Skocz do zawartości

Teczka/Nauka


Gourry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem tu nowy ale śledzę forum już od paru miesięcy. Z grafiką 3d mam styczność od dawna ale raczej na niskim poziomie robiąc proste rzeczy, a na poważnie zabrałem się jakoś miesiąc temu. Moja pierwsza praca to próba stworzenia iphone'a. I tutaj moje pierwsze pytanie i problem. Kiedy podkręcam subdivision na przednim panelu cały mesh sie psuje i są czarne spoty albo fale i nie wiem w jaki sposób uprościć/ulepszyć siatkę. Liczę na pomoc forumowicze:)

 

To jest problem:

blackspots.jpgblackspots.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

To jest siatka z subdivision:

wiresub.jpgwiresub.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

A to bez:

wireex.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

wireex.jpg

Edytowane przez Gourry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Odpowiedzią na to są trójkąty - do dzielenia siatki na mniejsze kawałeczki nie możesz posiadać trójkątów, bo właśnie one robią babole, a więc zrób tą siatkę z quadów i zobaczysz efekt. A co do ogólnie dzielenia siatki na mniejsze kawałki to pamiętaj o "wspornikach" na bokach bryły aby ograniczyć zaokrąglanie związane z dzieleniem siatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne spoty są bo ts ciągnie się i część wynikowych faceów nachodzi na siebie. Albo dodaj powyżej dodatkowego edgea, albo ściągnij siłę przyciągania tego kwadratu wokół dziurki, albo ekstrudnij/insetnij całą dziurkę z okolicznym regionem na zerową odległość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest 2 w nocy i aktualnie mam to. Według mnie kiepskie i bedzie jeszcze poprawiane ale nie mam siły już dzisiaj. Im więcej krytyki tym lepiej:)

iphonedone.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

P/s: Jak sprawić by po podniesieniu subdivision zachować ostre kąty?? Robiłem wsporniki a i tak uzyskiwałem owale chociaz ze wsporniki były praktycznie przy samych edgach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij modelować jeszcze raz i z proporcjami.

Tu masz tutek do wycinania w siatce, ale bez takich kwiatków:).

http://3dtotal.com/team/Tutorials_3/video_circular_hole/circular_hole.php

 

Staraj się nie używać booleana, ale jeśli tak ci pasuje to tu jest tutek jak lepiej wycinać obiekty przez boolean

http://3dtotal.com/team/Tutorials/bracercom/bracercom.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc narazie Iphone stoi ale mam pytanie do innego projektu mam narazie tyle :

oknai.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

i jak wstawiam na miejsce szyb materiał szkła i wstawiam za nimi mr sky portal to scena jest czarna i mam jeszcz ejeden problem jak włączam GI to pisze mi error no photon emiter found. Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc troche pokombinowałem i udało mi sie z tymi fotonami. ale nadal nie umiem zrobić realistycznego świetlenia a w necie nie moge znalesc ( moze przeoczyłem ) tutoriala do tego. oto co narazie mam ( niska jakość bo szybki render):

pokoj.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Gourry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Postępy poszły troche do przodu i narazie mam to:

pokoj1l.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

na obrazku jest zaznaczone pare rzeczy o które chce zapytać. skąd światło po tamtej stronie skoro od tamtej strony jest ściana. Czemu nie ma półcieni przy uchwytach. 1. jak sprawić żeby materiał przepuszczał promienie światła ( i bylo to widoczne) ale nie był aż tak przezropczysty. 2.skąd to się wzieło ( już wiem włąśnie się domyśliłem:P)

Poniżej daje screen z 3ds z pokazaną całą scena.

58777850.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez Gourry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Spróbój poczytać coś o SSS - sub surface scattering, czy czymś podobnym. Mentala raczej słabo znam, może ktoś ci to bardziej przybliży. Możliwe że w dla mentala jest w bibliotece jakiś gotowy materiał tego typu.

 

2. To bevelowany fragment ramy okna, na screenach co dołączyłeś dobrze go widać.

 

Co do tego rozświetlenia to nie mam genialnych pomysłów, mogę conajwyżej pozgadywać... fotony ci sięprzelały, albo skylight portal ustawiłeś trochę wewnątrz pokoju lub jakoś się przecina z innymi obiektami i błąd się zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na pierwszy rzut oka (wybacz że tylko pierwszy ale późno więc drugi będzie kiedy indziej) to musisz dać 2 sided dla ścian. Polygony są jednostronne. Tak naprawdę istnieją tylko z jednej strony. Jeśli nie ustawisz ich by z obu stron "istniały" to światło będzie przez nie przechodzić. Na główną ścianę możesz dać modyfikator shell. Pomoże ci to zobrazować problem. Jeśli zupełnie nie wstrzeliłem się z rozwiązaniem...to oddajcie mi tą minutę przez którą pisałem tego posta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności