Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Tak, będę ją sprzedawać z butelką bourbona!

 

Znaczy osobiście "będę" ? :) Wiedziałem, że w końcu pojawi się u nas

jakiś ich przedstawiciel oficjalnie :)

 

żeby było co robić w czasie liczenia?

 

Jeśli tylko jedna ta butelka to może nie wystarczyć :)

 

pozdrawiam,

Mariusz.

Napisano
Znaczy osobiście "będę" ? :) Wiedziałem, że w końcu pojawi się u nas jakiś ich przedstawiciel oficjalnie :)

.

 

freudowska pomyłka, zawsze chciałem kupczyć tanią magią ;)

Napisano
Mam wrażenie, że Sidefxowi już dawno skończyły się pomysły na nowe wersje programu.

Houdini obecnie rozwija się w przeciwnym kierunku do jakiego powinien.

 

A w jakim kierunku powinien Twoim zdaniem?

Napisano

W kierunku funkcjonalności, a nie upiększania UI.

 

Czy istnieje chociaż jeden poważny user Houdiniego na świecie, który będzie oglądał sobie normal mapy w viewporcie?

 

A może by tak w końcu napisać jakąkolwiek dokumentację poza poziom mega podstawowy dla ludzi, którzy nie znają osobiście developerów H?

 

Prędzej nauczysz się pisać pluginy w C++ do innych softów niż ogarniesz H.

Napisano (edytowane)
W kierunku funkcjonalności, a nie upiększania UI.

 

Czy istnieje chociaż jeden poważny user Houdiniego na świecie, który będzie oglądał sobie normal mapy w viewporcie?

 

A może by tak w końcu napisać jakąkolwiek dokumentację poza poziom mega podstawowy dla ludzi, którzy nie znają osobiście developerów H?

 

Prędzej nauczysz się pisać pluginy w C++ do innych softów niż ogarniesz H.

 

Istnieje! Houdini walczy o gamedev. Normal mapy to nie upiększanie GUI, tylko dostosowanie viewportu do obecnych standardów.

 

edit:

W kierunku funkcjonalności, a nie upiększania UI.

 

A możesz podać przykłady funkcjonalności, którą chciałbyś ujrzeć w H?

Edytowane przez SYmek
Napisano
Istnieje! Houdini walczy o gamedev. Normal mapy to nie upiększanie GUI, tylko dostosowanie viewportu do obecnych standardów.

 

o, to dobry argument

 

a jezeli chodzi o post to przyznam, ze podglad HDRI w viewporcie jest bardzo pomocny i przyspiesza prace (poprostu latwiej jest ustawic mape).

Cala ekipa koderow nad samym viewportem nie siedziala a odswierzenie jego funkcjonalnosci w niczym nie przeszkadza.

Gość User190
Napisano

Ładne GUI? W chudym!? :o

Kusicie chłopaki.. kusicie :P

Napisano

Nie znam softu, ale byc moze wcale nie jest on taki mega trudny tylko pokutuje takie o nim mniemanie. Na przyklad gdyby zapytac takiego nooba jak ja o Houdiniego to bez namyslu powiem ze jest softem trudnym (mimo ze nie przysiadlem do niego NIGDY) i zaloze sie ze wiele osob powie to samo - bo taka jest obiegowa opinia. Moze wcale nie jest tak zle, niewygodnie i dziwnie jak sie wydaje?

Musze sprobowac - w koncu uwazam Zbrusha za wygodne i intuicyjne narzedzie :D

Napisano

Problem z Hudym leży w tym że jest on aż za bardzo potężny. W nim da się zrobić każdą rzecz na 10 sposobów i liczba opcji początkowo przytłacza. A co do argumentu że nie ma do niego dobrej dokumentacji to sorki ale się nie zgodzę. Jest i to całkiem niezła na stronie sidefx jak również dużo darmowych materiałów do nauki.

Gość e=mc^2
Napisano
Problem z Hudym leży w tym że jest on aż za bardzo potężny. W nim da się zrobić każdą rzecz na 10 sposobów i liczba opcji początkowo przytłacza. A co do argumentu że nie ma do niego dobrej dokumentacji to sorki ale się nie zgodzę. Jest i to całkiem niezła na stronie sidefx jak również dużo darmowych materiałów do nauki.

 

ot i prawda;) i to jest raczej zaleta a nie problem

a help w H. jak dla mnie jest super, nie ma wszystkiego co by człowiek chciał ale i tak bije na głowę help z Mayi, 3ds maxa i XSI

 

wogóle H. nie jest wcale taki strasznie trudny, trzeba zmienić sposób myślenia o różnych rzeczach i leci i w dodatku sprawia przyjemność ;)

Napisano

Ktokolwiek z Was piszących, że Houdini jest łatwy, używał go do zadań zaawansowanych?

 

Schody i to coraz bardziej strome zaczynają się wraz ze wzrostem skomplikowania zadań.

Podobnie help. Do poziomu podstawowego jest świetny i czytelny, później już tylko coraz więcej pytań i mniej odpowiedzi.

Napisano (edytowane)

To jeszcze ja dorzuce swoje dwa grosze...

Ja jestem laik :) W paru różnych programach się bawiłem...

najmniej miałem do czynienia z Maxem i Maya,

więcej z SI|3D potem XSI - no i oczywiście Blender.

Osobiście nie wiem z czego bierze się ta opinia, że Houdini jest trudny :)

Przy takich normalnych zastosowaniach jak, modelowanie,

teksturowanie, animowanie - na takim zwykłym hobbystycznym

poziomie - jest tak samo jak wszędzie.

Nie trzeba wypowiadać zaklęć by stworzyć kulkę :)

Ale jest to jedno fajne "ale"....

Jeśli tylko chcesz (masz wiedze/umiejętności/zacięcie)

możesz pójść o wieeeele dalej i zagłębić się w każdy aspekt.

 

Co mnie sie wydaje niejako trudniejsze (na tym samym hobbystycznym poziomie)

to materiały :) Bo presetów jest mało (w 11 jeszcze mniej)

i niełatwo jest przeskoczć na składanie materiału z node'ów :)

No i ja mam niezmiennie wysoki poziom "fun", za każdym razem

gdy do nie go siadam :)

 

Aha i ostatnie... jest jeden mały minus korzystania z Houdiniego....

mianowicie trudno sie potem wraca do innego programu

gdzie nie można sobei w każdym miejscu wpisać wyrażenia

albo zlinkować ten czy inny parametr z innym...

I człowiek się przyłapuje czasem na stwierdzeniu:

"Dlaczego w *(Twój ulubiony program do 3d)* tak się nie da ?

W Houdinim zrobiłbym to tak..." :))

 

To tyle, z bardzo ubogiej w podobnych do mnie zielonych userów, strony :)

 

Aha no i mnie się jednak wydaje, że im wiecej sie o nim wie,

tym bardziej te bardziej skomplikowane zadania wydają się łatwiejsze

do zrealizowania w Houdinim niż w czymś innym.

Ale to już profesjonaliści niech sie wypowiedzą :)

 

 

pozdrawiam

Mariusz.

Edytowane przez mariusz_maciag
Napisano (edytowane)

A możesz podać przykłady funkcjonalności, którą chciałbyś ujrzeć w H?

 

Update Vex Buildiera, a w nim więcej gotowców?

 

Czemu nie mogę mieć np pętli "for" w SOP, a muszę przechodzić przez horror VEXa, albo skryptów by zrobić coś prostego? To tak z pamięci wspomnienia frustracji, bo przestałem uzytkować H sporo czasu temu.

 

EDIT: Ogólnie to całkiem dobry program pomocniczy, ale nie ma co wierzyć w mity krążące wokół niego. Jeśli ktoś chce królować w FXach i tworzyć skomplikowane i nowatorskie toolsy to polecam naukę C++ i Softimage ICE czy możliwe, że nadchodzące CORE.

Edytowane przez mamoulian
Napisano

mamoulian masz w sopach fora ;]

A vexy to proste narzędzie (zresztą jak wolisz nody to masz vopy)

 

Ale ma swoje bolączki, jak np. to że vex iteruje po punktach i nie może ich odejmować i dodawać, chociaz w nowym hudym python z wstawkami cpp robi swoje ;]

Napisano

Nie chodzi o VOP SOP, ale o surface nodes. Nie wiem jak to teraz tam się nazywa, myślałem, że SOP.

 

Pętla "for" byłaby czymś w rodzaju copy dla nodów np. transformacji.

Np zapętlamy transformację 1000 razy, gdzie "i" robi za stamp.

 

Teraz można napisać skrypt, który ustawia 1000 nodów transform, ale powodzenia w ogranięciu tego :]

Napisano

No i przywiało tu i mnie, użytkownika Houdiniego ;) Osobiście uważam ze Houdini nie jest trudny, jest wymagający. Wymaga od użytkownika czegoś więcej niż operacji na przycisku "Zrup To!".

Ad tego for to konkrety facet, generalnie kopiowanie operatorów nie jest dobrym rozwiązaniem, uważam że łatwiej jest operować na danych i modyfikować je za pomocą operatorów. Powiedz co chcesz konkretnie uzyskać, a może Twoje problemy się zakończą. W jakim celu chcesz kopiować te operatory ?

Napisano

btw. nareszcie doczekaliśmy się normalnych operacji na Volumach w sopach, męczące było przerzucanie tego wszystkiego do dopów, strzelanie paru operacji i abarot to sopów, no generalnie fajnie... ale chyba bez szału... może się nie znam...

Napisano (edytowane)
Napisałem że masz fora w sopach ;] "for sop"

 

Wiem o co Ci chodiz ale da sie to obejsc własnie dizeki for sopowi ;]

 

 

No rzeczywiście jestem głupi i jest "for each" w SOP, ale w cząstkach już tego nie ma :)

EDIT: i nawet nie wiem czy byłoby to możliwe.

 

 

W jakim celu chcesz kopiować te operatory ?

chodzi o kopiowanie całego łancucha operatorów. Co ma sens w bardzo skomplikowanych przypadkach np wielostopniowych transformacji.

Edytowane przez mamoulian
Napisano

wiekszość operatorów w POP'ach jest do modyfikowania zachowań cząsteczek, nie wiele jest generatorów: source, location, split ? wiec np co chcesz robić dodać for_each na property ? :]

Napisano (edytowane)
wiec np co chcesz robić dodać for_each na property ? :]

 

Np niech każda cząstka ma oddzielnie liczone proximity groups. Czyli istnieje 1000 nodów proximity z rożnym source gropus,

 

Czyli tworzymy taką pętle: (tworzymy grupę punktów -> proximity) i to razy 1000.

 

Więc głównie kręciłoby się to wokół złożonego, proceduralnego grupowania. Dzięki temu można byłoby tworzyć całkiem dobre AI tłumu, bardziej skomplikowane zależności itp.

Edytowane przez mamoulian
Napisano

Jedyne co by pomogło to wciśnięcie kodu z pythonem w pętle. Nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić.

 

To może być dobre zadanie dla kogoś: dynamiczne, proceduralne tworzenie grup.

Napisano
Niestablilny nowy Houdini. Chciałem sobie zajączka zrobić i się wywala przy próbie zaznaczenia face'a.

 

Od kilku miesięcy robię codziennie w H11, ale o takim błędzie nie słyszałem. Sterowniki/gpu..?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności