misiekINblue Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 (edited) Witam serdecznie wszystkich, jestem misiek :) i jestem zarówno nowy na tym forum jak i w temacie Maxa. Swoją przygodę z max'em rozpocząłem 3 tygodnie temu. Po obejrzeniu kilkudziesięciu tutków postanowiłem coś stworzyć i oto efekt moich wypocin :P , stary dobry malaczunio ST. Pracka jak to ogólnie z pierwszymi bywa zawiera multum błędów i niedociągnięć ale z czasem zapewne większość poprawie. Mam jeszcze pytanko odnośnie renderingu: czy obrazy wielkości 640x480 (te kolorowe powyżej) powinny się renderować 4,5 do 8 min ? (render w mentalu). Wiem ze jest to zależne od ilości poligonów, tekstur i kompa ale nie sądziłem ze mój AMD X2 5600+ i 2 GB pamięci będą tak wolne, a może taki czas to norma? Pozdrawiam serdecznie MiB ;) Edited November 20, 2010 by misiekINblue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 Witam na forum :)Sam model jest tu i ówdzie krzywy ale nawet nieźle zwłaszcza że siedzisz w tym krótko nie chce mi sie wymieniać co jest nie tak bo późno jest :P ale przede wszystkim tło jest kompletnie nie wpasowane chyba sam widzisz :) ile masz poly w scenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vision3d Posted November 18, 2010 Share Posted November 18, 2010 model wyszedl niezle jak na pierwszy raz:) choc ciezko ocenic sama geometrie bez zobaczenia siatek i clay'ow. Co do czasow renderingu to jak najbardziej prawidlowe;) moje high resy potrafia sie liczyc kilka godzina na i7;) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 19, 2010 Author Share Posted November 19, 2010 Smoku wiem, że krzywizna :( , te "największe" zakrzywienia widzę, co do ilości poly to: 1130428 posiada sam model ( oczywiście jest to ilość po TSmooth przy iteracji 2) bez TS jest 35 650. vision3d moje clay'e wyglądają bardziej jak fleje (jeszcze mi nie wychodzi rendering nawet taki ;/ ) no ale mówisz-masz ;) siatkami nie ma się co chwalić bo straszna makabryczna sieczka ale także dorzucam, i zaczynam się utwierdzać w przekonaniu, że chyba szybciej i lepiej będzie wymodelować malca od początku niż poprawiać błędy w tym co jest ? fleje: sitaki: no to póki co chyba tyle;) za poprawki będę się brał od poniedziałku wiec jakieś upy pojawią się w przyszłym tygodniu myślę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34619 przeczytaj proszę i zmień nazwę wątku na poprawną Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Ja powiem tylko, że jak na pierwszy raz, siatka jest nieźle rozłożona. Dobrym tropem podążasz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 zrób teraz materiały bo modelowanie jest ok. Malcz nigdy się tak nie błyszczał :-) a światła, to sam wiesz ... papierowe atrapy Link to comment Share on other sites More sharing options...
slide Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 No proszę następny maluszek :) Widać że się przyłożyłeś do tutoriali, ogólnie modelik wyszedł bardzo dobrze tym bardziej że dopiero zaczynasz, jakichś rażących błędów nie widać. Przyczepiłbym się do siatki na pokrywie silnika - za gęsto. Teraz tylko dopieść materiały, j.w. powiedział ikkiz papierowe lampy najbardziej się rzucają. Sam model autka ma 35tys poly? Bieżnik opon rozumiem że to textura? Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 wiem nad materiałami będę na pewno pracował, siatkę także chcę poprawić, co do klapy to nie wiedziałem zbytnio jak wyjść z tych kratek bez robienia sieczki. co do ilości poly to napisałem to co mi pokazało okienko (takie jak zdj. poniżej ) ;) jeśli podałem złą wartość to sorki ;). Bieżniczek teksturka wrzucona do jako bump map . Link to comment Share on other sites More sharing options...
slide Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 (edited) Bo tak się składa że również jestem nowy w 3d i również rzeźbiłem maluszka jako pierwsze autko. Mój ma teraz ma coś ponad 100tys poly bez meshsmootha. Ale za to mniej ze smoothem bo użyłem MeshSmooth z Iteration 2. (Temat jest w dziale WIP) Tylko u mnie to rozciągnięte w czasie bardzo jest, więc jak na 3 tygodnie pracy to zrobiłeś to express szybko. Wrzucę swój screen klapy tylnej z siatką to sobie porównasz. Edited November 20, 2010 by slide Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 ok, czekam na klapę u Ciebie w topiku, a 3 tygodnie to dopiero siedzę w Maxie a malca robiłem jakieś 17 dni tyle że siedziałem w sumie po kilka(naście) czasami godzin nad maxem. A co do Twojej klapy to widzę ze paski są tylko wycięte czy już się coś zmieniło i wpuściłeś ścianki do środka? ale o tym może pogadamy u Ciebie ;) niżej znajduje się powód sieczki na klapie, jak ktoś ma pomysł jak to uprościć to będę wdzięczny ;) i gdyby nie taka siatka krateczka nie wyglądałaby tak jak w rzeczywistości :/ przynajmniej przy moim poziomie umiejętności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 no na pewno nie trzeba tylu segmentów na na tych przęsłach ( brak mi słowa jak to nazwać) ponieważ one i tak są chyba proste a nawet jeśli ciut zagięte to wystarczy ze 3-4 edge loopy i ms załatwi reszte Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 20, 2010 Author Share Posted November 20, 2010 tak tu się zorientowałem, że dałem je na darmo ;), raczej chodzi mi o linie wychodzące z górnej części kratki które podtrzymują ten mały łuczek, nie chce ich robić w trójkąty potem na klapie (bo po TS robi się gniot) i nie widzę sposobu na zmniejszenie ich ilości żeby siatka wyglądała estetyczniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
slide Posted November 20, 2010 Share Posted November 20, 2010 Wrzuciłem w swoim temacie te siatki, przy okazji wykryłem buga :(. Ogólnie to starałem się oszczędnie ciąć ze względu na słabowity komp. Ładnie wygląda ta twoja kratka tylko że na pewno da się oszczędniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 24, 2010 Author Share Posted November 24, 2010 Witam mały up, pół dzisiejszego dnia poświeciłem na ten głupi reflektor i już nie wiem co zrobić by wyglądał bardziej realnie, będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi w tej kwestii. a może to kwestia odpowiedniego oświetlenia? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 Co do reflektora to zrób mu ramkę bo przecież nie jest oszklona :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 24, 2010 Author Share Posted November 24, 2010 tak wiem ramka jest tylko nie na renderze, chodzi mi o klosz bo wydaje się być jakby z plastiku, a nie szkła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted November 24, 2010 Share Posted November 24, 2010 No musisz teraz dłubać w materiałach i renderze Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 26, 2010 Author Share Posted November 26, 2010 no to malutki up. zabawa z materiałami i oświetleniem mnie dobija ale jakoś idzie powoli. Nie wiem czemu gdy wywaliło mi Maxa uległa deformacji siatka w kilku miejscach czy tak się innym też dzieje? Pozostało jeszcze kilka poprawek i będę kończył , dochodzę do wniosku że lepiej zacząć nowy model i nie popełnić starych błędów niż babrać się w g.... (sztuce). By misiekinblue at 2010-11-25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeeho Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 super jak na pierwszą poważną rzecz :) nie pracuje w maxie wiec niewiem ale kazdy soft czasami ma swoje humory;/ zapomniales chyba wlaczyc ramki reflektora? nie chce byz złym doradcąale ja to bym mu jeszcze antenę z futerkiem dorobił:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 26, 2010 Author Share Posted November 26, 2010 dzięki ;) co do antenki to nie mam zamiaru jej dawać tak jak i lusterek (antenka do malca nie pasuje a lusterka no cóż..), a ramka reflektora nie pojawia się w modelu ST ;) przynajmniej nie w postaci tego ohydnego plastiku z FL ;) co najwyżej taki delikatny chromowany paseczek ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikeeho Posted November 26, 2010 Share Posted November 26, 2010 w takim razie zwracam honor- moja nieznajomość motoryzacji:) co do tej antenki - to tylko ja;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekINblue Posted November 26, 2010 Author Share Posted November 26, 2010 (edited) hehe spoko ;) ja też z motoryzacją średnio jestem obeznany, a jeśli chodzi o malca to mam rocznik 85 wiec co nieco się orientuje ;) Panowie i Panie ;) nie chce zakładać nowego tematu wiec zapytam w tym czy wiecie moze jak uzyskać taki fajny matowy materiał jak ten poniżej ? będę wdzięczny za podpowiedzi bo męczę go i męczę i wymęczyć nie mogę :/ http://image.shutterstock.com/display_pic_with_logo/1483/1483,1288386117,22/stock-photo-blue-matt-christmas-balls-on-white-background-with-space-for-your-text-64122772.jpg Edited November 26, 2010 by misiekINblue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now