Skocz do zawartości

Bounce - animacja 360°


claude

Rekomendowane odpowiedzi

Animacja wykonana na festival w Plymouth - http://www.ptgui.com/news/2010/08/16/icci-360-festival,-plymouth-uk.html.

 

Właśnie ukończyłem ten projekt. Jest to mój debiut w animacji. Wiem, że jest to dopiero mój początek w tej dziedzinie i mimo że sama animacja nie jest rewelacyjna jestem zadowolony że skończyłem cały projekt. Nauczyłem się bardzo dużo o animacji i postprodukcji i w ogolę tworzenia czegoś na festival podczas pracy nad projektem.

 

Mam nadzieję że się spodoba.

 

Obraz z jednego ekranu wrzuciłem na youtube

 

Całość obrazu jest na moim serwerze odpowiednio zmniejszonej rozdzielczości i jakości 100mb

http://restorer3d.com/360/2400_270.mov

 

Projekcja na ekranie 360 stopni 14 i 18 września Plymouth UK.

Zapraszam!

 

Sam musiałem opracować strategie budowania sceny dla tego typu widowiska. Render i postprodukcja też były zabójcze rozdzielczość 9600x1080 dała się we znaki wiele razy. Renderowane około 1.5 miesiąca na moim i7.

 

Dźwięk wykonany przez znajomego, wspaniałego muzyka Wojtka Urbańskiego.

Rozdzielczość 9600x1080 czyli 5 razy Full HD. Będzie wyświetlane w specjalnym namiocie "arenie" za pomocą 5 projektorów.

 

I jeszcze kilka stili z mojego wipa. Myślę że zrobię film o tych piłkach z perspektywy normalnej kamery podążającej za piłkami.

 

ballsdof.jpg

ballsdof2.jpg

 

ballsdof3.jpg

ballsdofmb.jpg

ballsmb.jpg

Edytowane przez claude
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Cisza...

 

Miałem nadzieje na jakeś reakcje na moją animacje. Dobre czy złe. Może trudno powiedzieć coś o animacji która powinna być wyświetlana na specjalnym ekranie w spacjalnym namiocie. Już za tydzień będę mógł ją zobaczyć na festivwalu. Na pewno zarejestruje na filmie reakcje ludzi i całą atmosfere, wrażenia.

 

Czekam na komentarze, ciekawy jestem waszego odbioru mojej pracy.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo interesujące zlecenie - mi wątek jakoś umknął ;) ale animatorem nie jestes i to się czuje. swoją drogą większość sekwencji nie wymagała nawet renderowania. Niestety w Twoim wątku dotyczącym pracy nad zleceniem szybko się poddałem, bo nie wiedziałem o co Ci chodzi, inaczej dałoby radę ograć to o niebo lepiej w kwestii synchro z dzwiękiem, bo domyslam się ze z tym był hardcore. Jakbys uznał ze się nie da byłoby Ci o wiele łatwiej w mysl zasady - can't make it? fake it! ;)

Jak bedziesz modyfikowal cos w tym, to zaloz wątek na pewno sporo osób bedzie moglo pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo interesujące zlecenie - mi wątek jakoś umknął ;) ale animatorem nie jestes i to się czuje. swoją drogą większość sekwencji nie wymagała nawet renderowania. Niestety w Twoim wątku dotyczącym pracy nad zleceniem szybko się poddałem, bo nie wiedziałem o co Ci chodzi, inaczej dałoby radę ograć to o niebo lepiej w kwestii synchro z dzwiękiem, bo domyslam się ze z tym był hardcore. Jakbys uznał ze się nie da byłoby Ci o wiele łatwiej w mysl zasady - can't make it? fake it! ;)

Jak bedziesz modyfikowal cos w tym, to zaloz wątek na pewno sporo osób bedzie moglo pomóc.

 

ola-f

- animatorem jeszcze nie jestem, ale kto wie w przyszłości. Na pewno już podstawy opanowałem, miałem sporo zabawy przy tym i już wiem co z czym się je

 

- "większość sekwencji nie wymagała nawet renderowania" - nie kumam

 

- na początku próbowałem sam zrobić dzwięki ściągałem jakieś muzyczki i synchronizowałem z piłkami, w połowie jednak pracy zorientowałem się że sobie nie poradzę i oddałem robotę nad dzwiękiem mojemu znajomemu, który zrobił wszystko już do gotowego obrazu, więc to na jego głowie była synchronizacja

- modyfikować tej animacji chyba już nie bedę ale mam pomysły na kolejne na 360'cio stopniowe ekrany

 

Błędem było rozbuchanie się do prawie 6 minut. Z moimi umiejętnościami chyba było lepiej zrobić 3 minuty ale lepiej, bardziej przemyślane i dopracowane.

 

 

dziadek3D " wiem że taki był koncept.... ale dlaczego to są piłki (jakoś zbiorowy idiotyzm mi się z kulturą nie kojarzy)... wolałbym sedessy, można by zaanimować deski i klapy.... albo znane światowe muzea... to by mi się kojarzyło....:)))) "

 

Tematem było "People and places creating spaces" Czy coś w teń deseń.

 

Podobnie jak Ty Dziadek3d posłużyłem się symbolem. Piłka jako obiekt bardzo prosty odnoszący się do najproszej figury geometrycznej, platońskiej....

Piłka która jednoczy ludzi na boisku i tworzy przestrzeń gry. Taki była podstawa do zabawy tym obiektem. Później oczywiście poszalałem formą nie myśląc już tak bardzo o przesłaniu. Czym dalej tym lepsze bardziej psychodeliczne pomysły na pokazanie ruchu i emocji związanych z określonymi grami. Udało mi się lepiej albo gorzej to już wam oceniać.

 

Dzięki za komenty, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to sie nieco rozpisze, jak mi net przerwie wysylke, to nie przeczytasz ;)

 

wiesz jak jest cos nad czym panujesz - czyli pozwalajace dac szybki efekt to masz wieksze pole do popisu - np. pilki skaczace "nad" widzami lądujące w innej czesci ekranu - zmusza to widzów do sledzenia akcji - tego nie da sie ogarnąc bez workflowa ktory jest mega płynny.

Zobacz przykład 20minutowy na końcu - wrzuciłęm sobie proste obiekty, łatwe do multiplikowania - mozna je zmienić na piłki i tak naprawdę dalsze plany mogą obyć się bez renderu - to moga być warstwy animowane w postprodukcji jak Ci wygodnie. Inne warstwy z noisem (czyli wiele obiektow robiących szum) tak samo. wtedy robisz prostsze operacje dla tłumu piłek a sam poswiecasz dodatkowy mieciąc na te w dwóch pierwszych planach. Mialbys wtedy czas by przegonić widza tak by mu sie w glowie zakręciło, bo bylby czas na eksperymenty ;)

 

http://www.dontfuckmydog.com/ita2/fame.html - przyklad ze wystarczy prosty easing by podrasować rych wyrenderowanej nieruchomej piłki bez koniecznosci wrzucania jej do sceny z tymi kluczowymi. Nie wiem tylko czy to czytelne co napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ola-f

"wiesz jak jest cos nad czym panujesz - czyli pozwalajace dac szybki efekt to masz wieksze pole do popisu - np. pilki skaczace "nad" widzami lądujące w innej czesci ekranu - zmusza to widzów do sledzenia akcji"

 

- akurat tak starałem się robić, zmuszać widza do obserwowania całości, ale też nie chciałem aby szukać jednej piłki na wielkim ekranie więc zrobiłem ich po kilka w każdej solówce, niestety brakło mi czasu na to aby dla każdej zrobić indiwidualne i ciekawe ruchy i trochę powstał efekt powielających się ruchów.

 

tego nie da sie ogarnąc bez workflowa ktory jest mega płynny.

Zobacz przykład 20minutowy na końcu - wrzuciłęm sobie proste obiekty, łatwe do multiplikowania - mozna je zmienić na piłki i tak naprawdę dalsze plany mogą obyć się bez renderu - to moga być warstwy animowane w postprodukcji jak Ci wygodnie. Inne warstwy z noisem (czyli wiele obiektow robiących szum) tak samo.

 

- chciałem ile się tylko da zachować realną fizykę czyli piłka odbija się od piłki, są momenty gdzie gdzieś symulacja siadła albo czegoś nie przyuważyłem ale to są wyjątki. Gdybym powielał plany, robił sztuczne tło w afterze nie wiem czy wyglądało by to realnie

- bardzo dużo symulowałem w reaktorze i tylko czasami coś poprawiałem plus solowe piłki ręcznie robiłem, ale niestety jeśli się dopiero zaczyna z symulowaniem fizyki i animacje ogląda się tutoriale a jednocześnie robi na gotowo animację to nie ma dużo czasu na próby i przemyślenie wszystkiego

- następnym razem napewno będzie lepiej

 

Dzięki za podpowiedzi

 

dziadek3D

 

powodzenie na pewno mi się przyda, po festivalu postaram się wrzucić materiał jak było to wyświetlane i odebrane przez publiczność

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłes to reactorem ?? łomatkoboskokochano pełen szacunek ! brrrr próbowałes robic to Particle Flow toolbox2 ? albo nvidiowym Physixem ? wydaje mi się ze to o niebo lepsze narzędzia do takich symulacji.

 

Próbowałem to ogarnąć na początku, zainteresowany byłem Physixem widziałem że w real flow można też hard body symulować. Miałem jednak mało czasu i wtedy maxowy reactor wydawał się najprostszym rozwiązaniem. Po drodze oczywiści reactor zawiesił mi komputer ze 100 razy ale cóż, termin to termin. Właściwie nie spodziewałem się że reactor to chłam ale był prosty i wbudowany w maxa więc go użyłem.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych filmik zrobiony fisheye'em.

Samą jakością filmu wyświetlanego na tym ekranie byłem rozczarowany, jednak projektory nie dają sobie rady na tak wielkiej i wykrzywionej powierzchni. Samo wrażenie było fajne.

Niedługo może wrzucę film zrobiony kamerą 360 stopniową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności