Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Chciałbym zabrać się za modelowanie wiertarki (zdjęcie poniżej) lecz nie bardzo wiem jak zacząć. Próbowałem planem a potem soft selection żeby to nabrało kształtu lecz nie bardzo wychodzi... No i do tego nie mam zdjęć np z góry albo z przodu. Mam tylko z boku, a to nie bardzo pozwala na zrobienie złożonego zaokrąglonego kształtu. W jaki sposób najlepiej wymodelować tą całą szarą, złożoną część wiertarki z wybrzuszeniami w różnych miejscach i zaokrągleniami ?? Proszę o porady

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Według mnie łatwiej Ci będzie proporcje złapać z boxa, robisz prostą bryłę , a potem stopniowo dodajesz detal, najważniejsze jest to żebyś robił jak tobie jest wygodniej.

salut.

Napisano
A nie lepiej będzie z Boxa niż z Plane'a ?

 

a jest jakas roznica?

chyba ze pytasz czy zaczynac od ogolu czy od szczegolu, polecam tak jak indian mowi.

Napisano

Wyżłobiłem na razie coś takiego (zdjęcie 1), lecz widać na zdjęciu zaznaczone na czerwono bugi. Na drugim zdjęciu daje siatke... widać w tych miejscach trójkąty i jeden pięciokąt... jak je usunąć żeby nie było żadnych bugów ? Nie bardzo wiem jak to zrobić.. Kombinowałem z target weld i cut ale ciągle wyskakiwały jakieś niedogodności w renderze...

Napisano

Tak na poczatek: dodaj edge tam gdzie zielone, usun tam gdzie czerwone, bedziesz mial 4 boczne poly i powinno wygladac lepiej.

Taka wiertarka to dobry motyw na poduczenie sie polymodelingu, wiec walcz :)

 

wiertarka.jpg

Napisano

no.. myślę, że lepiej jest :) dzięki... Wrzucam mały upload... Wygląda to coraz lepiej... Przede mną najgorsze - wycinanie podobiektów. Zaczną się schody jak jak będzie trzeba dopasować siatkę do wyciętych podobiektów, żeby nie było trójkątów... Jak co to będę wrzucał foty jak będę miał problemy, mam nadzieje, że pomożecie :)

Napisano

Zrobiłem tak jak piszesz i wyszło coś takiego jak na zdjęciu :/ Nie lepiej dodawać detal normalnie w EP tak jak mam ? Potem tylko symmetry i druga strona detali z głowy...

Napisano

coś źle zrobiłeś raczej. po prostu daj turbosmooth pod symmetry, usuń symetry, daj prawym i convert to editable poly, potem znów sobie daj na to symmetry i na góre turbosmooth.

 

teraz możesz na tym edit poly dodawać detal

Napisano

Ja to nie rozumiem tej calej idei by dawac TS na 1 konwertowac i jechac na tak gestej siatce. Gdy bedziesz chcial cos poprawic w ogolnej formie to bedziesz mial przesrane z tak gesta siatka. Imho lepiej pracowac na czystym editeblepoly (to co sami zrobilismy od zera) a TS trzymac na gorze stosu.

Napisano

Isoline Display mam cały czas. Ale robie tak jak napisałeś Xizor i wygląda to tak samo jak na zdjęciu, które pare odpowiedzi niżej. Mam TS nad EP ustawione na 1 i jak to wszystko razem konwertuje do EP to tak się właśnie dzieje jak na zdjęciu. A z tymi sztucznymi loopami to fakt jesli chodzi Ci o to jak np. żeby usunąć trójkąt przeciągam cut'em przez prawie cała wiertarke tworząc linie z krawędzi. Wtedy kształt się psuje.

Napisano

Ludzie nie można dodawać MS/TS i konwertować bryły przed momentem kiedy ma ona dokładny kształt modelu, czyli kiedy nie ma chamferów czy creasów na krawędzie.

Napisano

Nie konwertuj, tylko dawaj modyfikator editable poly nad TS. Możesz dodawać też modyfikator EP jak coś zmieniasz, czego nie jesteś pewny a ctrl+z może nawalić. Wywalisz modyfikator i jesteś w poprzednim kroku ;)

Napisano

Ja nie wiem... Chcę przenieść EP nad TS nie da się... Gdy Wrzucam nad TS i EP znów EP to model się cały zniekształca... Nie qmam dlaczego wg was powinno się tak robić... W wielu tutorialach było samo EP i na górze TS/MS żeby podglądać zaokrągloną siatkę... zrobiłem jeszcze jeden detal mając tylko MS nad EP i źle nie wygląda...

Napisano

Dodałem kolejny detal na środku i kształt się zdeformował :/ Dodałem jedną edge wzdłuż modelu... Jak widać na zdjęciu nie dobrze :/

Napisano

To dziwne co dzieje Ci się z modelem po convercie z mesh smootha. Po prostu kliknij na modelu z ms albo ts x1 prawym przyciskiem myszy i z menu wybierz convert to>editable poly.

Napisano

Dziwna sprawa ale też tak czasami mi się dzieje ale tylko na kilku poly a nie całym modelu. Aby się tego pozbyć robie tak: mam model bez ms lub ts z symetry(albo mirororem) > convert to editable mesh > convert to editale poly > ms lub ts > convert to editable poly

Napisano (edytowane)

Zrobiłem jak napisałeś i wyszło normalnie co widać na zdjęciu. I teraz w tej gęstej siatce (TS ustawiłem na 2) mam wycinać detale tak? Wyciąłem tak na szybko kwadrat z Extrude no i nie ma wygładzonych krawędzi (fota 2) i teraz znów mam dać TS/MS ?? Jesli tak to próbowałem. Dałem i max zaczął mi chodzić powoli no ale to przeboleje jakoś... W sumie to jest ok :) Nawet lepiej się detale robi bo raz nie psuje się siatka dwa nie musze robić za dużo cut'em i potem niwelować trójkąty :)Teraz tylko powycinać detale i zobaczymy jak to wyjdzie. Aha... no i jeszcze w którym momencie dać Symmetry albo mirror ? Chyba lepiej zanim dodam MS nie ? Tymczasem spadam na browara.. Jutro montujemy dalej :P

Edytowane przez wueres
Napisano

Teraz modelujesz jak wcześniej i dodajesz ms, po prostu masz gęstą siatkę, więc przy detalach nie będzie się zniekształcać, ale oczywiści również trzeba starannie modelować. MS x2 to chyba za dużo, teraz jak widzisz 3dmax muli bo jest dużo poly, x1 by wystarczyło i lepiej by się pracowało na lżejszej siatce. Symmetry dajesz przed ms, bo inaczej będzie ostra krawędź przez środek.

Napisano
Ja nie wiem... Chcę przenieść EP nad TS nie da się... Gdy Wrzucam nad TS i EP znów EP to model się cały zniekształca... Nie qmam dlaczego wg was powinno się tak robić... W wielu tutorialach było samo EP i na górze TS/MS żeby podglądać zaokrągloną siatkę... zrobiłem jeszcze jeden detal mając tylko MS nad EP i źle nie wygląda...

 

Pewnie dlatego, że jak dajesz modyfikator EP nad TS, to masz włączony Isoline Display. Musi być wyłączony jeśli konwertujesz do mesza, albo dajesz modyfikator EP. Inaczej się skaszani w ten sposób, że edge będziesz miał z Isoline, a vertexy z całości mesza po TS, czyli siatka skaszaniona. Może jest na to sposób, ja nie znam niestety.

 

W wielu tutorialach autor pokazuje pewne czynności, wie co dokładnie chce pokazać i jak coś osiągnąć, dlatego nie koniecznie w tutorialu pokazującym np. jak działa TS, będziemy podziwiać workflow autora ;) Ja też nie pracuje cały czas na modyfikatorach, czasem model po TS jest już moim finalnym, częściej w ogóle nie używam TS i wystarczy mi sam EP. Ale jak muszę do czegoś dojść, a nie wiem jak, albo potrzebuje geometrii, która powstanie po EP z nałożonym TS o wartości 1, to robie tylko na modyfikatorach. Dzięki temu mam jeden plik ze sceną (+autobackupy), a i tak mogę wrócić do któregoś momentu, w którym naprawie błąd nie robiąc całości od nowa.

 

Na samym dole dajesz np box, nad to EP (jeden lub kilka) w którym robisz ogólny zarys geometrii, nad to TS o wartości 1, ale bez Isoline Display i dajesz na to EP (jeden, lub kilka w zależności od skomplikowania edycji poly) i kolejny TS na samą górę (tu już możesz dać Isoline Display dopiero)... Na tym modyfikatorze EP pod spodem dodajesz detal i podglądasz sobie jak wygląda po TS klikając show end results (najlepiej sobie to gdzieś zbindować pod klawisz od razu).

 

Jak potrzebujesz jeszcze zagęścić siatkę, to przechodzisz do TS na samej górze, dajesz mu wartość 1, wyłączasz Isoline Display, dajesz EP, nad to TS... i tak w kółko. Tylko trzeba pamiętać, że ciągłe zagęszczanie siatki TS jest bez sensu. Czyli starasz się maksymalnie wykorzystać siatkę którą masz, dodając ewentualne loopy i geometrię, a zagęszczasz przez TS w ostateczności.

 

Tak samo, przed finalnym konwertem do EP, najlepiej dać na samą górę znowu EP i oczyścić siatkę ze zbędnej geometrii, która powstała po TS. Oczywiście znowu, jak dajesz modyfikator, wyłączasz Isoline w TS poniżej ;)

Napisano

No i teraz najgorsze... Pierwszy problem z wycięciem pod obiektu. Wyciąłem go jak widać na zdjęciu i dalej nie wiem jak pozbyć się trójkątów i nie dodawać edgów wokół całej wiertarki żeby nie zniszczyć kształtu. Nie wiem czy dobrze zrobiłem że prawą część detalu zrobiłem z istniejącej siatki przesuwając tylko krawędzie... To może potem się odbić na wycinaniu tych pięciu detali po prawej. Pomóżcie w wycinaniu tych detali ;]

Napisano

Myslę ze te szpary można załatwić mapką displace + opacity, a jeśli bym musiał wymodelować to zostawiłbym na koniec, dał jeszcze raz ms i dopiero bawił się w modelowanie.

Napisano

no ja bym wolał wymodelować to...W ten sposób nie idę na łatwiznę i nauczę się czegoś... Jeszcze raz MS ?? Nie będzie za gęsta siatka?? I jak na koniec?? Juz kształt mam i wszystko.. zostały mi tylko te wycięcia-detale

Napisano

No to można powiedzieć, że mam już wszystko gotowe. Bryłę mam całą a tą część gdzie jest rączka to będę modelował z nowego obiektu także to chyba nie ma znaczenia.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności