MGscape Napisano 13 Sierpień 2010 Napisano 13 Sierpień 2010 (edytowane) Witam wszystkich Wrzucam kilka swoich prac licząc na porządną krytykę, sama jedna niewiele już zdziałam. 3 - z biurka, w poszukiwaniu kolorów, z tym mam duży problem. Może poleci ktoś jakąś przydatną literaturę? kilka szkiców: Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape aktualizacja linków
MGscape Napisano 21 Sierpień 2010 Autor Napisano 21 Sierpień 2010 (edytowane) Witam! Walka z anatomią: Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape aktualizacja linków
ICE Napisano 21 Sierpień 2010 Napisano 21 Sierpień 2010 Bardzo fajne prace, widac ze masz juz spore doswiadczenie w tej dziedzinie. Ale musze troche pomarudzic, kompozycja na ostatnim obrazku z koniem i 2 Jolami Rutowicz ( dobra przasadzilem ;) ) ma za ciasna kompozycje, dodaj przestzreni i bedzie o niebo lepiej. No i kolory ogolnie jakies strasznie blade, ogladalas prace na innycvh monitorach? Moze twoj ma jakas wade, a moze jest to laptop?
MGscape Napisano 21 Sierpień 2010 Autor Napisano 21 Sierpień 2010 (edytowane) Kurcze, faktycznie.. Moja wina, praca z Jolami Rutowicz po zmniejszeniu wygląda fatalnie, moje gapiostwo :0) Hmm icecold, martwisz mnie, niedawno kalibrowałam monitor :/ Sprawdzę kolor przy okazji na innym monitorze. Męczenia tabletu ciąg dalszy... Szkic. Jeszcze takie stare cuś, akwarela. Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape aktualiacja linków
MGscape Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 (edytowane) Rysunek popełniony wczorajszego wieczora na dobranoc. Po załadowaniu ostrość poszła się paść, dlaczego? I jeszcze jeden, teraz widzę, że oczko nieco uciekło :/ Edytowane 29 Wrzesień 2010 przez MGscape
pirx Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 Wysyłaj obrazki na http://imageshack.us/, a nie na forum. Wspaniała ta akwarelka. Coś mi z tym koniem nie pasuje. Jego przednie nogi. pzd. Daniel.
MGscape Napisano 29 Wrzesień 2010 Autor Napisano 29 Wrzesień 2010 (edytowane) Kolejna porcja, szkice oczu: Widok z okna: Rysunek z dzisiejszego wieczora, szop raczył się wypierniczyć na tym etapie, zachował się tylko printscreen :E Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape
MGscape Napisano 12 Październik 2010 Autor Napisano 12 Październik 2010 (edytowane) Miało być na bitwę ale rozpędziłam się za mocno i przekroczyłam czas o 2h. Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape
Perlis Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 A się odezwę, a co ;) Masz straszne zmienne te prace. Od dwóch ostatnich świetnych (obie kolorystyki fajne, dają zupełnie inna atmosferę, do widoku z okna, który jako rysunek jest średni. Fajnie narysowałaś to drzewo, jego korę, ale za bardzo w detal poszłaś, przez co nie wiadomo na czym się skupić, plany też nie są zróżnicowane. Dobrze by było zrobić krzaki za drzewem jaśniejsze niż samo drzewo, a gałęzie przed drzewem ciemniejsze. Wypróbuj takie coś :) Jak walczysz z anatomią to nie skupiaj się na światłocieniu za bardzo, lepiej na samej konstrukcji i zaznaczaniu mięśni, a jeszcze lepiej jakbyś miała modela :P Zachowałaś jakąś chronologie w dodawaniu tych prac? Bo np ten: http://mgscape.com/files/3dmax/mgscape.jpg jest całkiem spoko (może rozjaśnić lekko te drzewa w tle- pesrepktywe powietrzną dać), a już ten http://mgscape.com/files/3dmax/atak2.jpg tak trochę nie za bardzo (chociaż to szkic). Świetny jest szkic tych dwóch amazonek (?), końskie zadki i głowy też fajne :) No. To tyle ode mnie. Sama nie jestem mistrzynią w rysowaniu, więc się już nie wymądrzam :D Poproszę o więcej prac :)
MGscape Napisano 13 Październik 2010 Autor Napisano 13 Październik 2010 (edytowane) Dzięki wielkie za odzew! Jestem w zasadzie samoukiem i każda opinia czy też rada ma dla mnie ogromne znaczenie. Rysunek z drzewem i krzakami faktycznie płasko wyszedł, teraz widzę to przerażająco wyraźnie :) Cóż, pozostało mi tylko wziąć tę garść porad i spróbować jeszcze raz. Tak na marginesie, rysowanie krzaków i innych patyków to świetne ćwiczenie na cierpliwość, a tej zdecydowanie mi brakuje. Z modelem będzie ciężko :) Posiłkuję się głównie zdjęciami. Chronologia dodawanych prac zachowana, po prostu przy niektórych pracach spędziłam mniej czasu (znudziły mnie, przerosły?) Może zrobiłam błąd umieszczając prace których nie dokończyłam. Trudno, idziemy dalej. Edytowane 13 Październik 2010 przez MGscape
Perlis Napisano 13 Październik 2010 Napisano 13 Październik 2010 Chronologicznie mówisz hm... pewnie z czasem poziom się wyrówna :) A i wrzucaj niewykańczane prace, łatwiej nie raz coś zasugerować na nich i nie taki żal przemalowywać wszystko :) Wracając do tej pracy 'atak', już na etapie szkicu spróbuj rozróżnić plany i złapać walor i zaakcentować to co ma przykuwać uwagę. Łatwiej potem będzie Ci z kolorami.
MGscape Napisano 13 Październik 2010 Autor Napisano 13 Październik 2010 Mówisz że się wyrówna, hm... Miejmy nadzieję :)
Tonic Napisano 14 Październik 2010 Napisano 14 Październik 2010 Myślę, że mi się podoba druga wersja pejzażyku - widać więcej ręcznej roboty w porównaniu do pierwszej opcji, gdzie chyba zwykłym gradientem chciałaś zmienić kolory na cieplejsze - łatwa technika użyta na jak najbardziej ręcznie wykonanym obrazie trochę mnie zniechęca. Poza tym, w drugiej pracy świetnie przedstawiłaś przestrzeń i chłód miejsca. Z sugerowanych poprawek podałbym w sumie tylko jedną - może warto nieco zdefiniować przestrzeń między drzewami na drugim planie po prawej stronie? Widzę jakąś bardzo mocną mgłę, ale mam też wrażenie jakby te drzewa zostały naklejone.
MGscape Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 (edytowane) Odkurzam zaniedbaną teczkę, przysiadłam po dłuższej przerwie do tabletu i mocno się zdziwiłam, zanik mięśni czy jak? Musze troszkę rączkę rozruszać bo całkiem zapomnę jak się ołówki trzyma. szybkie szkice dla przypomnienia sobie co to tablet: I coś bardziej wysiedzianego, jakieś 4h dłubania wieczorami. Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape aktualizacja/niedziałające linki
MGscape Napisano 16 Maj 2011 Autor Napisano 16 Maj 2011 (edytowane) Wrzucam kilka prac jakie wykonałam na TSP No i kolejny szkic: Pozdrawiam! Edytowane 13 Październik 2011 przez MGscape
jamqdlaty Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Świetne kolory, świetne prace... Ta z konikami, którą "popełniłaś na dobranoc" mi się bardzo podoba, te dwie nowe też super - z głowy robione? Ale jestem talent, nie zauważyłem drugiej strony tematu. ;p
MGscape Napisano 12 Październik 2011 Autor Napisano 12 Październik 2011 Witam, ponownie odkurzam zapomnianą teczkę. [/url] Druga praca, poczyniona pod wpływem George`a R.R. Martina
MGscape Napisano 13 Październik 2011 Autor Napisano 13 Październik 2011 Kolejna praca, chyba już nie będę kończyć.
artozi Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 Bardzo kolorowo i roznorodnie sie dzieje w tej teczce! Dobór kolorów bardzo dobry, taki pastelowy, ale to sobie jeszcze spokojnie wyrobisz bo przychodzi ci naturalnie. Troche bardziej kuleje przestrzennosc form i konsekwencja oswietlenia w tym dobor waloru dla swiatla i dla cienia. W momencie kiedy obierasz sobie pewne zrodlo swiatla czy to z wyobrazni, czy z refki, to warto miec na uwadze ze swiatlo _rzezbi_ forme, a nie przypadkowo przeplywa po obiektach. Nie zawsze ci sie tak dzieje, ale czasami masz swiatlo odbite rownie mocne i o podobnej konsystencji jak glowne zrodlo swiatla, co strasznie splaszcza prace. Polecam zabawe na prostych brylach i zdobycie dwoch ksiazek James Gurneya, ktore powinien miec kazdy: http://www.amazon.com/Imaginative-Realism-Paint-Doesnt-Exist/dp/0740785508/ref=ntt_at_ep_dpt_2 oraz http://www.amazon.com/Color-Light-Guide-Realist-Painter/dp/0740797719/ref=ntt_at_ep_dpt_1 . Generalnie lapiesz proporcje i kadry bardzo sprawnie, wiec beda z ciebie ludzie:)
Coyote Napisano 13 Październik 2011 Napisano 13 Październik 2011 według mnie Imaginative Realism to nie wypał zawiodłem sie bardzo. Za to color and light również polecam :)
MGscape Napisano 13 Październik 2011 Autor Napisano 13 Październik 2011 Dzięki wielkie artozi za konstruktywną krytykę. Każda dobra rada na wagę złota. Zdaję sobie sprawę z własnych braków, mam duże problemy z kolorem, bryłą, perspektywą, przestrzenią. Próbując coś wysmarować raczej zgaduję niż wiem i NIENAWIDZĘ momentów kiedy cos mi w pracy nie leży i nie wiem dlaczego tak się dzieje. Pokombinuję jak radzisz, może coś się w główce rozjaśni. Rozejrzę się za polecaną przez Was książką. Dzięki za pomoc!
MGscape Napisano 14 Październik 2011 Autor Napisano 14 Październik 2011 Witam ponownie. Wrzucam ostatnią pracę, próba opanowania waloru. Druga, 40-sto minutowy speed na TSP. Wszelkie uwagi mile widziane. Pozdrawiam.
n-pigeon Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Na pierwszym nie uczyłeś się waloru tylko formy, mając tylko jeden materiał trudno mówić o nauce waloru :) Jeśli chodzi o drugi, to bardzo fajny, szczególnie drzewa, wybrałeś fajne barwy mają całkiem dobry walor, choć może odrobinę za wysoki, mają też fajną masę i formę. Ściółce nadał bym drobniejsza teksturę, aktualna słabo imituje liście, wzór jest za duży, wygląda na wielkie płaty, a liście powinny być drobne. Jeleń, fajna masa, ale podcieniowany od tak bez głębszego namysłu, już lepiej by wyglądał jako czysta plama. Jeśli chodzi o trzeci plan to bardzo nie trafiony walor, całe "tło", drzewa liście ziemia, ma ten sam walor, identyczny, totalnie płaskie, atmosfera ujednolica saturacje i walor, razem z odległością, rozjaśnia również walor. Brakuje poziomowania atmosfery.
Kalberos Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 ta praca jest twoja najlepsza jak dla mnie :D
MGscape Napisano 14 Październik 2011 Autor Napisano 14 Październik 2011 I to jest właśnie pozytywny kop, słusznie prawisz n-pigeon! Poza tym teraz już dokładnie zrozumiałam co to ten walor :) Z poziomowaniem atmosfery zawsze miałam problemy, to samo z kolorem. Nawet jeśli uda mi się uchwycić wrażenie odległości w czerni i bieli to i tak zapaćkam szkic próbując go podkolorować. Cóż, ćwiczymy dalej, może następnym razem będzie lepiej.
n-pigeon Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Jeśli masz problem z walorem i kolorem polecam ten tutek Craiga Mullinsa (mój idol), LINK, koleś to totalny miszczu, w "jak zrobić z MEGA, ale tak by się nie narobić" :D . Zaczynasz z jedną barwą (dla przykładu powiedzmy, że to zielony, jak na tutku), budujesz obrazek tą barwą i walorami. Jeśli chodzi o walor to nie jest on tematem skomplikowanym, więc nie ma co komplikować :P , dla każdego materiału jeden walor bazowy, przy każdym źródle światła jedna zmiana waloru bazowego tego materiału. Na początek dla wprawy, podziel sobie scenę na 2 źródła światła, "Ambient" czyli oświetlenie otoczenia, może to być zwykła płaska reprezentacja każdego bazowego waloru, czytaj: naciapaj płaskie plamy jak ten jeleń u góry, tylko np. biała koszula, a ciemna kamizelka będą innymi plamami waloru. Drugie światło to twoje światło główne, słońce, albo lampa, nie ważne, wybierz kąt padania i zamaluj na jasnym walorem bazy (ambienta), wszystko co by zostało pokryte farbą gdybyś zamiast światła, chlupnął te elementy wiadrem farby z dużej odległości :) To co stoi od źródła światła zostanie płaskie, czyli nie dostanie wiadrem :D Teraz co do problemów z barwą, również jest demonizowana, mając szkic z jednym kolorem dominującym (radziłbym by nie był bardzo mocno wyrenderowany, luźny wystarczy), ustaw pędzel na mniejsze Opacity, wybierz odpowiednią czystą barwę, np powiedzmy, że kamizelka jest brązowa, czyli walor brązu, jest ciemny, a barwa czerwona, saturacja mała czyli opacity pędzla powinno być dość niskie. Musisz na plamę waloru bazowego namiziać trochę czystej czerwieni (zimna czy ciepła zależ od kontekstu), z wymieszanej plamki w której skład wchodzi ciemna zieleń + czerwień wyjdzie ci brązowy kolor kamizelki, próbkujesz go i dajesz opacity pędzla na max lub bardzo wysoko i malujesz resztę. Zaletą tej metody, że walor bazowy ma od razu kolor (zielony) taki jak cała scena, to efekt spójności, zieleń będzie dominować w całym obrazku, każdy kolor, czerwony, żółty, niebieski będzie miał wspólny element, nasza zieleń :), właśnie tak Mullins mieszał na tutku kolory bazowe, oraz plamy światła, tylko że światło mieszał dopiero kiedy miał już kolory bazowe. Jak widzisz proste, to co jest tak naprawdę trudne, to zagadnienie występujące po opanowaniu walorów i barw. Chodzi mi o ostre i miękkie granice oraz temperatury barw. Aż chciało mi się napisać Ci to wprowadzenie, podoba mi się twój entuzjazm i podejście :) Keep up the good work :D 1
MGscape Napisano 14 Październik 2011 Autor Napisano 14 Październik 2011 Bardzo Ci dziękuję n-pigeon za tak wyczerpujący post, jakby ciut jaśniej pod moją kopułką :) Teraz pożuję sobie i potrawię te nowości i biorę się do roboty :D Pozdrawiam
n-pigeon Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Heh znowu ja, ale natrafiłem na świetną prace na CGHub która może posłużyć jako dodatkowa refka do tego co pisałem wyżej. http://cghub.com/images/view/171229/
artozi Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 Na moje chlopskie oko dwie ostatnie prace bomba. Seria takich cwiczen jak tych z glowa na pewno pomaga ci sie opatrzec z zakresem dostepnych odcieni szarosci i wrazeniu 3d. Najgorsze w takich studiach jest to, ze same w sobie nic nie daja. Bo ot co, zaobserwowalas kolor i go powtorzylas. Je trzeba rozumiec i rozkladac na czynniki pierwsze. Absolutnie sie nie czepiam twojej pracy i jej efektow, ale zachecam do analizowania tego co sie widzi. Mam natomiast mieszane uczucia co do tych wszystkich tutoriali, ktore mowia ci jak krok po kroku cos powstalo. Z jednej strony widac kazdy etap pracy, a z drugiej daja wrazenie ze polega to wlasnie na wykonywaniu pewnych okreslonych czynnosci. A nic bardziej mylnego bo cale cudotworstwo malowania zachodzi w glowie artysty, a ja trzeba cwiczyc czytajac i podziwiajac itd. Glowa Mullinsa sama generuje takie prace, on po prostu siada i czeka... Nadal polecam oby dwie ksiazki:P Najwyzej ponarzekasz, ale duzo madrzejsza;) Jako dodatkowe cwiczenie polecam znalezc fote (albo najlepiej prawdziwy widok) w ktorej zachodzi zjawisko ktore cie intryguje i skupic sie na osiagnieciu tego efektu do bolu. To co zaobserwujesz stosujesz w swoich pracach z wyobrazni, nie ma innej drogi. Generalnie widze, ze czerpiesz duzo radosci z malowania i to wystarczy:)
n-pigeon Napisano 14 Październik 2011 Napisano 14 Październik 2011 (edytowane) Ja bym jednak rozgraniczał technikę od wyobraźni. Jeśli wszystko będziemy tak komplikować, to wszystko co dobre, będzie wynikiem przypadku :) Za pomocą odpowiednich technik, realizujemy to co nam się wymarzy. Proste i schludne :D Wszystko jest zbiorem prostych reguł, natura i inne pierdoły. Nie postrzegał bym artystów ludźmi natchnionymi jakąś magiczną energią z kosmosu :) kolejny cghub http://cghub.com/files/Image/170001-171000/170409/103_large.jpg Edytowane 14 Październik 2011 przez n-pigeon
MGscape Napisano 18 Październik 2011 Autor Napisano 18 Październik 2011 Dzięki za odzew i pomoc. artozi - książki już do mnie płyną, pomyslnych wiatrów im życzę. n-pigeon - dzięki za linki, naprawdę dołująco - inspirujące :). Próbowałam zastosować się do tutoriala jakim się podzieliłeś, jednak nie idzie mi to tak prosto. Do tej pory prawie wszystkie prace opierałam na wcześniejszych szkicach w czerni i bieli, ciężko przychodzi mi praca bezpośrednio w kolorze. Nic to, popróbuję jeszcze jak znajdę chwilę. Wrzucam to co rysowałam ostatnio: Widok z jakiejś refki, postać i koń z głowy. wysiedziany wieczorami szkic, jakieś 3,5h ciamciaramciam z tabletem: [/url]
n-pigeon Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Coraz lepiej :) ale staraj się nie renderować wszystkiego jednolicie, czasem mniej znaczy lepiej. Widać całą masę pociągnięć lazerunkowego pędzla (niskie opacity), spróbuj zmniejszyć liczbę pociągnięć, szczególnie w tle, twórz więcej prostych płaskich plam, pędzlem o wysokim, albo 100% opacity. Niskim opacity i przypadkowymi pociągnięciami próbujesz stworzyć detal i teksturę, widać to po górach, ale to niestety tak nie działa, przy laserunkowej technice trzeba bardzo kontrolować ilość pociągnięć pędzla i warstw. Tak jak tu, artysta Vyle z Steam Bot Studios: http://vyle-art.com/gallery/displayimage.php?album=4&pos=7 http://vyle-art.com/gallery/displayimage.php?pid=173&fullsize=1 http://vyle-art.com/gallery/displayimage.php?album=4&pos=12 http://vyle-art.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos=2 http://vyle-art.com/gallery/displayimage.php?album=5&pos=4
MGscape Napisano 19 Październik 2011 Autor Napisano 19 Październik 2011 Racja, często maluję i nie wiem co robię, to chyba taki nawyk wynikający z samouctwa - a może nikt nic nie zauważy? :P Za dużo śmieci i przypadku, które nie kreślają zbyt wiele. Dobre przykłady n-pigeon, zawsze dziwiło mnie u innych to jak wiele można osiągnąć poprzez oszczędne (świadome!) stosowanie plam, pociągnięć pędzla czy też umiejętne zastosowanie koloru. Brak mi wiedzy, praktyki, może iskry Bożej? :) Próbujemy dalej.
n-pigeon Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Eeee tam iskry, nawet jeśli coś takiego istniej to ją masz :) jak byś jej nie miał to by Cię tutaj nie było. Trzeba siedzieć na tyłku wgapić się w cudze oraz własne prace i ostro rozkminiać, rozkminiać i rozkminiać. Potem podczas pracy przemyśleć każdy krok, co chcę dodać i jakie środki trzeba podjąć by to uzyskać, skill i prędkość wyrobi się z czasem.
noiprox Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Taka rada żebyś się nie męczył przy próbach uzyskiwania takich efektów: Vyle często stosuje zaznaczenie (lasso, lasso wielokątne, elipsa itp) i dopiero po tym maluje, dzięki temu ma równe kształty i czyste krawędzi. Do tego ma też masę czystych brushy ze kształtami
n-pigeon Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 Noiprox ma racje, można to też zrobić w ten sposób by namalować kształty z wysokim opacity, ale na osobnej warstwie i zmniejszyć opacity tej warstwy, dzięki temu unika się nawarstwiania. Po za tym jak mawia noiprox, maski, zaznaczenia, lock alpha chanel w warstwie, ale też oszczędne bezpośrednie pociągnięcia, tylko to przy prostszych plamach. Tylko trzeba pamietać, że najpierw trzeba mieć solidną bazę z plam z dużym albo pełnym opacity.
MGscape Napisano 25 Październik 2011 Autor Napisano 25 Październik 2011 Witam, wrzucam 2 godzinny szkic, próba oddania przestrzeni + rysowania skał, oj nie lubię. [/url] 2 Szkic w photoshopie, nogi uciął dziki photoshop (wywalił się) zachowałam tylko screena. i bonus, ilustracja (akwarela) sprzed kilku lat :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się