

hmmm no mam dwa sposoby...w pewnym sensie jeden i jego rozwinięcie...co może i jest oczywistym zabiegiem ale pisze :)

 

Pierwsza metoda "Z punktu do punktu" czyli standard...robimy jedną kropeczkę, potem drugą i je łączymy...dla człowieka łatwiej jest połączyć dwa punkty bo ma cel do którego dąży...

O ile narysowanie pionowej linii jest stosunkowo łatwe, to wszelkie skosy i poziomy już nie...dla tego na pomoc przychodzi rozwinięcie poprzedniej metody "Do pępka :P" A wygląda to tak:

spos.jpg

 

Czyli kwestia obrócenia kartki tak, aby dwa punkty leżały na tej samej pionowej linii :)

 

Myślę że to jest dość oczywiste, ale wspominam ;)

 

No i format 50x70 imo wystarczy...no jeżeli masz papier o takich wymiarach to 65x70...

 

EDIT: aaa i jeszcze jedno....sztywna ręka w nadgarstku i najlepiej łokciu..poruszamy barkiem...

Edytowane przez Tasior
  • Like 1
Napisano

Bardzo Ci dziękuję. :)

To z obracaniem papieru to wiedziałem. Ale przydał się "EDIT" rep+ (chyba tylko tyle mogę) ;)

 

pzd. Daniel

 

//edit: Jak jest lepiej z góry na dół czy z boku na bok? No bo Scott robi z bnb a mi lepiej idzie z gnd.

Przepraszam za jakość ale nie chciało mi się kamery wyjmować :p

Napisano

Jak obu to obu :)

 

Na prace moi mili Waszmościowie poczekajcie jeszcze, bardzo proszę. Wiesze mi czas zbytnio odbierają ;)

 

Z Moca, Daniel.

Napisano

Jako że jestem chory i nie poszedłem dziś do szkoły to postanowiłem ten "wolny" czas pożytecznie wykorzystać

i naszkicowałem sobie dłonie. Jak widać mam ogromny kłopot z kciukiem:

dsc00046ht.jpg

A tutaj wczorajsza kartka z liniami:

dsc00047yr.jpg

 

Przepraszam za jakość ale padły mi baterie w aparacie i zdjęcie zrobiłem telefonem :)

 

Z Mocą, Daniel.

Napisano

Przejrzałem twoją teczkę i muszę Ci powiedzieć że podobnie rysowałem w twoim wieku.

Choć byłem leniwy i na pewno nie pracowałem tak wytrwale jak Ty, dopiero zacząłem poważnie pracować przed egzaminami do plastyka.

Spróbuję Ci trochę pomóc.

-mój profesor zawsze powtarzał "od ogółu do szczegółu" jak zaczynasz rysować to staraj się uchwycić całość obiektu,detal na samym końcu i tylko to co chcesz podkreślić

-staraj się nie używać bieli i czerni te kolory w przyrodzie nie występują (używaj ich tylko ostatecznie)

-jeśli chcesz zrobić światłocień postaci,obiektu itp. to przymruż oczy a wtedy określisz gdzie jest najciemniej a gdzie najjaśniej.

Napisano (edytowane)

Cześć mowo i dzięki za porady :) Co jakiś czas staram się robić anatomię chociaż trochę rzadko. No a z tą wytrwałością... jestem okropnym leniuchem więc pozory mylą :D

{To forum chyba nigdy mnie nie przestanie zadziwiać. W sensie że tylu wspaniałych ludzi, chcą (tak mi się wydaje) pomagać. :) }

 

//edit: Tasior żeby już nie pisać u Tany to: czy to co robię to dobry ruch w stronę architektury?

Edytowane przez pirx
Napisano

Sam ukończyłem architekturę wnętrz w Poznaniu i w pracowniach rysunku rysujesz na początku modela ,modelki, martwą naturę itp..

Później na 2,3 roku każdy idzie już swoją drogą niektórzy eksperymentują inni starają się uzyskać jak największy realizm.

Masz jeszcze dużo czasu na określenie czy wolisz akryl,pastel,markery ... więc rysuj i baw się różnymi technikami.

Zwracaj uwagę na perspektywę, bryły ,konstrukcje materie.

Ja często rysuje przy klientach ponieważ ludzie nie potrafią czytać rysunków 2d więc jest to bardzo ważne aby swobodnie rysować.

 

ps. teraz modelujesz łazienkę w 3d więc zwracaj uwagę na proporcje

Napisano

Czyli na razie robię to co trzeba :)

 

Wiem że łazienka wygląda trochę dziwnie z tą ogromną umywalką ale ona taka jest. reszta jeszcze nie była skalowana w 2h nie idzie zrobić (przynajmniej na moim poziomie) więcej. ;)

 

pzd. Daniel

Napisano

Znowu troszkę lini:

p1080133i.jpg

p1080127b.jpg

p1080129h.jpg

Wielkość A4 kino starałem się trzymać prosto a reszta od tak:

p1080135.jpg

wielkość A3:

p1080132h.jpg

trochę więcej niż A4:

p1080130k.jpg

Z natury:

p1080131.jpg

 

Trochę mało tych lini ale jednak w gorączce spada wydajność ;/

Napisano

zauważ jedną rzecz ze ręce też możesz rysować w perspektywie z natury wystarczy że zauważysz że dłoń możesz zamknąć w proste bryły jak walce czy boxy i potem je detalować :)

 

pozdro

Napisano

no kino już ciekawiej,widać że już powoli to rozumiesz, kwestia kreski jeszcze,

dłonie to ogólnie trudny temat,ale trudny dla tego kto zostawia je na koniec ;)

jedziesz,chce zobaczyć więcej prac.

Napisano

te linie to pewnie cwiczenie na proste krechy, tez tak kiedys robilem. ...ale inna sprawa ze nie wiem po co to tutaj wrzucac? ani one proste,ani ladne...

 

Perspektywa ci szaleje okropnie, pilnuj pionow bo ci sie na boki wszystko rozjezdza...

Napisano
te linie to pewnie cwiczenie na proste krechy, tez tak kiedys robilem. ...ale inna sprawa ze nie wiem po co to tutaj wrzucac? ani one proste,ani ladne...

Racja nicponim, jakoś się zagalopowałem :P

Perspektywa ci szaleje okropnie, pilnuj pionow bo ci sie na boki wszystko rozjezdza...

Pracuję nad tym.

wszystko fajnie, tylko nie rozumiem po co sa te kreskowane linie na gorze ;]

To są ćwiczenia. Weź sobie kartkę 60x100 i spróbuj zrobić prostą linię :)

a tak poza tym to sie fajnie wyrabiasz ;]

Dzięki.

 

Daniel

Napisano

Oto wynik mojej godzinnej bitwy z akrylem. Na koniec tak się wkurzyłem, że zacząłem mazać wszystkimi kolorami na ślepo jak popadnie. :D

tttttk.jpg

Pierwsze podejście nie zaliczone.

 

pzd Daniel

 

//to co wygląda jak czerń to bardzo ciemny brąz :)

Napisano

Widzę, że jesteśmy na podobnym etapie z akrylami :) Pamiętam swoją frustrację przy nie umiejętności opanowania tej całej wody, farby, która była wszędzie i nie mogłem zrobić z niej niczego sensownego.

 

I pierwsze podejście ma to do siebie, że jest niezaliczone -dlatego jest pierwsze :D

 

Sugestie ode mnie - pokrywaj całą powierzchnie kształtu farbą, uzyskasz bardziej jednoznaczne sylwetki przedmiotów. Możesz spróbować robić to kolorem, będącym półtonem, na który będziesz mógł nałożyć później jasną barwę, tworząc światło, lub ciemną, tworząc cienie. Teraz wszystko nam się rozmywa, gubi - jest niejednoznaczne.

Napisano

Wygląda na to, że rozcieńczałeś farbę i bawiłeś się prawie jak akwarelami - ja nie radzę tej farby rozcieńczać, kubek z wodą mam tylko do czyszczenia pędzla. Jedidan zanim położysz warstwę farby dokładnie zastanów się, czy to ten kolor, przestudiuj referencję i kładź przemyślane pociągnięcia, starając się aby możliwie każde było na swoim już miejscu. Poza tym, jak nie będziesz rozwadniał farby, to będzie ci się nią lepiej operować, akryl jest kryjący i szybko schnie, co czyni go niesamowicie wygodnym i efektownym medium. Zacznij od czegoś prostego - jakiegoś pojedynczego elementu.

Napisano
Widzę, że jesteśmy na podobnym etapie z akrylami :)

Nawet nie żartuj...

Pamiętam swoją frustrację przy nie umiejętności opanowania tej całej wody, farby, która była wszędzie i nie mogłem zrobić z niej niczego sensownego..

Jakbyś mi to z ust wyjął.

 

Ech... Joel, i tak starałem się ograniczać wodę. :|

Dzięki za rady. :) Spróbuję niedługo (mam 5 spr) namalować (ale to dumnie brzmi) kolejną martwą.

Ale na razie idę uczyć się historii...

 

Z Mocą, Daniel.

Napisano

Hej! :)

Byłem wczoraj na pierwszych praktycznych zajęciach, które roboczo nazwę "plastyką" :P

Mieliśmy naskrobać bryły które były nam pokazywane i złapać je w przestrzeni żeby nie lewitowały. Cieniować zacząłem od tak. Te dwie rzecz z przodu (czworościan i dzbanek )robiłem pod koniec bez powera. Yyy... znaczy Mocy :)

zaj1.jpg

Napisano

Ten przechył to wynik zdjęcia. (wcześniej nie zauważyłem i tak wysłałem) Jedynie dzbanek z przodu w oryginale jest przechylony. Tego że reszta jest prosta jestem w 99% pewien (no może wykluczając to coś z prawej) :)

 

pzd. Daniel

 

//edit: Teraz widzę że po wrzuceniu na IS padła jakość :/

Napisano (edytowane)

Kolejne spotkania: (all A2)

dnfvjsdjsrjtghbsh.png

Zielone jabłko ma szare tło ale jakoś dziwnie zmieniło kolor po poprawieniu zdjęcia.

Mam wrażenie, że powoli zaczynam oganiać farbki (są na papierze a nie na mim ubraniu).

 

pzd. Daniel

Edytowane przez pirx
Napisano

Drobna osobista rada: Zapomnij o wodzie kiedy malujesz, ona służy do czyszczenia pędzla (No, chyba, ze robisz laserunek). W samym zaś malowaniu nie ograniczaj się do tego, co widać na pozór, szukaj ukrytych barw, niuansów kolorystycznych, zachowując jednak prostotę i ekonomię. Strasznie się teraz boisz, że coś zepsujesz, jakbyś latał w Ps'ie airbrushem na 10% opacity i głaskał jedną kulkę 2 godziny. Bądź zdecydowany i przed malowaniem przemyśl zestaw kolorystyczny, potem już tylko działaj plamami w poszczególnym miejscu.

 

pozdrawiam

Napisano
Drobna osobista rada: Zapomnij o wodzie kiedy malujesz, ona służy do czyszczenia pędzla (No, chyba, ze robisz laserunek).

 

laserunek z wody nie bardzo wyjdzie kiedyś robiłem i nie wychodzi najlepiej. Lepsze jest medium do akryli czasem w płynie czasem w żelu ;)

jak ktoś jest ogarnięty to mozna sobie samemu zrobić.

Napisano
laserunek z wody nie bardzo wyjdzie kiedyś robiłem i nie wychodzi najlepiej. Lepsze jest medium do akryli czasem w płynie czasem w żelu ;)

jak ktoś jest ogarnięty to mozna sobie samemu zrobić.

 

To tylko potwierdza, że oprócz mycia pędzli nic z wodą nie robię :).

 

A tak przy okazji, jest jakieś medium do akryli, które spowalnia czas schnięcia nie rozrzedzając konsystencji?

Napisano

jesli jesteś odpowiednio szybki mozesz malować allaprima :P

 

coś prrrszalony o takim wynalazku wspominał (nie wiem jak sie to miało do konsystencji)

Napisano
Drobna osobista rada: Zapomnij o wodzie kiedy malujesz,

Ale ja nie używałem wody. :/ Jedynie tyle mogło się ostać co właśnie po oczyszczeniu pędzla, którego i tak wycierałem o papier. Technikę miałem taką że wynajdywałem zielone miejsca, plask je farbą, a potem plask żółtą. I potem tylko dodawałem ciut tu, ciut tam.

 

A tak przy okazji, jest jakieś medium do akryli, które spowalnia czas schnięcia nie rozrzedzając konsystencji?

Wiem że takie są, bo o tym czytałem. Mam gdzieś nawet książkę o technikach i właśnie tam gdzieś jest wzmianka na ten temat. Poszukam.

 

pzd. Daniel

Napisano

Hej! Dodaję parę portretów zrobionych od ostatniego czwartku. Dopiero teraz przekonałem się znowu do nich po porażce z Fordem. :)

Chronologicznie:

zzaz.jpg

ttrtz.jpg

28395944.jpg

mcgr.jpg

mer1k.jpg

repu1.jpg

 

I jak? (nieśmiało)

 

Daniel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności