graphic Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 (edytowane) Cześć. Od niedawna dłubie sobie pierwszy model w Zbrushu. Na dzień dzisiejszy wygląda to tak: Teraz kilka pytań: 1. Jak budować włosy? Ile trójkątów przeznaczyć na nie? 2. Pasek na ukos (mam nadzieje, że widać na screenie) jest tak jak reszta czyli kaptur, fiolki , kołczan na osobnym meshu. Nie wiem czy lepiej by było go po prostu w sculptnąć na bazowym meshu? 3. Po skończonym dłubaniu chciałbym zrobić do tego low poly i uv w maxie a nie wiem jak wszystko razem exportowac do maxa w high poly. GoZ wrzuca mi tylko low. Jak to zrobić? 4. Czy jest sens bawić się w fakturę skóry, materiałów? Czy to potem będzie widać na modelu low? 5. Zamierzam tez dorobic sztylet i łuk. Czy texy do tego ładować razem z główna texą postaci czy osobno? Jak sobie coś jeszcze przypomnę to napiszę. Lama ze mnie w tematyce postaci i Zbrush'a Edytowane 11 Październik 2010 przez graphic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
F/X Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 Start spoko. Twarz jakaś dziwna. 2. Lepiej zostawić na osobnym meshu. Bedzie wygodniej później modyfikować. 3. Po prostu exportujesz po kawałku, albo używasz plugina subtool master. Tak btw. Do retopo polecam ci 3d coat, albo topoguna. UV modo, zbrush, max na końcu. 4.Jeżeli będziesz robił jakąś wielgachną texturke to tak. Inaczej raczej nie będzie widać. 5. Jak Ci wygodniej. Jeżeli będziesz robił te modeliki później to ja bym je wrzucił na osobną texturkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ultrakaka Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 Zapowiada się fajnie, ale twarz rzeczywiście zwraca uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_michal Napisano 10 Październik 2010 Share Napisano 10 Październik 2010 Polycount włosów zależy od polycountu modelu, im większy tym więcej włóż we włosy ;) Może to trochę pomoże: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=77134 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 10 Październik 2010 Autor Share Napisano 10 Październik 2010 Dzięki za podpowiedzi. Mam nadzieje, że tego nie spier..dziele. facjata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAINbringer Napisano 11 Październik 2010 Share Napisano 11 Październik 2010 Hej, pozwolisz że dodam coś od siebie :) Jak powszechnie wiadomo mózg człowieka jest wysoce wyspecjalizowany w czytaniu kształtów twarzy, a zwłaszcza - tych które są sygnaturami płci. Więc żeby zakomunikować mózgowi odbiorcy jaka to jest płeć, musisz znać te komunikaty Tu jest przykładowa plansza, z kluczem do nich: http://2.bp.blogspot.com/_zMsg9U8UoyM/SzbN0v9jiBI/AAAAAAAAD-Q/rVVFHPNcx0E/s1600-h/women%27s+faces.jpg Co jest przede wszystkim nie tak: -męska skroń -brak kobiecego łuku brwiowego -pomarszczone i za chude policzki -krzywy cień górnej wargi -brak cienia pod górną powieką (linia rzęs) od zewnętrznej strony twarzy (opcjonalna, ale bardzo silna sygnatura typowo kobiecego wyglądu oczu) -dodatkowo przydatna jest delikatna linia (załamanie się skóry) oddzielająca powieki od łuku brwiowego (PS:wyjątek to azjatki) podmalówka na szybko: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 11 Październik 2010 Autor Share Napisano 11 Październik 2010 PAIN dzieki za pomoc. Spróbuje dodać jej troszkę kobiecości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 11 Październik 2010 Autor Share Napisano 11 Październik 2010 Mały up. Chyba Troszkę lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAINbringer Napisano 11 Październik 2010 Share Napisano 11 Październik 2010 (edytowane) porównywanie swojego modelu ze zdjęciami zwykle również bywa pomocne od razu widać ważne przeoczenia. Zwróć zwłaszcza uwagę na oczy. Bo one nie są tak płaskie - powieki przywierają do sfery (gałki ocznej) więc mają jej kształt (przez co są węższe). Myślę że zrozumiesz to dopiero jak umieścisz tam oczy jako sfery na oddzielnym meshu (polecam) PS: jeśli kobiecie zrobisz nawet niewielkie pofałdowania skóry - to od razu wygląda na chorą lub starą (tak, widać je ). A szyja to już zaawansowana anoreksja ;) w skrócie; kobieta = więcej tkanki tłuszczowej pod skórą = gładsza powierzchnia skóry Pozdr. Edytowane 11 Październik 2010 przez PAINbringer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość yon Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 graphic: nikt Ci nie powie nic sensownego, jesli pokazujesz tylko jeden rzut. model jest bryla. Widac ze duzo nie gra, ale nie do konca wiadomo czemu. Narazie to trzeba ja cala przestudiowac od nowa. Ja byc zaczal od znalezienia porzednej bryly tulowia i bioder, potem dopasowal do niego proporcje nog, rak i glowy, a potem szukal ksztaltow samych konczyc (z tego co cos tam widac, to sa troche patykami) i glowy. Poza tym Pain dobrze prawi i mowi o tym, co tylko da sie dostrzec :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Plugawiciel Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 PAINbringer niechem cie atakowac ,ale nie zyjemy w egipcie. chyba trohe przesadzasz z tymi kanonami, ludzie maja rozne twarze, nawet takie :D IMO takie rady moga tylko chlopakowi namieszac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Persh Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 ludzie maja rozne twarze, nawet takie :D IMO takie rady moga tylko chlopakowi namieszac Mało co nie wyskoczyłem z butów. A tak poza tym to nawet nie jest babeczka, bo widać podrażnienia od golenia pod nosem XD A tak poza tym to kształt oka jest nie taki jak trzeba. I szyja wchodzi jak zapałka, a powinna być po leki łuku. To tyle...a i ten podział twarzy na 3 części też nie gra...jest dysproporcja czoła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość yon Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 Persh: ej. luzak. co innego jak robi sie swiniaka ktory moze istniec, a co innego jak postac ktora ma taka anatomie, ze w rzeczywistosci nie bylaby w stanie jesc, podrapac sie w kolano i wywracalaby sie na kazdym kroku z powodu niewywazonego ciala i duzej glowy na cieniutkiej szyjce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 :D Kalisz :D Myślę że z tymi kanonami to faktycznie nie ma co przesadzać. Jak są wszystkie mięśnie w miarę zarysowane to jest ok i tyle. Model niestety jeszcze do roboty i to zdrowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graphic Napisano 12 Październik 2010 Autor Share Napisano 12 Październik 2010 To może konkretnie. Czy proporcje są wg Was w porządku (oprócz głowy bo tu już wiem mniej więcej co mam poprawić)? Chciałem aby ta laska była szczupła i wiotka, jak na elfkę przystało. To ma być char, który bezszelestnie porusza się w terenie i atakuje z zaskoczenia. Nie może być zwalista i mocno umięśniona. Nie wiem czy nogi nie są za długie ale jak porównywałem z nogami niektórych modelek to są ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAINbringer Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 @Plugawiciel No patrz... nie wiedziałem że to ma być jaskiniowy elf!... ;D Panowie, kanony? Tu nie chodzi o maniery. Leniwi ludzie (czyt. śmiertelnicy o słabej wyobraźni) przyzwyczaili się po prostu, że ludzie przypominają jednak... ludzi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_-MADMAN-_ Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 Pain dobrze prawi - choć z overpaintami zgodziłbym się częściowo tylko. Twarz wygląda "dziwnie", bo jest pognieciona, ma kocią mordkę (pikaczu :>) i do tego optycznie wszystko się rozkracza, bo oczodoły są... no nie ma ich - ani gałek. Dodatkowo zaznaczasz linie, o których wiesz a nie są one wcale zauważalne u kobiety (stąd lekko męski ten kobieta). Kształt oczu może i być taki (tylko co do tego się z painem nie zgadzam) jako iż w końcu niby elfka, ale bryła i osadzenie oczu w kośćcu powinien być identyczny (z naturalnym :D) z naszym - ludzkim. Kolejna rzecz to kwadratowa czaszka (żuchwa oraz sklepienie/ciemię podkreślają to), co ponownie nakierowuje nas na mężczyznę. Szyja za cienka, zwłaszcza względem muskulatury głowy, którą zrobiłeś. Ogólnie model bez dramatu jak na wstępniak do pierwszego sculpta. Mimo wszystko imo powinieneś zacząć od małych rzeczy - porób na początku same dłonie, głowy, włosy, gałęzie drzew (to na prawdę super ćwiczenie!) etc. 1. Ja buduje poly-by-poly, pomijam w zbrushu, bo i tak operuje potem alfą (rzeźbione będą figurkowe) - oczywiście mówię o długich włosach (jerzyka czy takie do 5cm można jeszcze podrzeźbić, potem doprawić w PS etc.) 2. W hipoly lepiej osobny mesh, łatwiej i lepiej Ci wyjdzie. Na low-poly, jak będziesz budował, nie polecam odcinać na planach albo jaki osobny mesh - przy rigu będzie problem. Najlepiej jest zrobić osobno, następnie połączyć go z ciałem (dojdzie trisów na łączeniu, ale dzięki jednolitej bryle rig będzie spoko). 3. Póki co olej i zrób dobrego skalpa ;) Btw jeśli osiągniesz duży poly count rzeźby, będziesz zmuszony przepalać postać segmentowo, bo nie zaimportujesz dużego obj'ta. Polecam już teraz zaplanować nad jakimi fragmentami postaci będziesz pracować niezależnie. A w czym i jak to kwestia gustu - ja preferuje blendera i jego decimate tool, potem retopology tool, UV a potem bake w maxie albo xnormalu. 4. Teraz nie... ale jak skończysz i model będzie fajny to tak - zawsze fajne gadżet do portfolio ;) 5. Wrzucasz to do jakiegoś silnika? Bo jeśli tak, to jaha że osobno, jeśli to tylko ćwiczenia albo do portfolio - bez różnicy, jak Ci wygodniej. Cheers, Mad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się